Pernille1975

pengegaver

18 indlæg i dette emne

Halløjsa.........

Jeg har ledt som en vanvittig efter en tråd omkring emnet, men jeg står og skal til en rund fødselsdag på lørdag og det eneste han ønsker sig er penge.

Men eftersom vi slår os sammen med mine forældre, så gider vi ikke bare give ham en kuvert.

Har i nogle foreslag til hvordan vi overrækker ham pengene på en skæg, anderledes og kreativ måde.

Hans interesser er musik (cdére), bowling og døve børn. Men det behøver ikke have noget med dette ar gøre.

Fyr løs - så bliver jeg så glad.

Evt med link til tidligere tråd.

:thumbsupsmileyanim: Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::balloons::bearhug:

Min far ønskede sig i 50 års fødselsdagsgave penge/gavekort til en rejse til grønland. Mange af hans gode venner havde samlet penge sammen og afleverede dem i en kæmpe is-klump, hvor de var frosset ind i. Det var meget sjovt at det relaterede til hans ønske og efterfølgende var det spændende at se hvor meget der var i "klumpen".......

..... ved ikke om ideen kan bruges?????

:biggrin: Ida

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen, vi har også lige haft samme problem iforbindelse med mine forældres sølvbryllup. De ønsker sig kun penge, og eks. til at rejse for... Så fandt jeg på en ide, da min søster, som lige nu er i praktik på LEGO, sagde at hun kunne købe billige legomodeller som var nogle årgange gamle. Hun har nu købt et legofly, som hun er igang med at samle, og det er ca. 50 cm. langt, og så putter vi pengene i, så de stikker ud af døren... så er der lidt til rejsen, og deres eget private fly :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jamen, vi har også lige haft samme problem iforbindelse med mine forældres sølvbryllup. De ønsker sig kun penge, og eks. til at rejse for... Så fandt jeg på en ide, da min søster, som lige nu er i praktik på LEGO, sagde at hun kunne købe billige legomodeller som var nogle årgange gamle. Hun har nu købt et legofly, som hun er igang med at samle, og det er ca. 50 cm. langt, og så putter vi pengene i, så de stikker ud af døren... så er der lidt til rejsen, og deres eget private fly :biggrin:

Det var en rigtig sød ide. Mange gange kræver det lige, at man kommer på de gode ideer, men de kan godt nok være svære at se. Pengene han ønsker sig skal gå til en dvd brænder......... fantastisk :balloons: Så lige i den forbindelse kan jeg ikke se nogen sammenhæng.

Men overvejede at finde en gammel aflagt bowlingkugletaske (hedder den det ???) og så fylde den med mønter. Men hvor finder man sådan en sjov taske - der skal ledes, men jeg har jo også helt indtil på lørdag :bearhug:

Tak for ind putsne alle sammen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med ar fylde en par tomme cd covers med pengesedler? Så har han også et par covers til de dvd'er han vil brænde med sin nye dvd brænder.

Eller at skaffe en bowling kugle - rulle sedlerne sammen og lade dem stikke op ad finger hullerne?

Det var bare et par idéer her fra :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har kun en som jeg har fra en bog, som er at man laver en gennemsigtig æske (har tegninger og vejledning til den og inden i den, laver man en sommerfugl eller et insekt med ståltråd og pengeseddlerne.

He he du kunne også få fat i en gl. cd-brænder, og putte dem inden i??

Du kunne også købe sådan en lille taske til cd'er i og putte seddlerne der hvor cd'erne skal være??

Vil gerne hører hvad du kommer frem til??

0

Del dette indlæg

Vi var til en konfirmation hvor vi også gav penge.

Vi købte en balje og fyldte den op med sand, vekslede pengene til mønter og blandede dem ned i sandet.

Så lagde vi en lille skovl og en si ved, og så måtte han grave og si sig til pengene. ;)

Der blev brugt meget tid på denne gave af både konfirmant og gæster, som lige skulle se om der var flere penge i sandet. :thumbsupsmileyanim:

Mie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da fest der er kommet mange gode ideer, der er da mere end en jeg sidder og studser lidt over.

Jeg har lige videresendt forslagne til de andre der skal være med og så satser jeg voldsomt på, at jeg lige om lidt får afvide hvad jeg skal være kreativ med.

1000 tak for jeres gode forslag. Jeg skal nok vende tilbage med et billed af resultatet. :balloons:

0

Del dette indlæg

Piv piv .. Gør hvad i vil med mønterne - den med sandet og skovlen var forresten en meget god ide..

nå men det jeg bare lige vil sige er at: Behandel pengesedler pænt ! Lad vær med at folde dem og lave dem til sommerfugle eller hvad i nu kan finde på. Arbejder som pengetæller - og det er faktisk et rent helvede når man kan se at de har været foldet på alle leder og kanter.

Såeh vil i ik nok være flinke at behandle dem med stor omtanke

0

Del dette indlæg

Piv piv .. Gør hvad i vil med mønterne - den med sandet og skovlen var forresten en meget god ide..

nå men det jeg bare lige vil sige er at: Behandel pengesedler pænt ! Lad vær med at folde dem og lave dem til sommerfugle eller hvad i nu kan finde på. Arbejder som pengetæller - og det er faktisk et rent helvede når man kan se at de har været foldet på alle leder og kanter.

Såeh vil i ik nok være flinke at behandle dem med stor omtanke

Nåhhhhhh stakkel :thumbsupsmileyanim: Ikke pænt at grine af andre, men jeg kunne lige forestille mig jeres skumlen over de irriterende kreative mennesker :balloons:

Men tror nu også mest, at vi hælder enten til rammen, til bowlingekugletasken, til bowlingekuglen eller til dvd tasken. Og der er jo ingen af dem hvor sedlernes skal krølles til ukendelighed.

Er vi så tilgivet. :bearhug:

0

Del dette indlæg

man kan også købe en trækiste og lave en skattekort og fylder kisten med mønter.

Min mor gjorde det som bryllupsgave til min kusine - vedhæfter lige billede - man kan jo gøre det mere sørøver agtig hvis man vil.

post-7399-1141302421.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

man kan også købe en trækiste og lave en skattekort og fylder kisten med mønter.

Min mor gjorde det som bryllupsgave til min kusine - vedhæfter lige billede - man kan jo gøre det mere sørøver agtig hvis man vil.

Den var godt nok sød. Det billed tror jeg, at jeg hapser til en anden god gang. En rigtig god ide.

0

Del dette indlæg

du kunne jo også lave en rigtig owling kugle af papmaché!!! med mønterne indeni - sådan at han skulle save/ødelægge kuglen for at få fat i mønterne.

Kort fortalt så puster du en rund ballon op og putter mønterne i ballonen inden du lukker den. Så dækker du den med lim og papir: papmaché - og former den helt rund og glat - farver den og voila. Husk lige at stikke en tynd nål igennem den når den er tør - så ballonen knalder - på den måde bliver det en raslende bowlingkugle...

Badutski

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer