Zide

Sigrid og Kenneths bryllup d. 4 august 2007

254 indlæg i dette emne

Nederdelen lidt tættere på:

post-14415-1181137752.jpg

Så et af overdelen med blonden over:

post-14415-1181137778.jpg

Langs kanterne både foroven og forneden skal der klippes langs kanten, men så skal der stikke lidt af blonden op over kanten, og igen forneden, så der falder lidt blomster ned over skørtet, for lissom at skabe lidt mere helhed over kjolen og binde overdel og underdel sammen.

Blonden har en rigtig fin kant, som vi vil sætte omkring snøreryggen, så der også sker lidt der:

post-14415-1181137790.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøvede også lige at smide silken på ginen, for at se hvordan den falder, og hvordan det ellers vil se ud:

post-14415-1181137872.jpg

lidt tættere på, så man bedre kan se ift blonden:

post-14415-1181137892.jpg

og lige til sidst et billede af den corsage vi startede med at sy, for at se hvordan mønsteret var, den er dog ikke helt færdig da vi mangler nogle løkker til snøreryggen, men dem havde de ikke hjemme i sort!

post-14415-1181137900.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:boohoo::bearhug: For hunnan da hvor ser det bare :cheerleader3: godt ud!!! :heart::toot:

Det skal nok blive en hammer hammer lækse kjole!!

Tusind tak, hvor er i søde

Glæder mig bare til den er færdig og jeg kan få den på. selvom jeg har fået lidt håndgribeligt med dummyen er det jo ikke helt det samme med et gammelt lagen ()()

0

Del dette indlæg

Hej Sigrid

Det er ved at være længe siden, jeg har været herinde, men hvor er i dog bare nået lang med kjolen - det ser mega godt ud :cheerleader3: Og invitationerne - de er helt fantastiske :denmarkflag: Det var lidt surt, at de skulle gå sådan med mandens tøj, men det er godt, at det lyder til, at der kommer styr på det.

Knus Line

0

Del dette indlæg

Det ser virkelig godt ud. Hvornår kommer der et billede med dig i?;)

Tak skal du have. Tja, har kun prøvet corsagen, nederdelen sidder kun fast med knappenålen i ginen, så hvis jeg skulle prøve den, ville det kræve nogle knappenåle i mig, nej tak :denmarkflag:

Men så snart vi når længere, og der er noget at prøve, skal jeg nok få min mor til at tage nogle billeder med mig indeni, er jo ikke helt det samme med ginen, det ved jeg godt.

Hej Sigrid

Det er ved at være længe siden, jeg har været herinde, men hvor er i dog bare nået lang med kjolen - det ser mega godt ud :cheerleader3: Og invitationerne - de er helt fantastiske :bestwishes: Det var lidt surt, at de skulle gå sådan med mandens tøj, men det er godt, at det lyder til, at der kommer styr på det.

Knus Line

Tak skal du have. Ja det er dejligt vi er nået langt med kjolen, der er dog lang vej igen

Tak, synes faktisk også selv invitationerne er blevet ret gode!

Jep, vi håber og krydser fingre for hans tøj kommer i orden. Har hørt fra nogle stykker nu, som har været tilfredse med tøjet derfra, så nu må vi se.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skoene

Så har jeg også været på skoindkøb, tog på shoppetur til århus, men fandt ingen jeg kunne passe, men fik købt undertøj og lidt makeup.

Fandt tilgengæld nogle sko på tilbud i Aalborg, de er godt nok liiige en tand store i det, har meget små fødder, så er ret svært at finde. Men de var på tilbud, og overalt er guldsandaler og guldsko udsolgt, så måtte slå til med det samme. De kostede også "kun" 250 kr.

post-14415-1181659640.jpg

Har også fundet nogle dansesko på nettet, som jeg har bestilt hjem, så er det spændende og se om de passer!

post-14415-1181659826.jpg

0

Del dette indlæg

Så har vi fået syet videre, det bliver bare bedre og bedre. Er SÅÅÅÅ vild med den kjole allerede, den bliver SÅÅÅ flot, og lige som jeg havde ønsket mig! Så det kunne bare ikke være bedre! Og så har jeg endelig fået prøvet min brudekjole, for allerførste gang, det var så lækkert!

Her kommer de nyeste billeder, nu også med mig indeni:

Forfra:

post-14415-1182603562.jpg post-14415-1182603596.jpg

Der skal den fine blonde udover overdelen, og så dækker mit hår desværre de bånd der skal sættes på som halterneck-strop, det var ellers rigtig flot, men man kan self ikke se det særlig godt på billedet.

Vi havde jo prøvet os lidt frem med draperinger på dummyen, de øverste blev rigtig fine, og falder rigtig flot. men de nederste fungerede ikke rigtig, så dem har vi pillet ud igen, så der kun er omkring låret, hvor kjolen bliver holdt ud.

jeg skal også have lavet et skørt til at have under, så kjolen falder flottere, nu knækker den lissom omme ved slæbet. Så det er næste projekt vi skal igang med. Der skal også laves en slids i den højre side af skørtet, hvor der skal sidde tyl under, lissom den kjole jeg prøvede. Men det kan vi først når vi har fået tilpasset længden.

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

forfra med blonden udover:

post-14415-1182603860.jpg

Og bagfra:

Nederdelen er for lang, den er ikke tilpasset i længden endnu, og så er forstykket længere end bagstykket, så ser lidt mærkeligt ud pt. Men det bliver self ændret, så det passer i længden, men det kan vi først når jeg får mine sko hjem!

post-14415-1182603869.jpg

Har idag været i stof 2000 samt stof og stil og købe lidt forskelligt stof til stof-hjerter til pynt. Havde tænkt at der skulle sidde et par stykker eller måske kun en enkelt, i slidsen til højre, hvor der skal sidde tyl i. Den kan man godt nok ikke rigtig se på billedet, men det er heller ikke helt færdigt endnu, kan vi først når vi har fået tilpasset længden.

post-14415-1182605324.jpg

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ser det bare hammergodt ud :thumbsupsmileyanim: Hvor vildt at du har kastet dig ud i selv at lave den :bearhug: Jeg glæder mig helt vildt til at se det færdige resultat, som jo er snart :blush:

Det er bare så flot. Det er den smukkeste kjole. Jeg har dyb dyb beundring for dit projekt!!!

Tak skal i have. Men kan nu ikke tage hele æren for kjolen selv, min dejlige mor har hjulpet rigtig meget, ville ikke kunne have klaret det selv. Og har undervejs været MEGET i tvivl om hvorvidt det nu kunne lykkes, og om det nu ville blive som jeg forventede. Er ikke altid heeeelt enig med min mor, så var lidt spændt på om hun nu ville følge mine krav og ønsker. men det er gået superfint, har diskuteret lidt, men har bøjet os for den bedste løsning hihi!

Og det er bare blevet FULDSTÆNDIG som jeg har forventet, synes selv den er 10000000 gange flottere end den jeg prøvede i Skott i Rold! Er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vild med den kjole, og den er ikke engang færdig endnu! :iloveyou: (hov hvor er den "loveshower" smiley blevet af, den mangler jeg lige nu!) Mærkede virkelig suset i maven igår da jeg endelig prøvede MIN kjole. Har jeg ikke rigtig haft med alle de kjoler jeg har prøvet tidligere. Men nu var det der sq! og hvor var det fedt! :cheerleader3: Det er bare KJOLEN, MIN KJOLE! Det kan bare ikke være anderledes, det er SÅÅÅÅ fedt! :thumbsupsmileyanim:

Kan slet ikke vente med at komme hjem og sy videre! Men har heldigvis lidt tyl jeg skal have eksperimenteret mht kant, og så det stof til blomsterpynt. Så har lidt jeg kan lege med herhjemme selv!

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

WOW virkelig en flot kjole :thumbsupsmileyanim: ben i næsen på dig at kaste dig over det projekt :iloveyou: Det er virkelig virkelig flot :cheerleader3: Og vildt flot farve kjolen har :thumbsupsmileyanim:

Taaaaak! Det har også været noget af et projekt, og er stadig. Men det værste har nu været at finde tidspunkter hvor både min mor og jeg kan! Men selve sy-processen har egentlig ikke været så slem. Når vi først kommer igang, går det stærkt. Det vi har nået siden sidst jeg viste billeder, har vi nået på to eftermiddage! Og er nået rigtig langt, så glæder mig rigtig meget til at skulle hjem igen og sy videre!

Er også selv rigtig vild med farven, selvom jeg indimellem bliver lidt i tvivl, er den nu for farvet. Skulle jeg hellere have valgt en hvid kjole. Men helt hvid passer bare ikke rigtig så godt til mig, det gør denne farve, synes jeg ihvertfald selv! Så håber jeg bare manden kan lide den, han har nemlig sagt at den SKULLE være hvid... Så det er jeg lidt spændt på :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WOW virkelig en flot kjole :thumbsupsmileyanim: ben i næsen på dig at kaste dig over det projekt :iloveyou: Det er virkelig virkelig flot :cheerleader3: Og vildt flot farve kjolen har :thumbsupsmileyanim:

Taaaaak! Det har også været noget af et projekt, og er stadig. Men det værste har nu været at finde tidspunkter hvor både min mor og jeg kan! Men selve sy-processen har egentlig ikke været så slem. Når vi først kommer igang, går det stærkt. Det vi har nået siden sidst jeg viste billeder, har vi nået på to eftermiddage! Og er nået rigtig langt, så glæder mig rigtig meget til at skulle hjem igen og sy videre!

Er også selv rigtig vild med farven, selvom jeg indimellem bliver lidt i tvivl, er den nu for farvet. Skulle jeg hellere have valgt en hvid kjole. Men helt hvid passer bare ikke rigtig så godt til mig, det gør denne farve, synes jeg ihvertfald selv! Så håber jeg bare manden kan lide den, han har nemlig sagt at den SKULLE være hvid... Så det er jeg lidt spændt på :blush:

Jeg er sikker på når han føste ser dig på dagen i din smukke smukke kjole, med lækkert hår og alt det der, så ænser han det ikke. Mænnerne kan jo også have ideer om hvordan det SKAL være, men når de ikke har set det på en, kan de jo ikke vide hvad der er det rigtige. Så mon ikke han bliver fortryllet alligevel? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Er også selv rigtig vild med farven, selvom jeg indimellem bliver lidt i tvivl, er den nu for farvet. Skulle jeg hellere have valgt en hvid kjole. Men helt hvid passer bare ikke rigtig så godt til mig, det gør denne farve, synes jeg ihvertfald selv! Så håber jeg bare manden kan lide den, han har nemlig sagt at den SKULLE være hvid... Så det er jeg lidt spændt på :blush:

Jeg er sikker på når han føste ser dig på dagen i din smukke smukke kjole, med lækkert hår og alt det der, så ænser han det ikke. Mænnerne kan jo også have ideer om hvordan det SKAL være, men når de ikke har set det på en, kan de jo ikke vide hvad der er det rigtige. Så mon ikke han bliver fortryllet alligevel? :bearhug:

Jeg håber. Men mon ikke alt det andet opvejer den lille detalje ;) Og nej de har svært ved at forestille sig hvordan det egentlig bliver, så er sikker på han bliver helt fortryllet!!! Hvordan kan han andet!? :blush:

0

Del dette indlæg

WOW virkelig en flot kjole :thumbsupsmileyanim: ben i næsen på dig at kaste dig over det projekt :bearhug: Det er virkelig virkelig flot :iloveyou: Og vildt flot farve kjolen har :thumbsupsmileyanim:

Jeg er sikker på når han føste ser dig på dagen i din smukke smukke kjole, med lækkert hår og alt det der, så ænser han det ikke. Mænnerne kan jo også have ideer om hvordan det SKAL være, men når de ikke har set det på en, kan de jo ikke vide hvad der er det rigtige. Så mon ikke han bliver fortryllet alligevel? :blush:

Jeg håber. Men mon ikke alt det andet opvejer den lille detalje ;) Og nej de har svært ved at forestille sig hvordan det egentlig bliver, så er sikker på han bliver helt fortryllet!!! Hvordan kan han andet!? :blush:

lige præcis :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

1000 tak for kigget i din tråd!

Det er en smuk kjole du får! Glæder mig til at se den når den er helt færdig!!!!

Må lige kommentere frieriet.... HVOR ROMANTISK! Og gennemtænkt... Sikke en romantisk mand du får!!!!!!!!!!!!

:heart: Eva

Redigeret af Eva27
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1000 tak for kigget i din tråd!

Det er en smuk kjole du får! Glæder mig til at se den når den er helt færdig!!!!

Må lige kommentere frieriet.... HVOR ROMANTISK! Og gennemtænkt... Sikke en romantisk mand du får!!!!!!!!!!!!

:bearhug: Eva

Selvtak, er altid dejligt når man får nye beskeder :bearhug:

Glæder mig også rigtig rigtig meget. Har siddet og makket med stofroser idag, som evt skal bruges til pynt, men var nu ikke helt så let som jeg havde forestillet mig :bearhug:

Ja han er bare SÅÅÅ dejlig min kommende mand. :heart:

0

Del dette indlæg

Så er vi kommet nærmere hvordan kagen skal se ud. Er så heldig at have både en konditor-lærling og en bager-lærling i familien, og de skal da self lave kagen. Min svigerinde, som er konditor-lærling, har en mester som laver de FLOTTESTE karamelroser. Dem har vi bestilt hos ham i guld (temaet er jo gylden og creme), og hun har lovet at de ikke bare bliver gyldne, men rigtig guldfarvet, og at de er sindsygt flotte. Så det glæder jeg mig helt vildt til at se!

I får lige lidt eksempler på hvordan det ser ud:

Først roserne, de skinner bare så flot, ligner nærmest porcelæn eller perlemor:

post-14415-1182789953.jpg

0

Del dette indlæg

og så tilsidst et billede af en top han har haft lavet:

post-14415-1182790243.jpg

Ved ikke præcist hvordan de vil lave vores, har givet dem frie hænder, bare de holder sig inden for farvetemaet.

Så er meget spændt på hvad de finder ud af. Det bliver bare SÅÅÅÅ flot. Kagen skal så overtrækkes med naturfarvet marcipan tror jeg, det passer ihvertfald godt til vores farvetema!

0

Del dette indlæg

Og så spottede jeg lige at der idag er

:bearhug: 40 dage tilbage :bearhug:

Uhh hvor jeg glæder mig, men der er nu stadig en del ting vi mangler at få styr på

Det kræver vist en opdatering af to-do-listen:

Grøn - Er klaret

Blå - Arbejder på sagen

Rød - Mangler

Mere end 8 mdr før

Dato - D. 04-08-07

Kirke og feststed

Kok og menu - En af kærestens tidligere kolleger skal lave maden

Musik - bandet vi "troede" vi havde bestilt kunne åbenbart ikke alligevel. Men har fundet nogle bekendte, som har sagt ja til at spille istedet, lækkert!

Bestille tid hos Frisør og Makeup - Stjernesalonen i viborg.

Fotograf - Har bestilt tid hos Charlotte schönhoff i viborg.

Bryllupsrejse - Forkælelse på Mauritius - har bestilt rejsen og betalt depositum

Gæsteliste - har lavet en foreløbig

Ønskeliste - Så færdig som den nu kan blive, man kan jo altid finde på flere ønsker. Har taget udgangspunkt i vores julegaveønsker, og så tilføjet alt det vi er kommet til at mangle efter vi er flyttet i hus!

Prøvelsesattest - Er udfyldt, manden kører ud og afleverer dem i morgen!

Transportmiddel fra kirke til feststed - har overvejet hestevogn eller veteranbil - tror bare vi kører i dytten, der er så meget andet vi hellere vil bruge pengene på!

6-8 mdr før

Læg endeligt budget - Har lavet et foreløbigt, men synes det er svært at lave det endeligt, før vi har styr på alle ting, så bliver nok først helt færdigt meget tæt på dagen.

Lav invitationer - har udsendt save-the-date kort samt invitationer, venter på tilbagemeldinger

Begynd at øve brudevals - Så langt er vi ikke nået endnu, har lidt svært ved at få kæresten igang. Jeg kan godt grundtrinene, men er jo svært at øve alene :bearhug:

Bryllupskage - Kærestens lillebror som er bagerlærling samt vores svigerinde som er konditorlærling har lovet at lave kagen for os - hendes mester har sagt ja til at lave karamelroser til pynt, det bliver SÅÅÅ flot!

Kjole - Har nu besluttet selv at sy. Er i fuld gang, det går forrygende, mangler efterhånden ikke så meget. Glæder mig helt vildt til den blir færdig, er allerede vildt glad for den!

4-5 mdr. før

Bestille brudebuket samt snakke med blomsterhandler om blomster til borddekoration - Kæresten har bestilt brudebuketten, og blomster til broddekoration skal bestilles samme sted.

Bestille vin m.m. - Vin og div. spritus er bestilt hos vinleverandøren på kærestens arbejde, og er leveret, står nu i nogle venners lade indtil dagen. :bearhug:

Bestille service, duge m.m. - Bestilt hos Eksklusiv serviceudlejning

Begynd at lave bordkort m.m. - Har købt glashjerter hos en glaspuster vi kender, er igang med at skrive navne på nu.

Aftal møde med præsten omkring pyntning, fotografering, salmer m.m. - Skal til møde d. 10. juli. Glæder mig

Sende invitationer ud (husk adresse på kirken og feststedet samt evt. Kørselsvejledning - Er sendt ud, venter spendt på tilbagemeldinger!

2-3 mdr før

Tjekke pas, bestille visum m.m. til bryllupsrejsen - Mangler vi stadig

Købe tøj til gommen - Han har købt pingvinset, og jeg må ikke se det!

Overveje overnatning til gæsterne - Der er mulighed for overnatning på feststedet, som er min fars arbejde, gæsterne skal bare selv medbringe noget at sove på og med. Til den ældre generation er der mulighed for sengeplads hjemme hos mine forældre. Nu må vi se om kærestens bedsteforældre vil tage imod det tilbud!

Prøveopsætning af hår, makeup m.m. - Har bestilt tid hos min yndlingsfrisør, som egentlig har lukket, men kommer for at sætte mit hår alligevel. SÅ fedt, og får butikken for mig selv, lækkert! :heart:

Orientere banker og off. Myndigheder om nyt efternavn

Købe morgengaver - Ved stadig ikke hvad jeg skal give kæresten...

Puha synes stadig vi mangler alt for meget, men mon ikke vi når det hele alligevel.

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer