Xzenia

Bryllupskage

13 indlæg i dette emne

Hejsa

Sviger inden har tilbud at stå for bryllupskagen. Aftalen er så at vi:

1)

Laver en test i god tid inden

2)

Den rigtige bryllupskage laves i godt tid inden. ALtså bunde og cremer laves. Kagen lægges sammen. Marcipan lægges ovenpå og så fryser vi kagen. Vupti så mangler vi kun at pynte kagen dagen før brylluppet.

Spørgsmål

- Kan denne plan overhovedet udføres.

- Kan man fryse cremer

- Kan man i så fald lægge den sammen og fryse den

- Kan man fryse marcipanovertrækket.

Gode råd og erfaringer ønsker.

Ifølge min mor, som er ret god til at bage, mener ikke at man kan fryse cremer. Ifølge hende vil den skylle, når den tøes op. Desuden siger hun at kagen vil blive lidt våd efter frysning, hvorfor vi risikerer at den falder sammen/smokker sammen.

Hvad siger I

Knus Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil give din mor ret. Den vil blive våd efter optøning.

Og tror også cremen vil blive noget "underlig" bagefter.

Men i kan bage bundene og fryse dem. Pynten kan mange gange også laves et par dage før. Og så ellers have det hele klart og samle den aftenen før og stille den koldt. Det tror jeg godt kan lade sig gøre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den bryllupskage vi skal have er også hjemmelavet. Det er den fra Karolines kogebog og vi har lavet en prøve og den var vildt god sådan lidt konfekt agtig :balloons:

men det jeg vil sige er at her skal cremen stå og trække 1 dag og så lægges kagen sammen og betrækkes med marcipan og så skal den stå og trække i 3 dage og på selve dagen skal den overtrækkes med hvid chokolade og pyntes. Det er jo lige til at overskue at skulle gøre på dagen. :bearhug:

Hilsen Dreamer

0

Del dette indlæg

Ok Tusind tak for jeres svar. Lyde som om jeg skal holde mig fra at fryse hele molevitten. Er dog lidt bange for den der med at det at skulle lave cremen samt læge sammen, putte marcipan på og pynte, kommer til at tage rigtig lang tid, sådan at jeg ender med at skulle stå i køkkenet to dagen inden brylluppet.

Den tænker jeg lidt videre over, så må vi se

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Den bryllupskage vi skal have er også hjemmelavet. Det er den fra Karolines kogebog og vi har lavet en prøve og den var vildt god sådan lidt konfekt agtig :balloons:

men det jeg vil sige er at her skal cremen stå og trække 1 dag og så lægges kagen sammen og betrækkes med marcipan og så skal den stå og trække i 3 dage og på selve dagen skal den overtrækkes med hvid chokolade og pyntes. Det er jo lige til at overskue at skulle gøre på dagen. :bearhug:

Hilsen Dreamer

0

Del dette indlæg

her er planen også at lave bunden før - den kan fryses - men at lave creme og sætte den sammen tager ikke så lang tid - det bliver gjort på fredag - dagen før og så stilles den kold.

Jeg ved nogle cremes kan fryses og skal efter optørring lige piskes lidt op igen med lidt fløde - men jeg kan ikke anbefale dig at fryse hele kagen ned speciel ikke med overtrækken.

:balloons: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg har haft samme tanke som dig, at lave den hele klar også fryse den ned. Tage kagen op et døgn før den skal bruges, sætte den i køleskab, også tage den ud af køleskabet en time før den skal bruges. Jeg mener at have læst i Zunshine's tråd, at hun også frøs hendes kage ned samlet, måske hun har nogle tip.

Jeg har også research'et på et kageforum, og i følge mange af brugerne, kan det lade sig gøre at fryse kagen ned samlet. Så jeg tror på, at det kan lade sig gøre, men har dog lige tænkt mig at afprøve det før selve dagen.

:balloons:

Frk P

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har just fremstillet vores bryllupskage, og den ligger trygt og godt i svigermors fryser. Vi skal giftes 6. maj. Det er kagen fra Karolines Køkken, som tidligere er omtalt i denne tråd, og den kan fryses ned, når bunder og cremer er samlet, og det hele er overtrukket med marcipan. Så det, vi nu mangler, er at tage kagen ud af fryseren 3 dage før brylluppet, lade den tø op, og dagen før brylluppet pynter vi den med hvid chokolade mm, sætter den på stativet, og så er den klar. Det er til at overskue, - jeg gider nemlig heller ikke at stå med den lige op til dagen.

Vi har for en måned siden lavet en test af kagen, og det var intet problem at fryse den med marcipan og det hele! Så det kan hermed anbefales.

På Arlas hjemmeside kan du finde oplysninger om, hvordan du kan fryse kagen ned. Og så smager den tilmed rigtig godt! :balloons:

God fornøjelse!

Hilsen T

0

Del dette indlæg

Hejsa

Sviger inden har tilbud at stå for bryllupskagen. Aftalen er så at vi:

1)

Laver en test i god tid inden

2)

Den rigtige bryllupskage laves i godt tid inden. ALtså bunde og cremer laves. Kagen lægges sammen. Marcipan lægges ovenpå og så fryser vi kagen. Vupti så mangler vi kun at pynte kagen dagen før brylluppet.

Spørgsmål

- Kan denne plan overhovedet udføres.

- Kan man fryse cremer

- Kan man i så fald lægge den sammen og fryse den

- Kan man fryse marcipanovertrækket.

Gode råd og erfaringer ønsker.

Ifølge min mor, som er ret god til at bage, mener ikke at man kan fryse cremer. Ifølge hende vil den skylle, når den tøes op. Desuden siger hun at kagen vil blive lidt våd efter frysning, hvorfor vi risikerer at den falder sammen/smokker sammen.

Hvad siger I

Knus Xzenia

jamen. det ser ud til der er mange muligheder .. jeg er selv kontitor og sige med det samme du kan sagtens lægge kagen sammen inde både creme od bunde kan sagtens klare det (du skal dog lige chekke gelantinen du bruger, hvis i vælger fromage, om den kan tåle nedfrysning. det er ikke alle slags der kan det)

meenn marcipan er aldrig en god ide at fryse da det blir vådt når det tør op.. så al pyntning skal ske på dagen.. eller hvis du har køle plads dagen før.. du skal så bare søre for den er pakket godt ind i plastik. så skulle det ikke være det problem.. held og lykke dem projektet..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den bryllupskage vi skal have er også hjemmelavet. Det er den fra Karolines kogebog og vi har lavet en prøve og den var vildt god sådan lidt konfekt agtig :cheerleader3:

men det jeg vil sige er at her skal cremen stå og trække 1 dag og så lægges kagen sammen og betrækkes med marcipan og så skal den stå og trække i 3 dage og på selve dagen skal den overtrækkes med hvid chokolade og pyntes. Det er jo lige til at overskue at skulle gøre på dagen. :cheerleader3:

Hilsen Dreamer

JEPS, vi har samme løsning og samme kage - den er rigtig rigtig god!!!!

SIGNE

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer