Guest uldahl

Hvad ønsker i jer i bryllupsgave ???

23 indlæg i dette emne

Jeg er bare sådan i tvivl, jeg mener ikke at vi mangler noget, altså af de små ting..

Men gæsterne er ikke tilfredse med de ønsker vi har givet... :baa:

Men det er også større ting, som kan være svært, hvis man har et budget mht. gaver.

Hvad har i givet af ønsker til jeres bryllup.???????

Venlig hilsen

Lisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender den situation du står i... Vi aner heller ikke had vi skal ønske os. Så det tog enormt lang tid at finde på bare et par ønsker. To af ønskerne er gavekort - et til en butik hvorfra vi gerne vil købt et fladskærms tv og et andet til MyTravel. Der er trods alt til alles budgetter. Ellers er det et par småting vi har ønsket os - besluttede os for at skifte vores gryder ud bl.a

:hug: Dorthe

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at samle på en glas-, bestik og porcelænsserie. Da varerne er dyre, har vi også valgt at ønske os tykke håndklæder, duge og den slags.

Vi vil gerne markere at vi ønsker os noget nyt og fælles.

Vi har også valgt at samle for at minimere ombytninger, fordi min mand stejler ved tanken om en avekoordinator. Jeg syntes også det virker lidt grisk - men praktisk, DET er det nu!

0

Del dette indlæg

Jeg gider ikke kopiere vores liste ind i her, men kig på vores hjemmeside (link i min signatur) under "Ønskeliste". Vi ville helst kun ønske os hjælp til en bryllupsrejse, men mine forældre ville være kede af at komme med penge, så de har efterlyst flere ting, og resultater er nu på web sitet.

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lisa

Vi ønsker os primært tilskud til vores bryllupsrejse, men da NOGLE folk er nogle padder :bask: (ja undskyld, men jeg synes det er SÅ frækt at insistere på at give noget andet (her TING) end det folk ønsker sig - hos os: en oplevelse for livet) har vi suppleret ønskelisten med nogle traditionelle ønsker + nogle småting vi står og mangler. Jeg gider nemlig ikke at få 2½ Aaltovase , som jeg IKKE har ønsket mig.........så når de insisterer på at købe ting, har vi "hjulpet" lidt.

Her er vores ønskeliste:

----------------------------------

Vi har jo boet sammen et stykke tid og mangler egentlig ikke noget, derfor ønsker vi os FØRST & FREMMEST penge, så vi kan komme på en dejlig bryllupsrejse .

Meeeeen et lille ønske eller to kan vi da godt snige ind hvis i presser hårdt

En trådløs telefon af mærket

Olympia Dualphone IP Dect

Glas model "Amager" fra Holmegaard:

8stk. rødvinsglas, 1 snapseglas på høj stilk & 1 ølglas , fås antikvarisk.

En superfantastisk stavblender

En lækker proptrækker

En grillpande

Mega mussel

Dinner plate no.1

Deep Plate no.2

Lunch Plate no.1

Tea Pot

Mega Thermal Mug (Medium)

(Max. 6 af hver undt. tekanden ;), det mikser jo så flot med det traditionelle Mussel)

Så det er ikke nogen lang liste, men nu vil jo altså ernormt gerne på bryllupsrejse i stedet....

Redigeret af Caroline72
0

Del dette indlæg

, men da NOGLE folk er nogle padder :bask: (ja undskyld, men jeg synes det er SÅ frækt at insistere på at give noget andet (her TING) end det folk ønsker sig

hmmmm.....noget underlig holdning synes jeg nok, men det ser vi åbenbart forskelligt på....men det var jo heller ikke det denne tråd handlede om!!!

Jeg synes det er fantastisk dejligt at folk kommer med gaver og glæder sig til at give noget og derfor spørger om en liste. Vi ønsker os følgende pt (se vedhæftningen), men jeg kan kommer på magne mange flere ting. Ud og kig i forretninger og noget du ikke selv ville købe er jo netop til sådan en liste, og I kan ønske jeg "skøre" og specielle ting. Held og lykke

SIGNE :hug:

0

Del dette indlæg

, men da NOGLE folk er nogle padder :bask: (ja undskyld, men jeg synes det er SÅ frækt at insistere på at give noget andet (her TING) end det folk ønsker sig

hmmmm.....noget underlig holdning synes jeg nok, men det ser vi åbenbart forskelligt på....men det var jo heller ikke det denne tråd handlede om!!!

Jeg synes det er fantastisk dejligt at folk kommer med gaver og glæder sig til at give noget og derfor spørger om en liste. Vi ønsker os følgende pt (se vedhæftningen), men jeg kan kommer på magne mange flere ting. Ud og kig i forretninger og noget du ikke selv ville købe er jo netop til sådan en liste, og I kan ønske jeg "skøre" og specielle ting. Held og lykke

SIGNE :hug:

Nej Signe, det var det ikke......Og hvis du læste videre ville du se at vi HAR taget hensyn til "padderne".

0

Del dette indlæg

Vores ønskeliste er blevet ret lang; vi ville oprindeligt også primært ønske os penge til rejse, men jeg ved godt at det er mange imod, og jeg tror heller ikke jeg selv ville bryde mig om at give penge eller gavekort medmindre jeg kom med et temmelig stort beløb. Så vi gik i tænkeboks :heart: og endte med denne liste:

- Penge/ gavekort med tilskud til bryllupsrejse, weekendtur, spa-ophold eller lignende

- ”Arne Jakobsen” bestik fra Georg Jensen: Knive m. grillskær, Gafler, Spiseskeer, Dessertskeer, Teskeer

- ”Arne Jakobsen” serveringsbestik fra Georg Jensen: Serveringsske, Serveringsgaffel

- ”All Steel” gryder og pander fra Iittala: Gryde 2,5 liter, Gryde 3,0 liter, Gryde 4,0 liter, Sauteuse 2,0 liter, Pander alle størrelser

- ”New Wave” tallerkener fra Villeroy & Boch: Middagstallerkener (Flat Plate, 27 cm), Frokosttallerkener (Salad Plate, 24x22 cm), Dybe tallerkener (Deep Plate, 26 cm)

- ”New Wave” fade og skåle fra Villeroy & Boch: Stort fad (Square Platter, 34x34 cm), Rektangulært fad (Gourmet Plate, 33x24 cm), Stor skål (Salad Bowl, 33x33 cm), Mellem skål (Salad Bowl, 25x25 cm)

- ”Tybo” væglampe fra Modiss (set hos Emil Jakobsen, Bernstorffsvej 135, Hellerup)

- ”Origo” morgenmadsskåle fra Iittala. Størrelse; 0,5 liter. Farve; beige

- Opbevaringsglas med stål-låg fra Bodum. Størrelse; 2,0 liter (næst-største)

- ”One Touch, Gold” kuglegrill fra Weber. Størrelse; 47 cm

- "Knax" knagerække i ahorn m. 6 alu knager

- Piet Hein Maxi lysestager: Venus, Mars, Jupiter, Saturn

- Lysmanchetter til Piet Hein Maxi lysestager- DVD holder fra Rosendahl

- "Øllefant" flaskeåbner fra Georg Jensen

- Duge fra Georg Jensen. Størrelse; B140xL310: ”Arne Jakobsen”, antracit, ”Bonderose”, vanille, ”Square”, hvid

- Duge som passer til bordstørrelse 95x190 eller 95x300. Ensfarvede (gerne med indfarvet møster), feks. hvid, sand, grå, mørk rød

- Lækre håndklæder, alle størrelser. Gerne sæt med f.eks. 2 store badehåndklæder (ca. 70x130), 1 lille badehåndklæde (ca. 50x100)og 1 gæstehåndklæde (ca. 45x65). Ensfarvede eller stribede, f.eks. sand, hvid, råhvid, grå, sort

- ”Columbia Teapot” tekande fra Bodum (mat).

- Stor kuffert (trolley), 70-75 cm høj, ca. 110 liter.

- Stænklåg til pande/gryde f.eks. fra Rösle

- ”Dværgsyren” opstammet træ til haven

- Bosch boremaskine

- Krukker (lyse farver eller mørk grå / sort) med blomster til haven

- ”Dværgrhododendron” evt. i stor krukke

- ”Dværgthuja” opstammet træ til haven

- Stikkelsbærbusk

- Lille Bosch skruemaskine

Så skulle der vidst være noget at vælge til nærmest enhver pengepung :bearhug:

:hug: Tanja

Redigeret af TanjaML
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[

Nej Signe, det var det ikke......Og hvis du læste videre ville du se at vi HAR taget hensyn til "padderne".

Ja, så godt I har taget hensyn :hug: det bliver "padderne" glade for. Men håber da virkelig I kan komme afsted trods det nogle gæster ønsker at komme med en gave!

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Det er fuldstændigt det samme her. Vi har boet sammen i 9 år, og vi mangler ærlig talt heller ikke en pind. Men vi ønsker os rigtig meget penge til en bryllupsrejse, og en webergrill. Det var hvad vi kunne finde på. Vi har dog også ønsket os en spisebordslampe, som jeg ved min mor køber. Ellers har vi det på samme måde som Signe penge til en fed rejse.

Krebsen

0

Del dette indlæg

Ellers har vi det på samme måde som Signe penge til en fed rejse.

Krebsen

Det er nu faktisk Lise og Caroline der ønsker sig det, hvor i mod jeg netop ønsker mig gaver og IKKE penge! Men under alle omstændigheder....håber I alle får hvad I ønsker jer også pengene!!! Jeg selv har aldrig gaveønskemangel....elser at få og ikke midst at give

SIGNE :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ønsker os nogle ting, der er meget klassiske på en irsk "Wedding List" - (vores kan ses på Brown Thomas Wedding List - skriv Anna og Larsen i de to felter)

Det drejer sig bl.a. om Waterford krystal glas, karaffel, kande osv. Heldigvis fås det nu i moderne design. Det er så populær en gave, at vores list coordinator i Brown Thomas fortalte os, at det ryger først.

Desuden har vi ikke rigtigt noget pænt porcelæn og bestik. Så vi har sat et stel fra Villeroy og Boch på listen sammen med bestik fra samme firma. Og så har vi gryder fra Le Creuset og Jamie Oliver og en masse fra Nigella Lawsons kollektion af alt muligt.

Den mængde ting vi ønsker os lyder enorm i danske ører, men her i Irland er gaveniveauet vanvittigt - ca. 100 euro (745 kr.) PER PERSON. Det synes jeg er næsten pinligt, men sådan er det bare. Vi har så 90-100 gæster ca. fordelt på vores 2 bryllupper. Så det bliver til en del!

:cheerleader3:

Anna

0

Del dette indlæg

Hej

Ved I egentlig at samme mulighed som det irske faktisk også eksisterer her i Danmark, hvor man kan gratis kan oprette en ønskeliste og få den koordineret.

En af mine veninder har brugt noget der hedder www.onskebasen.dk og de var helt vildt tilfredse med det. De havde også svært ved at finde på hvad de skulle ønske sig, men fik mange gode ideer der.

De fik nogle kort de lagde ved invitationerne. Jeg loggede ind på deres ønskeliste og købte noget keramik til dem som man ellers kun kan få i København (jeg bor selv i Jylland). Det var nemt at bruge og jeg slap for selv at skulle ud og lede i butikkerne.

Nåmen det var bare et lille tip!

Vi ønsker os nogle ting, der er meget klassiske på en irsk "Wedding List" - (vores kan ses på Brown Thomas Wedding List - skriv Anna og Larsen i de to felter)

Det drejer sig bl.a. om Waterford krystal glas, karaffel, kande osv. Heldigvis fås det nu i moderne design. Det er så populær en gave, at vores list coordinator i Brown Thomas fortalte os, at det ryger først.

Desuden har vi ikke rigtigt noget pænt porcelæn og bestik. Så vi har sat et stel fra Villeroy og Boch på listen sammen med bestik fra samme firma. Og så har vi gryder fra Le Creuset og Jamie Oliver og en masse fra Nigella Lawsons kollektion af alt muligt.

Den mængde ting vi ønsker os lyder enorm i danske ører, men her i Irland er gaveniveauet vanvittigt - ca. 100 euro (745 kr.) PER PERSON. Det synes jeg er næsten pinligt, men sådan er det bare. Vi har så 90-100 gæster ca. fordelt på vores 2 bryllupper. Så det bliver til en del!

:cheerleader3:

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

her vores liste:

Køkken:

- Digital Køkkenvægt (gerne i rustfri stål)

- Spaghetti/Asparges gryde

- Bestik til 12 personer (gerne enkelt design)

- 12 firkantede tallerkner (gerne ca. 20x20 cm eller større)

- 12 skåle 15 cm (Rosendah Gran Crul)

- 8 skåle 16 cm (Rosendahl Gran Cru)

- Knive (Kai Shun knive – grøntsagskniv, fileteringskniv, …)

- Ismaskine

- Blender (skal kunne knuse is)

- Køkkenradio (modern design, eventuel DAB)

- 2 Sovsekander

- Vaffeljern

- Vandkoger

- Pastamaskine

- Krydderi opbevaringsglas m. indhold: Karry, Chili, Hvidløg,

Italiensk, Mexicansk, … (Rosendahl)

Vin/Drikkelse:

- God vin

- 8 Rødvinsglas (Rosendahl Gran Cru stor, Bordeaux)

- 12 Hvidvinsglas (Rosendahl Gran Cru stor Bordeaux)

- Skænkeprop (Rosendahl)

- 8 cafeglas, 37 cl (Rosendahl)

- 1 karaffelbakke (Rosendahl)

- 12 Irish Coffe glas

- Bartender grej (ice crusher, ice cooler, måle bæger, monin, spiritus, …)

Elektronik:

- Telefonsvarer (eventuel sammen med trådløs telefon)

- Musikanlæg/Stereoanlæg/Hjemme biograf

- Digitalkamera (Canon Digital Ixus 55)

- Digitalt videokamera (reserveret af Sandra’s mormor)

- Projektor

- Lærred til projektor

- Termometer/ Vejrstation (indenfor og udenfor)

Underholdning:

- Spil (Trivial pursuit, Settler, Petanque, Viking spillet, …)

- DVD film (også gerne serier, Simpsons, Venner, Futurama)

- Bøger

- Fussball Bord (Garlando 5000)

- Oplevelser (koncert, massage, biograf, minirejse, gavekort billetnet, …)

- Abonnement til avis (f.eks. Jyllandsposten weekend abo, M!, FHM, Woman, …)

Soveværelse:

- 2 ekstra lang dyner

- Sengetøj ekstra længde (gerne farvet og moderne)

- 2 hovedpuder

- Sengetæppe gerne lys (til seng 210 X 180)

Andet:

- Dug til spisebord (ikke kun hvid, bord: normal 160 x 90, forlænget 250 x 90)

- Vaser i forskellige størrelser og former

- Værktøj (laservaterpas, fukssvans, stiksave, …)

Penge:

- Lottosedler med gevinst

- Penge til ny sofa

- Penge til bryllupsrejsen

- Gavekort

Dette er kun forslag – i er også meget velkommen med hjemmelavede gaver!

0

Del dette indlæg

Her er vores ønskeliste:

Vi har en gavekoordinator, min svigerinde.

Louise og Rasmus´ønskeliste til brylluppet

Køkken:

- Blender, OBH, 1.5 L, 525 W, 599,-*

- Skærebræt, stor, eg, serie: Tradition, Trip Trap, 349,-*

- Skærebræt, lille, eg, serie: Tradition, Trip Trap, 249,- *

- Holder til skærebræt, eg, serie: Tradition, 109,-*

- Sukker/mælkesæt, Eva Solo, 299,-*

- Grillbestik, Raadvad, Serie: Erika, 2 sæt ønskes, 250,-*

-Kontaktgrill/el-grill, OBH, 599,-*

- Ostebestik, Raadvad, Serie: Silke, kan købes enkeltvis, sætpris: 499,-*

- Knivserie, Eva Solo, diverse knive, filet, brød…mm forskellige priser*

- Kaffemaskine, OBH, nr: 2380, købes hos Imerco, 899,-

- Smørebrætter, serie: tradition, Trip Trap, fås i Bahne, 499,-

Drikkelse:

- Vinglas, Holmegaard, str. Mellem, serie: Cabernet, 2 pr. sæt, 5 sæt ønskes, 180,-*

- Vinglas, Holmegaard, str. Lille, serie: Cabernet, 2 pr. sæt, 4 sæt ønskes, 180, -*

- Champagneglas, Holmegaard, serie: Cabernet, 2 pr. sæt, 6 sæt ønskes, 250 ,-*

- Kaffekrus, Rosendahl, hot drink, 2 pr. sæt, 4 sæt ønskes, 170,-*

- Snapseglas, Rosendahl, 6 pr. sæt, 2 sæt ønskes, 99,-*

- En eller flere vine fra 2006, som kan gemmes til senere nydelse

Soveværelse:

- Vækkeur, Wavealarm, Georg Jensen, 499,- *

- Lyst, enkelt sengetøj, gerne med lagen

- Topmadras til sengen, 140 x 200 cm, gerne tyk

Stue:

- Billedramme, Georg Jensen, serie: reflection foto, 210 mm, 369,-* (Lige til bryllupsbilledet)

- Dug, 140x270, pletfri, Sødahl, 579,-*

Elektronik:

- Trådløs tfl, Bang og Olufsen, Beocom6000, sort, 3300,-

- Digitalkamera/digitalvideokamera ?

Diverse:

- Kuffeter, Samsonite, hård plastik, stor og lille. De har gerne nogle på udsalg i Neye

-Abonnement: Blade: Euroman & Costume

- Bøger:

Skønlitteratur til bryllupsrejsen, Rasmus læser enten biografier af pengestærke forretningsmænd fx mæersk eller spændingsromaner, Louise læser danske romaner, gerne lidt tungere læsning. Fx Helle Helle –ja, det hedder hun :cheerleader3:)

- Politikkens bog om whiskey & en kogebog med Jamie Oliver

- Spil: Alias 170 ,-

Globetrotter 299,- Begge fås i Toys ´r us

- Oplevelser: Koncert, biograf, massage, ophold, stand up, teatret, munkekælderen (den restaurant vi altid spiser på, hvis vi fejrer noget stort)

- Lottosedler med gevinst :cheerleader3:)

- Hvis folk er interesseret i at købe blomster, er orkideer altid skønt!

NB: Alle de ønsker med stjerne ved, er også oprettet på en ønskeliste i Inspiration.

Så du kan eventuelt henvise dem dertil.

0

Del dette indlæg

Vi er heller ikke så meget for at ønske os penge, og ved at det meste af familien helst vil give gaver frem for penge...

Nu er der lang tid til endnu, så vi har ikke kommet på så mange ønsker endnu, men regner med der nok skal nå at komme mange flere :cheerleader3:

Vi ønsker os blandt andet:

Bestik (mitra fra georg jensen) og tallerkener og service fra pillivuyt

Et nyt spisebord i massivt egetræ og dertilhørende duge

Et fladskærmstv, dvd-optager og surround-system

Dyner i ekstra længde plus dynebetræk til

Der er lidt til enhver pengepung, så der ikke er nogen der føler sig forpligtiget til at give en større gave end de har lyst til.

Vi har tænkt os at få min søster og hans bror til at være gavekoordinatorer, for at begrænse antallet af gaver, der skal byttes bagefter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[

Ja, så godt I har taget hensyn :cowsleep: det bliver "padderne" glade for. Men håber da virkelig I kan komme afsted trods det nogle gæster ønsker at komme med en gave!

knus SIGNE

Hej Signe

Jow, jow - vi skal nok komme afsted :bearhug:

Se lige hvad jeg har fundet!

Jeg har sendt en PM med linket.

post-17877-1146034974.jpg

0

Del dette indlæg

[

Ja, så godt I har taget hensyn :cowsleep: det bliver "padderne" glade for. Men håber da virkelig I kan komme afsted trods det nogle gæster ønsker at komme med en gave!

knus SIGNE

Hej Signe

Jow, jow - vi skal nok komme afsted http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Se lige hvad jeg har fundet!

Jeg har sendt en PM med linket.

må da lige tjekke den side ud, selv om jeg ikke skal have tiara på kunne man måske finde andre spændende ting. Tak Caroline

knus SIGNE :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer