Guest Anne&Michael

Indbydelser

30 indlæg i dette emne

Så blev vores indbydelser endelig færdige!

Jeg har fundet meget inspiration på siderne herinde de sidste par måneder og er så alligevel endt ud med noget meget enkelt, da min dejlige kæreste har været rigtig god til at give kritik!!

Nå, men farverne vi endte ud med at vælge blev: elfenben (creme), hvid, cappuccino og guld.

Selve kortet er af elfenbensfarvet karton.

Indersiden er hvid karton med let "vaflet" struktur. Indersiden er bukket så den danner tre fløje, hvor de to så er limet fast på selve kortet. Så når man åbner kortet er der først vores monogram på venstre side (det samme som på forsiden) og på højre side er der selve indbydelsen. Man kan så åbne den venstre side, hvor der står praktiske oplysninger og børnecitater. Jeg valgte at gøre det på den måde, da jeg var frustreret over placeringen af de praktiske oplysninger – det så ”dumt ud” på bagsiden og jeg syntes, at det tog fokus fra selve indbydelsen, hvis de bare stod på siden overfor. På den her måde er de gemt lidt af vejen.

Skriftfarven er guld (ja, altså guldfarvet må jeg hellere sige - R: 174/G: 140/B: 44). Skrifttypen blev "President" – da den er nem at læse og alligevel elegant.

Slutteligt har vi sat hjerter (Panduro) på en guldtråd og bundet på indbydelsen. Lidt romantik skulle der være…

Nå, men her er den så.

Anne

post-18665-1146243411.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Udadtil er den dejlig enkel, indeni er den derimod genial !!!

Den løsning du er endt ud i er i mine øjne super og så ser det bare kanon godt ud - stor :bearhug: til dig.

Og jeres farvevalg går man aldrig helt af vejen for, de er meget afdæmpede og alligevel stilige.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er de bare super flotte...

Hva er det for en skrifttype du har brugt?

:balloons:

Hej Karina

Skrifttypen hedder "President" og den har jeg downloaded gratis på nettet. Jeg downloadede en hel del skrifttyper før vi blev enige om, at denne var præcis, som vi gerne ville have den - nemlig elegant uden at være ulæselig!

:bearhug:

Hilsen

Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anne :biggrin:

Jeg er helt vild med jeres indbydelser og specielt opsætningen synes jeg er helt genial :biggrin:

Jeg vil gerne lave vores "opsætning" som jeres, men lige meget hvor meget jeg måler ud og tegner og gør mig umage, så synes jeg alligevel at det hele bliver pil-skævt og så står vores navne på forsiden for langt ude i den ene side når jeg forsøger at bukke dem osv. osv.

Jeg har prøvet at finde på noget andet, men bliver ved med at gå tilbage til "jeres opsætning".

Kan du ikke lige komme en "rådvild" bridezilla til undsætning og forklare hvordan du har fået jeres kanter så lige og hvordan har du målt ud til at få bukket kartonet så præcist og perfekt??

TAAAAAARK :blink:

:loveshower: Louisa

Redigeret af Lou78
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Anne :biggrin:

Jeg er helt vild med jeres indbydelser og specielt opsætningen synes jeg er helt genial :biggrin:

Jeg vil gerne lave vores "opsætning" som jeres, men lige meget hvor meget jeg måler ud og tegner og gør mig umage, så synes jeg alligevel at det hele bliver pil-skævt og så står vores navne på forsiden for langt ude i den ene side når jeg forsøger at bukke dem osv. osv.

Jeg har prøvet at finde på noget andet, men bliver ved med at gå tilbage til "jeres opsætning".

Kan du ikke lige komme en "rådvild" bridezilla til undsætning og forklare hvordan du har fået jeres kanter så lige og hvordan har du målt ud til at få bukket kartonet så præcist og perfekt??

TAAAAAARK :blink:

:loveshower: Louisa

Hej Louisa

Jeg skal forsøge at forklare det.

Selve omslaget (det cremefarvede) er et kort vi har købt færdigt i Panduro (str. 10x21).

Det hvide karton er et stykke A4 (21x29,7), hvor vi har skåret hhv. ca. 1 cm af på den smalle led og ca. 1,2 cm af på den brede led, så papiret måler ca. 20x28,5.

Selve layoutet er lavet i Publisher - og jeg vil gerne sende dig filerne, hvis du kan bruge dem til noget. Nu ved jeg jo ikke, om du har tænkt dig at lave det i samme størrelser. :blink:

Ellers vil jeg råde dig til at lave det i Word og ændre selve størrelsen på papiret i sideopsætningen og lave spalter - men husk at mellemrummene mellem spalterne skal være dobbelt så brede som de to yderste. Ellers kommer det til at stå skævt. Det vil jeg godt hjælpe med, hvis du har behov for det! ;)

Derudover er selve indholdet i spalterne centeret og så skulle det gerne passe med, at man folder kartonet ca. 9,5 og 19 cm fra den ene ende - mål med en blyant og lav et forsigtigt mærke både foroven og forneden på papiret, så kan du folde efter det.

Håber det hjalp?? :blink:

0

Del dette indlæg

:biggrin: Hold da op hvor er de flotte...

Du er da bare genial

Her har jeg siddet, jeg ved ikke hvor længe og bøvlet med hvordan, jeg skal få plads til teksten i vores menu hæfte.

Men nu tror jeg da jeg har fundet løsningen... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer