Gitte L

Bryllupsfotografering

28 indlæg i dette emne

Hey Piger.

Så står min forlovede og jeg, endnu engang, i et dilemma.

Han er kokke elev, og dermed på elev løn. Jeg er på SU frem til 1/8, hvor jeg starter på elev løn - så det er ikke lige penge vi pudser næse i :biggrin:

Mine forældre giver et tilskud på 10.000kr på hotel regningen, men ellers betaler vi ALT selv. Vi har sparet det op vi kan, men det er ikke blevet så meget at det kan dække det hele.

Mht bryllupsfotografering har vi ikke lige 5000kr til det, og har derfor aftalt med min mor og svoger, som er rigtig gode til at tage billeder, at de står for fotografering efter kirken og efter behov. Og vi er selvfølgelig meget glade for deres engagement.

Vi rejser på bryllupsrejse til USA 2 dage efter brylluppet, og vil hellere bruge pengene på fællesoplevelser dér, end på en proffessionel fotograf.

Er det helt hen i vejret? Eller kan det blive en god løsning trods alt?

På forhånd tak for hjælpen,

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt fordi I hellere vil rejse end at bruge SÅ mange penge på en fotograf.

Vi skal KUN have fotograf på rådhuset, ude foran og så på et location lige bagefter.

Selve festen osv. klarer venner, familie, vi selv :biggrin:

Den fotograf vi skal have koster kun 1000 kr - plus 800 kr i transport, men hun er stadig langt billigere end noget andet vi har set.

Hun tager kanon flotte billeder, det kan man se på hendes hjemmeside, som jeg ikke må linke til her, men hun hedder Kristina Holt og kommer fra Langeland. (så kunne du måske finde hende på nettet alligevel hvis det blev aktuelt :biggrin: )

Summasumarum, hvis I gerne vil have en fotograf kan det sagtens gøres billigt!!

0

Del dette indlæg

:biggrin:

jeg kan bestemt godt forstå jeres priotering :-)

en mulighed kunne være kun at få taget billeder lige efter kirken af en prof. det må kun gøres billigere - og så selv lade gæsterne tage billeder under festen fx. via din familie hjælper eller ved at stille engangskameraer frem på borderne.

:biggrin:

uha det lyder skønt med USA - bare det var mig :-)

0

Del dette indlæg

ABSOLUT. Det er en fin løsning og kan godt forstå jeres valg.....

.....Vi har heller ikke fotograf, får også en god ven til at tage "professionnelle" billeder af os efter vielsen i kirken og ved Maribo Sø og ellers "nøjes" vi med ganske almindelige billeder tager af venner og familie. Vi synes heller ikke vi ville bruge de mange penge, som det jo koster, hos en rigtig fotograf. Der skal nok blive masser af fine billeder - det er jeg slet slet ikke urolig for. Bryllupper kan godt tager overhånd hvor man bare SKAL have alt - uanset pris. Jeg kan sagtens få et rigtigt godt bryllup uden alt det vilde og dyre.

knus SIGNE :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Jeg synes også sagtens i kan gøre som du skriver. Vi får min far til at tage billeder i kirken, i Mølleparken og på hotellet - altså sådan nogle opstillingsbilleder. Når gæsterne begynder at komme, bliver der taget billeder af hvert par, det ordner en af Pers bekendte). Under selve festen har vi allieret os med en person ved hvert bord, som tager digitalkamera med til festen, på den måden håber vi at kunne få dækket festen fra ende til anden.

Jeg ville helt klart også hellere bruge pengene til at rejse for end til fotograf.

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg vil bare lige nævne at Isello Productions (www.isello.com) laver bryllupsbilleder for kun 1500kr. Grunden til at de kan gøre det så billigt er at I kun får digital billeder. tilgengæld er prisen for 5 timer fotografering :biggrin:

Vi har valgt at booke dem da min kæreste desværre mistede sit job 3 måneder før vi skal giftes og endnu ikkke har fået et nyt :blink:

Det eneste man skal huske er jo at I så skal ligge lidt penge efter billyppet hvis I vil have nogle af dem frekaldt på papir til f.eks takkekort :biggrin:

Hov jeg har lige opdaget at du er fra Fyn :blink: , så er Isello ikke en løsning mener kun tilbudet gælder i kbh :baa:

Redigeret af martinique
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja sagtens! Min onkel som er knald god til at tage billeder skal fotografere os. Vi vil have ham til at tage nogle billeder af os, selvfölgelig, men ogsaa nogle hvor min sön er med. derefter nogle sammen med vores foräldre og bedsteforäldre. Under festen vil vi gerne have ham til at tage et par billeder af alle gästerne, men saa maa han ogsaa gerne slappe af. Vi har köbt nogle engangskameraer og saa maa slaget ellers gaa sin gang

0

Del dette indlæg

Vil bare sige som de andre piger, at det kan i sagtens. Vi får min mors kollega til at tage billeder. Hun fotograferer meget i fritiden og går meget op i det. Vi vil nemlig også gerne spare lidt penge der. Samtidig med sætter vi nok engangskameraer på bordene, og vi kan også bede nogle af gæsterne om at tage en dobbelt fremkaldning af deres billeder. Så tror jeg også vi får billeder nok. :bearhug:

Hilsen Mette

0

Del dette indlæg

vi snakkede om at droppe det, da der er et par stykker i familien der er gode til det med billeder, men endte med at hyre en proff. og det er jeg så uendelig glad for, vi har fået mange skønne billeder i skønne omgivelser, og jeg vil ikke bede vores familie og venner om at agere 'semi proff. fotografer' ved vores bryllup, de er inviteret for at hygge sig sammen med os...desuden kan det jo ikke gøres om, dvs. mangler man et godt billede af et eller andet så er det abre ærgeligt, så jeg er glad for at vi ofrede pengene, det er skønne minder at have og så sparer jeg hellere på brudekjolen etc. som kun bruges den ene gang

:bearhug: Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey Gitte

Vi står også i sådan en lidt træng økonomisk situation :bearhug: Jeg har udsigt til SU de næste 4 - 5 år, og vi har allerede booket en hel måneds bryllupsrejse til USA... Jeg er kommet i kontakt med vores fotograf (ikke proff, men næsten) gennem nogen private annoncer. Og han skal have 1500 kr for at være hos os i 6 timer, han har selv udstyr :bearhug:

Hvis du vil have hans mail, kan du lige skrive til mig, det kan jo være han er interesseret i nogen flere små jobs hen over sommeren :bearhug:

Rikkekthomsen@hotmail.com

Kram Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er ærgerligt at stå med nogle billeder som måske ikke er så gode som de kunne have været. Jeg kan godt forstå at I er nødt til at priotere, men jeg er bare bange for at I vil fortryde det. Men nu ved jeg jo heller ikke hvor dygtig dine familiemedlemmer er :bearhug:

Prøv at led på nettet og her inde, for der er faktisk fotografer som er væsentlig billigere end 5000.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er ærgerligt at stå med nogle billeder som måske ikke er så gode som de kunne have været. Jeg kan godt forstå at I er nødt til at priotere, men jeg er bare bange for at I vil fortryde det. Men nu ved jeg jo heller ikke hvor dygtig dine familiemedlemmer er :bearhug:

Prøv at led på nettet og her inde, for der er faktisk fotografer som er væsentlig billigere end 5000.

Synes altså det kommer an på hvad man forventer. Hvis man forventer professionnelle billeder på højde med en uddannet fotografs er det da rigtigt at det er ikke bare sådan lige til med et alm. kamera. For os er det ikke vigtigt - en masse billeder med digitalkamera er fin kvalitet for os, og vi vil alligevel ikke have opstillede fotografbilleder. Bare en masse gode billeder taget af venner og familie. Men igen.....man må finde ud af hvad ens forventninger og præferencer er.

SIGNE :bearhug:

0

Del dette indlæg

Kan godt fordi I hellere vil rejse end at bruge SÅ mange penge på en fotograf.

Vi skal KUN have fotograf på rådhuset, ude foran og så på et location lige bagefter.

Selve festen osv. klarer venner, familie, vi selv :bearhug:

Den fotograf vi skal have koster kun 1000 kr - plus 800 kr i transport, men hun er stadig langt billigere end noget andet vi har set.

Hun tager kanon flotte billeder, det kan man se på hendes hjemmeside, som jeg ikke må linke til her, men hun hedder Kristina Holt og kommer fra Langeland. (så kunne du måske finde hende på nettet alligevel hvis det blev aktuelt :bearhug: )

Summasumarum, hvis I gerne vil have en fotograf kan det sagtens gøres billigt!!

Reklamen og de fine ord gives videre til Kristina, når jeg ser hende

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det er en fin idee´ vi gør det samme :bearhug:

vi har også nuppet en sjov idee` fra et bryllup vi var til sidste sommer. Ideen er at man har en chomputer med hvor gæsterne kan lægge deres billeder over på og så kan gæsterne se alle billederne sidst på dagen og så har man dem jo selv bagefter.

0

Del dette indlæg

Vi får også et familiemedlem til at tage billeder af os. Vi skal jo bare have nogle 'opstillede' billeder og resten af dagen klarer vi med engangskameraer og digitalkameraer.

Hele familien vil jo utroligt gerne hjælpe os, og vi har heller ikke råd til at bruge flere tusind på fotografen.

Jeg er nu ganske sikker på at billederne bliver gode alligevel :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen.

Tusinde tak for alle jeres input :bearhug:

Vi er nået frem til, at vi holder ved det vi har bestemt mht. fotografering. Derudover sætter vi så engangskameraer på bordende.

Mon ikke der så nok skal blive nogle gode billeder ind imellem?

Endnu engang tak :D

/Gitte

0

Del dette indlæg

Hej piger.

Tusinde tak for jeres kommentare. Det er rart, at vide man ikke er den eneste der ikke har råd til at give enhver pris for alle de ting der er kædet sammen med et bryllup

Hey! :bearhug:

Det tror jeg langt fra alle har! Især ikke os som studerer! Vi har valgt at lade min Morfar tage billederne! Han har taget billeder gennem mange år (ikke bare pga. alderen) og tager nogle rigtig gode billeder, og så er han faktisk også (på trods af hans 72 år) en knag til foto behandlings programmer (Er blevet undervist i det)

Glæder mig til at se jeres billeder fra dagen!

:bearhug:

0

Del dette indlæg

jeg tager kun 3000 kr for en kirkedækning med efterfølgende portrætter og alle billeder på dvd hilsen poul PBFOTO

Hold da op det er billigt tænker jeg lige..... :( Vi skal give 7100,- for følgende:

Fotografering ved ankomst til kirke samt ud og ind af kirken ca. 15 billeder i

13x18 cm.

Gruppe fotografering af 16 personer i størrelsen 18x24 cm.

Bryllups mappe fotografering ved Brandbjerg Højskole, Brandbjergvej 12,

7300 Jelling.

Pris aftale.

15 stk. 13x18 cm billeder Kr. 375,00

Transport/udetillæg Kr. 500,00

Bryllupsalbum 8 stk. 13x18 cm Kr. 3.525,00

1 stk. 40x50 billed opklæbet

lamineret, paspatou samt ramme

i 50x60 cm Kr. 2.000,00

1 stk. gruppe foto 18x24 cm

lamineret Kr. 700,00

Der udover sætter han før og efter (med billede) annoncer i de aviser vi måtte ønske og har champange med (hvilket vi ikke kan lide :bearhug: )

Vi vælger en proff for at have nogle billeder vi er sikker på er i kvalitet.

0

Del dette indlæg

vi har også nuppet en sjov idee` fra et bryllup vi var til sidste sommer. Ideen er at man har en chomputer med hvor gæsterne kan lægge deres billeder over på og så kan gæsterne se alle billederne sidst på dagen og så har man dem jo selv bagefter.

ÆV... så var jeg ikke engang den første, der fandt på det :bearhug:

Var selv til bryllup i lørdags, hvor vi selvfølgelig var en masse "hobbyfotografer" med digicams... så jeg tog en laptop og en kortlæser med og fik alle "fotograferne" til at hive mig i ærmet en gang imellem... så tømte vi lige deres kort over i laptoppen, som stod og kørte slideshow aftenen igennem. Det vakte stor jubel :(

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer