Annett

Efter vielsen

27 indlæg i dette emne

Hej Piger :bunny_4:

Nu har jeg brug for jeres meninger nok engang - ved jeg altid kan regne med nogen gode tilbagemeldinger :boohoo:

Min kæreste og jeg skal giftes d. 7. oktober http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif Langt de fleste ting er vi helt enige om, men vi er stødt på en ting, hvor vi ikke er http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif Vi skal vies kl. 14.30. Efter vielsen er der ca. en ½ times kørsel til feststedet. Der serverer vi champagne, kager og småkager, imens vi er til fotograf. Og her kommer så vores dilemma. Min kæreste er kaffedrikker, og synes bestemt, at vi skal sætte kaffe frem sammen med kagen. Jeg er ikke kaffedrikker, og synes kun, at der skal serveres champagne :bearhug: Det med kaffen virker meget 60-års fødselsdags-agtig på mig.

Hvad gør vi? Skal jeg bøje mig, eller skal vi nøjes med champagnen? Vil alle kaffedrikkerne mangle kaffen? Kom med jeres meninger - det vil være en stor hjælp :blush:

Kh Annett :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når I serverer kage og småkager til syntes jeg ikke at kaffen er ved siden af. Så kan folk jo selv bstemme hvad de vil have at drikke eller måske begge dele. Det kommer også lidt an på hvor lang tid I skal nyde disse forfriskninger.... Men igen så kan jeg ikke se at det at servere kaffe skulle kunne ødelægge noget.

Bare min mening :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Har selv oprettet en ligende tråd i dag.

Vi er blevet enige om ikke, at servere kaffe men derimod noget læskende og noget salt. Men i og med, at i serverer kage og småkage så støtter jeg altså din kæreste. Så synes jeg også kaffe hører sig til, men giver dig ret, det minder om mormors fødselsdagsfest, derfor har jeg også fravalgt det.

Hvis du vil se mine svar så er tråden her.

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Hej igen,

Det vi serverer bliver kransekage stykker og små stykker dessert chokoladekage - altså sådan lidt "pænere" kage (kan man sige det :boohoo: ) Det skulle jeg måske nok have præciseret. Derfor føler jeg, at champagnen passer bedst, og vil så gerne ha' udeladt den dumme kaffe :blush: Men igen - min kæreste lader jo mig bestemme langt det meste vedr. vores bryllup, så jeg bliver jo også nødt til at lade ham bestemme....lidt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Uha jeg er godt nok lidt i syv sind :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm det kan godt være jeg er lidt mormor agtig selvom jeg "kun" lige er blevet 40 http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huug.gif men jeg syntes i skulle gemme champagnen til i selv kan nyde den med gæsterne. Behold bare de kager du påtænker, men hvad så med at sætte 1-2 kander med kopper et bord sammen med et par kander hvidvin spædet op med evt. appelsin- eller citronvand, eller et par kander af en anden forfriskning? Det vil blive en slags ta' selv forfriskningsbord ;) Så kunne gæsterne jo selv vælge hvad de vil have. Der kunne jo også stå øl og vand der.

Ja det var bare mit forslag :bunny_4:

:boohoo::blush:

0

Del dette indlæg

Hallo - du nye bruger.

Herinde kalder vi IKKE hinanden latterlige.........vi kommer med gode, konstruktive råd til hinanden!!!! Opfør dig ordentligt eller find dig et andet sted at være :blush:

Med hensyn til kaffen..........jaaaaaaa en lillebitte kop kaffe kunne da være dejligt (fordi jeg selv er kaffedrikker)........men jeg kan godt se, hvad du mener med 60-års fødselsdag - man vil jo gerne have det til at være lidt raffi med champagne og kransekage.

Jeg er hverken for eller imod, men jeg tror såmænd ikke, der er nogen, der vil synes, du er gammeldags, hvis du vælger at servere kaffen.

:boohoo:

Knus Jeanne

0

Del dette indlæg

Altså jeg drikker ikke kaffe, men vores feststed foreslog selv at der ville være kaffe, the, øl, vand og vin når gæsterne kommer fra kirken - som han sagde "det er de færreste der drikker meget mere end ½ glas champagne på en tom mave kl. 15.00 om eftermiddagen"

Jeg syns ikke der hverken er mormor eller fødselsdag over det at servere kaffe, men derimod opfylder jeg blot det ønske jeg ved mange har midt på eftermiddagen - mange trænger simpelthen til en kop kaffe.

:boohoo: Lisen som støtter din kæreste

0

Del dette indlæg

Undskyld mig - men hvor svært kan det være både at servere champagne og kaffe!!

Jeg synes du er lidt lattelig når du ikke kan klare at der skulle være kaffe - selvfølgelig servere man kage til kaffe, de to ting hører sammen. Nu er det jo ikke kun ældre mennesker der drikker kaffe - det gør alle, blandt andet din tilkommende og det er også hans dag!!!

:bask: tal lige pænt du, ingen er latterlige blot fordi de har en anden mening end dig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For at vende tilbage til emnet kaffe /champagne...... hmmmmm divagenet siger champagne. Kaffesøsteren siger kaffe. Der er der lige det der med kaffe - at man bliver afhængig af koffeinen. Så om det skal være det en eeller det andet kommer også lidt an på gæsterne, hvis kæresten og gæsterne ligner mig - og nærmest skal have deres kaffe i drop, så er det nok en god ide med kaffe, for at holde på humøret - på den anden side - som en lille diva - kan jeg godt se 60 års fødselsdags - problematikken......... kunne den løses ved at servere kaffen som cafe latte i fine glas?

Beatles

0

Del dette indlæg

Jeg drikker ikke selv kaffe men der vil blive serveret kaffe - af den grund at jeg tror at der er nogen som har brug for en kop kaffe ....vi serverer så småkager, frugt, og lidt andet snack efter kirken....og selvfølgelig en masse andet drikkelse så folk ikke dehydrerer...:boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi serverer kaffe, te, øl, vand, frugt og jorbær dyppet i chokolade på feststedet mens vi er ude og få taget billeder. Når vi kommer tilbage, skærer vi bryllupskagen for og der tror jeg mange tager en kop kaffe til. (min kæreste er ikke kaffe drikker, men er ligeglad med om den er der eller ej, da han bare gerne vil en kold sodavend eller øl)

Jeg synes da bare du skal stille kaffe frem, og så lade folk bestemme selv. Der er nok ingen der er i tvivl om, at de er til bryllup af den grund :boohoo:

Redigeret af spl09twh
0

Del dette indlæg

Hej igen,

Det vi serverer bliver kransekage stykker og små stykker dessert chokoladekage - altså sådan lidt "pænere" kage (kan man sige det :boohoo: ) Det skulle jeg måske nok have præciseret. Derfor føler jeg, at champagnen passer bedst, og vil så gerne ha' udeladt den dumme kaffe :blush: Men igen - min kæreste lader jo mig bestemme langt det meste vedr. vores bryllup, så jeg bliver jo også nødt til at lade ham bestemme....lidt http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Uha jeg er godt nok lidt i syv sind :bunny_4:

Hej Annett.. Jeg undskylder mit tidligere dårlige ordvalg..

Når jeg læser dette indlæg lyder det som om at du er meget irretret på den kaffe. Jeg bliver altså nød til at støtte din kæreste - om han så ville have haft røde sodavand så er han der jo også - og det er også hans bryllup.

Iørigt er det min erfaring at de fleste kun drikker en lille smule champagne ofte bare til at skåle i, og der vil sikkert være nogle i selskabet som vil synes det var lækkert med en tår kaffe til de lækre kager. For selvom om det er lidt pænere kager som du siger så kan man altid servere kaffe til kage uden at nogen vil synes at det virker underligt i forhold til den kage man spiser.

0

Del dette indlæg

Mit foreslag er, at der på et tag selv bord bliver sat,

nogle kander kaffe

sodavand

øl

noget frisk at drikke uden for meget alkohol

de kager i har planer om.

Så få champagnen når i kommer tilbage fra fotografen, så kan i gå rundt og skåle med gæsterne.

Vi fik champagnen efter fotografen, det var bare så hyggeligt.

0

Del dette indlæg

Vi gør også det at der bliver serveret kaffe, the, øl og vand på feststedet efter vielsen sammen med 3 forskellige kager og frugt. Jeg overvejede slet ikke at det kunne blive 60-års fødselsdags agtigt.

Vi var til bryllup hos et vennepar sidste år, hvor de også gjorde det lidt på samme måde og det virkede meget festligt og på ingen måde fødselsdagsagtigt. Mange var rigtig glade for lige at få lidt til halsen og kaffen forblev i hvert fald ikke urørt.

Jeg er sikker på at der er mange kaffedrikkere der er glade for muligheden, men vi regner klart med høj solskin, så vi forventer nok at der er større rift om øl og vand end de varme drikke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde sørget for kaffe til receptionen og der var flere af de 'lidt' ældre som værdsatte dette. Om end ikke andet så er det altså mange timer man er på så det kan være rart med noget der er lidt opkvikkende - og uden alkohol!

0

Del dette indlæg

Det kan godt være, at det er fordi, jeg er en mand... men jeg forstår slet ikke, at det overhovedet er fem minutters overvejelse værd?

Danskerne er en nation af kaffedrikkere. Der er ingen, der overhovedet vil tænke over, at der står et par kander på bordet, hvorimod det nærmere vil udløse forundring, hvis der ingen kander står.

Jeg er enig med spl09twh - kaffekanden er næppe nok til at få folk til at glemme, at de er til bryllup, så det ville jeg ikke ofre to minutters overvejelser på. :boohoo::blush:

0

Del dette indlæg

Det kan godt være, at det er fordi, jeg er en mand... men jeg forstår slet ikke, at det overhovedet er fem minutters overvejelse værd?

Danskerne er en nation af kaffedrikkere. Der er ingen, der overhovedet vil tænke over, at der står et par kander på bordet, hvorimod det nærmere vil udløse forundring, hvis der ingen kander står.

Jeg er enig med spl09twh - kaffekanden er næppe nok til at få folk til at glemme, at de er til bryllup, så det ville jeg ikke ofre to minutters overvejelser på. :bunny_4:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

:bearhug: det er fordi du er mand.......... du drømmer ikke om hvad vi bruger tid og kræfter på at overveje, vende og dreje, når i mænd ikke er i nærheden.......herinde glemmer vi lidt at der indimellem sniger sig en hane ind.

Jeg opfatter ikke tråden som om der er et kæmpe kaffeproblem der skal løses, men mere som et hvad synes i piger......

ALT og jeg mener ALT skal vendes og drejes i kvindeverden :blush: - også kaffen skal lige have en tur - sådan er det bare :boohoo:

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ALT og jeg mener ALT skal vendes og drejes i kvindeverden :hug: - også kaffen skal lige have en tur - sådan er det bare :blush:

Beatles

Javel så :kiss:

No offence, men så forstår jeg altså pludselig lidt bedre, hvorfor kvinder ofte virker mere stressede... der er jo mange ting, man kan nå at vende i hverdagen, hvis ALT skal have en tur :kiss:

0

Del dette indlæg

Jamen Jesper...........sådan ER det bare :hug: ........ ALT skal gennemtænkes, vendes, drejes og diskuteres..........DERFOR bliver alting også HELT gennemført og perfekt, når kvinder står i spidsen :kiss:

Som eksempel er der planlægningen af en polterabend. De fleste piger går helt i detaljer og gør en masse ud af at gøre det HELT perfekt.....sådan noget sætter vi nemlig stor pris på !!! Mænd derimod...........de ringer sgu bare lige til gokartcentret, og så får de nok et eller andet at spise på vejen.........."det finder vi ud af.......ellers leger vi bare øl-stafet" :kiss:

Nej - det er lidt overdrevet, men i bund og grund ER kvinder altså bare mere til detaljer.

Derfor giver det også MINDST 100 points hvis du bemærker nyt tøj, ny frisure, kommenterer en ny ret til aftensmaden (på en pæn måde :blush: ) - eller andre "småting" som altså fylder enormt i kvindeverdenen.

Ja - vi kan være svære at forstå (og det kan I eddermame også :kiss: :bask: ).........men det er lidt nemmere, hvis vi får en brugsanvisning til hinanden, så vi har lidt at holde os til :kiss:

KH Jeanne

Redigeret af September06
0

Del dette indlæg

ALT og jeg mener ALT skal vendes og drejes i kvindeverden :hug: - også kaffen skal lige have en tur - sådan er det bare :blush:

Beatles

Javel så :kiss:

No offence, men så forstår jeg altså pludselig lidt bedre, hvorfor kvinder ofte virker mere stressede... der er jo mange ting, man kan nå at vende i hverdagen, hvis ALT skal have en tur :kiss:

Gør dig selv en tjeneste og læs denne bog

Postet billede

Vi fik den i bryllupsgave af nogen, der nok ikke havde forestillet sig at vi ville læse den så hurtigt, men.. Den er sjov og videnskabelig og viser på glimrende vis forskellen på mænd og kvinder.

Som f.eks. at kvinder har sværere ved at falde i søvn for når de går i seng slukker de ikke for hjernen men bruger lang tid på at evaluere dagen m.v. Mænd - de slukker hjernen og falder i søvn uden at tænke yderligere den dag!

Den er virkelig underholdende! Og lærerig!

Og til jer kvinder så kan jeg også kun anbefale den. Den har været årsag til flere gode diskussioner i vores lille hjem den sidste uges tid. Både når vi var enige og bestemt også når vi var uenige! Pludselig kommer man til at tale om nogen vigtige ting man ellers ikke havde tænkt over!

0

Del dette indlæg

BESTEMT server kaffe.

SLET SLET ikke i tvivl. Der er MANGE der gerne vil have kaffe, kan ikke forstå at det er op til overvejelse. Der skal være noge for alle. Hverken mig eller min kommende mand er vilde med champagne og vi ville bestemt mangle kaffen rigtig meget.

Vi drikker jo masser af kaffe i DK!!!! Synes det er en skam hvis I fravælger det.

SIGNE

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer