Guest Luna24

Bryllupskage - priser ???

79 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Vi har været til kagemøde i dag og valgte en meget enkel kage, ingen store marcipan/sukkerroser, ingen figurer, form= 2 hjerter, det ene lidt større end det andet - bare helt enkel med lidt "glasur" pynt og nogle små sukkerroser. Cremen var rigtig lækker, men jeg var da ved at falde ned af stolen, da hun frejdigt sagde: ja, sådan en kage løber op i ca. 3.450,- kr for 40 personer !!!! Det er en kuvertpris på lidt over 86,- kr. !!! Det er så inkl. leje af stativ til de to hjerter (200,- kr) og udbringning af kagen 350,- kr.

Jeg synes det lyder HELT VILDT, men okay fyldet var også lækkert, men alligevel !!!!

Er det normalt at en bryllupskage koster så meget ?????

Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik også et tilbud i samme prisnivaeu, men var enige om, at det ville vi simpelthen ikke give for en kage. Vi kontaktede derfor Føtex som lavede en bryllupskage i tre lag, med to slags fyld i hvert lag, overtrukket med marcipan, pyntet med friske roser, brudeslør og chokolade til 40 personer for 1120 kroner. Den smagte himmelsk og vi gav intet for leje af stativet!

Her er et billede af den.

post-14027-1157527611.jpg

Redigeret af spl09twh
0

Del dette indlæg

Vi har bestilt en bryllupskage hos Markus Grigo.

den er til 40 personer og er følgende:

Form: lille firkantet til 40 personer

Bund: Kakaobiscuitbund m/hakkede mandler

Creme: hvid chokolade med citron, hakket mørk chokolade og friske bær

Pynt: bær i hjerteform

pris incl levering 1850 kr

Tror i har fået et tilbud til overpris

Omzig

post-21218-1157480130.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :heart:

Det er sørme en dyr omgang med sådan en bryllupskage -HAHA- Vi skal give 45 kr. pr. person hos guldbageren. Vi er 74 mennesker, så den løber op i lidt over 3.000 kr. Det er vildt!! Men da vi skal bruge den til dessert, så synes jeg ikke, at det er så galt endda. Vores bliver hjerteformet i 3 etager og med 3 forskellig slags fyld - UHM :loveshower:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Vi skal give kr. 4.500 for en kage til 75 personer ved Guldbageren i Hasseris Bymidte i Aalborg. Jeg synes, at det er en noget hamper pris, så jeg har forsøgt at overtale min kæreste til at vi skal droppe desserten og i stedet spise bryllupskagen - men den er han ikke med på. -HAHA-

I fredags havde de lavet en prøve til os af bryllupskagen - den smagte himmelsk :heart: Den består af 3 x kagebunde, et lag mørk chokolade creme og et lag hindbærmousse, og som de siger, så er der intet syntetisk tilsat - derfor den lidt høje pris. Jeg lavede noget hindbær-pure og købte 2 slags is - Hindbær-sorbet og Vanille med chokolade og marcipanstykker - og så spiste vi det dertil for at se, om det så kunne bruges som dessert. Men isen overdøvede kagen alt for meget, så det vil være synd at spise det dertil.

Så nu går vi lidt og tænker over, hvad vi gør - om vi springer på den dyre kage eller om vi skal finde et billigere alternativ. Har selv overvejet Føtex, men er bange for om den nu smager godt nok...

Men det har jeg jo nu fået bekræftet af "spl09twh" at den gør - må jeg se et billede af jeres kage? Hvad var det for noget fyld der var i kagen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik også et tilbud i samme prisnivaeu, men var enige om, at det ville vi simpelthen ikke give for en kage. Vi kontaktede derfor Føtex som lavede en bryllupskage i tre lag, med to slags fyld i hvert lag, overtrukket med marcipan, pyntet med friske roser, brudeslør og chokolade til 40 personer for 1120 kroner. Den smagte himmelsk og vi gav intet for leje af stativet!

Her er et billede af den.

Det er da en flot kage. Og billig. Det er da helt sikkert værd at overveje.

Tak for tippet.

Stine

0

Del dette indlæg

Vi har bestilt en bryllupskage hos Markus Grigo.

den er til 40 personer og er følgende:

Form: lille firkantet til 40 personer

Bund: Kakaobiscuitbund m/hakkede mandler

Creme: hvid chokolade med citron, hakket mørk chokolade og friske bær

Pynt: bær i hjerteform

pris incl levering 1850 kr

Tror i har fået et tilbud til overpris

Omzig

Uhm den lyder også lækker og værd at overveje. Tak for svaret.

Stine

0

Del dette indlæg

Men det har jeg jo nu fået bekræftet af "spl09twh" at den gør - må jeg se et billede af jeres kage? Hvad var det for noget fyld der var i kagen?

Der ligger nu et billede af kagen i mit første indlæg. Fyldet kan man selv bestemme hos Føtex. Vi havde et møde med deres konditor og hun vejledte os og gav mange forskellige valg muligheder. Vi valgte et lag med chokoladecream med orangestykker og et lag med hindbærcream med friske jorbærstykker. Den smagte virkeligt godt og flere af gæsterne har bagefter kommenteret den gode smag.

:heart:-HAHA--HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :heart:

Vi har selv besluttet at føtex i aalborg skal lave vores kage, så er lige interesseret -HAHA-

Sikke en flot kage i fik lavet.....vi har læst meget om dem og har ingen betænkeligheder ved at få dem til at lave den -HAHA-

Får man en prøve før den rigtige kage så man ved hvad man er gået ind til?

Seadancer

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har selv besluttet at føtex i aalborg skal lave vores kage, så er lige interesseret

Sikke en flot kage i fik lavet.....vi har læst meget om dem og har ingen betænkeligheder ved at få dem til at lave den

Vi fik ikke en prøve før den rigtige kage, men vi spurgte heller ikke efter det. Det kan man sikkert godt få? Vi køber af og til kager hos bageren i Føtex og de er altid gode, så det regnede vi også med at kagen ville være....og det var den :heart:

0

Del dette indlæg

Vi skal give kr. 4.500 for en kage til 75 personer ved Guldbageren i Hasseris Bymidte i Aalborg. Jeg synes, at det er en noget hamper pris, så jeg har forsøgt at overtale min kæreste til at vi skal droppe desserten og i stedet spise bryllupskagen - men den er han ikke med på. -HAHA-

I fredags havde de lavet en prøve til os af bryllupskagen - den smagte himmelsk :heart: Den består af 3 x kagebunde, et lag mørk chokolade creme og et lag hindbærmousse, og som de siger, så er der intet syntetisk tilsat - derfor den lidt høje pris. Jeg lavede noget hindbær-pure og købte 2 slags is - Hindbær-sorbet og Vanille med chokolade og marcipanstykker - og så spiste vi det dertil for at se, om det så kunne bruges som dessert. Men isen overdøvede kagen alt for meget, så det vil være synd at spise det dertil.

Så nu går vi lidt og tænker over, hvad vi gør - om vi springer på den dyre kage eller om vi skal finde et billigere alternativ. Har selv overvejet Føtex, men er bange for om den nu smager godt nok...

hej.. jeg er selv konditor i en føtex..og vil sige du skal ikke være bange for den ikke smager godt.. bare fordi det er en føtex man køver den i er det jo stadig en udlært konditor der laver kagen.. der er selvfølgelig forskellig fra person til person med hvor'n man laver det..men ville ikke være bange for det..

hilsen camilla

0

Del dette indlæg

Hejsa :heart:

Vi har selv besluttet at føtex i aalborg skal lave vores kage, så er lige interesseret -HAHA-

Sikke en flot kage i fik lavet.....vi har læst meget om dem og har ingen betænkeligheder ved at få dem til at lave den -HAHA-

Seadancer

det kan sagtens lade sig gøre at få lavet en prøvesmagning.. det er bare at kontakte konditoren i god tid så er de som oftes til at snakke med*S*

god fornøjelse med kagen

hilsen camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer