Guest Luna24

Bryllupskage - priser ???

79 indlæg i dette emne

Ihhhh sikke nogle smukke kager du laver! :heart:

Nu er du vel tilfældigvis ikke i føtex i aalborg? Hold op hvor er de flotte! -HAHA-

Seadancer

jamen tusind tak*S*

nej jeg er dog ik i aalborg men e føtex ballerup centret.. så der er lidt langt.. ellers sku du da ha været velkommen nede hos os.. men jeg tror nu hvis i evt finder et billede af noget i godt kan lidt, og tager det med til konditoren så skal også nok få en rigtig fin kage :blushsmiley:

hilsen camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nørj, Cokjo... de er simpelthen fantastisk flotte! -HAHA-

Indrømmet, da min forlovede første gang fortalte, at man kunne få den slags i Føtex, var jeg lidt tvivlende. Men jeg skal da lige love for, at jeg er blevet klogere -HAHA-

Tusind tak - fordi du tog dig den ulejlighed at lægge billederne op, så vi andre også kan se :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg tror også lige, jeg genovervejer min holdning til en bryllupskage fra Føtex :heart:

Men Cokjo, jeghar lige et andet spørgsmål vedr. kagerne... Min kæreste er allergisk overfor nødder, hvilket er lidt et problem, når man snakker kager... Det udelukker jo mazarin, marcipan og lign.

Men det kan vel godt lade sig gøre at lave en kage uden disse ting. Han kan godt tåle god, mørk chokolade - og vi kvinder elsker jo chokolade -HAHA- - så det er en mulighed...

HVad vil du foreslå? Måske kunne det endda blive dig, der kommer til at lave den, da Ballerup ikke er voldsomt langt væk fra os -HAHA- Men der er laang tid til endnu...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik denne her til 50 pers. for 1750 kr. hos Guldbageren. Vi fik dog en del rabat, da vi kender bageren. Så prisen er normalt lidt højere. Den blev leveret til feststedet, vi skulle dog lige sørge for at levere stativet tilbage til bageren. Og den smagte himmelsk.

post-17225-1157563356.jpg

Charlotte

0

Del dette indlæg

Jeg vil også bare sige at man med relativt få midler og lidt øvelse sagtens kan lave sin egen kage. Jeg gik i gang for et år siden med at øve mig. Nu et år senere synes jeg faktisk at jeg er rimelig god. Jeg har haft fornøjelsen af at lave to bryllupskager i løbet af de siste 4 uger - her er resultaterne..

post-10512-1157563534.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også lige, jeg genovervejer min holdning til en bryllupskage fra Føtex :heart:

Men Cokjo, jeghar lige et andet spørgsmål vedr. kagerne... Min kæreste er allergisk overfor nødder, hvilket er lidt et problem, når man snakker kager... Det udelukker jo mazarin, marcipan og lign.

Men det kan vel godt lade sig gøre at lave en kage uden disse ting. Han kan godt tåle god, mørk chokolade - og vi kvinder elsker jo chokolade -HAHA- - så det er en mulighed...

HVad vil du foreslå? Måske kunne det endda blive dig, der kommer til at lave den, da Ballerup ikke er voldsomt langt væk fra os -HAHA- Men der er laang tid til endnu...

jamen jeg er da bare glad for der er nogen der har ændret lidt holdning til kagerne.. høre en del fordomme til hver dag jo..

man kan sagtens lave en kage uden nødder/marcipan.. man kan evt overtrække med sugarpaste, bruge alm lagkage bunde og bare vælge indhold efter hva manden kan tåle.. *Ss* så det skal i ikke være bange for ikke kan lade sig gøre.. man kan jo tage en mørk choko creme og en slags frugt fromage sammen..

du skal være hjertelig velkommen til at kome ned og sige hej der.. så har jeg også en del flere billeder..

hilsen camilla

0

Del dette indlæg

Nørj, Cokjo... de er simpelthen fantastisk flotte! -HAHA-

Indrømmet, da min forlovede første gang fortalte, at man kunne få den slags i Føtex, var jeg lidt tvivlende. Men jeg skal da lige love for, at jeg er blevet klogere -HAHA-

Tusind tak - fordi du tog dig den ulejlighed at lægge billederne op, så vi andre også kan se :heart:

jamen det var skam så lidt..

jeg syns tit folk har efterlyst inspiration.. så tænkte det måske kunne hjælpe lidt*S*

0

Del dette indlæg

Man kan også anvende flødeskum blandet med flormelis som "overtræk" i stedet for marcipan og sugarpaste.

Omzig

0

Del dette indlæg

Man kan også anvende flødeskum blandet med flormelis som "overtræk" i stedet for marcipan og sugarpaste.

Omzig

Det er nemlig korrekt - det er blandt andet det Marcus Grigos benytter sig af når han laver kager - og jeg har aftalt med mig selv at jeg skal afprøve det næste gang jeg laver en kage..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Omzig

hmm.. okay.. det har jeg aldrig hørt om..men min første tankt var, at fløde der ikke er varmebehandlet ville jeg ik bruge til sådan noget da jeg personligt mener der er for mange bakterier i..

men vil da gerne lige se hvor'n pbhuhha's forsøg bliver.. også med hensyn til holdbarhed..*ss*

0

Del dette indlæg

og så det sidste for denne gang.. så har i da nogle forskellige muligheder.. det er kun jeres egen fantasi der sætter græsen for hvorn jeres kage kan se ud*S*

Wow nogle flotte kager Cokjo. Jeg vidste slet ikke man kunne få sådan noget i Føtex. Og dejligt med lidt inspiration for man bliver fuldstændig kulret, når man sidder og kigger på kager på nettet og alt det forskellige fyld der kan komme i.

Jeg er jo selv en rigtig chokolade-, karamel-, nougat-, nødde- og moccatrold, men er der ikke noget med, at man skal passe lidt på alt for søde ting i bryllupskagen. Folk har jo lige spist sig igennem en 4-5 retters menu, så det er måske lidt småt med appetitten, når man når til bryllupskagen, så den helst skal være frisk i smagen?

:balloons:

Stine

0

Del dette indlæg

Hej,

Til vores bryllup fik vi kagen fra Byens Bedste Kager på Emdrupvej, Københavns Ø. Vi gav 5000 kr. for kage til 100 mennesker og den var bare så flyt pyntet og havde den sødeste mtop.figur i marcipan (ses desværre ikke så tydeligt på billedet). Kagen blev lavet med Valrhona-chokolade og så vidt muligt økologiske produkter, så det var virkelig lækre råvarer.

Kagen:

Nederst en chokoladekage-bund. Oven på den en tykt lag chokolademousse. Herefter endnu en chokoladekagebund. Så kom et lag vanillemousse hvori der var stykker af friske jordbær og grofthakket chokolade. Øverst en nødde-marengs bund. Og uden på det hele et lag marcipan flot pyntet med marcipanroser og bånd. Den var altså virkelig MUMS :loveshower:

post-16160-1157621399.jpg

:balloons: Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også lige, jeg genovervejer min holdning til en bryllupskage fra Føtex :balloons:

Men det kan vel godt lade sig gøre at lave en kage uden disse ting. Han kan godt tåle god, mørk chokolade - og vi kvinder elsker jo chokolade :biggrin: - så det er en mulighed...

HVad vil du foreslå? Måske kunne det endda blive dig, der kommer til at lave den, da Ballerup ikke er voldsomt langt væk fra os :blush: Men der er laang tid til endnu...

Omzig

hmm.. okay.. det har jeg aldrig hørt om..men min første tankt var, at fløde der ikke er varmebehandlet ville jeg ik bruge til sådan noget da jeg personligt mener der er for mange bakterier i..

men vil da gerne lige se hvor'n pbhuhha's forsøg bliver.. også med hensyn til holdbarhed..*ss*

Hvor har du lige fra at fløden ikke er varmebehandlet??? sikke noget vås!

Som du kan læse herunder er piskefløde Højpasteuriseret hvilket er en Kortvarig opvarmning til 80-85° C.

Arla Karolines Køkken Piskefløde 38%

Ingredienser

Piskefløde. Højpasteuriseret.

MVH Omzig

0

Del dette indlæg

Hej,

Til vores bryllup fik vi kagen fra Byens Bedste Kager på Emdrupvej, Københavns Ø. Vi gav 5000 kr. for kage til 100 mennesker og den var bare så flyt pyntet og havde den sødeste mtop.figur i marcipan (ses desværre ikke så tydeligt på billedet). Kagen blev lavet med Valrhona-chokolade og så vidt muligt økologiske produkter, så det var virkelig lækre råvarer.

Kagen:

Nederst en chokoladekage-bund. Oven på den en tykt lag chokolademousse. Herefter endnu en chokoladekagebund. Så kom et lag vanillemousse hvori der var stykker af friske jordbær og grofthakket chokolade. Øverst en nødde-marengs bund. Og uden på det hele et lag marcipan flot pyntet med marcipanroser og bånd. Den var altså virkelig MUMS :loveshower:

post-16160-1157621399.jpg

:balloons: Tanja

Mums - hvor lyder det bare lækkert. Jeg tor jeg må se at få mig noget frokost - inden jeg går kage amok. :blush:

:biggrin: Stine

0

Del dette indlæg

Sikke mange flotte kager "MUMS"

Er især overrasket over dem fra Føtex, de er vel nok FLOTTE.

Gad vide om de også kan lave dem hos Føtes på Amagerbrogade ?? :balloons:

hmm.. jeg kender ikke alle butikkerne i kbh.. men jeg mener ikke at de har bageri på amagerbrogade..men at fisketorvet levere til dem.. men mon ikke de også gør det??..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også lige, jeg genovervejer min holdning til en bryllupskage fra Føtex :balloons:

Men det kan vel godt lade sig gøre at lave en kage uden disse ting. Han kan godt tåle god, mørk chokolade - og vi kvinder elsker jo chokolade :biggrin: - så det er en mulighed...

HVad vil du foreslå? Måske kunne det endda blive dig, der kommer til at lave den, da Ballerup ikke er voldsomt langt væk fra os :blush: Men der er laang tid til endnu...

Omzig

Som du kan læse herunder er piskefløde Højpasteuriseret hvilket er en Kortvarig opvarmning til 80-85° C.

Ingredienser

MVH Omzig

Og dernæst vil det altså også undre mig at en dessertkok i Marcus Grigos størrelse, vil lave en kage som nærmest var en bakterie bombe http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif

- Lisen

0

Del dette indlæg

Omzig

Ingredienser

MVH Omzig

jeg mener efterfølgende..at man evt selv gør det.. jeg ved ik hvordan kimtallene er i den slags produktion.. har som sagt aldrig selv prøvet denne metode.(jeg ved bare at mange supermarkeder ikke må bruge arla fløde da der er for mange bakterier i, i forhold til hva der må være i en flødekage hvis man tager test på dem..men så er det også hvis man virkelig går om i de ting). jeg tænker bare at det måske skulle koges som en sarah bernard crem, for at man også selv kan have den stående nogle dage derhjemme hvis der er noget tilbage..

0

Del dette indlæg

Omzig

Ingredienser

MVH Omzig

Og dernæst vil det altså også undre mig at en dessertkok i Marcus Grigos størrelse, vil lave en kage som nærmest var en bakterie bombe http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif

- Lisen

jeg ved som sagt ikke hvodan han gør det.. det er derfor jeg siger jeg ikke selv kender til det.. men tror da jeg vil prøve og ringe og høre om det.. ved bare de er meget efter os med de ting..

men du har skam nok ret*Ss*

0

Del dette indlæg

jeg mener efterfølgende..at man evt selv gør det.. jeg ved ik hvordan kimtallene er i den slags produktion.. har som sagt aldrig selv prøvet denne metode.(jeg ved bare at mange supermarkeder ikke må bruge arla fløde da der er for mange bakterier i, i forhold til hva der må være i en flødekage hvis man tager test på dem..men så er det også hvis man virkelig går om i de ting). jeg tænker bare at det måske skulle koges som en sarah bernard crem, for at man også selv kan have den stående nogle dage derhjemme hvis der er noget tilbage..

Jeg tror problemet ligger i at der i produktionen bliver tilført "bakterier." Der er normalt ikke noget problem i at almindelige bagerier og konditorier anvender fløde til flødekagerne. Har ikke hørt om, at man ikke må anvende arla fløde pga for højt kimtal. Hvad anvender i så?

I større virksomheder som f.eks. Koberg slicer man ikke brødet i samme lokale som man blander dejen, da der er for mange sporer i luften.

Bliver nødt til at undersøge sagen nærmere.....

Omzig, en spirende fagnørd!

0

Del dette indlæg

Jeg tror problemet ligger i at der i produktionen bliver tilført "bakterier." Der er normalt ikke noget problem i at almindelige bagerier og konditorier anvender fløde til flødekagerne. Har ikke hørt om, at man ikke må anvende arla fløde pga for højt kimtal. Hvad anvender i så?

I større virksomheder som f.eks. Koberg slicer man ikke brødet i samme lokale som man blander dejen, da der er for mange sporer i luften.

Bliver nødt til at undersøge sagen nærmere.....

Omzig, en spirende fagnørd!

*Ss*.. jamen fagnørden er jo altid godt.. jeg har skrevet en større redegørelse med hva de "høje herre" gav os som grund på pm.. men kort fortalt.. så er det noget med der i alm fløde er flere bakterier end der må være i en færdig flødekage.. men er jo også efter hvor meget man selv går op i sådan nogle ting.. mener ik man tager skade af det.. ved bare de holder meget øje med supermarkeder generalt med sådan nogle ting.. tror der er derfor de er så forsigtige.. :balloons:

hilsen camilla

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer