Cilisimus

7. april 2007

171 indlæg i dette emne

Hehe! Det var da sjovt.... Verden er lille, hva´? Simon ved vist godt, hvem du er...

:balloons: , AnnaBritta

Åh nej håber ikke jeg har gjort mig uheldig bemærket i mine unge dage... Det har jeg jo nok... Hils ham og sig at jeg er helt OK nu :bearhug: Jeg prøver i øvrigt som en gal at komme i tanke om, hvem han er for når han kun har gået et år eller to over mig, så burde jeg jo vide det.

Nå men nu noget helt andet! Var du nede og prøve din kjole den 30. september? Jeg prøvede nemlig ved siden af en der stod et stykke tid i DIN kjole og det så ud til at det var KJOLEN. Kan ikke lige huske ansigtet så jeg kan ikke huske om det var dig, men lagde mærke til kjolen fordi min svigerinde havde en på der mindede om den til deres bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores invitationer er godt nok også dyre.. 40 kr. pr. stk uden porto og konvolutter. Men vi modtog vores prøve igår og jeg må tilstå at den er alle pengene værd!! Er hel vild med den -HAHA-

Den er fra Chamille Design og er meget flottere i virkeligheden end på billedet

post-22208-1164182409.jpg

Vi har så fået designet vores eget monogram - synes det er lidt hyggeligt :loveshower:

Hejsa Dida! :balloons:

Sikken nogle flotte invitationer! -HAHA- Jeg kan godt forstå, at I er glade for dem! Jeg glæder mig til at se det færdige resultat! Hvorda ser jeres monogram ud?

:bearhug: , AnnaBritta

Hehe! Det var da sjovt.... Verden er lille, hva´? Simon ved vist godt, hvem du er...

:biggrin: , AnnaBritta

Åh nej håber ikke jeg har gjort mig uheldig bemærket i mine unge dage... Det har jeg jo nok... Hils ham og sig at jeg er helt OK nu GP Jeg prøver i øvrigt som en gal at komme i tanke om, hvem han er for når han kun har gået et år eller to over mig, så burde jeg jo vide det.

Nå men nu noget helt andet! Var du nede og prøve din kjole den 30. september? Jeg prøvede nemlig ved siden af en der stod et stykke tid i DIN kjole og det så ud til at det var KJOLEN. Kan ikke lige huske ansigtet så jeg kan ikke huske om det var dig, men lagde mærke til kjolen fordi min svigerinde havde en på der mindede om den til deres bryllup.

Det kan godt passe, at jeg var derinde omkring det tidspunkt... Hvis I var der, kan I nok huske, at Nicolai (vores store dreng) stod ved åen og udbrød: "Der er fisk i vandet!!!!" Han var meget inponeret, og stod længe og kiggede ned på de MEGET små fisk.... :toot:

Simon mener nu ikke, at du har gjort dig uheldig bemærket! -HAHA- Han kan huske navnet i forhold til vejen I boede på, men kan ikke med sikkerhed sætte et ansigt på... Simon var eftersigende noget rund i det dengang, jeg ved ikke, om det hjælper?

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Hej Annabritta.

Hende fra Chamille Design har lavet 8 forskellige monogrammer vi skal vælge imellem - og de er allesammen super flotte. Desværre er der sket det at vi er kommet til at smide det lille kabel væk der forbinder kamera med pc. Så kan ikke ligge billede ind af dem :bearhug:

Og mht. planlægningstråd, har jeg altså ikke fået lavet noget.....

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså Dida! Så må du da igang! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/numse.gif :bearhug::biggrin: Jeg syntes, at der er rigtig spændende at kunne læse om hinanden på den måde, men det kræver, at man har tid og overskud til at opdatere jævnligt.... Så det er forståeligt, hvis du ikke har tid/lyst/mulighed!

P.S. glæder mig til at se monogrammet....

0

Del dette indlæg

Øv kan ikke rigitg huske en rund Simon... :biggrin:

Jeg er på samme vogn som Dida - altså den vogn, hvor man ikke lige har fået lavet en planlægningstråd. Og det er af ganske samme årsag. Det kan være det kommer...

Vi har lige lagt indbydelserne i postkassen idag :balloons: UHHHH hvor jeg glæder mig til at få lidt respons på alt det man har siddet og klippet og klistret.

Derudover kører julestemningen :jul13: på højtryk her. Ungerne er lige puttet og nu sidder min tilkommende og fortsætter med at klippe julepynt - ja I læste rigtig! Han er da dejlig :blushsmiley:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Berit!

Hvor hyggeligt! Simon er kun med på at jule, når konfekten og julekagerne skal SPISES! :blush: Han flygter op bag computeren indtil da!

Jeg vil også sige, at det kræver en del arbejde, at holde sin tråd up to date, så jeg bruger faktisk ret længe derind (surt, når der faktisk ikke er ret mange, der læser dem!). Men jeg regner med, at jeg vil printe hele skidtet ud og bruge som en form for bryllupsdagbog. Evt. sætte den ind i en mappe, så vores gæster kan læse lidt omkring mine/vores tanker osv., meeeeeeeeeeen dette kræver igen en del arbejde! :biggrin: Jeps, jeg skal nok sørge for at få en masse åndssvage idéer til ting at lave, så jeg bliver holdt igang..... :blush:

0

Del dette indlæg

Hej piger!

Så er det sidste papir til invitationerne kommet hjem.... SÅ i aften går det løs med at lave de første invitationer! Skal nok sætte et par billeder ind!

Er der ikke fler at april brudene, der vil være med herinde? :bearhug::unsure: :carrot: :boohoo::blush: :carrot: :boohoo::blink: :carrot:

:) , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Hej Annabritta og I andre aprilbrude :unsure:

Ja der er lidt stille men mon ikke det skyldes at vi er i december og det snart er :jul5: :jul10:

vores invitationer er også næsten færdige...............ville egentlig have haft dem dem her i starten af december men det har rykket sig lidt til at vi deler de fleste rundt i jul/nytåret i stedet.Kan godt mærke på mig selv at jeg er lidt i venteposition til at komme ind i det nye år.Synes ikke der er så meget at tage sig til lige nu men når vi kommer på den anden side af nytår sker der pludselige en hel del.F.eks. skal vi have valgt kage,ned til guldsmedegården og lave vores ringe samt jeg skal have rettet kjole til og ind at snakke men min blomsterhandler hvordan brudebuketten skal se ud.Det kommer alt sammen til at ske i januar/februar så der er lidt at se frem til :bearhug: MEN på onsdag skal vi ud på Bygholm og snakke med dem om menu,blomster, duge og så videre.Det glæder jeg mig til :jul12: Det var vist lige en lille update herfra :blush:

:blink::) Christine

0

Del dette indlæg

Hejsa Christina! :unsure:

Det lyder da spændende med turen til Bygholm!

Jeg er også begyndt at spekulere over muligheder for bryllupskage løsninger, da jeg jo selv skal bage den! Vi laver en smagsprøve dag.... nytårsaften! Så vores gæster skal være smagsdommere! Det bliver spændende at høre, hvad de siger til det.... :blink: De ved det nemlig ikke endnu!

:blush: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hatten af for at du selv giver dig i kast med at bage den :unsure:

Der må virkelig kunne spares noget der.Vi har foreløbig sat 5000 kr af til kage og det er sku mange penge for en kage men synes bare den hører sig til.Tror ikke vi vil over de 5000 når jeg tænker nærmere over det så må antallet af kuverter i kagen skæres lidt ned.Det er nok alligevel også begrænset hvad folk kan spise efter tre retters mad :blink:

:blush: Christine

0

Del dette indlæg

Hej piger, og undskyld den ringe deltagelse her i tråden.. men gosh hvor føler jeg mig bare udkørt og stresset for tiden. Det er hverken bryllup eller jule der optager mine tanker - bare arbejde, rengøring osv.

en nu skal der snart gang i bryllupshalløjet. Der er sørme ikke længe til. Tror måske jeg bliver lidt bryllupsstresset efter nytår. Indtil nu har jeg jo bare sagt.. det er jo først næste år, der er laaaang tid til. Men nu hvor der er 24 dage til året skifter er det pludselig meget tæt på. Og så har kæresten jo fået en "fri" deadline der hedder nytårsaften, såå.. jeg er altså ved at være godt spændt på hvad han dog finder på :unsure::blush:

Vi var til julefrokost for nogle uger siden og der var den mest fantastiske guitarspiller - men øv, han er optaget de 7. derudover roder jeg lidt med at finde en dessert løsning. Jeg burde have tabt mig 10 kg mere men motivationen er væk. Er bare så bange for at komme til at lige en sæk lort til mit bryllup og hader mig selv for at jeg ikke bare lige kan tage mig sammen. Efter nytår skal jeg ringe mine mål ind til ABC kjoler og så bliver kjolen bestilt hjem. Hvad sker der ellers.. jo, jeg har fået købt ind til vores invitationer - nu skal de så laves i juleferien. Og forrige uge fandt jeg mine brudesko ved en ren tilfældighed. 299 kr. et rent kup synes jeg :) Det var vist det. Selvom jeg ikke får skrevet så meget herinde kan I dog være evigt forvisse om at jeg følger godt med. Sætter lidt billeder ind af invitationer mv. i juleferien, tør ikke love at få tid før.

:blink:

0

Del dette indlæg

Hvor hyggeligt med alle de opdateringer :)

Til AnnaBritta: Det er simpelthen så vildt at du selv kaster dig ud i bryllupskageprojekt!! Hatten af for det!! Og det er da en :blink: idé at lade gæsterne nytårsaften være smagsdommere.. Det glæder jeg mig til at høre om. Og jeg glæder mig til at se invitationer!

Til Christina: Det lyder bare så spændende med jeres tur til Bygholm. Kan godt forstå du glæder dig! Har i egenltlig nogle idéer til menuen på nuværende tidspunkt??

Til Pbhurra: Ærgerligt med den guitarspiller! Har i fundet på noget andet så?? Og så op med humøret i forhold til din kjole - du skal nok blive smuk ligemeget hvad :unsure: Og mon ikke du kan få din motivation op når al julestressen er overstået og du begynder at planlægge det sidste??

:blush:

Dida

0

Del dette indlæg

Hej Dida :cheerleader3:

Ja det bliver dejligt at komme ud at snakke med dem på Bygholm.Det er efterhånden over et år siden vi bookede os ind på den dato så dejligt at der langt om længe skal ske lidt på den front -HAHA- Med hensyn til menu fik vi en brochure i forbindelse med bookningen og der er virkelig nogle lækre retter imellem så ja vi har en ret god ide om hvad vi skal have.Det bliver noget noget fisk til forret og så kalvemørbrad med tilbehør til hovedret.Desserten er det eneste vi er helt lost med :) Den må ikke være for tung da vi jo ikke så længe efter skal have bryllupskage.Grunden til at vi bestemmer menuen allerede nu er ganske enkelt at der kommer en prisstigning til januar og bestemmer vi os nu får vi det til "gammel pris" Det har da også lidt at sige da vi bliver et sted mellem 80-85 personer -HAHA-

:bearhug::biggrin: Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, så må jeg vel egentlig også hellere komme med en opdate.... -HAHA-

Herhjemme er planlægningen gået ludt i stå. Vi sendte vores invitationer ud, så folk havde dem d. 1. december - med præcis 3 mdr. til at svare i. Det er lidt tidligt at sende dem ud, men jeg kunne næsten ikke vente mere... :bearhug:-HAHA-

Ellers har vi fået købt Frederiks tøj - dejligt endelig at få det på plads, og han bliver piv fræk. :biggrin: Nu mangler vi bare hans uniform, som han skal vies i.

Vi er faktisk ret godt med, så jeg tror, at jeg holder planlægnings-pause resten af december. Jeg trænger til at komme lidt væk og bare nyde, at det heldigvis snart er jul + nytår. -HAHA- :jul10: :jul3:

Egentlig er jeg lidt imponeret over mig selv - havde troet jeg ville ligge vandret lige nu mht. brylluppet, men jeg har heldigvis været ude i god tid. :) skønt.

Efter nytår står den igen på planlægning med alt hvad der hører til. Har lavet en fin lille liste over, hvad jeg skal, hvornår og hvordan fra januar og frem til marts. Var der nogen der sagde kontrol? -HAHA-:(

Lidt fra mig....

Ps.

AB; hvor er du vild at du selv laver bryllupskagen. Det havde jeg aldrig turde at gøre.

Christine; glæder mig til at høre om turen, og måske en menu? -HAHA-

PB; op med humøret søde ven... Nu er det sådan med motivation - det kommer og går. Og jeg kan sgu godt forstå, du har svært ved det lige nu. Det er december = jul = hygge = guf. Håber du finder motivationen igen. Og tro mig, du kommer IKKE til at ligne en pose lort til dit bryllup. Du bliver gude-smuk. Og hold så op med at tale sådan til/om dig selv.... :cheerleader3: Christine

0

Del dette indlæg

Til Christine /brud2007:

Vi bliver omkring 100 til receptionen, så det bliver sk... dyrt, hvis vi skal ud og købe den! :bask: Jeg har dog en bager i baghånden, som jeg er sikker på gerne vil hjælpe, hvis det pludselig brænder på.... Vi har valgt, at det skal være de bedste råvarer: økologisk mel, Valrohna chokolade og friske frugter..., så den bliver alligevel lidt peberet, men hvad pokker, det er en meget lille udgift i det store hele. Jeg skal som sagt eksperimentere lidt til nytår, og har fået tips af pbhurra og christinalovesbrian, der begge er superbagere... Jeg er ikke nervøs omkring selve kagen, det skal nok gå, og jeg har tænkt mig at prøve opskriften nogle gange, men pynten derimod! PYHA! Jeg er vildt bange for om det kan holde til at blive sendt med Post Danmark, da alle andre pakker vi får er gennembanket! -HAHA--HAHA-

Jeg vil give dig ret mht. antallet af kuverter burde kunne reduceres, når kagen er til efter middagen... Snak med jeres bager om det, så I ikke står med to ud af fire etager for meget, da det jo ikke er en billig kuvertpris, når man bestiller udefra. Har I snakket om, hvordan den skal se ud? :cheerleader3:

Mums den menu lyder godt! Kunne det være en mulighed med frisk frugt med lidt is til til dessert? -og mht. besparelse pr. kuvert, så gælder det jo om at spare hvor man kan!

Til pbhurra:

Halløjsa! Snyd, at vi må vente så længe på billederne? Sko, invitationer og jeg syntes ikke jeg kan finde din tråd med kjolen i... Jeg kan huske, at den sidder skide godt på dig... :) 10 kg. mere end du vil ha´ eller ej, du er vildt flot! Op med humøret.. Jeg er begyndt at tænke "BRUDEKJOLE" hver gang jeg overvejer at spise snolder, chokolade, cola eller en ekstra portion aftensmad, og jeg syntes det hjælper! Måske det kunne være en hjælp til dig også? Jeg håber, at du kommer i lidt mere julehumør, det er jo ved at være tæt på.... :jul 16: :jul4: :jul6:

Til Cilisimus:

Hvor er billederne af jeres invitationer??? :biggrin: Hehe... Jeg kan sagtens være smart i en fart, når jeg ikke har taget mig sammen til at få lavet mine.... Og hvad med billeder af Frederiks tøj? Jeg er også ved at lave en "slagplan" for tiden efter nytår og op til DAGEN! Jeps, man er vel zilla.... :(-HAHA-

:bearhug: til jer alle sammen! AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Til Cilisimus:

Hvor er billederne af jeres invitationer??? Hehe... Jeg kan sagtens være smart i en fart, når jeg ikke har taget mig sammen til at få lavet mine.... Og hvad med billeder af Frederiks tøj? Jeg er også ved at lave en "slagplan" for tiden efter nytår og op til DAGEN! Jeps, man er vel zilla....

De er aldrig blevet taget - jeg er simplethen en nørd til at huske at få taget de å......... billeder. Og Frederiks tøj hænger hos skrædderen. Slagplanen er røget i skraldespanden på til flere gange, fordi der hele tiden dukker noget nyt op.

Men ja, man bliver hurtigt en rigtig zilla.... :bearhug:

:cheerleader3: Cilisimus/Christine

0

Del dette indlæg

Hejsa Tøser :cheerleader3:

Så har vi været en tur på Bygholm og er da blevet lidt klogere :griner:- Vi har faktisk mere eller mindre fået tilrettelagt forløbet af festen hviket er super dejligt at vide nu.Det bliver lidt anderledes end jeg havde forestillet mig men det skal nok blive godt og det var fint at vores kontaktperson (som vi holdt mødet med) også havde nogle input i stedet for bare at snakke os efter munden -HAHA-

Det bliver sådan at vi skal sidde ved runde borde med enten 10 eller 8 personer ved hver.Jeg har nok mere eller mindre hele tiden haft en forestilling om at vi først skulle have bryllupskage om aftenen men det bliver i stedet om eftermiddagen.Så når gæsterne ankommer får de en lille sandwich med øl/vand til og når vi så ankommer efter fotograferingen skærer vi bryllupskagen for.Bagefter skulle der gerne lige blive lidt tid til at pakke gaver ud inden velkomstdrinken kl.ca. 17.00 og kl.ca 17.30 er det meningen at vi skal til bords.Han anbefalede os at gå til bords så tidligt fordi vi er så mange.

Vi fik også snakket blomster,duge og servietter så det også er på plads. Vores menu er også halvvejs på plads. Vi skal enten have pighvar eller en lakserose til forret.Hovedretten ligger helt fast og er urtestegt kalvemørbrad med tilbehør. Desserten ligger også fast og endte med at blive sådan en kraftig chokolade dessertkage med noget forskelligt til for nu hvor vi skal have bryllupskage om eftermiddagen kan vi jo godt vælge en lidt "tungere" dessert og så var valget let da vi begge elsker chokolade :biggrin:

Natmaden var vi noget uenige om da jeg gerne ville have haft dansk/tysk pølsebord med boller til og gemalen tortillas med forskelligt fyld men det endte altså med at jeg måtte bøje mig da jeg har fået lov at bestemme så meget andet :super: .Nå det ender sikkert også med at vi alligevel ikke selv får smagt på natmaden tænker jeg..........

Vi tager derud igen engang i starten af det nye år for at prøvesmage forretterne og så beslutte os der hvad for en af de to det skal være.

Nå det blev vist lidt en halvlang smøre herfra men I skulle jo lige have det hele med :huh:

:bearhug: Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Christine! :cheerleader3:

Nøj, hvor har du meget på plads nu, hva´? Hvor må det være dejligt! Jeg har også lige en opringning til vores feststed idag, så jeg kan få de rigtige klokkeslet i invitationerne... Det er spændende det hele! Jeg kan se, at Bygholm regner ½ time til velkomstdrink. Jeg havde egentlig regnet ca. 1 time... :griner:- Det er en af spørgsmålene på min seddel! Hvordan afregner I? Har I en fast kuvertpris med drikkevarer?

:jul10:

:bearhug: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Hej AnnaBritta :biggrin:

Ja jeg kan også godt mærke jeg er lidt oppe at køre over mødet gik så fint i dag :cheerleader3:

Vi har en fast kuvertpris at gå ud fra hvor drikkevarerne er med i på nær øl og sodavand om eftermiddagen som kommer oveni.De har tre helaftensarrangementer med alt i tre forskellige priser.Der har vi så taget udgangspunkt i den mellemste som har en kuvertpris på 800 kr og så har vi ellers lavet om på menuen som vi gerne ville have den :huh: Det kommer næsten til at passe (vi skal vist af med omkring 10-15 kr mere pr kuvert) så det er ok for os. Vi har også valgt at de som ønsker det kan få en conac eller ligende til kaffen om aftenen hvilket også kommer oveni i prisen.

Bygholm skal have 50% af beløbet for festen senest 14 inden festen og resten afregner vi efter festen.Så alt i alt er det bare super og vi er så glade begge to :griner:- Dejligt at man får det ligesom man har drømt om :bearhug:

Glæder mig til at høre når du har snakket med jeres feststed :jul10:

:super:-HAHA- Christine

0

Del dette indlæg

Hej Christine!

Super med jeres gode møde på Bygholm. Jeg glæder mig også til, at vi skal ud at snakke med Oasen engang i løbet af januar.

De der forretter der - jeg kan kun sige mums til den pigvar, hvis det er den indbagte med safrancreme eller noget i den stil. Jeg kan ellers ikke så godt lide fisk, men det der var bare guf, da jeg fik det til et bryllup for to år siden :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Berit :cheerleader3:

Jamen det er lige præcis den :griner:- Glæder mig da endnu mere nu til at komme ud at smage på den ;o))

Hvornår skal I ud at snakke med Oasen ?

:bearhug: Christine

Vi har ikke aftalt et tidspunkt med dem endnu, men har aftalt at vi skal snakke sammen lige på den anden side af nytår - spændende!

Kan ikke finde ud af om vi skal have "traditionel" menu med 3 retter eller om vi skal have noget buffet. Lige nu er vi mest til buffet, men nu må vi se hvad de har af gode forslag når vi kommer derud.

:jul6:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer