Guest Liljerose

Ærlighed herinde?

28 indlæg i dette emne

:cheerleader3: Jeg har det svært med at kommentere på folks kjoler - dels fordi jeg ikke ved hvordan folk ser ud "i virkeligheden", hvad deres stil er normalt, og hvad de ønsker at udstråle...

Og ikke mindst fordi næsten alle herinde pr. automatik skriver: "Guuuuud hvor er du smuk", "Neej hvor sidder den godt", " Knuuuuz - det er liiige dig!!"

Det er rigtig rart, at der er sådan en god stemning herinde, og at folk er søde og ikke bare sviner hinanden til, men er det ikke lidt underligt, at der aldrig falder en negativ bemærkning af og folk skriver: "Nej - du ligner en sæk kartofler" - hvis man virkelig ligner en sæk kartofler?? :balloons:

LR *som lignede en sæk kartofler - og var glad for, at hendes mor sagde det, da hun prøvede kjole*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

men er det ikke lidt underligt, at der aldrig falder en negativ bemærkning af og folk skriver: "Nej - du ligner en sæk kartofler" - hvis man virkelig ligner en sæk kartofler?? :)

Nej, det er ikke underligt! ;) Hvis folk lægger billeder af sig selv herind, går jeg ud fra, at det er fordi, de selv synes, de ser godt ud. Jeg ville i hvert fald aldrig selv lægge billeder af mig selv på nettet, hvis jeg syntes jeg så forfærdelig ud på billederne. At jeg så ind i mellem ikke synes, alle de kommende brude ser lige hotte ud - dét kommenterer jeg ikke på!

Hvis derimod bruden ber om min ærlige mening, er jeg ikke bleg for at sige, at jeg synes den ene kjole klæder hende bedre end den anden - eller at hun måske skulle prøve noget helt tredje (hvad jeg da fx også har skrevet herinde) - men at nogen ligner en sæk kartofler - det ville jeg aldrig skrive. Så hellere bare undlade at kommentere...

Men jeg giver dig ret i, at jeg ind i mellem synes det tager overhånd med roserne! :cheerleader3:

:balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg kan på sin vis give dig ret... men jeg synes nu egentlig, at folk er rimlig gode til at skrive, hvis der måske var en anden stil der passede bedre på én. Netop fordi man ikke kender folk, kan man ikke sige "ej du ligner en sæk kartofler" for man ved aldrig, hvordan hun vil reagere. Men jeg giver dig ret i, at det er svært at kommentere på en kjole, når man ikke kender pigen. Men jeg vil nu stadig sige, at de fleste er gode til at sige, at en anden kjole ville passe én bedre måske = den klæder dig ikke så godt. For ja.. der er da nogle brude, hvor man tænker sit... men man skal ikke "svine" folk til, når man ikke kender dem.

hmmm... det blev vidst lidt rodet :balloons: hope you caught my drift ;)

:cheerleader3: fra ÆRLIGE Malene

Redigeret af Princesa
0

Del dette indlæg

Jeg har også bemærket, at folk stort set altid er positive herinde. Jeg tror ikke, jeg ville skrive noget, hvis jeg synes, en kjole ikke er sagen på en af pigerne - med mindre det var en af de piger, jeg føler, jeg kender... Og så alligevel... Jeg ved jo selv, hvor usikker, man kan være, og så er det meget rart at høre fra nogle helt udeforstående... På den anden side viser billeder sjældent helt hvor fantastisk en kjole kan være - det kan jeg se med mine egne...

Jeg ville da sætte pris på folks ærlighed, så kunne jeg jo gøre med den, hvad jeg ville. Ikke desto mindre vil jeg nok hellere undlade at kommentere end at fortælle en pige, som er dybt forelsket i en kjole, at den ligner 'en sæk lort ' på hende... Det, der betyder mest i det tilfælde, er i mine øjne, hvordan man selv har det i sin kjole. Og det er de færreste, som køber kjole alene, plus ekspedienterne plejer at være ret gode, så jeg vil i de fleste tilfælde lade tvivlen råde, da billedet som sagt sjældent viser alt :cheerleader3:

- Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror der er en god grund til at folk ikke skrive noget negativt herinde... Vi har simpelthen lært at holde det for os selv...

Kan huske en pige herinde i en rød kjole der bad om alles ærlige mening, da vi kom med den (og jeg mener det blev gjort på en pæn måde) og sagde små ting som det var en flot kjole og modigt gjort, men at den måske lige skulle rettes til, så følte hun sig angrebet og endte med at slette sit bilelde igen og blev MEGET ked af det.... Derfor tror jeg at en del af os bare holder det for os selv, vi kender jo ikke alle herinde privat og ved hvad de kan og ikke kan tåle.. Men hvis man virkelig gerne vil ha min mening, så skal jeg da gerne komme med den, man skal bare være sikekr på at man kan tåle at høre det hvis det ikke altid hvor er du yyyyyyyyyyyndig... Ikek at jeg er grov eller noget, for er da altid høflig, men for nogen der bare har det bedst med at kunne høre det gode, kan nogle enkelte ord som, jeg synes den skal rettes til, eler synes ikke den fremhæver din gode sider eller lignende hurtigt virke meget voldsomt og angribende *SS*

Nåh... Det var så bare lige grunden til hvorfor JEG personligt kun kommer med de "søde" kommentarer.

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Ved ikke om flere gør som jeg... Jeg skriver kun at en person ser gudeskøn ud hvis jeg mener det inderst inde... hvis personen ikke "siger" mig noget lader jeg være med at kommenter det... vi er jo alle forskellige og har hver vores drømme om hvordan vi vil se ud på den store dag, og når man så heller ikke kender personligheden er det svært at bedømme alle og deres billeder.... Så derfor jeg kun skriver det hvis billedet sætter sig fat på min nethinde...

var til at forstå.....Gg

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Den har været oppe og vende før - og emnet er sjovt nok blevet lukket fordi det endte ud med, at alle der ikke fik så mange svar på deres spørgsmål, pludselig tog det som om alle mente, at de lignede en sæk kartofler og eftersom ingen kommenterer negativt (heldigvis - det skal da godt nok siges på en pæn måde) jamen så heller ingen kommentarer. Det kunne jo også sagtens hænge sammen med hvor aktive folk var herinde og hvor mange der var herinde den pågældende dag etc.

Personligt vil jeg hellere lade værre med at kommentere hvis stilen ikke lige er mig, men vi er ikke alle ens.

:cheerleader3: Pernille

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke det mindste forstand på brudekjoler m.v. og kommenterer ikke den slags men med hensyn til ros og feedback er det i høj grad et spørgsmål om hvilke muligheder man giver folk.

Lægger man bare et enkelt billede ud kan folk ikke gøre meget andet end at rose det eller at tie. Lægger man derimod to eller flere billeder ud hvor man stiller folk overfor et valg - hvilken klæder mig bedst - kan folk bedre nuancere deres kritik.

Jeg mener ikke der er meget rygklapperi her i forhold til hvad der har været tidligere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg ikke det mindste forstand på brudekjoler m.v. og kommenterer ikke den slags men med hensyn til ros og feedback er det i høj grad et spørgsmål om hvilke muligheder man giver folk.

Lægger man bare et enkelt billede ud kan folk ikke gøre meget andet end at rose det eller at tie. Lægger man derimod to eller flere billeder ud hvor man stiller folk overfor et valg - hvilken klæder mig bedst - kan folk bedre nuancere deres kritik.

Jeg mener ikke der er meget rygklapperi her i forhold til hvad der har været tidligere.

Netop det er lige mine ord! Giv folk muligheden for at yde positiv og konstruktiv kritik, så gør de det rent fatisk også, med et modereret sprog!

Jeg undlader at svare på dem jeg synes ser grimme ud, for jeg kan altså bare ikke få mig selv til at sige til en at hun er grim i den kjole når jeg ikke kender hende! Især fordi mange gange så lægger folk kun billedet af den ene kjole ind fordi det netop er den kjole de er vild med, og forventer måske at få positiv respons!

Et eller andet sted ser vi jo alle søde og smukke ud i en brudekjole, om vi er str. 56 eller 34, om vi er 150 cm eller 180, kjolen gør noget ved en, netop fordi man lige retter ryggen en ekstra gang, og stråler som var man skabt af solen! Jeg siger ikke alle ser godt ud i deres kjoler, eller at alle kjoler sidder lige godt, men man føler noget specielt inden i når man træder ned i den! Også selvom man til daglig måske ikke er et af guds skønneste børn!

Man bevarer den pæne og høflige tonegang herinde da det er bedst, så må man tage det søde med, og ja der er en del, men det er altså også et bryllupsforum, det burde være overdænget med glade kvinder, som her kan dele deres glæde med andre glade kvinder, som ved hvor dejligt det er at få ros for sine ting og især kjolen! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det er vel den med - at hvid du ikke har noget pænt at sige - så må må du hellere holde din kæft!

Kjoler er smag og behag. Og når en pige viser en kjole under overskiften. Se min smukke kjole el lign, så skal jeg da ikke komme og sige jeg synes det er en rædsel.

Men da jeg heller ikke vil lyve, undlader jeg bare at skrive en kommentar.

/Fortuna (der (FYI) som en af de eneste hader prinsessekjoler og stropløse kjoler og derfor ikke kommenterer særlig mange kjoler herinde)

0

Del dette indlæg

jeg må nok også indrømme, at hvis ikke jeg kan lide kjolen, så kommenterer jeg som regel ikke.

Men, nogle gange kan man jo god se, at kjolen sidder godt og giver gode former m.v. og så skriver jeg det - vi har jo alle hver sin smag i kjoler, og vi ser alle forskellige ud.

Jeg er heller ikke selv til meget pyntede kjoler og prinsesseskrud med stort skørt, men det er jo ikke det samme som at jeg ikke kan se at den er pæn på andre end mig.

Og det vigtigeste er jo at man selv føler sig godt tilpas i sin kjole og selv synes man ligner en million - det synes de fleste af vores mænd jo også vi gør den dag, hvad enten de kan lide kjolen eller ej.

0

Del dette indlæg

...med hensyn til ros og feedback er det i høj grad et spørgsmål om hvilke muligheder man giver folk.

Kunne ikke være mere enig! :cheerleader3:

Det er et emne som har været taget MEGET op herinde, men jeg er meget enig med ovenstående.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: Jeg kommentere i det hele taget ikke så meget som jeg gerne ville men når man kommer hjem kl 18 og der er 7 sider med nye besvarelser :) ja så er det lige det med størst interesse der for en kommentar... og nu er der jo pænt lang tid til at jeg skal kigge på kjole så de bliver ikke prioriteret særlig højt.... men når jeg skriver er det såment sjældent at jeg personligt kan lide kjolen men fordi at jeg kan se at den sidder godt på den kommende brud.... Så derfor kan hun godt være gudeskøn i mine øjne uanset mine krav til min drømme kjole.... For de fleste kjoler ville være for kedelige og stil fulde til mig for jeg kan virkelig godt li masser af tyl, blonder, langt slæb og helst ikke hvid men nærmere gylden... så derfor forventer jeg heller ikke at jeg bliver overdænget med en masse kommentare for jeg bevæger mig vist lidt ud fra normen efter hvad jeg kan se på de fleste kjoler herinde..... Hver kvinde sin smag.... :balloons:
0

Del dette indlæg

:balloons: Jeg har det svært med at kommentere på folks kjoler - dels fordi jeg ikke ved hvordan folk ser ud "i virkeligheden", hvad deres stil er normalt, og hvad de ønsker at udstråle...

Og ikke mindst fordi næsten alle herinde pr. automatik skriver: "Guuuuud hvor er du smuk", "Neej hvor sidder den godt", " Knuuuuz - det er liiige dig!!"

Det er rigtig rart, at der er sådan en god stemning herinde, og at folk er søde og ikke bare sviner hinanden til, men er det ikke lidt underligt, at der aldrig falder en negativ bemærkning af og folk skriver: "Nej - du ligner en sæk kartofler" - hvis man virkelig ligner en sæk kartofler?? :)

LR *som lignede en sæk kartofler - og var glad for, at hendes mor sagde det, da hun prøvede kjole*

Jeg tror gansek simpelt at man bare skal lade være med at kommentere hvis man ikke synes om en pige med hendes kjole på ..... er det ikke det nemmeste ....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: Jeg har det svært med at kommentere på folks kjoler - dels fordi jeg ikke ved hvordan folk ser ud "i virkeligheden", hvad deres stil er normalt, og hvad de ønsker at udstråle...

Det er rigtig rart, at der er sådan en god stemning herinde, og at folk er søde og ikke bare sviner hinanden til, men er det ikke lidt underligt, at der aldrig falder en negativ bemærkning af og folk skriver: "Nej - du ligner en sæk kartofler" - hvis man virkelig ligner en sæk kartofler?? :balloons:

Må indrømme, at jeg synes, at der er en hel del forskel på om man siger til sin datter, at hun ligner en sæk kartofler eller man siger det til en vildt fremmede på internettet.

I går kommenterede jeg faktisk lige for første gang en brudekjole, men hun var altså også bare totalt smuk i den. Jeg ville aldrig skrive det hvis jeg ikke mente det.

Det er heller ikke altid jeg kommeterer, selvom jeg synes den er smuk. Og jeg kunne aldrig drømme om at kommetere negativt - det kan jeg bare ikke lide at gøre på nettet.

Redigeret af Juni-bryllup
0

Del dette indlæg

/Fortuna (der (FYI) som en af de eneste hader prinsessekjoler og stropløse kjoler og derfor ikke kommenterer særlig mange kjoler herinde)

Nå så er det DERFOR du ikke har kommenteret min kjole...! :balloons::cheerleader3:

Kan faktisk ret godt li' din kjole - er vild med den er gylden. (Ville personligt vælge mindre slæb - men det er bare mig)

Men du hører også til de 5% af kvinder der ikke har armhule-deller (Grrr... misundelig) og derfor kan du bære en stropløs kjole. Det kan de fleste andre, mig selv inklusive, ikke.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er svært at vurdere andre i brudekjoler..... :bearhug:

Man ved ikke hvordan de normalt ser og kender hverken deres stil eller personlighed!

Det er selvfølgelig lidt nemmere hvis man får noget at vælge imellem, men stadigvæk virker det ofte som om at bruden har en favorit (som ikke altid nævnes), som hun gerne vil have at man siger.

Jeg var selv ved at sætte mig i den situation. Jeg endte med at have valget mellem 2 meget forskellige kjoler, som begge var til at betale.

Den første sad fantastisk og var en drøm af en kjole - men ikke helt mig.

Den anden sad ok og er meget enkel - og var mere mig.

Min hjælper og dem der så billederne synes at jeg skulle vælge den første. Jeg overvejede at lægge billederne herind (men var bange for at min kæreste skulle se dem). I ville sandsynligvis også have stemt for den første (især fordi jeg har en fornemmelse af at den der er til enkle kjoler ikke kommenterer så mange kjoler). Heldigvis besluttede jeg mig for den anden kjole - og har vist min kærste billedet af den første kjole (så kunne jeg ikke ombestemme mig). Og han syntes slet ikke det var mig! (og han har mange holdninger til brudekjoler)

Min pointe: brudekjoler handler mere om stil, drømme og følelser end om pasform - jeg synes derfor det er svært at rådgive fremmede om kjoler....

:heart: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke om flere gør som jeg... Jeg skriver kun at en person ser gudeskøn ud hvis jeg mener det inderst inde... hvis personen ikke "siger" mig noget lader jeg være med at kommenter det... vi er jo alle forskellige og har hver vores drømme om hvordan vi vil se ud på den store dag, og når man så heller ikke kender personligheden er det svært at bedømme alle og deres billeder.... Så derfor jeg kun skriver det hvis billedet sætter sig fat på min nethinde...

var til at forstå.....Gg

:heart:

lige precis det jeg ville sige! Og ved hvor dejligt det er at få gode kommentarer når man viser sin kjole frem...
0

Del dette indlæg

Dog vil jeg mene, at hvis man spørger om en mening skal man også kunne håndtere den. Vi kan jo ikke gå og pakke det hele ind i vat...og det er nu ikke ment med at man skal svine folk til..tværtimod. Der er måder at sige forskellige ting på.

Som det står i bibelen -HAHA- (jeg citerer bibelen, griner...;) vær mod andre som de skal være mod dig (eller sådan noget lignende)..og så et af mine: forvent kun ærlighed når du beder om ærlighed...

Hvis jeg skulle lægge et billede ind af min kjole, hvilket jeg ikke tør da manden også kigger med nogle gange.... så vil jeg da håbe at folk sagde deres ærlige mening, men uden at svine til selvfølgelig -HAHA-

Vi er ikke allle ens, hvis man blot husker det så går det nok...

Vi falder jo ligesom heller ikke alle sammen for den samme slags fyr, vel?!?!?!

Alt er relativt, det kommer an på øjet der ser.....

-HAHA-

mvh Nanna

0

Del dette indlæg

Dog vil jeg mene, at hvis man spørger om en mening skal man også kunne håndtere den. Vi kan jo ikke gå og pakke det hele ind i vat...og det er nu ikke ment med at man skal svine folk til..tværtimod. Der er måder at sige forskellige ting på.

-HAHA-

mvh Nanna

Se nu rammer du noget centralt for du har sådan set ret, men:

Forudsætningen for at folk kan håndtere din mening er at de har forstået den, og derved kke misforstår den.

Der er måder at sige forskellige ting på, men der er også forskellige måder at opfatte ting på.

Her skal man lige have for øje at brugere er meget forskellige og opfatter/skriver ting meget forskelligt, og hvad det ikke kan give anledning til af ballade, og bøvl er bestemt ikke småting.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hvis nogen måske misforstå det jeg skriver så, spørg til det, for det er ikke ondt ment.!

Men sandhenden er nogle gange ilde hørt. - selvom man beder om den. ;)

Jeg kan godt, både i den virkelige verden og herinde, samt andre steder hvor jeg er sammen med mennesker, både nogle jeg kender og nogle jeg ikke kender, være åbentmundet og det er ikke altid lige godt i alles øre.

Jeg er klar over at man så også kan komme til at træde nogle overtæerne, men det er så nogle knubs jeg må tage med mig på vejen.

In the heat of the moment, kan jeg godt svare på en måde der for nogle er uhensigtsmæssig, men for mig var en rigtige på det tidspunkt.......men jeg har formentlig ment hvert et ord, for jeg kan altid stå ved det.

Jeg tror, at I et forum som dette når det drejer sig om kjoler mv, så gør man klogt i, enten at holde ens kæft, eller også skrive hvis man syntes personen er smuk, pæn osv.

(ikke dermed sagt at jeg ikke kan syntes nogen er smuk i kjolen selvom jeg ikke har skrevet det)

Jeg kunne forestille mig et ravage der kunne blive, hvis man siger at en kjole ikke klæder nogen.........- hvilket hurtigt kunne udvikle sig meget uheldigt.....

Men måske skal man som opretter af et spørgsmål, måske også gøre sig klart om man kan tåle at der kommer negativ kritik på det man viser eller fortæller ?!!

Og så er vi tilbage egentlig til starten, for NEJ jeg tror ikke alle er lige ærlige. Jeg tror mange slår over på automatknappen, der hedder..........SMUK SMUK SMUK SMUK SMUK SMUK........;) Og det er nok det man kommer længst med herinde.

IGEN INTET ONDT I OVENSTÅENDE - IHVERTFALD IKKE MENT SÅDAN

0

Del dette indlæg

Lov mig dog at være ærlige, hvis jeg pludselig finder på at smide et billede af min kjole herind!!!

Selvfølgelig på den "gode" måde... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/pokey.gif men stadig hvordan kjolen (og mig i den) ses fra jeres/dit synspunkt.

Den første kjole jeg havde prøvet, faldt jeg for. Tog svigermor og veninden med og var MEGET spændt på deres reaktion.... De kunne bestemt ikke lide den og vi prøvede andre kjoler den dag, men jeg var stadig forundret over "min" kjole som jeg havde glædet mig til at prøve igen....

Da vi kom hjem, så jeg billeder af mig i kjolen (så selvfølgelig mig selv i spejlet med den på..), så så jeg pludselig hvad det var de mente... :blush: .hold da op hvor skulle jeg bare IKKE have den kjole...den var jo rædselsfuld til mig...hjalp selvfølgelig også at man havde nogle stykker at sammenligne med.

Så...når alt kommer til alt, så vil jeg bede om ærlighed med en anelse finfølelse.. :loveshower:

mvh Nanna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer