Posted October 19, 2006 (edited) · Report post Kæresten har nævnt, fordi vi har købt hus i år og meget skal laves, at måske vi bare skulle tage et rådhusbryllup med efterfølgende kaffe for de nærmeste Han vil gerne have lavet badeværelse i 2008 og i 2007 skal vi have en ny terasse = ingen penge til bryllup. Og han insisterer på ikke at låne penge til det Han vil så udsætte det store kirkebryllup 2-3 år, men det gør mig noget så trist at jeg nu har været i fuld gang med planlægning og virkelig glædet mig og så vil han udsætte det Andre der har været ude for noget lignende...? Har meget svært ved at acceptere det, men ved godt at vi skal have ordnet det badeværelse men altså... det er bare svært når man allerede var godt igang og nu vil han max bruge 6-7000 kr på det... Edited October 22, 2006 by Angelseye 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Nej hvor surt. Du får lige nogle flere...... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Nej hvor surt. Du får lige nogle flere...... Tak 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Nej, jeg har ikke oplevet det samme.. Men kan godt forstå hvordan du har det... Måske skulle du ikke fortvivle. Du kunne jo foreslå ham og huset jo gerne skulle stige i værdi på baggrund af forbedringer, ved en omlægning af lån når i har forbedret boligen kunne det jo være at der var plads til et kirkebryllup alligevel... Ihvertfald kan man sige at renterne ikke tilnærmelsesvis er de samme hvis brylluppet er indlagt i huslånet, i forhold til et almindeligt forbrugslån.. Håber I finder en løsning I begge kan leve med.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Det er en fornuftig kæreste du har, det virkelige liv må komme i første række, så må "eventyr" livet vente til der er råd 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Tja, det er jo ikke sjovt, hvis man har sat sig op efter noget andet. Men et intimt bryllup kan da også blive en fantastisk oplevelse. Det er jo et spørgsmål om, hvad man selv gøre det til... Ellers må i jo tage revance igen senere Håber, i finder ud af det... - Louise 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 (edited) · Report post Jeg kan godt fortstå du er meget trist over det! Det ville jeg også være, MEN!! Vi har et vennepar, som havde præcis det samme "problem". De havde fastsat datoen i maj (i år), men pludselig faldt de over deres drømmehus, og blev nødt til at slå til! Derfor valgte de, at holde et rådhusbryllp for den nærmeste familie, og holder så ET KÆMPE bryllup med overnatning og hele baduljen på et stort sted i Varde (mener jeg..) i år 2009. (når hun er færdig uddannet og har født... ja hun blev lige gravid i mellemtiden også.. haha) Skal så hilse og sige, at der er også ret meget planlægning til sådan et intimt rådhus bryllup... ceremonien er dog en noget anden, men de (og os gæster) havde en skøn dag! Jeg synes det er fornuftigt tænkt af din kæreste, så hvis I VIL giftes snart, så tag rådhuset først, og så kirken senere... Edited October 19, 2006 by LouiseSwee 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Jeg vil sige det samme: Ta rådhuset og så fortsæt planlægningen af the big wedding. Men så skal han jo også LOVE at det blir sådan. Har hørt om en del mænd, der lovede kirkebryllup og så kom fra det igen, når nu det rent juridiske var "ordnet" på rådhuset.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Det er en fornuftig kæreste du har, det virkelige liv må komme i første række, så må "eventyr" livet vente til der er råd Jeg kan ikke være mere enig. Vi valgte selv vores dato 3 år før den store dag ikke dermed sagt, at planlægningen gik i gang de 3 år før, det gjorde den bestemt ikke, men jeg vidste, at den var der. Tilgengæld fik vi så en større opsparing og dermed slipper vi for, at låne penge til brylluppet samtidig med, at vi kunne få ordnet de store ting på huset som vi havde sat os for. Vi brugte istedet 1500 kr på et testamente og levede fint med det og nød vores nye hus. Jeg har da tit bandet og svovlet Jesper og hans fornuftighed langt væk - men set i bakspejlet, så ville jeg ikke bytte det væk til mit liv før ham og al mit sløseri. Vær du kun glad for, at det er sådan en type du har fundet dig, det vil hjælpe meget senere hen. Pernille 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Øv Kan godt forstå, at du er skuffet. Men når det er sagt, så kan jeg godt se det fornuftige i det. Jeg er sikker på, at I får en dejlig dag selv om det ikke bliver det store bryllup du havde sat næsen op efter. Men tænk på, at så har du meget længere tid til at planlægge den store fest og til at få sparret sammen, så I kan få det bryllup I drømmer om. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post OK. Jeg har det lige omvendt end jer andre der priser fornuften. Jeg ville langt hellere udsætte en terasse eller et badeværelse (nu ved jeg ikke hvor slemt jeres badeværelse er - men hvis det er brugbart) end jeg ville udsætte bryllup. Jeg dør lidt indeni hvis jeg ikke engang imellem får lov til at tage ufornuftige beslutninger. De tre gange jeg har fået sparet sammen til et badeværelse - så er jeg taget til New York eller inviteret kæresten til Grønland. Vi vælger allesammen forskellige måder at bruge vores penge på - men personligt har jeg mere brug for rejser og og fest med vennerne end nye klinker. /Fortuna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Det er en fornuftig kæreste du har, det virkelige liv må komme i første række, så må "eventyr" livet vente til der er råd Kunne ikke være mere enig. Som så mange andre også skriver, så kan I jo blive velsignet i kirken om nogle år, hvor I så holder brylluppet præcist som du/I ønsker 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post OK. Jeg har det lige omvendt end jer andre der priser fornuften. Jeg ville langt hellere udsætte en terasse eller et badeværelse (nu ved jeg ikke hvor slemt jeres badeværelse er - men hvis det er brugbart) end jeg ville udsætte bryllup. Jeg dør lidt indeni hvis jeg ikke engang imellem får lov til at tage ufornuftige beslutninger. De tre gange jeg har fået sparet sammen til et badeværelse - så er jeg taget til New York eller inviteret kæresten til Grønland. Vi vælger allesammen forskellige måder at bruge vores penge på - men personligt har jeg mere brug for rejser og og fest med vennerne end nye klinker. /Fortuna Jeg er helt enig... Men som du siger, er folk forskellige - og træffer forskellige beslutninger. Vi prioriterer heller ikke 'materielle' ting så højt som oplevelser og lign. Derfor er vi måske heller ikke så gode til altid at have plus på kontoen. Hvis vi gerne vil ud at rejse, ud at spise, til koncert eller i biffen, så gør vi det - så må vi jo lukke hullet på kontoen bagefter... (nogle gange måske ikke den bedste måde at gøre tingene på, men det virker for os - og vi har stort set ingen gæld) Med det sagt mener jeg som sagt sagtens, man kan holde et dejligt intimt bryllup med rådhuset og de nærmeste - og så tage revance senere. Det er bare ikke en løsning, som jeg kaster mig over - Louise 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Hejsa Som de andre herinde så er jeg også helt klart tilhænger af den fornuftige løsning. Vi sparede f.eks. selv op i et år til vores fest. men men Det lyder som om I er blevet enige om et kirkebryllup og at det skal stå næste år. Det er nok sådan at du/I har glædet dig til det, I har sikkert også fortalt det til omgivelserne, og ja du/I er måske også i gang med nogle forberedelser. Og så synes jeg ikke at det er Ok at badeværelset lige pludselig overhaler jeres bryllup indenom. Har man sagt A må man også sige B. Så var jeg i dine sko, så var der ingen tvivl om, at jeg ville stampe i gulvet for at badeværelset må vige for brylluppet. Hvad er der galt i at badeværelset bliver i 2009 i stedet. Kort sagt fornuft er fint. Men der er ikke noget ufornuftigt i at holde det bryllup som man har sat i gang og så lade badeværelset vente. Det er en prioritering. Knus Xzenia 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Hejsa Som de andre herinde så er jeg også helt klart tilhænger af den fornuftige løsning. Vi sparede f.eks. selv op i et år til vores fest. men men Det lyder som om I er blevet enige om et kirkebryllup og at det skal stå næste år. Det er nok sådan at du/I har glædet dig til det, I har sikkert også fortalt det til omgivelserne, og ja du/I er måske også i gang med nogle forberedelser. Og så synes jeg ikke at det er Ok at badeværelset lige pludselig overhaler jeres bryllup indenom. Har man sagt A må man også sige B. Så var jeg i dine sko, så var der ingen tvivl om, at jeg ville stampe i gulvet for at badeværelset må vige for brylluppet. Hvad er der galt i at badeværelset bliver i 2009 i stedet. Kort sagt fornuft er fint. Men der er ikke noget ufornuftigt i at holde det bryllup som man har sat i gang og så lade badeværelset vente. Det er en prioritering. Knus Xzenia Er også det der generer mig, jeg er jo igang med forberedelserne, har endda bestilt mad og en musik-aftale er halvt på plads, men det er først i 2008 vi skulle giftes og jeg kan ikke fordrage at jeg skal vælge nogle familie medlemmer fra, for det er i forvejen de nærmeste vi har valgt at invitere Badeværelset fungerer såmænd ganske fint, det der er med det er at det grimt og et nyt vil koste i omegnen af 50-80.000 kr fordi manden vil have hjørnespa Vi har faktisk et meget lille rådighedsbeløb så jeg tror vi ender med at holde bryllup engang i 2015, for tror ikke vi får råd til hverken terasse eller badeværelse de næste 2 år... Vil bare være godt træt af at vente yderligere år, for det betyder meget for mig, mere end et nyt badeværelse 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Hvad er det, der er vigtigt for dig ved et kirkebryllup (tøjet, romantikken, festen bagefter, det religiøse i vielsen, blomster, brudebørn, turen op ad kirkegulvet osv. osv.)? Kan det evt. "ordnes" med en velsignelse senere? Måske er det usikkerheden om kirkebrylluppet så bliver til noget senere? I så fald må du sammen med din kommende mand fastsætte en dato allerede nu. Jeg kan godt forstå du er skuffet og ked af det...men prøv at overveje, hvad der betyder noget for dig og hvordan I så kan mødes på halvvejen (eller lidt over midten ) Du får lige et stort 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Hvad er det, der er vigtigt for dig ved et kirkebryllup (tøjet, romantikken, festen bagefter, det religiøse i vielsen, blomster, brudebørn, turen op ad kirkegulvet osv. osv.)? Kan det evt. "ordnes" med en velsignelse senere? Måske er det usikkerheden om kirkebrylluppet så bliver til noget senere? I så fald må du sammen med din kommende mand fastsætte en dato allerede nu. Jeg kan godt forstå du er skuffet og ked af det...men prøv at overveje, hvad der betyder noget for dig og hvordan I så kan mødes på halvvejen (eller lidt over midten ) Du får lige et stort Det er det hele ved det der er vigtigt for mig. At gå ned af kirkegulvet med min far i armen, at blive velsignet af præsten/Gud, festen bagefter og ikke mindst den hvide brudekjole. Vil ikke genbruge den til 2 bryllupper... Tror bare jeg vil have en rigtig dårlig følelse med et bryllup som ikke foregår sådan "rigtigt". Og jeg er da usikker på om der nogensinde bliver et stort bryllup eller om der så lige kommer et køkken, en have eller andre hus-ting i vejen hele tiden på trods af en fast dato. For vi havde jo sat en nu(17/5 - 08) som jeg så går og forbereder mig på og føler det hele er spildt nu 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Hejsa.. Træls... Her hos os er det mig som tænker på besparelse.. Alle de penge på et bryllup? Jeg kunne få et rigtig dejligt badeværelse istedet... MEN jeg skal kun giftes engang og det skal sgu gøres rigtig første gang!! Håber det ordner sig for dig... Keddi 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Surt show. Og dog... Vi blev gift på rådhuset den 15. april i år. Og det var en forrygende oplevelse. Selv om det var påskelørdag, og borgmesteren og hans "assistent" sikkert hellere ville være hjemme ved familien, var der ingen, der havde travlt. Fra vi kom og til vi tog derfra gik der næsten fem kvarterer. Vi havde lejet en minibus, som min veninde kunne køre derud. Hele familien blev samlet her, og vi kørte i samlet flok derud, og hyggede os i bussen. Efter vielsen var der champagne til vi voksne og sodavand til børnene. Der er dog tradition i familien for, at fra søskendes børn er der champagne og chokolade til brudeparret. Da vi kom tilbage til os, var der middag og om aftenen da alle var taget hjem, og pigerne sov, knppede vi en flaske champagne op, og jeg havde lavet en lille bryllupskage til to. Det behøver ikke være en "flad" fornemmelse, at blive viet på rådhuset. Hilsen Helle 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Jeg kan godt forstå, at du er skuffet.. MEN er det vigtigste ikke, at I får hinanden? At I bliver gift - bliver mand og kone/hustru/ægteviv (vælg selv)? Man kan jo sagtens blive gift på rådhuset i pænt tøj - jeg kender nogen, som havde hele bryllups-outfittet på, selvom de blev gift på rådhuset. Det er jo hvad man gør det til Kaffe og f.eks. pindemadder lyder som en fin idé - en lille reception - så kan I altid holde festen senere (festen var for os ikke det vigtigste, derfor kan jeg sige dette.. ) OG så får I hus og alt muligt også - jeg synes, at det lyder som en god deal ;) Dobbeltmoralsk: JEG ville ikke acceptere det med rådhuset ;) For jeg VILLE giftes i kirken, og IKKE på rådhuset - men nu har jeg også været kirkesanger i over 10 år, og har en ualmindelig stor tilknytning til den kirke, vi blev viet i - så alt andet for mig, ville slet ikke være en ordentlig vielse.. Men det koster jo ingenting at blive gift i kirken - og det gør det heller ik på rådhuset - så hvis det er fordi du gerne vil i kirke, kan I jo sagtens gå i kirke først, og så holde en kort reception bagefter - det kender jeg OGSÅ én der har gjort ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post til dig, for det er en trist situation at stå i. Så vil jeg også lige påpege at det jo ikke koster noget at blive gift i kirken. Det er altsammen hvad man gør det til. Et rådhusbryllup kan jo sagtens koste det samme som et kirkebryllup. Det er jo tøj, fest og alt det andet der koster noget ikke selve vielsen. Vi er heller ikke et par med stor råderum på kontoen, men jeg synes helt bestemt at vi fik en supergod oplevelse for livet for vores penge og kunne ikke drømme om at bruge pengene på noget som helst andet, selvom vi kunne have brugt pengene til udbetaling på et hus (som vi fandt ca 2 måneder inden brylluppet). Hvis det var mig i den situation, ville jeg simpelthen se hvordan jeg kan kære ned på omkostningerne til brylluppet uden at jeg "mister" noget af oplevelsen. Det kunne jo være en brugt brudekjole, selv ordne sminken evt. droppe bandet på 4-5 mand og finde en dj i stedet eller noget i den stil. Jeg håber virkelig at I får alle drømmene til at gå i opfyldelse. -Mette- 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Surt show. Og dog... Vi blev gift på rådhuset den 15. april i år. Og det var en forrygende oplevelse. Selv om det var påskelørdag, og borgmesteren og hans "assistent" sikkert hellere ville være hjemme ved familien, var der ingen, der havde travlt. Fra vi kom og til vi tog derfra gik der næsten fem kvarterer. Vi havde lejet en minibus, som min veninde kunne køre derud. Hele familien blev samlet her, og vi kørte i samlet flok derud, og hyggede os i bussen. Efter vielsen var der champagne til vi voksne og sodavand til børnene. Der er dog tradition i familien for, at fra søskendes børn er der champagne og chokolade til brudeparret. Da vi kom tilbage til os, var der middag og om aftenen da alle var taget hjem, og pigerne sov, knppede vi en flaske champagne op, og jeg havde lavet en lille bryllupskage til to. Det behøver ikke være en "flad" fornemmelse, at blive viet på rådhuset. Hilsen Helle Det lyder som et rigtigt skønt bryllup 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 19, 2006 · Report post Hejsa Først et stort fordi kæresten ikke vil have det store bryllup alligevel. Jeg synes personligt det er en dårlig ide at splitte det op. Man skal holde en stor fest når man bliver gift - ikke 3 år senere! (altså hvis man vil have en stor fest). Jeg tror desværre at man får 2 ikke-optimale bryllupper hvis man splitter det op: - det første fordi det ikke fejres som man gerne vil - de andet fordi man juridisk set er gift, og gæsterne allerede har fejret det 1 gang før. Jeg ville derfor anbefale kun at holde 1 bryllup - nu eller senere..... MEN jeg vil gerne lige brokke mig over 1 ting: Her på BK synes jeg ofte at rådhusbryllup=kedeligt brullyp - sikke noget vrøvl :bask: Det er da lige så stort at blive gift på rådhuset som i kirke. Det er rigtigt at folk der udelukkende gifter sig af praktiske årsager gør det på rådhuset. Men det er sgu' da festen og engagemenet som gør forskellen - ikke hvem der foretager vielsen... (undskyld til Angelseye, det er ikke dig jeg brokker mig over....) Snart Fru Aas (som hellere vil giftes på rådhuset og tro på det, end giftes i kirke for cermoniens skyld men ikke tro på det - kan ikke se det smukke i en cermoni som man ikke tror på) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 20, 2006 · Report post til dig, for det er en trist situation at stå i. Så vil jeg også lige påpege at det jo ikke koster noget at blive gift i kirken. Det er altsammen hvad man gør det til. Et rådhusbryllup kan jo sagtens koste det samme som et kirkebryllup. Det er jo tøj, fest og alt det andet der koster noget ikke selve vielsen. Vi er heller ikke et par med stor råderum på kontoen, men jeg synes helt bestemt at vi fik en supergod oplevelse for livet for vores penge og kunne ikke drømme om at bruge pengene på noget som helst andet, selvom vi kunne have brugt pengene til udbetaling på et hus (som vi fandt ca 2 måneder inden brylluppet). Hvis det var mig i den situation, ville jeg simpelthen se hvordan jeg kan kære ned på omkostningerne til brylluppet uden at jeg "mister" noget af oplevelsen. Det kunne jo være en brugt brudekjole, selv ordne sminken evt. droppe bandet på 4-5 mand og finde en dj i stedet eller noget i den stil. Jeg håber virkelig at I får alle drømmene til at gå i opfyldelse. -Mette- Som du kan se i min planlægningstråd(i min signatur) har vi faktisk sparet en del på brylluppet i forvejen, p.t. er vi på ca 43.000 kr, vi får en DJ, ABC-brudekjole, lejer gommens tøj, køber sønnikes brugt(kun måske da vi skal have 2 ens brudesvende der bruger samme str. tøj ca.), skal muligvis "bare" køre i vores egen bil, holder ikke reception osv. og har "sparet" ca 10 gæster væk som vi ikke ser ret tit i forvejen, så de inviterede er nærmeste familie og venner. Men vi tager en snak lørdag aften når vi har været ude at spise også om meget andet da vores forhold går lidt ned af bakke for tiden 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted October 21, 2006 · Report post Synes din kæreste er meget fornuftig. Men kan godt se det er ærligt når du nu var gået igang med planlægningen :blushsmiley: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites