KatrineT

gaveoppakker????

30 posts in this topic

Hej,

jeg er ny her på siden og har lige siddet og last en masse af jeres indlæg- tak for det, det er meget lærerigt og god imspiration.

Nå, men jeg er bl.a. faldet over en gaveoppakker???

Altså er det en person man ansætter til at pakke ens gaver op og så notere hvem det er fra eller hvad? Jeg troede at det var meget normalt at brud og brudgom selv pakker gaver op-så kan man jo også sige "ordentlig" tak til folk der. Og så selvfølgelig også sende takkekort ud, hvis det er det man vil.

Hvad siger i?

- Katrine.

0

Annonce ♥

Hej,

jeg er ny her på siden og har lige siddet og last en masse af jeres indlæg- tak for det, det er meget lærerigt og god imspiration.

Nå, men jeg er bl.a. faldet over en gaveoppakker???

Altså er det en person man ansætter til at pakke ens gaver op og så notere hvem det er fra eller hvad? Jeg troede at det var meget normalt at brud og brudgom selv pakker gaver op-så kan man jo også sige "ordentlig" tak til folk der. Og så selvfølgelig også sende takkekort ud, hvis det er det man vil.

Hvad siger i?

- Katrine.

Ofte har brudeparret en til, at pakke deres gaver op for dem og skrive ned hvem de forskellige gaver er fra. Det er oftest et familiemedlem, eller en god ven/veninde.

Grunden til, at mange brudepar har en gaveoppakker er, at der er så mange ting de skal nå den dag. De skal både nå fotografering, snakke med alle gæster osv. Det kan jo tage flere timer, at pakke gaverne op.

Edited by Sophie1
0

Gaveoppakker - hmm er der virkelig nogen der bruger det?? :bearhug:

NIX :bask: Vi vil skisme selv pakke vores gaver op (elsker pakker) :heart: og tror også at gæsterne ville synes det var underligt hvis vi ikke selv gjorde det. Regner dog med at ha en veninde til at notere i kortene, hvad der er fra hvem.

0

NIX :bask: Vi vil skisme selv pakke vores gaver op (elsker pakker) :heart: og tror også at gæsterne ville synes det var underligt hvis vi ikke selv gjorde det. Regner dog med at ha en veninde til at notere i kortene, hvad der er fra hvem.

Kan godt følge dig, elsker også pakker selv :bearhug:

0

Annonce ♥

Der er vist mange, som gør det for at spare tid. Men der er ingen, der ksal pakk emine gaver op! HVeldigvis har vi god tid dagen efter - alle gæster overnatter - så vi kan pakke ud i ro og mag, mens folk er til stede...

- Louise

0

Jep, det var nemlig også lige præcis, hvad jeg havde tænkt mig :bearhug:

0

De enkelte bryllupper jeg har været til har også været uden gaveoppakkere. Vi overvejede det selv en kort periode, og jeg kan huske rigtigt mange par herinde, som har haft overvejet det, men tror nu de fleste ender ud med selv at pakke op.

Det er jo undervejs i planlægningshysteriet, at man måske kan blive noget skæptisk over den manglende tid, og risikoen er da også, at man ender med ikke at få pakket ALLE gaverne op på dagen.

En alternativ løsning er så i stedet at opfordre gæsterne til at pakke gaverne ind i celofan papir, så I stadig kan nyde gaverne, men måske behøver at pakke knap så mange op...

0

Annonce ♥

tjah vi brugte det, vi havde min brudepige og så min søster der pakkede ud og skrev i kort, men vi stod lige ved siden af, og kunne se det hele, og de sagde hvem det var fra, så vi fik egentlig bare lov til at slappe af, men kunne stadig følge med og ikke mindst så havde vi stadig tid til at snakke med alle vores gæster, uden partout at skulle hænge over gaverne.

Vores udgangspunkt havde også været at vi selv ville pakke op, eller gøre det dagen efter, men vi blev enige om, at de skulle pakkes op mens vores gæster var der, og så betød det ikke så meget hvis hænderder egentlig tog papiret af, og derudover sendte vi også takkekort afsted.

Et andet fif vi fik af et andet brudepar var klistermærkater, med numre, både til kort og til gaver, så kunne man bare hurtigt sætte dem på, i stedet for at notere i hvert enkelt kort, det sparede en del tid hos os.

0

Regner da også med, at vi selv skal pakke gaver ud, synes ikke man kan være bekendt overfor giveren at lade andre gøre det. Elsker forresten at pakke gaver ud :loveshower:

Det er da en fantastisk god idé med klistermærker til kort og gaver, den stjæler jeg lige. :heart: Da min søster og svoger blev gift (de holdt dobbeltbryllup med min bror og svigerinde) var de meget omhyggelig med at få skrevet, hvad der var fra hvem, men endte alligevel med at stå med et glasfad som de aldrig har fundet ud af, hvem var fra og har derfor ikke kunne sige tak eller sende takke kort. Det var de utroligt kede af.

0

Vi skal også selv pakke gaverne op - jeg ville hade det, hvis andre skulle gøre det for mig. Vi regner med at gøre det om eftermiddagen til receptionen, som bliver holdt hos mine forældre - så behøver vi heller ikke partout flytte dem dagen efter

0

Vi skal godt nok også selv pakke vores gaver op. Det tager lidt af glæden fra det hele og pakkerne, hvis der er en anden der pakker dem op for os. Sådan har vi det i hvert fald.

Det er da også en af de ting vi glæder os til på dagen, at pakke gaverne op og se hvad vi har fået. Vi er også som små børn til jul når vi skal pakke ud :heart:

Derfor er det også dejligt at vi har et par timer inden vi sætter os til bords om aftenen, hvor vi kan pakke gaverne ud.

Men kan dog alligevel godt se det praktiske i ikke at skulle bruge tiden og energien på det selv til festen.

0

Annonce ♥

Der er vist mange, som gør det for at spare tid.

Jeg har efterhånden været til en hel del bryllupper - og jeg har faktisk ikke oplevet det én eneste gang endnu... :heart:

Nok ikke til så mange som mig :bearhug: Jeg mindes ikke rigtig at have set gaveoppakkere i aktion men jeg har heller ikke kigget specielt meget efter :bearhug:

Men ved 2 ud af 3 bryllupsfester ser man da parret stå og pakke gaver op undervejs eller også er gaverne ikke pakket op.

Personligt bryder jeg mig ikke om tanken om gaveoppakkere. Gaverne er til jer og de fleste gæster vil finde det underligt hvis gaverne ikke også pakkes op af jer.

0

Vi har inviteret alle gæsterne til overnatningen og brunch dagen efter :bearhug:

Så vi håber, at alle takker ja til dette, for vi har tænkt os at pakke gaverne op

under brunchen, hvor der ikke er tidspres, og hvor det hele nok er væsentligt

mere afslappet end selve dagen.

Så har vi også god tid til at nyde gaverne og sige tak til hver enkelt :bearhug:

Ohhh, hvorfor er der så lang tid til endnu :heart:

0

Et andet fif vi fik af et andet brudepar var klistermærkater, med numre, både til kort og til gaver, så kunne man bare hurtigt sætte dem på, i stedet for at notere i hvert enkelt kort, det sparede en del tid hos os.

Vi havde to "hjælpere" til at stå ved siden af os. Een til Dan, og een til mig. To af mine rigtig gode veninder.

De var udstyret med klistermærker med numre, og en kuglepen hver. Og så pakkede vi ud med lynets hast, mens de tog kortene og læste dem op for os. Så puttede de numre på gaver og kort (1 og 1, 4 og 4, 39 og 39 - parvis), og skrev i kortene hvis der var penge med. Pengene samlede mine veninder, og gav til vores toastmaster - så de ikke lå og flød på gavebordet (kan VARMT anbefales).

Mange af vores gæster havde tænkt på at få pakket gaverne ind i cellofan, og det var altså VIRKELIG en dejlig idé!! Så sparede vi en del tid.

0

Hej :bearhug:

Det er nu godt 14 dage siden, vi blev gift, og vi havde også flere overvejelser omkring gaverne. En gaveoppakker var udelukket. Gaverne er købt speciel til os og mange gør meget ud af kort og indpakning :super: At skulle bruge flere timer på at pakke gaver op om eftermiddagen eller efter spisningen og gå glip af dejligt samvær med gæsterne, virkede heller ikke som en god idé for os :oops: Det er så få gange i sit liv, at man har alle dem, man holder af, samlet og vi ville nyde hvert et minut :heart: Så det endte med at vi besluttede at gøre det dagen efter, og hold da op hvor er jeg glad for, at vi gjorde det. Vi nævnte i vores velkomsttale og sagde netop, at det var for at bruge så meget tid med gæsterne som muligt. Og alle forstod os og roste os for den måde at gøre det på. Vi sagde nemlig i talen, at vi satte pris på selv at gøre det, og ville så gøre det dagen efter og nyde det i fulde drag. Og det gjorde vi. Vi nød det virkeligt, og det gjorde også, at vi havde noget at glæde os til søndag :boohoo:

Så den løsning kan varmt anbefales. Vi skriver så et personligt takkekort til alle for at få sagt tak for lige præcis deres gave.

:bearhug:

0

Annonce ♥

Kan godt følge dig, elsker også pakker selv :bearhug:

Jeg elsker også pakker, men når man holder fest for over 60 personer der alle kommer med gaver, og yderligere kommer der måske gaver, blomster eller opmærksomheder fra nogle der ikke er inviteret med, så er det noget af en opgave :boohoo:

Jeg tror vi skulle have brugt mindt et par timer på det hvis det var os selv der skulle have gjort det, og der er nok andet at se til..man skal hilse på gæsterne, spise, drikke, der skal holdes tale og sange..og danses..der er bare så meget at se til.

Vi startede dog først med kirke kl 15.30, og sluttede festen kl 4 om morgenen..man kan selvfølgelig starte lidt tidligere :yay:

0

Nu blev I så gift ret sent. Mange bliver gift kl. 13 og gæsterne ankommer til festsstedet forholdsvist tidligt - hvis det ellers er muligt i forhold til feststedet. Selvom der også skal være plads til fotografering giver det også tid til at man kan pakke gaver op inden middagen, ihvertfald nogle af dem, og derved undgå at stå og pakke op sent på aftenen mens gæsterne fester :heart:

Ofte bliver der også holdt pauser mellem retterne hvor folk lige er ude og strække ben og her har brudeparret også mulighed for at pakke gaver op.

Herudover er det også en fejlantagelse - det er ihvertfald mening - at man absolut skal ud og takke den enkelte gæst efter hver oppakning, for gør man det så tager det rigtig lang tid. :bearhug:

0

Annonce ♥

I Norge pakker ALDRI brudeparet opp sine egne pakker. Det er andre som gjør, så får brudeparet se pakkene etterpå..helst morgenen etter

Jeg er selv nordmand. I alle de bryllupper jeg har været til, tror jeg ikke EN gang brudeparet har gjort det selv.

Vi valgte selv at bruge to af minde veninder til at pakke op, og det er jeg glad for. Vi havde 70 gæster fra Norge til vores bryllup, familie og nære venner vi ser altfor sjelden eftersom vi bor her i Danmark, og de er spredt over store deler af Norge. Vi fikk nærmere 100 gaver. Dersom vi selv skulle stå at pakke dem op, ville vi knapt nå at ønske dem velkommen engang. Og jeg tror de ville være rigtig kede af at ikke få snakke med os fordi vi sto med hovedet nede i gaver. Både vi og vores venner setter samvær højere end ting - selv om vi er helt overveldet over de fantastisk flotte gaver vi fik. Det nåede vi også at takke hver enkelt for under festen, fordi vi fik tid til at få lidt oversigt, og alle vores gæster fik anledning til at se hvad vi havde fået fordi gavebordet står fremme under hele festen. Så skriver vi selvsagt også et personlig takkekort til den enkelte hvor vi takker spesifikt for gaven.

Om klistrelapper etc: Det er uvurderlig! Mine veninder brugte klistrelapper med nr på det enkelte kort/gave, og noterede oveni det samme nr i en bog, hvor de også skrev genstand og giver. Ingen mulighed for at noget slår fejl da. Et kort KAN jo forsvinde undervejs, og så står man med en nummereret gave og ingen giver.

0

Hejsa

Et lille fif, der kan hjælpe ved udpakningen, er at man kan købe sådan nogle små runde klistermærker i boghandleren, med nummer fra 1-99/1-199 så sætter man et nr på kortet og samme nr på gaven, lynhurtigt og når man kommer hjem så kan man i ro og mag tjekke gaverne ud og skrive personlige takkekort

Hilsen Hanne :respekt:

ps: jeg skal ihvertfald selv pakke mine gaver ud

0

Vi pakker også selv vores gaver op. Vi elsker pakker, og personligt ville jeg blive ked af det som gæst, vil dem jeg havde brugt tid til at købe gave til, bare fik andre til at pakke den op :respekt:

Edited by Theshe
0

Nu kunen vi jo desværre først blive viet kl 15 og da vi skulle have reception bagefter hvor en del af gæsterne ikke skulle med videre til aftenen ville vi gerne bruge vores tid på at snakke med de forskellige... Derfor gjorde vi det at vi først åbnede gaverne op herhjemme dagen efter, min bonusfar holdt en lille velkomsttale (receptionene blev holdt hos dem) og sagde i den at vi havde ønsket at bruge vores sparsomme time sammen med dem og ville så åbne gaverne dagen efter og at vi håbede på forståelse... Vi fik ikke en ond kommentar omkring det... Og vi havde en rigtig hyggelig tid sammen dagen efter, hvor vi rigtig kunne give os tid til se læse kort og se ordentlig på gaverne.. Kan helt klart anbefale at gøre det på den måde...

Efterfølgende har vi så sendt personlige takkekort til alle.

Knuz Trine

0

jeg ville også gerne selv have pakket vores gaver op til brylluppet men da vi kom fra fotograf var de alle pakket op af min svigermor så fik ingen gang lov til at se alle gaverne i det flotte papir de var pakket ind i.

vi havde ikke aftalt det med hende , men gjort var jo gjort :blush:

0