Louiseh79

To sange...

19 indlæg i dette emne

Hej igen :lol:

Jeg har længe været enormt forelsket i idéen om at synge eller få sunget en sang, som hedder Feels Like Home for min kæreste på dagen. Nu er jeg kommet i tvivl, fordi nogen herinde anbefalede Danser Med Drenges 'Aldrig undvære dig', som bare paser så godt på vores forhold...

Så hvad vælger man? Den første indskydelse, som jeg har tænkt på i et år, eller den danske sang? En sang på dansk virker på en eller anden måde mere personlig, og denne er nok også lettere at synge i dette tilfælde...

I får lige teksterne til begge - og så må i gerne kommentere :)

Feels Like Home

Somethin' in your eyes, makes me wanna lose myself

Makes me wanna lose myself, in your arms

There's somethin' in your voice, makes my heart beat fast

Hope this feeling lasts, the rest of my life

If you knew how lonely my life has been

And how long I've been so alone

And if you knew how I wanted someone to come along

And change my life the way you've done

It feels like home to me, it feels like home to me

It feels like I'm all the way back where I come from

It feels like I'm all the way back where I belong

A window breaks, down a long, dark street

And a siren wails in the night

But I'm alright, 'cause I have you here with me

And I can almost see, through the dark there is light

Well, if you knew how much this moment means to me

And how long I've waited for your touch

And if you knew how happy you are making me

I never thought that I'd love anyone so much

It feels like I'm all the way the back where I come from

Aldrig undvære dig

Jeg sidder lidt og tænker - på hvad der sker med os

der har været tider, hvor vi skændes og slås

for vi vil det samme, vi er næsten alt for ens

ingen vil gi´ efter - men jeg vil

Aldrig aldrig - aldrig aldrig

aldrig undvære dig - nej jeg vil

aldrig aldrig - aldrig aldrig

jeg vil aldrig undvære dig

For jeg har brug for én, der er ligesom dig

en der hvæsser mig, åh du kan ophidse mig

en, der ikke altid er så sød og flink

en, der kræver af mig og kritiserer mig

En, der hvisker mig øret, når jeg kommer for langt ud

en, der sparker til mig, når jeg bliver lidt for sløv

en, der protesterer, når jeg dominerer

en, der gør mig jaloux, når jeg er lidt for sikker

Og det gør ingenting nej, at du ser ret godt ud

og alle mine veninder - de vil dø for at få dig

det hører med i spillet imellem dig og mig

og jeg ved du aldrig svigter mig

ja - jeg ved du aldrig svigter mig

For jeg vil - aldrig aldrig

aldrig undvære dig .......

Hvis vi kunne blive ved at holde ild i flammen

åh - jeg håber sådan, at vi kunne blive gamle sammen

for når vi er sammen, er der altid en gnist

ikke altid roser, men heller aldrig trist

For du er skabt for mig - og jeg for dig

du er den eneste, der kan bestemme over mig

og derfor spørger jeg nu: Vil du vælge mig

skal vi gå den samme tornede vej ?

For jeg vil - aldrig aldrig

aldrig undvære dig ....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Louise,

Jeg synes begge sange er meget smukke. Hvis det var mig, der skulle træffe valget, så ville jeg vælge Danser med Drenge, Aldrig Undvære Dig.

Grunden til jeg ville vælge den sang er, at jeg synes (ligesom dig?) at det bliver mere personligt på ens modersmål....yeps, jeg er super gammeldags. For det andte kan jeg ikke lade være med at hæfte mig ved din sætning: som bare paser så godt på vores forhold...

Jeg synes personligt at Andrig Undvære Dig er en flot sang, som siger uden af være sådan :baa: :baa: :baa: Forstår du? Den er stærk, og budskabet kommer frem.

Så, efter en længere smøre, må jeg sige: nr 2

/ Christine

0

Del dette indlæg

Hej Louise

Jøsses nogle sange du skal vælge imellem...pyha...de slår jo benene væk under en :biggrin:

Tror nu at jeg (hvis jeg var dig) ville vælge Danser med drenges "aldrig undvære dig". Den virker (ikke fordi den er dansk) mere personlig i teksten...man kommer ligesom tættere på forholdet der bliver sunget om...ind til hjertet af det.

:lol:

Mvh Nanna :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Jeg har endnu ikke besluttet mig :balloons:

Der er fordele og ulemper vved dem begge... Den første er så smuk, og melodien er helt fantastisk, men den er ret svær at synge. Så det ville nok kræve lidt undervisning, hvis jeg selv skal forestå seancen...

Den anden -Danser med drenge - er lettere at synge, lettere at forså (selvom det nok kun er min gamle farmor, som ikke kan forstå engelsk) og her ville jeg formentlig kunne få en kammerat til at spille guitar til...

Og det med veninderne... Har faktisk en veninde, som gentagne gange har sagt, at hvis jeg skulle finde på at droppe W, så ville hun da gerne overtage :bearhug: Jeg synes bare, at den linje er sjov, og det ville de også tænke...

Den første ville gå an til kirken, men det synes jeg ikke, den anden ville. Så en mulighed var jo at vælge begge - få en til at synge den første i kirken og så selv synge den anden. Danser med drenge ligger også langt bedre til min stemme...

Jeg har heldigvis stadig lang tid til at beslutte mig...

- Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm

Når du nu siger at "aldrig undvære dig" passer SÅ godt til jeres forhold, så stemmer jeg nok for den.

Men jeg synes at "feels like home" er meget smukkere!

(Og jeg ville selv vælge den, selvom den er på engelsk, fordi den passer lige til OS)

Tumling

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm

Når du nu siger at "aldrig undvære dig" passer SÅ godt til jeres forhold, så stemmer jeg nok for den.

Men jeg synes at "feels like home" er meget smukkere!

(Og jeg ville selv vælge den, selvom den er på engelsk, fordi den passer lige til OS)

Tumling

Den er nemlig enormt smuk! De passer sådan set meget godt til os begge to - måske man bare skulle finde en løsning, hvor man kunne bruge begge?

Et eller andet sted kan jeg også godt lide 'Feels like home' fordi det ikke er en sang, som alle kender... Tror jeg er kommet frem til, at det ikke skal være mig selv, som synger... Men jeg tror, jeg vil prøve at finde en løsning med begge sange :balloons:

Super mange gange tak for de mange inputs!

0

Del dette indlæg

MÅ JEG HAVE LOV TIL AT SIGE TAK.... ;) nu har jeg begge sangene kørende skiftevis inde i mit hovede :boohoo:

Jeg sidder selv med "problemet" at vælge den perfekte sang at synge for min udkårne... og du har lige givet mig nogle gode bud. Jeg er vild med begge sange, men især Danser med Drenge - dels fordi den er lettere at synge (også når stemmen bævrer), men samtidig fordi jeg godt kan lide, at sangen siger "Jeg tager det sure med det søde" - at det ikke er så rodenrødt det hele. Kan godt lide den der ærlighed omkring at der da også kan være nedture, men at det er opturene, der er flest af (håber det gav mening).

Er i øvrigt ret vild med den der om at veninderne alle sammen vil have ham :cheerleader3:

Men - som det også er blevet foreslået - kan man jo forsøge at få den første sang oversat til dansk. For mig går det mere direkte ind og virker mere oprigtigt, når teksten er på dansk (men det er jo en smagssag)

0

Del dette indlæg

Men - som det også er blevet foreslået - kan man jo forsøge at få den første sang oversat til dansk. For mig går det mere direkte ind og virker mere oprigtigt, når teksten er på dansk (men det er jo en smagssag)

Den ide tror jeg så ikke på. Dels fordi det ofte vil komme til at lyde akavet. Dels fordi at Feels like home heller ikke er så kendt igen af mange.

Jeg ville nok tænke dansk her og vælge nr. 2.

0

Del dette indlæg

Den ide tror jeg så ikke på. Dels fordi det ofte vil komme til at lyde akavet. Dels fordi at Feels like home heller ikke er så kendt igen af mange.

Jeg ville nok tænke dansk her og vælge nr. 2.

I min omgangskreds er sangen nu kendt nok.... men det vigtigste er vel at man kan lide melodien, og det hæftede jeg mig ved at Louise lagde vægt på.

...og hvis man så er dygtig til at oversætte (eller kan få hjælp til det) og derved måske skabe en ny tekst men med samme pointer, så kan det sg* sagtens fungere... der er jo selvfølgelig ikke tale om en direkte oversættelse - det bliver sjældent godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

[i min omgangskreds er sangen nu kendt nok.... men det vigtigste er vel at man kan lide melodien, og det hæftede jeg mig ved at Louise lagde vægt på.

...og hvis man så er dygtig til at oversætte (eller kan få hjælp til det) og derved måske skabe en ny tekst men med samme pointer, så kan det sg* sagtens fungere... der er jo selvfølgelig ikke tale om en direkte oversættelse - det bliver sjældent godt.

Jo men hvad med familien m.v. Kender de den også. Louise siger jo faktisk det samme som jeg: "Et eller andet sted kan jeg også godt lide 'Feels like home' fordi det ikke er en sang, som alle kender...". Melodien vil mange heller ikke genkende. Det er naturligvis afgørende men hvis man så samtidig skal lave en halvdårlig dansk tekst....

0

Del dette indlæg

Og det gør ingenting nej, at du ser ret godt ud

og alle mine veninder - de vil dø for at få dig

Skal disse veninder med til festen?? :boohoo::boohoo::boohoo:

Jeg kan nu bedst lide nr 1.. Kunne man evt lave den med dansk tekst?

Jeanne

Jeg er enig med Jeanne..............også fordi hun har sådan et pænt navn :cheerleader3:

Følg din første indskydelse...........det er jo dén som har været - og ER - i dit hjerte. Bare fordi teksten på en anden sang lyder godt, så vil det altid være sang nummer 1 som du har gået med inden i dig så længe...........og det er dén, som vil røre dig dybt på selve dagen.

Skide være med om alle forstår teksten (lad den være på engelsk) - den er jo til din mand og ikke din mormor :boohoo::boohoo: (hvis du har sådan én).

Jeg fik selv en sanger til at synge for min mand, og det var en sang, som jeg havde tænkt på i årevis - mange fattede ikke en meter af teksten, men det gjorde min mand og jeg, og vi :boohoo: om kap - det var FANTASTISK!!!! Det meste af kirken græd også - inklusiv dem som ikke forstod teksten...........ingen var jo i tvivl om at det var en meget følelsesladet kærlighedssang, der var i gang :boohoo:

.........og hvis du mangler en sangerinde, kan jeg varmt anbefale én (hun er godt nok dyr, men hun synger så smukt som en engel og er ALLE pengene værd).

KH Jeanne

Redigeret af September06
0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar! Jeg har endnu ikke besluttet mig :bearhug:

Der er fordele og ulemper vved dem begge... Den første er så smuk, og melodien er helt fantastisk, men den er ret svær at synge. Så det ville nok kræve lidt undervisning, hvis jeg selv skal forestå seancen...

Den anden -Danser med drenge - er lettere at synge, lettere at forså (selvom det nok kun er min gamle farmor, som ikke kan forstå engelsk) og her ville jeg formentlig kunne få en kammerat til at spille guitar til...

Og det med veninderne... Har faktisk en veninde, som gentagne gange har sagt, at hvis jeg skulle finde på at droppe W, så ville hun da gerne overtage -HAHA- Jeg synes bare, at den linje er sjov, og det ville de også tænke...

Den første ville gå an til kirken, men det synes jeg ikke, den anden ville. Så en mulighed var jo at vælge begge - få en til at synge den første i kirken og så selv synge den anden. Danser med drenge ligger også langt bedre til min stemme...

Jeg har heldigvis stadig lang tid til at beslutte mig...

- Louise

Jeg kender godt "It feels like home" og jeg elsker den og synes, at den er helt fantastisk. :thumbsupsmileyanim: Faktisk har jeg slet ikke hørt "Aldrig undvære dig" :bearhug: Men jeg synes, at det lyder godt med "It feels like home" i kirken og den anden til festen :balloons: Og nu har du jo også villet have "It feels like home" så længe og den er altså bare så smuk - hører den lige nu :thanks: Og den passer altså også ret godt til et bryllup :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer