Guest bridezilla24

Salmer I kirken ...

13 indlæg i dette emne

Ja, hvor mange salmer skla man egentlig have i kirken, jeg håber jo på tre, men er lidt usikker ;)

Hvilke salmer har I brugt, og hvorfor ? ;)

indtil vidre har jeg disse:

- I som blev skabt som mand & Kvinde.

- Lover den herre

- Nu takker alle Gud

- Det er så yndigt.

******** Du som gir os liv og gør os glade**********

********Hil dig frelser og forsoner **********

De sidste to, skal bare med - SPECIELT, Hil dig frelser og forsoner - min morfar døde for snart to år siden, og da han skulle bisættes sagde jeg, at der SKULLE synges Hil dig frelser og forsoner. - Nu er han borte, og det syntes jeg kan være en måde, hvorpå han "kan være med ".

Du som gir os liv og gør os glade har bare en god melodi..... :balloons:

Og forresten, er det bare mig, eller sangen "det er så yndigt at følges ad" - er meget svært at synge ? - for alm dødelige ;) - den går viiiiiiiildt højt op i tonerne ........men igen, måske er det bare mig ? :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Det er så yndigt" er bare en lækker bryllupssang, synes jeg .........men det er jo en smagssag :bearhug:

"Dejlig er jorden" er også en favorit.

Vi sang 3 salmer, fordi der var en sanger i kirken - ellers er det vist normalt 4 stk.

Vi sang også "Du som gir os liv og gør os glade" - en dejlig salme.

KH Jeanne

:balloons:

0

Del dette indlæg

Vores præst har bedt os om at have en 4-5 sange klar til næste gang vi skal snakke med ham og så er det vist meningen at vi i kirken skal synge 4.

Vores er:

Solen begynder at gløde, Det dufter lyssegrønt af græs, Du kom med alt hvad der var dig, Du som gir' os liv og gør os glade og Op al den ting som gud har gjort.

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare en lille "note": det er så yndigt, er faktisk en sølvbrudesang... Men god er den..

Keddi

Lige præcis! Skulle jeg også lige til at skrive :balloons: Lidt af samme grund vil jeg helst undvære den... Den er lidt for kedelig, traditionel og svær at synge efter min mening...

Jeg kan godt lide 'I blev skabt som mand og kvinde,' men jeg kender ikke rigtigt melodien... Jeg vil meget gerne synge 'Du kom med alt det der var dig', da den minder mig om min efterskoletid, som betød utrolig meget for mig. Plus den er bare dejlig - især det sidste vers :

'At livet det er livet værd

På trods af tvivl og stort besvær

På trods af det, der smerter

At kærligheden er og bliver

Og hvad end hele verden siger

Så har den vore hjerter'

Ved bare ikke om vi får lov at vælge 'udenfor' salmebogen... Håber det :bearhug:

Ellers ved jeg ikke rigtigt... Har heldigvis en veninde, som har sunget i kirkekor til et utal af bryllupper. Hun kan sikkert hjælpe mig lidt på vej :biggrin:

- Louise

0

Del dette indlæg

Vi skal have 4 salmer og et stykke musik spillet på panfløjte.

Præsten har sagt at det er med at vælge så mange som muligt, for lige pludselig er det i kirken slut. Og det har hun jo ret i. :bearhug:

Og forøvrigt elsker jeg salmer når de bliver sunget i en kirke.

Vi har valgt:

Den signede dag

Jeg ved en blomst

I blev skabt som mand og kvinde

Det er så yndigt.

Øhh muligvis er jeg lidt uoplyst, men hvis Det er så yndigt er en sølvbryllupssang, hvorfor står den så i salmebogen, de færreste går i kirke og fejre sølvbryllup. :balloons:

0

Del dette indlæg

Vi (eller jeg) har en lidt lang liste efterhånden, kan ikke rigtig bestemme os (eller igen mig....) Kærestn er lidt ligeglad, og så alligvel ikke, for han vil gerne have det skal være salmer/sange han kender, og det begrænser altså valget lidt! Men så må jeg jo bare sørge for, at han når at lære dem at kende inden... hehe!

Jeg vil rigtig gerne have:

Den signede dag'

Du Herre Krist

O kristelighed (Den har SÅ flot en melodi,og da jeg i tidernes morgen sang i kirkekor, lærte vi en rigtig flot overstemme til, som jeg håber koret kan lære til vores bryllup!)

Kan ikke rigtig bestemme mig for om det skal være i blev skabt som mand og kvinde, eller den mere traditionelle det er så yndigt. Efter at have sunget så mange år i kirkekor, er den vist ved at være brugt. men alligevel, den er jo meget flot, synes jeg!

Melodien til I blev skabt som mand og kvinde er egentlig en julesang, men det synes jeg ikke gør noget! Lige nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilken det er... typisk!!!!

Derudover har jeg gså overvejet:

Lover den Herre

Herre Gud dit dyre navn og ære

Til himlene rækker i miskundhed Gud

Himlene Herre

Nu ringer alle klokker mod sky

Se nu stiger solen

Du som gir os liv og gør os glade

Krlighed er lysets kilde

Det dufter lysegrønt af græs/sommersalme (eventuelt som motet, så kan man jo få en ekstra salme med, hehe)

Jeg ved en blomst

Puha det er godt nok svært at vælge! Bliver ihvertfald ikke svært at bestemme sig for om det skal være tre eller fire salmer...! Så mange som muligt....!

De fleste anvendte salmer til vielse kan høres her under salmer, og så salmer til vielse!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har tænkt på:

I østen stiger solen op

Det er så yndigt

Den mørke nat forgangen er (har en super dejlig melodi, og en sød tekst)

evt. Op al den ting

Vil gerne have, at det er salmer, som man kan synge med på, hvorfor valget er forholdsvis traditionelt...

Redigeret af Pullen
0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har valgt fire salmer plus kirkesangeren skal synge en sang.

Vi har valgt 'Nu falmer skoven', 'O kristelighed', 'I blev skabt som mand og kvinde' og slutteligt 'Det er så yndigt'. Vores præst synes ikke at vi skal 'sløjfe' en salme.

Hun skrev: "vi skal stadig ha´ 4 salmer, for det første er jo en del af ritualet - og det tar ikke så lang tid i forvejen, ca 40 minutter og de stryger afsted så inden I får set jer om skal I ud igen, og det er er smadderhøjtideligt at være i kirkerummet, så for det andet så også for jeres skyld, så det bliver så smukt som muligt!"

Men vi starter også i kirken allerede klokken 14,00.¨

Helle

0

Del dette indlæg

Det mest normale er 3-4 salmer.

I blev skabt som mand og kvinde går på Once in Royal David's City

Det er så yndigt er oprindeligt skrevet til et sølvbryllup (sikkert derfor 4. vers starter 'Det er vedmodigt at skilles ad'), men bliver i dag vist mest brugt til bryllupper. Om den er svær at synge? Tjo, det kan da godt være. Den har et vidt spænd (går både højt op og dybt ned) så den er svær at flytte i nogen retning, men er det ikke også generelt, at den brede befolkning mener, at salmer står højt? Selv har jeg ikke nogen problemer med dem, men jeg er også sopran (lyseste kvindestemme). Og nok har jeg sunget den et hav af gange til bryllupper (er kirkesanger), men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at den SKAL synges til vores bryllup. Teksten siger noget, synes jeg.

Mette

0

Del dette indlæg

Vi er ikke nået så langt, som til at vælge salmer. Det tror jeg først vi begynder at snakke om, når vi finder ud af hvilken præst vi får. (Kirken har 3)

MEN jeg vil i hvert fald gerne have

Det er så yndigt

I blev skabt som mand og kvinde

Men manden har jo også noget at skulle hvae sagt, så ved ikke hvad det bliver til.

Jeg synes ikke, at "Det er så yndigt" er svær at synge. Jeg synes den er smuk og kan godt lide de høje toner.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi er heller ikke nået så langt, men jeg kunne godt tænke mig at vi sang.

Det er så yndigt at følges ad ( også selvom det er en sølvbryllupssang).

blev skabt som mand & kvinde.

det er hvad jeg pt er kommet frem til, men der er nået tid i nu så det kommer nok.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer