Sign in to follow this  
Followers 0
almue78

Ris kastning

14 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg, eller vi, laver risposer selv - ud fra den erfaring, at ingen af vore mødre får dem lavet (Ikke at de ikke vil, det er bare ikke noget som de tænker over).

Men hvad gør man så med tyl til bilerne? Jeg har hørt, at nogle bruger risposen...jeg har dog lavet snoren til risposen af tyl...og regner med at de så kan hænge den på antennen.

Eller hvad?

0

Min mor er i fuld gang med at lave risposer til min søsters bryllup. Min mor var også i tvivl om det var noget bruden selv sørgede for, eller om gæsterne kom med dem, så hun aftalte med min søster at hun ville lave dem. Min søster har så givet beskeden videre til de andre gæster, så vi ikke står på dagen med flere hundrede risposer.

0

Annonce ♥

Jeg, eller vi, laver risposer selv - ud fra den erfaring, at ingen af vore mødre får dem lavet (Ikke at de ikke vil, det er bare ikke noget som de tænker over).

Men hvad gør man så med tyl til bilerne? Jeg har hørt, at nogle bruger risposen...jeg har dog lavet snoren til risposen af tyl...og regner med at de så kan hænge den på antennen.

Eller hvad?

Ja det burde man da sagtens kunne gører

Hvor finder man dog ud af hvor lang tid alle de små detaljer kan kan tage

0

Jeg har det svært og dårligt med, at skulle fralægge mig ansvar og har derfor selv lavet dem... Så får jeg dem også som jeg vil have dem.

Vi bliver mindst 80 pers. i kirken, så det var et værre arbejde.... :)

Mine veninder ville gerne have lavet dem, men fik ikke chancen.

:biggrin:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Held og lykke med dine.

Hvis du er i tvivl om hvordan resultatet bliver eller om de overhovedet bliver lavet. Så lav dem selv...

:balloons:

0

Annonce ♥

Vi havde ikke lavet risposer til gæsterne, og der var heller ikke andre som havde været kreative i den retning. Alligevel blev vi overdænget med ris. Nogle havde været så venlige at skylle risene, men det gav nu ingen skår i glæden med lidt risstøv. En fugtig klud og så er det nemt at få tørret af.

Nævnte på et tidspunkt slør til bilerne for svigerforældrene, mente egentlig at det måtte være deres opgave, men den tradition kendte de ikke, så det blev der ikke noget af....

Min mand mente tilgengæld, at hun kunne finde på at lave risposer til bordet. Hvilket jeg blev noget muggen over, da vi selv havde lavet bordkort og menuhæfter. Så risposer ville der absolut ikke være plads til, ifølge mit hoved, og de ville nok heller ikke passe ind i vores farvetema. Det blev heldigvis ikke til noget. Kunne ellers lige have set dem for mig, tyl og rødt bånd, det ville hun synes var pænt. Vi havde dog valgt farver i creme og guld.

Charlotte

0

Hej!!

Jeg laver selv poser, både til kirken og til bordet. HUUG

Men det er fordi, jeg vil IKKE have at der bliver kastet med ris udenfor kirken.... De små fugle spiser det, og det kan de ikke tåle.

Derfor laver jeg små poser med fuglefrø i, og det er så det folk kan kaste på os...

Inde i festlokalet gør det jo ikke så meget, så der kan der kastes med ris..

Mange synes jeg er lidt underlig, men jeg vil hellere være underlig og så vide at fuglene ikke lider overlast, bare på grund af at vi skal giftes...

Risene står for frugtbarhed, og vi skal ikke have flere børn :biggrin: Så pointen i det er lige som ikke noget vi har brug for, så det vil bare være fordi - det er noget man gør til brylluper...

Og så har jeg det sådan, at når jeg stiller et sådant krav, må jeg også selv lave poserne :) (og så passer de også ind i farverne!!!)

:bearhug:

Edited by jkj
0

Vil bare lige hører hvad der er skik.

Er det sådan at brudeparret selv sørger for at der er ris poser i kirken? eller er det gæsterne der selv kommer med dette?

Ved godt at det ikke nødvendigvis er ris men bare princippet om det er noget vi selv skal sørge for

Vi havde ikke lavet risposer hverken til kirke eller feststed - og blev OVERDYNGET med ris begge steder alligevel :bearhug:

Har endnu ikke været til en vielse hvor der manglede ris. De fleste tænker på det hjemmefra, og hvis ikke, så er der sikkert en "venlig sjæl" som har taget et par kilo med, som han/hun gerne deler ud til alle omkring sig :blushsmiley:

Men hvis I gerne vil have deciderede risPOSER (tyl med sløjfer eller lign omkring), så skal I nok selv sætte arbejdet i gang. Enten lave dem selv, eller få familie/venner til det. Så kan I også selv bestemme hvordan de skal se ud, hvis de skal passe ind i et evt tema eller farver.

0

Annonce ♥

Ciao!

Vil bare lige nævne at fugle ikke tager skade af risene.........så den mulighed har i stadig hvis det er.

Du kan søge herinde og finde snak om ris og fugle, hvis du vil læse mere :blush:

OK, jeg har læst det nu, og jeg må jo indrømme, at jeg så har troet på en myte :)

Men så gider jeg da ikke at lave poserne selv, det må dermed være op til vores gæster at tage ris med.... Al det arbejde gider jeg da ikke, når nu fuglene sagtens kan tåle risene... Jeg har da rigeligt at se til, så hvorfor lave ekstra uden grund :)

Så kan jeg jo bare håbe på, at formålet med risene ikke virker, Frugtbarheden - det ville jeg da godt nok være ked af - ikke flere børn til os HUUG Men så at det virker som en ny start i stedet for... :biggrin:

:bearhug:

0