Stellah

Erfaring med utraditionel bordplan.

28 indlæg i dette emne

Er der nogle der har været gæst eller hold fest med utraditionel bordplan? Vi skal have et langbord med 16 pladser og 4 grene hvor der kan sidde 4 på hver sidde. Jeg har overvejet at lave en utraditionel bordplan. Altså, så vi kan sidde smamen med vores venner og så samle den nærmeste familie. Fx. Sætte vores forældre sammen ved en af de nærmeste grene og så helt oppe ved os selvfølgelig. Jeg forsøger at lave både den traditionelle og utrditionelle bordplan.

Hvad synes I?

Noget helt andet er, sætter man par sammen eller skiller man dem? Jeg kender godt reglerne, men hvad synes I personligt? Min kæreste vil skille parrene ad, mens jeg foretrækker at de bliver samlet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

respert for en utraditionel bordplan, jeg kan ikke sige så meget til det, for jeg har ikke prøvet det.

Ang. det at skille et par. Jeg hader at komme til en fest hvor jeg ikke sidder sammen med min kæreste. ( Emma Gad: man må først skille et par når de er gift )

Hvis det er langbord, synes jeg det er ok hvis man så sidder lige over for hinanden.

Det var min mening.

Tine

0

Del dette indlæg

Tror det med bordplan er meget forskelligt fra familie til familie. Så sent som i søndags, foreslog min far at vi placerede os sammen med nogle venner, så vi ikke skulle sidde og kede os sammen med forældre og svigerforældre. :cheerleader3: Ved dog endnu ikke helt hvad vi vil gøre. Synes måske også det er en smule for utraditionelt.

Mht. at adskille par, kunne jeg ALDRIG finde på det. Hader selv de fester, hvor de skiller par ad og blander folk i et stort mix. Selvfølgelig kan det være sjovt at møde nye mennesker, men synes altså ikke lige en familiefest (eller lignende) er stedet. Kan ikke se, hvorfor jeg skal give 40.000,- eller mere for en fest, hvor jeg risikere at folk keder og bare glæder sig til at komme hjem - bare fordi jeg med vold og magt har delt alle der kunne deles. :boohoo:

Men sådan er vi heldigvis forskellige, så jeg synes I skal gøre, præcis som I ønsker.

:boohoo: Michela

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at sidde med vores venner fremfor familien, den nærmeste familie bliver så placeret ved de to borde nærmest vores. Jge har ingen erfaring med dette, men i min families tilfælde vil dette være dte bedste for stemning, og helt ærligt vil jeg også meget hellere sidde med vores venner, og få en sjov fest :cheerleader3:

Mht. at skille par, så er jeg også lidt i tvivl, men jeg tror vi holder dem sammen, for der er mange der ikke kender hinanden. vi har dog et par der har bedt om at blive silt ad, for det synes de er sjovere, så fred være med det :boohoo:

Det er trods alt rart at have en man kender ved siden af sig, bare i tilfældeaf at komme til at sidde ved et rigtigt kedeligt bord :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :boohoo:

Der var en lang tråd tidligere der bla omhandlede det at blive skilt ad, kan bare ikke huske hvilken (måske en af jer andre kan?). Jeg tror det var noget med hvad hader du ved fester og hvad er det bedste. Det var faktisk en ret god tråd, der var mange gode råd der spejlede personlig mening. Jeg mener at kunne huske at majoriteten faktisk ville sidde sammen i par. Jeg ved egentlig ikke hvad jeg helst vil. Jeg kan faktisk godt li at blive skilt ad, MEN det kan jo også ende katastrofalt hvis man bliver placeret mellem dem her :smolf: eller dem her :boohoo: Bla på baggrund af den tråd har vi valgt at sætte gæsterne i par. Vores placering bliver ved et langbord med vores forældre overfor os, forloveren ved siden af min "mand" og min voksne brudepige ved siden af mig.

:cheerleader3:

Annika.

0

Del dette indlæg

Hej, vi har godt nok haft forældre ved vores side men venner overfor os da vi havde en U. Nogle suynes det var syndt at udsigten til os blev blokeret - men folk havde set os hele dagen og vi ville hygge os med vores venne rog det virkede fint. Synes det var dog dejlig at have familie nær også. Vi havde så heller ikke valgt at par sad sammen de sad srådt overfor hinanden - så de var stadig i nærheden af hinanden og kunne sankke men havde "nye" personer ved siden og overfor. Det virkede så godt og efter aftensmad sætter folk sig jo alligevel i grupper igen. men allerede under aftensmad gik snakken og hygge på trods af at mange sad ved siden af nogen de ikke kende så godt og partneren var lidt længere væk end vant til.

Var til en venindes bryllup hvor pga skillsmisse og familiestridigheder skulle være traditionel bordplan så alle forældre og søskene sad tæt til brudeparret men ved deres bord sad toastmaster, brudepiger og svende og venner og det virkede fint og sletikke underlig selv om gommens forældre er lykkelig gift og gerne ville have haft dte traditionelle. Men det gik fint.

Så jeg synes i skal gøre som i lyster.

:cheerleader3: Sandra

0

Del dette indlæg

Vi har været til et bryllup, hvor forældrene ikke sad til højbords. Og førældrene var faktisk glade for at de ikke skulle sidde ved "det kedelige bord" som de sagde. Men her var der også hensynet til at det ene hold forældre var skilt og de ikke rigtig kunne enes :cheerleader3:

De havde fortalt forældrene inden brylluppet, at de ikke kom til at sidde til højbords, så der ikke blev sure/skuffede miner på dagen.

Vi har også overvejet at sætte familie ved andre borde nær højbordet, men vi har bare enormt svært ved at skulle udvælge de venner, der skal sidde sammen med os frem for de andre venner.

Vi kommer til at sidde ved runde borde, hvor vores forældre og 4 venner også kommer med.

0

Del dette indlæg

Jeg har ingen erfaringer at dele af mht. dette, men min kæreste og jeg har talt om at gøre netop det samme. Mest af alt fordi mine forældre er skilt og jeg har ikke lyst til at have dem siddende ved samme bord. Men det handler da også om, at det vil blive noget sjovere hvis vi sætter vores venner ved vores bord.

Grunden til at vi ikke helt har besluttet os endnu handler især om at jeg ved der er enkelte (læs min mor) der vil blive frygtelig skuffede, hvis ikke det bliver traditionel bordplan... Men så på den anden side: det er vores fest og den dyreste vi nogensinde kommer til at holde, så hvorfor skulle vi ikke gøre hvad vi har lyst til :thumbsupsmileyanim:

Det var mine tanker om emnet :loveflag:

:thumbsupsmileyanim:

Dida

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

åh ja... glemte lige at skrive, at vi skiller par ad, men på den måde, at de sidder ved samme runde bord, men ikke har hinanden til bords. Vi forsøger at lave bordplanen således, at alle sidder ved et bord, hvor de kender nogen men ikke alle. Så "lærer man nogle nye" at kende under "trygge rammer"... ;) Det plejer at fungere rigtig godt.

Tror også mine forældre og svigerforældre ville blive frygtelig skuffede hvis ikke de skulle til højbords, men det handler vel om at advare dem INDEN de ser bordplanen på selve bryllupsdagen, så de har lidt tid til at "komme sig over chocket" :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Grunden til at vi ikke helt har besluttet os endnu handler især om at jeg ved der er enkelte (læs min mor) der vil blive frygtelig skuffede, hvis ikke det bliver traditionel bordplan... Men så på den anden side: det er vores fest og den dyreste vi nogensinde kommer til at holde, så hvorfor skulle vi ikke gøre hvad vi har lyst til :thumbsupsmileyanim:

Det er lige nøjagtig de samme tanker jeg har. Tror også vores forældre vil blive en anelse skuffede, MEN efter festen tror jeg de vil synes, at det var en god idé. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at sætte vores forældre sammen. Kan bare ikke finde ud af om det er god, da de er MEGET forskellige og min mors egoisme skinner godt igennem hendes personlighed.

En ting er sikkert: Min mor skla ikke sidde i nærheden af mig - altså i snakkeafstand.

Jeg tror også vores forældre vil synes det er sjovere at sidde et sted hvor de rent faktisk kan se os. Når de sidder ved hovedbordet, så kan de jo ikke se os særlig godt...

Jeg er lidt i vildrede. Vi finder vel ud af det på et tidspunkt.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt en utraditionel bordplan, af den simple grund at mine forældre er skilt og de hver især har nye partnere.

Vi skal sidde ved runde borde, og ha min bror med kæreste, hans søster med mand og to hold af vores bedste venner ved os.

Vi har valgt vennerne ud fra at de har hjulpet med mest, og så er det dem vi er mest sammen med.

Der bliver nok lidt sure miner hos mine svigerforældre, men det tager vi med oprejst pande. Som min mand siger: Det er vores fest og vi bestemmer!!!

Vi kan jo heller ikke gøre forskel på forældrene, og det vil da virke lidt mærkeligt, hvis mine svigerforældre sidder hos os og så ikke mine forældre.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Ved min venindes bryllup var der 100 mennesker ved 10 runde/aflange borde.

De sad sammen med venner og familien var samlet på et andet bord.

Man skal bare passe på hvordan man så vælger disse venner, der var vist nogle der blev ret mærkelige i hovedet da de så at de sad aller længst fra brudeparret med ryggen til, og de følte sig som meget nære venner.

Det undgår man ved at holde familien ved "hoved"bordet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man beslutter sig til at sidde ved vennebordet fremfor med den nærmeste familie tror jeg man skal tage familien med på råd inden. Der er mange som vil forvente at I sidder traditionelt og der er umiddelbart ingen grund til at skabe en dårlig stemning, hvis man kan afklare det på forhånd.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Kom til at tænke på "fire bryllupper og en begravelse", hvor Hugh Grant ender ved et bord med ene ex´er - rent mareridt :thumbsupsmileyanim:

Vi er også oppe i mod - familie/ctr. nærmeste venner ved hovedbordet. Jeg frygter nemlig det bliver lidt kedeligt, hvis det er alle "de gamle" fra familien, der ender der, mens jeg kan se vores venner sidde og more sig laaaangt væk fra vores bord...

Så skal man være lidt traditionel - hvem skal så sidde sammen med os ? og hvordan fordeler man herfra....er der et hierarki ? Vi vil ikke skille par ad, uanset om de er gift eller lever på polsk.

kh Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Tøser :boohoo:

Jeg skal til min søsters bryllup og de har valgt at sidde sammen med deres venner - og begge forældre har fået besked derom. De skal så sidde sammen med deres venner.

Til mit eget bryllup vælger vi også at sidde sammen med vores venner. Det er vores fest, og så vil man også gerne have det sjovt, og ikke sidde sammen med ens forældre. Vi har så til vores bryllup også valgt ikke at tage forældres venner med - hvorfor i alverden skulle vi dog det. Det er vores fest, og ikke mine forældres fest. Så det er lidt underligt at de kommer med til min søsters, men ikke vores. Men det er vores valg, og det koster jo også bare ekstra.

Hvordan har I andre det med at skulle tage forældres venner med?

Mine forældre forventede det ikke, men alligevel er det underligt at min søster tager dem med og vi gør ikke. Der er kun 5 mdr. forskel på vores bryllup.

Joan

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Jeg har været til en fest hvor brudeparet havde valgt at de ville sidde sammen med deres venner. Jeg syntes det virkede fint og man kunne tydeligt mærke en god stemning. Jeg vil selv vælge at sidde sammen med vores venner til vores bryllup.

Med hensyn til at skille par ad, så ville jeg heller aldrig skille par ad, jeg ville ikke personligt være glad hvis jeg ikke skulle sidde sammen med min kæreste, det ville jeg syntes var meget mærkelig.

Held og lykke med jeres beslutning.

Sanne

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Som gæst, ville jeg blive lidt skuffet, hvis jeg blev skilt fra min kæreste...

Specielt hvis jeg skulle sidde ved nogen som jeg ikke rigtig kender.. Det giver lidt sådan en øv, stemning..

Bare min mening..

Håber I finder ud af hvad I gør..

:thumbsupsmileyanim: Karina

Det kommer nok helt an på hvem man er. Andre - mig selv inklusive - har det sådan at det kun er sjovt og udfordrende at sidde ved siden af folk man ikke kender, fremfor dem man plejer at omgås. Jeg hører også til dem som siger at sætter man gæsterne i båse så bliver de i deres "båse".

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Som gæst, ville jeg blive lidt skuffet, hvis jeg blev skilt fra min kæreste...

Specielt hvis jeg skulle sidde ved nogen som jeg ikke rigtig kender.. Det giver lidt sådan en øv, stemning..

Bare min mening..

Håber I finder ud af hvad I gør..

:cheerleader3: Karina

Det kommer nok helt an på hvem man er. Andre - mig selv inklusive - har det sådan at det kun er sjovt og udfordrende at sidde ved siden af folk man ikke kender, fremfor dem man plejer at omgås. Jeg hører også til dem som siger at sætter man gæsterne i båse så bliver de i deres "båse".

Jeg synes også det er lidt sjovere at blive skilt fra sin kæreste, som man kan flette fingre med alle andre aftener. Vi skiller alle par ad - skal sidde v E bord, så man sidder enten skråt overfor (1 frem og to til siden) eller to-tre pladser fra hinanden på samme side. Og hvad med singlerne? Skal de bare sidde og blomstre midt i en "par-middag"? Nej helt seriøst - jeg synes det virker en anelse umodent ikke at kunne have kæresten 4 meter fra sig og så bare hygge sig med dem man nu engang er placeret med. (Vi forsøger jo ikke at splejse folk sammen som er åbentlyst forskellige - det skal jo være en god dag for alle).

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Forældres venner med???? Jamen så kan vi jo blive ved. Vi tager vores familie og venner med. Dette løber op i ca. 90 personer..... Så hvis vi også skulle have forældres venner med... Puha...

Det med forældres venner tror jeg stammer tilbage fra, hvor forældrene betalte brylluppet og derved bestemte gæstelisten.

0

Del dette indlæg

Vi skal sidde meget traditionelt - altså ved siden af vores forældre ved et såkaldt hovedbord. Tror faktisk vores forældre ville blive meget skuffet hvis det blev anderledes!

Vi skal have bordene som et E, hvor vi skal sidde i midten. Vores venner skal så sidde ved det midterste bord; så har vi dem tæt på os alligevel.

Redigeret af wisbech
0

Del dette indlæg

Vi har valgt at holde vores bryllup rimeligt uformelt....

Det vil sige, at der bliver dækket op på bordene helt som sædvanligt.....men der kommer ikke til at være en bordplan...

Vi har besluttet at folk skal have lov til at sætte sig sammen med lige dem de har lyst til.....

Michael og jeg får heller ikke faste pladser....vi skal have en blå og en lyserød hjerte-klapstol med tyl på, og så går vi rundt med vores stole og slår os ned hvor vi har lyst til.....

Der vil dog stadig være en del traditionele ting der vil blive overholdt, såsom hele forløbet med kirken, fotografen, taler under maden, bryllupskage, brudevals m.v.

Men det er jo jeres bryllup, så det må vel egentlig være jer selv der bestemmer hvordan det skal være.... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Er der nogle der har været gæst eller hold fest med utraditionel bordplan? Vi skal have et langbord med 16 pladser og 4 grene hvor der kan sidde 4 på hver sidde. Jeg har overvejet at lave en utraditionel bordplan. Altså, så vi kan sidde smamen med vores venner og så samle den nærmeste familie. Fx. Sætte vores forældre sammen ved en af de nærmeste grene og så helt oppe ved os selvfølgelig. Jeg forsøger at lave både den traditionelle og utrditionelle bordplan.

Hvad synes I?

Noget helt andet er, sætter man par sammen eller skiller man dem? Jeg kender godt reglerne, men hvad synes I personligt? Min kæreste vil skille parrene ad, mens jeg foretrækker at de bliver samlet.

Hej

Vi har valgt at sidde sammen med vores venner udelukkende, da vi begge synes det er lidt gammeldags at sidde sammen med forældrene og da der er lidt mere spræl i vores venner :denmarkflag:

Vi skal derfor sidde sammen med otte af vores bedste venner, mens vores forældre skal sidde sammen med hinanden og mostre og onkler. Vi har det lidt sådan at det jo er vores fest og derfor bestemmer :boohoo:

Vi har ikke lyst til at skille parene ad, da mange af vores venner er fra mange forskellige tidspunkter i vores liv og derfor ikke kender hinanden ret meget, så synes jeg det er synd at skille folk ad, men det er jo blot min personlige mening

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer