endeliggiftes

Hjemmelavede risposer...

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Den tråd følger jeg lige med i ;) Skal nemlig i Stof 2000 og købe deres (hårde) tyl, som er på tilbud til 50% for tiden... og så vil det jo være rart hverken at købe for meget eller alt for lidt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hmmm.... aner ikke hvad tyl koster i metermål, men jeg har lige købt 100 små tyl-poser med silkebånd i str. 5x7 cm til en pris af kr. 56 incl porto på Ebay. Det var bare et lille tip. Søg på "organza bags" og der kommer massere frem i mange forskellige farver (og priser)... på www.ebay.uk.co

Ellers så er det vel bare at måle op hvor stor den skal være og gange op med hvormange man vil lave.... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har lige købt 3 meter tyl og 20 meter bånd. I stof 2000 sagde de det var nok til 60 poser. Det kostede 70,- Skal så selvfølgelig selv lave dem, men det gør jeg gerne. Sys nemlig det er hyggeligt

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Putter I ris eller fuglefrø i poserne?

Risene svulmer jo op i fuglenes maver og slår dem ihjel, og derudover laver de mærker på mandens mørke tøj, så jeg har overvejet fuglefrøene i stedet for.

Havde egentlig også overvejet at lave kræmmerhus med røde og hvide rosenblade i - det havde min veninde og hendes mand, og det var bare såååå flot da de stod foran kirken og jorden var fyldt med røde og hvide blade... men de røde blade kan godt smitte af og derudover bliver det ret dyrt og vist også lidt omstændigt, at skulle rulle så mange kræmmerhuse og ikke mindst rive så mange roser i stykker :cheerleader3:

Det blir nok poser med frø, som jeg sætter mig og laver med min svigerinde, min niece og min venide - det bliver hyggeligt ;O)

0

Del dette indlæg

Putter I ris eller fuglefrø i poserne?

Risene svulmer jo op i fuglenes maver og slår dem ihjel, og derudover laver de mærker på mandens mørke tøj, så jeg har overvejet fuglefrøene i stedet for.

Havde egentlig også overvejet at lave kræmmerhus med røde og hvide rosenblade i - det havde min veninde og hendes mand, og det var bare såååå flot da de stod foran kirken og jorden var fyldt med røde og hvide blade... men de røde blade kan godt smitte af og derudover bliver det ret dyrt og vist også lidt omstændigt, at skulle rulle så mange kræmmerhuse og ikke mindst rive så mange roser i stykker :cheerleader3:

Det blir nok poser med frø, som jeg sætter mig og laver med min svigerinde, min niece og min venide - det bliver hyggeligt ;O)

Idag må man jo faktisk slet ikke smide ris. Sidste år til min svigerinde og svogers bryllup havde vi forhørt os hos kirketjeneren, og der var det forbudt. Vi måtte dog gerne smide fuglefrø, så brudeparret fik en masse hampfrø. Til vores bryllup, skal de egentlig bare bruges som bordpynt, og der kommes ris i. Toastmasteren ber folk om ikke at kaste ris inden døre, og det har vi oplevet før, hvor det ikke var et problem.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Det med fuglene er en skrøne, det er der andre tråde om på denne side.

Ved "vores" kirke må vi gerne kaste med ris.

Jeg har lavet et par prøver, og er blevet enig med mig selv om at 22,5 * 22,5 cm og en stor spiseske ris er passende. Dertil ca. 40 cm satinbånd.

Jeg har købt brudetyl til 40 kr. pr m, det er 270 bredt, så det giver 48 poser til 40 kr. Båndet har jeg købt til 12 kr. for 9m, så bånd til ca. 48 poser koster 24 kr.

Håber du kan bruge det til noget!

0

Del dette indlæg

Det med fuglene er en skrøne, det er der andre tråde om på denne side.

Ved "vores" kirke må vi gerne kaste med ris.

Jeg har lavet et par prøver, og er blevet enig med mig selv om at 22,5 * 22,5 cm og en stor spiseske ris er passende. Dertil ca. 40 cm satinbånd.

Jeg har købt brudetyl til 40 kr. pr m, det er 270 bredt, så det giver 48 poser til 40 kr. Båndet har jeg købt til 12 kr. for 9m, så bånd til ca. 48 poser koster 24 kr.

Håber du kan bruge det til noget!

Du mener da forhåbenetlig mm og ikke cm???? Ellers er det poser på størrelse eller faktisk større end en A4 side.... Det er lidt meget for en enkelt stor spiseskefuld ris!!! Jeg er helt enig i at der hører sig ris til, men jeg er ved at være træt af at forklare at det er en skrøne med fuglenes maver.... så overvejer fuglefrø... ARJ, det skal være ris.... ja jeg diskuterer stadig med mig selv. Men ja det har været diskuteret RIGTIG meget herinde. :hug:

I kirken sagde de bare at man ikke må kaste INDE i kirken, men at uden for var de ligeglade... "det er jo kommunens område...!"

Ris farver vel ikke, hvis man husker at skylle dem inden..... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

prøv dig frem, hvis du har nogle stofrester derhjemme, kan du jo godt lave en prototype inden, så du kan finde den rette størrelse. men ellers kan du spørge der hvor du køber tyl, de plejer at være gode til at svare på alskens spørgsmål i stofbutikkerne.'

Var i stof og stil den anden dag, der har de brudetyl til 19 kr meteren, og det almindelig mere hårde tyl til 11 kr. meteren. Ved ikke hvad det koster stof2000.

husk bånd til at binde poserne med.

Det er altså ikke alle steder man ikke må kaste med ris, men nogle kirker vil ikke have det af forskellige årsage. ved ikke om det passer at fuglene ikke har godt af ris, men vi har da tænkt os at bruge ris alligevel.

0

Del dette indlæg

Så blev jeg ellers liiige korekset af min mor i går!!! Jeg sagde til hende, at havde aftalt med en veninde at hun, min mor og min svigerinde og jeg selv kunne lave en hyggelig aften hvor vi laver risposer.... "det er da ikke noget du skal blande dig i... det er sådan noget mødre laver!" ;) Så jeg trækker straks følehornene tilbage... ho ho. Så skrap plejer min mor sg* ikke at være i mælet ;)

Men jeg vil dog alligevel lige høre, om der er nogen, der ved hvilken type ris, der smitter mindst af? Der er jo meget risstøv på ris, som sætter hvide mærker på de sorte herrejakker. Mener at have hørt engang, at grødris er de bedste.... Men er der nogen, der er sikre? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev jeg ellers liiige korekset af min mor i går!!! Jeg sagde til hende, at havde aftalt med en veninde at hun, min mor og min svigerinde og jeg selv kunne lave en hyggelig aften hvor vi laver risposer.... "det er da ikke noget du skal blande dig i... det er sådan noget mødre laver!" ;) Så jeg trækker straks følehornene tilbage... ho ho. Så skrap plejer min mor sg* ikke at være i mælet ;)

Men jeg vil dog alligevel lige høre, om der er nogen, der ved hvilken type ris, der smitter mindst af? Der er jo meget risstøv på ris, som sætter hvide mærker på de sorte herrejakker. Mener at have hørt engang, at grødris er de bedste.... Men er der nogen, der er sikre? ilovebryllupsklar.gif

Jeg tror at man vælger grødris pga deres smukke farve. Tror mest afsmitningen handler om hvor godt de er vasket.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer