AnitaHjære

Hvidt smil

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg ville aldrig turde blege mine tænder uden at konferere med min tandlæge. Nogle har meget tynd emalje og man kan derfor risikere at beskadige sine tænder, hvis det ikke er under "kontrollerede forhold".

Så derfor - tal med din tandlæge, og hør om det er en god idé med dine tænder, og hvad de vil anbefale.

0

Del dette indlæg

Hej :thumbsupsmileyanim:

Min tandlæge har lavet afstøbning til blegeskinner, så inden brylluppet skal jeg have lavet en tandrensning og så bleget tænderne og jeg glæder mig. :thumbsupsmileyanim:

Det er selvfølgelig lidt dyrt (kan ikke huske hvad det er jeg skal give for det), men noget andet som jeg har haft stor effekt af, er Denivit tandpasta. Jeg har ikke prøvet andre produkter fra Denivit, men de har flere forskellige blege og rensemidler.

:thumbsupsmileyanim:

Annika.

0

Del dette indlæg

FNIS - kom lige til at tænke på, at man da må kunne bruge bagepulver... det tager jo kaffe og thépletterne i krus og termokander, så mon ikke også det kan fjerne lidt thé og kaffegulninger fra bisserne? :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FNIS - kom lige til at tænke på, at man da må kunne bruge bagepulver... det tager jo kaffe og thépletterne i krus og termokander, så mon ikke også det kan fjerne lidt thé og kaffegulninger fra bisserne? :thumbsupsmileyanim:

Der er faktisk lidt alvor om snakken... Uden at være 100% sikker, så mener jeg der er noget bagepulver lignende i eks. Denivit tandpasta! Jeg har også hørt et gammelt husråd om noget med bagepulver til blegning af tænderne, men kan selvfølgelig ikke liiige huske det! Alt andet lige må det da også smage lidt træls...

Anyway, lurer lige lidt med på tråden for at få gode idéer...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har talt med min tandlæge om det... og hun mente at det er en forholdsvis hård omgang med blegning (og hvis man gør det, skal man KUN gøre det igennem en tandlæge, da nogle af de produkter som f.eks. sælges på nettet kan ødelægge tænderne)! Men man kunne jo altid prøve at børste tænder med bagepulver efter tandbørstning (ligesom normalt) og se om det virker. Det gør det hvis det er en belægning, fra f.eks. kaffe, the og tobak, som mange har.... Men ikke hvis det er tændernes "naturlige" tone. Håber det hjalp lidt?

Knus, Mona

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg har talt med min tandlæge om det... og hun mente at det er en forholdsvis hård omgang med blegning (og hvis man gør det, skal man KUN gøre det igennem en tandlæge, da nogle af de produkter som f.eks. sælges på nettet kan ødelægge tænderne)! Men man kunne jo altid prøve at børste tænder med bagepulver efter tandbørstning (ligesom normalt) og se om det virker. Det gør det hvis det er en belægning, fra f.eks. kaffe, the og tobak, som mange har.... Men ikke hvis det er tændernes "naturlige" tone. Håber det hjalp lidt?

Knus, Mona

Hej Mona

Tak for dit svar. Jeg mener selv at en blegning er for hård ved tænderne, og mine er slet ikke ret misfarvet, vil bare give dem lidt ekstra til brylluppet :thumbsupsmileyanim: Jeg hverken ryger, drikker kaffe eller ret tit the. Men rigtigt mange tak for dit svar :thumbsupsmileyanim:

Knus Anita

0

Del dette indlæg

Jeg ville ALDRIG turde blege mine tænder selv, eller for den skyld på en af de mange klinikker der dukker op for tiden. Så et program hvor tandlæger udtalte sig om de metoder og produkter som bliver anvendt i hjemmeblegning og på skønhedsklinikker, og de var rystede!!

Der er mange som for ødelagt deres emalje for evigt, og er dette sket, kan misfarvninger først rigtig sætte sig fast og for det andet så bliver tænderne mere modtagelige for bakterier og man får huller.

Så hellere gå lidt oftere til min egen tandlæge og få renset og sandblæst mine tænder af en fagkyndig.

Mange hilsner

Freja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har en rigtig god erfaring med et tandblegningssæt som jeg har brugt. Jeg købte det på denne hjemmeside: Kropsform Det er et utroligt godt sæt og mit resultat blev virkelig flot. Jeg købte med det samme et sæt til min kæreste også, der har røget og drukket en del kaffe i sin tid. Jeg købte det med 35 % carbamid peroxid og der var slet ingen problemer bagefter med isninger eller lignende. Jeg har søgt en del på nettet for at finde et sæt og en hjemmeside jeg havde tillid til og hvor der var noget god information, og jeg har været meget tilfreds med det jeg har fundet.

Held og lykke med det hele

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg fik bleget mine tænder ved en tandlæge før brylluppet. Resultatet blev flot - de blev nogle toner lysere, men uden at blive kunstigt kridhvide. Jeg har røget i mange år og stoppede i januar, så det var mere en gave til mig selv i den forbindelse end det var pga. brylluppet. Jeg vil sige, at jo - jeg synes da, at det har "løftet" mit smil meget - det ser sundere ud end de gamle rygerbisser, men prisen (kr. 2.200) var også ret hamper - og ærlig talt, så ved jeg ikke helt om det er pengene værd. Men som mange andre herinde skriver; mht. tandblegning, så brug pengene på at få det gjort af en professionel - eller lad være!!! De der selvbetjeningsprodukter ødelægger både din emalje og dit tandkød - og det er hvide tænder på bryllupsbilledet altså ikke værd!!!

Mht. bagepulver, så virker det faktisk overraskende godt - men lad være med at gøre det for tit, for så får du ødelagt dit tandkød!!!

Held og lykke med bryllup såvel som bisser

Mvh, Schlene

0

Del dette indlæg

Hej

Hvis det bare er et spørgsmål om at fjerne den farve der kommer efter rygning .. kaffe og the mv så kender jeg produktet som kan klare det .. det kan købes hos apoteket og i Matas og jeg bruger det selv .. det fjerner de grimme belægninger man kan få

Eucryl hedder det .. og fås så vidt jeg i to forskellige udgaver eller smagsvarianter om man vil .. den jeg bruger er den der hedder original .. det er en pulver tandpasta .. smagen er ikke noget at skrive hjem om men virkningen er rigtig god .. og så den billig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Hvis det bare er et spørgsmål om at fjerne den farve der kommer efter rygning .. kaffe og the mv så kender jeg produktet som kan klare det .. det kan købes hos apoteket og i Matas og jeg bruger det selv .. det fjerner de grimme belægninger man kan få

Eucryl hedder det .. og fås så vidt jeg i to forskellige udgaver eller smagsvarianter om man vil .. den jeg bruger er den der hedder original .. det er en pulver tandpasta .. smagen er ikke noget at skrive hjem om men virkningen er rigtig god .. og så den billig

Jeg vil helt klart også anbefale Eucryl... det fjernede i hvert fald mine belægninger jeg have fået, efter 2 gange brug. ( men det fjermer kun belægninger, det gør ikke tænderne mere hvide) Jeg mener da jeg købte det for et halvt års tid siden at det kostede omkring 35-40 kr. Så det er noget enhvers penge pung kan holde til.

0

Del dette indlæg

Jeg er så heldig at have meget hvide tænder i forvejen, men desværre ikke på hjørnetænderne.... Det er vist så'n det er på alle dyr.. hmmm - er sgu' da så'n lidt rovdyr-agtigt på den dårlige måde..... grrrrr - hvem sagde som en tiger..... Nå, men fik så laveet en afstøbning til en slags bideskinne ved min tandlæge, å jeg kunne få fine hvide hjørnetænder også - det er noget gele man putter i bideskinnen, og det virker fantastisk.. det kostede da godtnok en del - men omvendt er der til mange behandinger - og jeg ville aldrig turde eksperimentere med noget udenom tandlægen... ville være forfærdeligt at få ødelagt bisserne....

KH

Louise (nu uden rovdyrs-look)

:help:

0

Del dette indlæg

Nå men når vi nu er ved det "flotte" smil.

Jeg kan mindes at jeg for efterhånden et godt stykke tid siden, så noget om at man kunne få sådanne en "skinne" til tænderne. ikke en der dækker det hele, men bare forsiden.

Lidt ligesom de her lege gebis man kan købe til fastelavn.

Min mand har nemlig dårlige tænder, men er både flov over dem, men har samtidig den største skræk overfor tandlæger, som gør at han ikke får dem lavet. Har flere gange prøvet at få ham til at bestille tid, men han vil ikke.

Derfor tænkte jeg at så ville sådanne en skinne måske være løsningen...... Mener det var noget med at hollywood stjerne brugte dem.

Er der nogle der ved noget om det, kender dem eller har set dem?

Knusser Lisa

Glemte lige.

Det her bagepulver.

Jeg har også prøvet det, men ved ikke om jeg gjorde det rigtigt. Hvordan skal det anvendes???

Redigeret af lisacarstens
0

Del dette indlæg

Pas på hvis du går igang med projektet...du skal passe MEGET på hvad du drikker efter behandlingen....har hørt at det er no no med rødvin og andre ting der kan farve i et sykke tid efter...noget med to uger....så husk at det skal gøres i god tid...så kan det også nå at "falde" lidt til og du kan vene dig til farven!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men når vi nu er ved det "flotte" smil.

Jeg kan mindes at jeg for efterhånden et godt stykke tid siden, så noget om at man kunne få sådanne en "skinne" til tænderne. ikke en der dækker det hele, men bare forsiden.

Lidt ligesom de her lege gebis man kan købe til fastelavn.

Min mand har nemlig dårlige tænder, men er både flov over dem, men har samtidig den største skræk overfor tandlæger, som gør at han ikke får dem lavet. Har flere gange prøvet at få ham til at bestille tid, men han vil ikke.

Derfor tænkte jeg at så ville sådanne en skinne måske være løsningen...... Mener det var noget med at hollywood stjerne brugte dem.

Er der nogle der ved noget om det, kender dem eller har set dem?

Knusser Lisa

Glemte lige.

Det her bagepulver.

Jeg har også prøvet det, men ved ikke om jeg gjorde det rigtigt. Hvordan skal det anvendes???

De tand-skinne-fiduser som Hollywood-folk og deltagere i make-over programmer får er enten tandinplantater, der bores (jeps, bores) op i kæben eller en slags kroner, der lægges udenpå de rigtige tænder. Begge dele skal selvsagt laves af tandlæger og er hundedyrt.

Prøv at se på www.netdoktor.dk under tandinplantater

0

Del dette indlæg

Hej..

Vi er sikkert mange brude, som ønsker et hvidt smil på bryllupsbillederne, istedet for let gule... Så jeg tænkte om der er nogle som har et råd eller to til hvordan man får sine fine hvide bisser igen, uden at det koster en formue??

Jeg gik på ebay og købte nogle tandblegningsdimser fra colgate tror jeg nok. Der var 7 i en pakke, som så skulle sætte på tænderne en halv time om dagen i 5-7 dage, og det gjorde sgu underværker. Min veninde troede jeg havde fået mine tænder bleget :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg har tidligere forsøgt mig med hjemmeblegning:

Fandt først et billigt blegesæt (300kr), og fik så en kopi af ingredienslisten, som jeg tog med ned til min tandlæge, og fik ham til at tjekke den igennem. Han sagde god for sættet, men anbefalede en tandrensning først og det fik jeg så, og skulle så ellers hjem og blege løs. :cheerleader3:

Men føj hvor det smagte. Det var gele i en skinne, jeg selv havde tilpasset og skulle sidde 20 min dagligt. Tænkte fint, kom skinnen i munden og hoppede i bad, og så passede det vel nok når jeg var færdig.

Jeg nåede kun til shampooen og så var geleen mund-varm og smagte som en blanding af skolelim og sæd. Føj!!! Spyttede lortet ud, skyllede munden og smed hele sættet væk. -HAHA-

Planen er nu enten at få tænderne klinik-bleget eller helt lade være.

Men er man ikke sart som mig -HAHA- , kan det da være en løsning..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer