Guest Boiskov

Går du for meget op i de mindst

41 indlæg i dette emne

Ja, jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor meget de fleste går op i at alt skal være perfekt. Til en start nød jeg bare at mit kreative jeg kunne få lov til udfolde sig lidt. Men.. Så her i lørdags var jeg til min søsters bryllup, og det var det bedste bryllup nogensinde.. Gommen meldte ud fra starten at vi alle skulle have det godt og dejligt så havde man det varmt- så smid jakken, klemmer skoene så rend rundt i bare tær.

Det gav så afslappet en stemning, og det hele blev bare så tæt og rart.. De har ikke fået så meget stress men har istedet sagt til svigerinden om hun ikke ville ordne bordopdækning til receptionen og bryllupskagen var en overraskelse fra hendes veninder.

Det jeg mener er bare at bliver det ikke lidt tomt hvis alt går op i at det hele skal være stramt og perfekt? Det handler jo om at den dag får man endelig sin dejlige mand, får lov til at fejre det med alle de mennesker man har kær og de/vi fårl ov til at udtrykke deres/vores kærlighed på en anden måde.

Tænker os på dresskode.. Hvorfor ønsker man ikke bare at dem man har kær kommer i det de er tilpas i og synes er festtøj? Nu tænker jeg mere på galla dresscodes.. Jeg forstår godt at nogen spenderer 80.-100.00 i et bryllup, men er det ikke vigtigst at det er en dejlig dag hvor folk er dem selv så man får et personligt bryllup, og ikke et bryllup hvor folk ikk tør gå på toilettet midt i middagen, men bare er dem selv og har det komfortabelt.LÆS at brudeparret gerne vil køre stilen ud og derfor ønsker at gæsterne kommer i gallatøj!Det handler ikke om at en fest til 100.00 er skidt

Undskyld hvis jeg støder nogen, jeg har bare disse tanker som jeg gerne vil høre om jeg er alene om.

Desuden Er det os gået op for mig at ingen dag er perfekt og at der skal være plads til fejl og små ulykker,og dagen er hurtig overstået, så jeg vil bare prøve at være der i nuet og dele dagen med alle mine dejlige gæster og min mand :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Boiskov
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg syntes ikke du støder nogen ved dette emne..

Til vores bryllup kom de fleste i pænt tøj, været hos frisøren men det hænger

jo også sammen med at jeg arbejder hos Cinderella Brudekjoler og vi lavede et

godt tilbud til vores gæster.. Selvfølgelig var det ikke alle der mødte op i galla.

Hvilket bestemt ikke gjorde noget, det vigtigste var at de ønskede at være til festen :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror desværre også der er for mange brude der går op i bagateller.

Jeg fik rådet af en veninde, hvis der går noget galt, så lad være med at tænke over det,

hvis maden er forsinket så bekymr jer ikke om det, gæsterne kender jo ikke aftenens plan :pokey:

Vi havde en dejlig dag og der var da også noget der gik galt til vores bryllup, men det kan vi kun grine

af idag, og vi tænkte ikke over det..

Jeg kan huske at det eneste jeg "frygtede" igennem hele dagen - det var brudevalsen -

På trods af vi havde lært den på danseskolen, så vidste jeg hvor meget fylde der var i min kjole

og jeg vidste at jeg ikke ville kunne mærke Henrik´s ben.

Han talte men alligevel lavede vi fejl og når jeg ser den på video, så spoler jeg over det,

jeg kan stadig få nerver på bare pga følelsen.

Men jeg syntes man skal tage det som det kommer.. Slap af og nyd dagen - den kommer aldrig igen

Hvis der kommer nogle "problemer" så lad måske toastmasteren klare de episoder der skulle opstå,

så brudeparret ikke bliver forstyrret :kiss:

Nyd dagen - Intet er perfekt - uanset hvor meget man prøver - Slap af dagene op til og tænk på andre ting end

brylluppet ( det er muligt ) Jeg tog på arbejde dagen inden og overlod alt til min chef/veninde Vivi.

Og det gjorde at jeg vågnede frisk og veludhvilet og lod hende styre min formiddag og hun var den sidste jeg så i våbenhuset

Hun sørgede for at min mor ( som var et nervevrag ) kom til kirken, hun sørgede for at mine brudebørn kendte deres "jobs" med at rette slæb m.m

Vivi var uundværlig :shooter:

Nå det var lidt tanker fra mig

:balloons: Heidi

0

Del dette indlæg

Hej Boiskov

Du er slet ikke alene om de tanker :pokey: Vores bryllup løber op i de 100.000, men det er også kun fordi de uventet dukkede op og så tænkte vi, hvis det skal være, så lad det være!! Det vigtigste for mig er dog at folk får en dejlig og afslappet dag, som de forhåbenlig ser tilbage på med smil. Vores gæster skal ikke føle at de mangler noget og festen skal have lov til at fortsætte til den dør ud...

Alle har heldigvis forskellige måder at gøre deres på, så dette er på ingen måde ment som en kritik af nogen. Men f.eks. sådan en ting som dresscode, kunne det aldrig falde mig ind at lave - jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad folk tager på, bare de føler sig tilpasse. Farvetema osv. er heller ikke noget jeg gider bruge alt for meget energi på. Om vi øver os på brudevals ved jeg ikke endnu, men jeg har i hvert fald ingen intentioner om at den skal være perfekt :shooter: Bare for at give et par eksempler :kiss:

Men nogen går naturligvis mere op i detaljer end andre - og alt respekt for det!! Jeg har bare ikke temperament til det - kender mig selv godt nok til at jeg ville blive alt for stresset :balloons: Så vil hellere bruge energien på at nyde dagen fuldt ud, ligesom du også er inde på Boiskov :kiss:

:thumbsupsmileyanim:

Dida

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er præcis sådan en fest, vi gerne vil have!

En rigtig god og hyggelig fest, hvor folk kommer i det, de har lyst til, drikker det, de gerne vil have og bare har det godt! Jeg kan godt se charmen ved de store forkromede fester på slotte og i galla, men det er ikke sådan, jeg ønsker at fejre mit bryllup. Eller sådan jeg ønsker, vores gæster skal huske vores fest.

Dermed ikke sagt, at vi ikke bruger mange penge på vores bryllup - selvom vi prøver at holde det nede :thumbsupsmileyanim: Og vi (nok mest mig) går da op i detaljerne... Men jge nægter altså at lade en vissen blomst eller en anden petitesse ødelægge mit bryllup :balloons:

Tror måske, at der er mange herinde, som bliver grebet af mange detaljer, fordi de/vi hele tiden bliver mindet om, hvordan de andre gør. Men jeg synes da også, man skal tage det hele med et gran salt - godt nok er det en stor dag, men det er jo bare en fest, som man selv og gæsterne helst skal huske resten af livet - og det så foregår på bare tæer eller i stilletter er vel lige meget :

0

Del dette indlæg

Vi går rigtig meget op i detaljer, og at det hele skal være "perfekt". Men selvom hver detalje bliver planlagt nøje, ønsker vi bestemt ikke et bryllup med dresscode eller at folk ikke tør gå på toilettet under middagen.

Vi vil gerne have en afslappet og festlig stemning. Rammerne for vores fest er også med til at signalere, at folk bare skal slappe af og nyde et brag af en fest.

Vi holder nemlig festen hos mine forældre, hvor alle de som er inviteret har været til fest masser af gange, så de kender stedet og området.

Men detaljerne er nu en rigtig dejlig del af alt det her planlægningshalløj (som tager AL for meget af min tid!!!:thumbsupsmileyanim:)

-Lisette

0

Del dette indlæg

Vi holder også et "dyrt" bryllup i 100.000+ klassen. Dette betyder dog ikke, at vi forventer, at vores fest blliver meget højtidelig. Det har absolut intet med vores budget at gøre, om vores fest bliver fornem eller ej. Det er derimod de rammer, vi har valgt til festen, der gør det hele. Vi holder festen i et stort telt med buffet, hvilket, jeg føler, signalerer løs stemning og fest til den lyse morgen. Vi har desuden valgt at give borddækning, maden og vinen et ekstra "pift", da jeg heller ikke ønsker et bryllup, som mest af alt minder om en 18-års fødselsdag.

Jeg synes, det handler om, hvordan man prioriterer og ikke, hvor mange penge man spenderer. Jovist går vi op i detaljer - det manglede da bare - det er jo vores livs fest. Men vi lader os bestemt ikke styre af, at det hele skal være perfekt og fejlfrit - så bliver man jo bare tosset!

Jeg glæder mig til en fest, hvor vi kan danse og more os hele natten i nogle flotte rammer med mad og vin af god kvalitet.

Jeg er da helt klart enig i, at nogen brude går for meget op i detaljerne. Jeg synes dog også, at det er noget, de selv skal have lov til at bestemme. De får jo ikke en bedre fest af, at jeg eller andre siger, de skal slappe af...

Kram fra Marie

Ps. Vi har heller ikke dresscode, men derfor kan man jo godt håbe på, at vores gæster møder op i flot tøj!

0

Del dette indlæg

Det er jo ikke første gang emnet kommer op her, og der er vist ingen som bliver flået for at bringe det op. Tværtimod er det nok noget de fleste bridezilla's kan nikke genkendende til.

Jeg har selv af og til ude ved bryllupsfesterne oplevet enkelte brude der har været meget anspændte og hvor nervøsiteten ligesom har skinnet over det at have det sjovt og festligt. Jeg har også oplevet en enkelt brud der direkte blev syg og måtte bryde op under middagen. Men det er ikke hverdagskost. Langt de fleste brude er meget afslappede og glade på dagen.

Man går ikke galt i byen hvis man gør som følger: Vil man bruge lang tid og gå meget op i detaljerne i forbindelse med planlægningen så gør det, men på selve dagen eller dagene er man nødt til at sige: Nu har vi gjort hvad vi kan, og det må gå som det går.... Det bekymrer vi os ikke om.

Det er vel egentlig også det der er formålet med planlægningen.

Herudover skal man passe på med at blæse det hele op i forhold til sin dagligdag. Selvom det er en stor begivenhed er det kun en dag i jeres liv, og dagen efter er det - måske lige afbrudt af en bryllupsrejse - hverdag igen. For nogle er det før set at dette har udløst et tomrum, for "hvad skal jeg nu lave/se hen imod".

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man går ikke galt i byen hvis man gør som følger: Vil man bruge lang tid og gå meget op i detaljerne i forbindelse med planlægningen så gør det, men på selve dagen eller dagene er man nødt til at sige: Nu har vi gjort hvad vi kan, og det må gå som det går.... Det bekymrer vi os ikke om.

Det er vel egentlig også det der er formålet med planlægningen.

Diskobil - dit kloge menneske :thumbsupsmileyanim::balloons: Jeg er meget enig med dig!

Det er nemlig formålet med planlægningen - at man på selve dagen bare kan lade tingene gå sin gang, UDEN at skulle bekymre sig om hvad/hvordan/hvornår. Man kan ikke gøre mere, og hvis der "går noget galt", så er det bare en del af charmen ved dagen. Noget man måske kan komme til at huske tilbage på med et smil på læben.

Og i samme åndedrag vil jeg også lige minde om hvor UUNDVÆRLIG en toastmaster er, fordi han/hun er den "agerende myndighed" på selve dagen. Det gør nemlig at man kan overlade alt trygt i sin toastmasters hænder, og bare læne sig tilbage og NYDE dagen og alle de ting som man har sat sammen.

0

Del dette indlæg

Jeg vil godt have lov til at slå et slag for retten til at være forskellige :thumbsupsmileyanim:

Nej, jeg synes da ikke, at du støder nogen med dit indlæg, det er altid spændende med en debat :-) MEN du går ud fra at alle i verden er helt magen til dig selv og sådan er det jo ikke. Vi er alle sammen forskellige, med forskellig smag, opdragelse og baggrund - og hurra for det!

Det gælder da om at holde et bryllup, der er lige præcis sådan som man føler sig allerbedst tilpas ved. Et bryllup hvor man kan føle sig godt tilpas, som passer til ens hverdag og føles rigtigt.

Det du synes er stift og formelt er jo hjemmevant og hyggeligt for andre. I vores familie og vennekreds holder man fest i kjole og hvidt, med Lancier, stivede duge, spidsfindige intellektuelle taler og indslag af folk der synger stykker fra de operaer som alle gæsterne kender og elsker. Sådan kan vi bedst lide det. Det er alt sammen dele af den fælles referenceramme som vi har med hinanden og som gør, at man har noget at tale om og være begejstrede sammen for.

Det er jo ikke noget vi gør for "at det skal se ud". Vi gør sådan, fordi sådan morer vi os bedst og det afspejler de mennesker vi er, den hverdag og de interesser vi har. Fordi det er sådan vi har holdt fester hele livet og det føler vi er den "rigtige" måde at gøre det på, for os. For andre er det måske uvant at sidde i jakkesæt i mange timer, men mange af vores gæster, har jakkesæt på på arbejde hver dag og smoking eller kjole og hvidt på til fest, så for dem er det helt naturligt og behageligt, at beholde jakken på.

Hvis jeg skulle holde et vildt uformelt bryllup hvor folk sad og tog skoene af ved bordet, ikke kunne konversere om kunst, litteratur eller opera, drak sig halvsnalrede og blev højrøstede, bandede og ikke gad danse lancier, så ville jeg nok kede mig bravt og føle mig enormt utilpas og ikke vide hvad jeg skulle gøre af mig selv. Og det ville betyde at jeg kom til at holde et bryllup der var meget fjernt fra min hverdag og den måde vi omgåes med vores venner til hverdag. Jeg ville slet ikke føle, at det var min fest.

Det er noget andet, hvis man er inviteret med som gæst,til en fest der ligger langt fra ens egen stil. Så må man gøre sig umage og være imødekommende og en god gæst på værternes præmisser. Men til ens eget bryllup er det brudeparret og deres måde at gøre tingene på, der står i centrum.

Jeg gør tingene på min måde og nyder og respekterer at andre måske føler at noget andet er rigtigt for dem, men jeg kan godt blive lidt træt af at nogle herinde virker som om de synes, at nogle menneskers måde at gøre tingende på er kedelig, forkert og overfladisk, men samtidig tager det som en selvfølge, at jeg synes at deres (for mig fremmede) måde at gøre tingene på, er den eneste rigtige. Efter min mening må folk da gøre som det passer dem bedst.

Det eneste vigtige er at bruden og gommen får den fest de gerne vil have og derfor synes jeg også at man må respektere hvis invitationen foreskriver en speciel påklædning - hvad enten det så er uformelt eller meget formelt. Hvis man ikke vil komme til fest på brudeparrets betingelser, så kan man jo bare melde afbud.

Mht. prisen på brylluppet, så tror jeg ikke der er ret mange, for hvem 100.000 bare er et greb i lommen - jeg kender i hvert fald ikke nogen. Vores bryllup lå også i den dyre ende og da vi hverken har hus med friværdi eller anden formue, så lånte vi hver en krone, så vi kunne holde det bryllup der passede lige netop til os. Det er udelukkende et spørgsmål om prioritering - vi har måttet vælge nogle andre ting i tilværelsen fra, nu og i en lang periode fremover, for at få råd til det og det har jeg ikke fortrudt et sekund.

Personligt kan ikke se hvorfor det er så meget mere respekteret, at holde et sparebryllup til 35.000 og så måske ryge 20 prince om dagen, købe et stort fladskærmstv, gå ofte i byen eller tage på skiferie hvert år, - mens hvis man holder en fest til 100.000 kr for dem man elsker og holder af og så undværer en masse andre ting i stedet for, så ligger det lidt i luften, at man er en selvisk "bridezilla" der ikke kan få det perfekt nok.

Jeg synes det kunne være dejligt, hvis folk måske til tider, var lidt mere åbne for, at alle er forskellige og der ikke er nogen "rigtig" eller "forkert" måde at gøre tingene på.

Med venlig hilsen

Louise

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Jeg vil godt have lov til at slå et slag for retten til at være forskellige :thumbsupsmileyanim:

Nej, jeg synes da ikke, at du støder nogen med dit indlæg, det er altid spændende med en debat :-) MEN du går ud fra at alle i verden er helt magen til dig selv og sådan er det jo ikke. Vi er alle sammen forskellige, med forskellig smag, opdragelse og baggrund - og hurra for det!

Det gælder da om at holde et bryllup, der er lige præcis sådan som man føler sig allerbedst tilpas ved. Et bryllup hvor man kan føle sig godt tilpas, som passer til ens hverdag og føles rigtigt.

Det du synes er stift og formelt er jo hjemmevant og hyggeligt for andre. I vores familie og vennekreds holder man fest i kjole og hvidt, med Lancier, stivede duge, spidsfindige intellektuelle taler og indslag af folk der synger stykker fra de operaer som alle gæsterne kender og elsker. Sådan kan vi bedst lide det. Det er alt sammen dele af den fælles referenceramme som vi har med hinanden og som gør, at man har noget at tale om og være begejstrede sammen for.

Det er jo ikke noget vi gør for "at det skal se ud". Vi gør sådan, fordi sådan morer vi os bedst og det afspejler de mennesker vi er, den hverdag og de interesser vi har. Fordi det er sådan vi har holdt fester hele livet og det føler vi er den "rigtige" måde at gøre det på, for os. For andre er det måske uvant at sidde i jakkesæt i mange timer, men mange af vores gæster, har jakkesæt på på arbejde hver dag og smoking eller kjole og hvidt på til fest, så for dem er det helt naturligt og behageligt, at beholde jakken på.

Hvis jeg skulle holde et vildt uformelt bryllup hvor folk sad og tog skoene af ved bordet, ikke kunne konversere om kunst, litteratur eller opera, drak sig halvsnalrede og blev højrøstede, bandede og ikke gad danse lancier, så ville jeg nok kede mig bravt og føle mig enormt utilpas og ikke vide hvad jeg skulle gøre af mig selv. Og det ville betyde at jeg kom til at holde et bryllup der var meget fjernt fra min hverdag og den måde vi omgåes med vores venner til hverdag. Jeg ville slet ikke føle, at det var min fest.

Jeg gør tingene på min måde og nyder og respekterer at andre måske føler at noget andet er rigtigt for dem, men jeg kan godt blive lidt træt af at nogle herinde virker som om de synes, at nogle menneskers måde at gøre tingende på er kedelig, forkert og overfladisk, men samtidig tager det som en selvfølge, at jeg synes at deres (for mig fremmede) måde at gøre tingene på, er den eneste rigtige. Efter min mening må folk da gøre som det passer dem bedst.

Det eneste vigtige er at bruden og gommen får den fest de gerne vil have og derfor synes jeg også at man må respektere hvis invitationen foreskriver en speciel påklædning - hvad enten det så er uformelt eller meget formelt. Hvis man ikke vil komme til fest på brudeparrets betingelser, så kan man jo bare melde afbud.

Mht. prisen på brylluppet, så tror jeg ikke der er ret mange, for hvem 100.000 bare er et greb i lommen - jeg kender i hvert fald ikke nogen. Vores bryllup lå også i den dyre ende og da vi hverken har hus med friværdi eller anden formue, så lånte vi hver en krone, så vi kunne holde det bryllup der passede lige netop til os. Det er udelukkende et spørgsmål om prioritering - vi har måttet vælge nogle andre ting i tilværelsen fra, nu og i en lang periode fremover, for at få råd til det og det har jeg ikke fortrudt et sekund.

Personligt kan ikke se hvorfor det er så meget mere respekteret, at holde et sparebryllup til 35.000 og så måske ryge 20 prince om dagen, købe et stort fladskærmstv, gå ofte i byen eller tage på skiferie hvert år, - mens hvis man holder en fest til 100.000 kr for dem man elsker og holder af og så undværer en masse andre ting i stedet for, så ligger det lidt i luften, at man er en selvisk "bridezilla" der ikke kan få det perfekt nok.

Jeg synes det kunne være dejligt, hvis folk måske til tider, var lidt mere åbne for, at alle er forskellige og der ikke er nogen "rigtig" eller "forkert" måde at gøre tingene på.

Med venlig hilsen

Louise

Dit indlæg rammer min holdning til spørgsmålet helt perfekt! Ikke at jeg er enig i flere af dine synspunkter - fx har jeg ikke danset lanciers siden gymnasiet, og jeg kommer heller ikke til det uden tvang - men det er jo netop brudeparrets dag, og derfor bør man respektere, at nogle vælger en anden løsning end sig selv.

0

Del dette indlæg

Jeg vil godt have lov til at slå et slag for retten til at være forskellige :balloons:

Med venlig hilsen

Louise

Helt enig :thumbsupsmileyanim:

Men for mig at der forskel på at se på "stilen" i brylluppet og hvor meget man går op i detaljer - det er ikke nødvendigvis det samme.

Og med hensyn til detaljer; ja så kan det være rigtig dejligt at gå at planlægge, men faren er at der så er flere ting der kan gå "galt" (hvis brudebulleten f.eks. skal matche restaurantens blomster). Og nu mere tid man har brugt på noget, detso værre er det hvis det mislykkedes......

:shooter: Meget Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil godt have lov til at slå et slag for retten til at være forskellige :balloons:

Med venlig hilsen

Louise

Men for mig at der forskel på at se på "stilen" i brylluppet og hvor meget man går op i detaljer - det er ikke nødvendigvis det samme.

Og med hensyn til detaljer; ja så kan det være rigtig dejligt at gå at planlægge, men faren er at der så er flere ting der kan gå "galt" (hvis brudebulleten f.eks. skal matche restaurantens blomster). Og nu mere tid man har brugt på noget, detso værre er det hvis det mislykkedes......

Præcist og det var også det der lå i mit indlæg. Hvorvidt at folk vil have et "Louise bryllup" eller en "Boiskov fest" er ikke afgørende. Der gør folk som de vil og på deres præmisser. Jeg syntes da heller ikke at man her oplever en tendens hvor man "forgylder" dem som ikke vil give så og så meget for en bryllupsfest men holder økonomien nede.

Jeg oplever selv mange forskellige slags bryllupsfester med hvert deres særpræg. I bund og grund er det svært at komme dem ind i kasser for der er ingen fester der er ens. Gudskelov for det. Ellers var der jo ingen udfordringer i at "være med".

Det jeg mener man skal fokusere på er overskriften i tråden: Detaljerne, som Fru Aas også siger det. At man ikke går så meget op i detaljerne på selve dagen at man faktisk glemmer at nyde sin fest, og så er det egentlig ret underordnet om det er en såkaldt "low budget" fest eller en 100.000 kr. fest.

0

Del dette indlæg

Med venlig hilsen

Louise

Præcist og det var også det der lå i mit indlæg. Hvorvidt at folk vil have et "Louise bryllup" eller en "Boiskov fest" er ikke afgørende. Der gør folk som de vil og på deres præmisser. Jeg syntes da heller ikke at man her oplever en tendens hvor man "forgylder" dem som ikke vil give så og så meget for en bryllupsfest men holder økonomien nede.

Jeg oplever selv mange forskellige slags bryllupsfester med hvert deres særpræg. I bund og grund er det svært at komme dem ind i kasser for der er ingen fester der er ens. Gudskelov for det. Ellers var der jo ingen udfordringer i at "være med".

Det jeg mener man skal fokusere på er overskriften i tråden: Detaljerne, som Fru Aas også siger det. At man ikke går så meget op i detaljerne på selve dagen at man faktisk glemmer at nyde sin fest, og så er det egentlig ret underordnet om det er en såkaldt "low budget" fest eller en 100.000 kr. fest.

Trådstarter lagde vel selv op til diskussionen med denne sætning:

"Jeg forstår godt at nogen spenderer 80.-100.00 i et bryllup, men er det ikke vigtigst at det er en dejlig dag hvor folk er dem selv så man får et personligt bryllup, og ikke et bryllup hvor folk ikk tør gå på toilettet midt i middagen, men bare er dem selv og har det komfortabelt."

Men det er måske mig, der har misforstået noget? Jeg gider bare ikke sættes i bås, som "hende, der går helt vildt op i detaljerne og stresser over det", blot fordi vi har valgt en dyrere løsning end andre.

0

Del dette indlæg

Da vi skulle snakke om bryllup skulle det i første omgang var 'afslappet' så folk kunne smideskoene hvis de havde lyst. (sådan skal det stadig være) men efterhånden bliver man bidt af det, og vil gerne gøre det så godt/flot som muligt... jeg specielt efter jeg er begyndt komme herind på BK, fordi der er så mange gode idéer og dem vil man gerne tage til sig.

Vi har aldrig holdt store fester i min familie, så det er stadig vigtig for os at alle føler sig godt tilpas, men derfor må detaljerne godt være iorden. Men det er nu nok mere for min egen skyld, fordi det vil jeg gerne have.

Men jeg vil ikke/ og håber ikke jeg kommer til at stresse over, for det er det sidste jeg vil.

men sådan er vi jo så forskelligt - det ville da være kedeligt at komme til bryllup hvis det skulle foregå ens!

0

Del dette indlæg

Trådstarter lagde vel selv op til diskussionen med denne sætning:

"Jeg forstår godt at nogen spenderer 80.-100.00 i et bryllup, men er det ikke vigtigst at det er en dejlig dag hvor folk er dem selv så man får et personligt bryllup, og ikke et bryllup hvor folk ikk tør gå på toilettet midt i middagen, men bare er dem selv og har det komfortabelt."

Helt enig. Det valgte jeg bevidst ikke at fokusere på. Jeg læser det lidt mellem linierne som at "overdragelse fremmer forståelsen". Eller også har Boiskov bare ikke været til så mange bryllupsfester. Sådan foregår et bryllup ikke i virkeligheden uanset hvor fint og fornemt det så er anlagt. Et bryllup bliver hverken mere eller mindre personligt af at der sættes større beløb på budgettet.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad der er vigtigt for os, er at vi selv har en super dag, og at vores gæster hygger sig. Der skal være plads til alle!

Nu er jeg nok ikke den store bridezilla, så der er bare nogle ting, jeg ikke går så meget op i her under planlægningen.

F.eks. overveje om der lige er den store sammenhæng mellem invitationer, blomster og bordpynt til festen.

Vores invitationer bliver i creme/sand farver - mens jeg til blomster er helt vild med kraftige farver og ikke så meget til de sarte cremefarver.

Så det bliver nok noget værre rodet noget. :balloons:

Jeg ved også (af bitter erfaring), at jeg skal stå for absolut INTET på selve dagen. Det kan jeg slet ikke administrere. :kiss:

Jeg har det med lige at skulle tjekke, om der nu er styr på det ene eller det andet. Og ikke fordi at jeg ikke stoler på folk omkring mig, men jeg kan bare ikke lade vær :bask: Men før er det endt med en ret (læs: MEGET) stresset mig, der render rundt om mig selv og ikke nyder festen og mine gæster. :wacko:

Så derfor har vi valgt at holde festen et sted, hvor der bliver sørget for alt. Vi skal tænke på absolut intet - andet end at nyde vores store dag :yeah:

Vi kender en, der bare har styr på det med blomster og dekorationer, så hun står for det. Og faktisk så har jeg tænkt mig, at det eneste jeg vil gøre i den forbindelse, er at sige hvilke farver og blomster, jeg godt kan li' og så er resten op til dekoratøren.

Så er der også lidt overraskelser til os på dagen :thumbsupsmileyanim:

Men det er da mange penge, man meget hurtigt får brændt af på sådan en dag - Men det har vi valgt ikke at tænke meget over. Ikke at vi er millionærer, der har penge som skidt (we wish :shooter: ) og bare har tænkt os at bruge løs. Men begynder man at tænke over hvor mange penge, man egentlig bruger på de enkelt ting (så som en kjole til næste 10.000 kr. :pokey: ) så kan man hurtigt få åndenød.

Redigeret af Louisesr
0

Del dette indlæg

Jeg vil da også lige give mit besyv med.

Jeg synes egentligt ikke at det er så afgørende hvor meget man giver for brylluppet. Uanset hvad bliver det en anseelig sum i forhold til så mange andre ting man normaltvis bruger penge på, så jeg synes at det er helt forståeligt at man gerne vil have tingene, hvis ikke perfekte, så noget der ligner. Som Louise rigtigt nok skriver så er vi alle sammen forskellige, så hvis man har det bedst med at have detaljerne på plads inden dagen for at kunne nyde det hele, jamen så er det det man bør gøre. Omvendt bør man da heller ikke lade sig stresse ud over alle grænser og presse sig selv til at det skal blive et brag af en fest, hvis ikke man mener man kan opfylde det.

Så kære brude, husk at det er jeres dag, hvad enten det er et garden party eller slotsbryllup. Det skal nok blive en vidunderlig dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nu mente jeg så det med at gallatøjet blev presset ned over hovedet i dresscodes, og vil så frem til at jeg godt kan se at folk bruger de 80-100.00 og derfor nok ønkser at køre stilen igennem.

Det har intet at gøre med om det bliver en dårligere eller bedre bryllup af summen.

Vores egen koster selv godt 70,- så det har intet med det at gøre, det handler udelukkende om at man tager meget fokus på alle de små ting og glemmer sin store dag. vil i godt lige vende diskutionen for det er ikke det som indlægget handlede om!

Boiskov

Og jeg havde ikke tænkt på at nogen synes at den slagts fester er behagelige så det skal der lige tages forbehold for. Det ved jeg nu, og den var ikk til for at støde jer, men for at vække nogen tanker i andre lissom mig.

Redigeret af Boiskov
0

Del dette indlæg

... Det gælder da om at holde et bryllup, der er lige præcis sådan som man føler sig allerbedst tilpas ved. Et bryllup hvor man kan føle sig godt tilpas, som passer til ens hverdag og føles rigtigt.

Det er jo ikke noget vi gør for "at det skal se ud". Vi gør sådan, fordi sådan morer vi os bedst og det afspejler de mennesker vi er, den hverdag og de interesser vi har. Fordi det er sådan vi har holdt fester hele livet og det føler vi er den "rigtige" måde at gøre det på, for os. ... men mange af vores gæster, har jakkesæt på på arbejde hver dag og smoking eller kjole og hvidt på til fest, så for dem er det helt naturligt og behageligt, at beholde jakken på.

... Jeg gør tingene på min måde og nyder og respekterer at andre måske føler at noget andet er rigtigt for dem, men jeg kan godt blive lidt træt af at nogle herinde virker som om de synes, at nogle menneskers måde at gøre tingende på er kedelig, forkert og overfladisk, men samtidig tager det som en selvfølge, at jeg synes at deres (for mig fremmede) måde at gøre tingene på, er den eneste rigtige. Efter min mening må folk da gøre som det passer dem bedst.

...........Personligt kan ikke se hvorfor det er så meget mere respekteret, at holde et sparebryllup til 35.000 og så måske ryge 20 prince om dagen, købe et stort fladskærmstv, gå ofte i byen eller tage på skiferie hvert år, - mens hvis man holder en fest til 100.000 kr for dem man elsker og holder af og så undværer en masse andre ting i stedet for, så ligger det lidt i luften, at man er en selvisk "bridezilla" der ikke kan få det perfekt nok.

Med venlig hilsen

Louise

Louise - du har her nedfældet mine tanker... var ved at blive helt bekymret for om det var mig, der var en "freak"!!

Vores omgangskreds er også til dagligt i jakkesæt, og for dem er det den daglige uniform. De fleste af dem har efterhånden smoking/kjole-hvidt og store flotte kjoler, så vi vil gerne indikere over for vores venner at det er ok at tage det på hvis de lyster. For os (og dem vi inviterer) er det ikke et spørgsmål om at PÅDUTTE GALLA (sikke et fy-ord!!) men derimod et spørgsmål om en vejledning til, hvilke rammer der er lagt for festen og at de kan tage galla på hvis de lyster... der er sgu ingen, der bliver sendt ned til den nærmeste herreekviperingsforhandler blot fordi de møder op til vores fest i jakkesæt eller en let sommerkjole :pokey:

Vi skriver (som jeg har skrevet i andre tråde) "både brud og gom kommer i kjole og hvidt" - så håber vi ikke det støder nogle af vores gæster, som måske ikke føler at deres cocktailkjole kan karakteriseres som galla - definitionerne har vi jo også allesammen forskellige varianter af :shooter: Fx er galla for mig ikke nødvendigvis lig med de store marengskjoler på Amalienborg :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går rigtig meget op i detaljerne. Jeg synes det er dem der sætter prikken over i'et. For mig er detaljerne den røde tråd. Altså at blomsterne passer sammen (brudebuket, dekorationer, brystbuket) og at invitationer, bordkort m.m. er lavet i samme materialer og farver. Sidst skal det hele passe sammen farvemæssigt. Kunne aldrig finde på at have gule dekorationer, blå servietter, rød brudebuket osv.

Alt papir-arbejdet bliver lavet af hvidt papir med perlemor-look. Papiret ser mere creme/off white ud. Vi har så fundet noget bånd i samme hvid farve og så noget bånd i brun, så det bliver ligesom vores farver. Servietterne bliver nok brune ligesom bndet og det er DEN SLAGS detaljer jeg går op i nu. Det er jo ikke noet jeg skal sidde og bekymre mig om på dagen.

Det enete jeg skal konsentrere mig om på dagen er, at jeg ikke skal græde så meget som jeg tror, jeg kommer til. Det er ok at fælde et par tårer, men jeg kommer sansynligvis til at STORTUDE :thumbsupsmileyanim: og det synes jeg bare er upassende og ikke særlig kønt.

Det er synd for de brude der får ødelagt dagen, fordi deres nervøsitet og bekymring skinner igennem, MEN det er nok de færreste der sætter sig ned og tænker: "Nu skal dagen bare være perfekt. Jeg skal have styr på det hele også selvom det ødelægger dagen for mig". Forstår I hvad jeg mener.

0

Del dette indlæg

Der er vel reelt bare stor forskel på folk. Nogle vil have styr over alle detaljer, og intet må gå galt, mens andre (ligesom mig) tager det mere med ro. Jeg tror ikke, det er noget, der kun gælder i bryllupsforberedelse. Jeg tror det er den måde, folk er på 'til hverdag' også. Altså nogle mennesker er detaljeorienterede ordensmennesker med styr på det hele, mens andre er som mig - med vasketøj på gulvet i soveværelset, støv på hylderne og ikke kan huske en aftale uden at mobilen er sat til 'påmindelse'.

For mig gør det ikke så meget, om der er nogle ting, som ikek går helt efter bogen. Tror også vores gæster ville kigge lidt, hvis min kæreste og jeg diskede op med kæmpe slotsbryllup, galla osv... Det ligger så langt fra de personer, vi er.

Men jeg har alt mulig respekt for folk, som har styr på alle detaljerne - i bryllupsplanlægning såvel som i resten af livet! Det er er bare ikke mig, og det bliver det sikkert aldrig. Men sådan er vi heldigvis så forskellige :thumbsupsmileyanim::balloons::shooter:

0

Del dette indlæg

Hvad der er vigtigt for os, er at vi selv har en super dag, og at vores gæster hygger sig. Der skal være plads til alle!

Nu er jeg nok ikke den store bridezilla, så der er bare nogle ting, jeg ikke går så meget op i her under planlægningen.

F.eks. overveje om der lige er den store sammenhæng mellem invitationer, blomster og bordpynt til festen.

Vores invitationer bliver i creme/sand farver - mens jeg til blomster er helt vild med kraftige farver og ikke så meget til de sarte cremefarver.

Så det bliver nok noget værre rodet noget. :shooter:

Jeg ved også (af bitter erfaring), at jeg skal stå for absolut INTET på selve dagen. Det kan jeg slet ikke administrere. :kiss:

Jeg har det med lige at skulle tjekke, om der nu er styr på det ene eller det andet. Og ikke fordi at jeg ikke stoler på folk omkring mig, men jeg kan bare ikke lade vær :bask: Men før er det endt med en ret (læs: MEGET) stresset mig, der render rundt om mig selv og ikke nyder festen og mine gæster. :wacko:

Så derfor har vi valgt at holde festen et sted, hvor der bliver sørget for alt. Vi skal tænke på absolut intet - andet end at nyde vores store dag :yeah:

Vi kender en, der bare har styr på det med blomster og dekorationer, så hun står for det. Og faktisk så har jeg tænkt mig, at det eneste jeg vil gøre i den forbindelse, er at sige hvilke farver og blomster, jeg godt kan li' og så er resten op til dekoratøren.

Så er der også lidt overraskelser til os på dagen :balloons:

Men det er da mange penge, man meget hurtigt får brændt af på sådan en dag - Men det har vi valgt ikke at tænke meget over. Ikke at vi er millionærer, der har penge som skidt (we wish :pokey: ) og bare har tænkt os at bruge løs. Men begynder man at tænke over hvor mange penge, man egentlig bruger på de enkelt ting (så som en kjole til næste 10.000 kr. :kiss: ) så kan man hurtigt få åndenød.

Det er jo som revet ud af mine tanker ;) Jeg har også lidt for meget tendens til lige at tjekke altting derudover bor vi på Fyn og skal giftes på Sjælland og studere begge så vi var ikke et sekund itvivl om at vi også skulle holde det et sted hvor de stod for det hele.

Derudover har vi uddelt forskellige opgaver fx. står min mor og nogle veninder for kirkepynten min lillebror for kirkehæftet, men far for kage og frugt afhæntningen om fredagen o.s.v.

Jeg tror det er vigtigt at kende sig selv nok til netop at vide sådanne ting så ens store dag virkelig bliver ens store dag og ikke en dag man husker tilbage på som stresset.

:thumbsupsmileyanim: Camilla

0

Del dette indlæg

HEJ

ER HELT ENIG I AT MAN SKAL VÆRE SIG SELV TIL SIT BRYLLUP. HELDIGVIS SKAL JEG GIFTES MED EN MAND FRA HOLLAND OG I HOLLAND ER DE TOTALT UFORMELLE MHT TIL BRYLLUPPER. MAN SIDDER BLA IKKE NED I 7 STIVE TIMER MED TALER OG SANGE OG FOLK BESTEMMER GENERELT SELV HVAD DE SKAL HAVE PÅ AF TØJ. DA VI DISKUTEREDE OM VI SKULLE HAVE BØRN MED SAGDE HAN DESUDEN AT SELVFØLGELIG SKULLE VI DET, FOR DE HØRER JO MED OG GØR DET DEJLIG UFORMELT.

VORES BRYLLUP BLIVER DERFOR EN DEJLIG KOMBINATION AF HOLLANDSKE OG DANSKE TRADITIONER BL.A HAR VI VALGT AT ARRANGERE AL MAD SOM BUFFET SÅ FOLK KAN TALE MED ANDRE END DEM DE LIGE SIDDER VED SIDEN AF. DESUDEN FLYTTER VI SELV PLADS UNDER MIDDAGEN. BØRN KOMMER MED (NU ER DER KUN BABYER, SÅ MÅSKE ER DET OGSÅ DERFOR VI KAN GØRE DET) OG VI LEGER EN JUKEBOKS ISTEDET FOR ET BAND. MAN DANSER IKKE BRUDEVALS PÅ SAMME MÅDE I HOLLAND, MEN DET HAR JEG INSISTERET PÅ VI GØR.

MEN, MEN, MEN NÅR DET SÅ ER SAGT TROR JEG DESVÆRRE ALLIGEVEL VI KOMMER OP PÅ EN 60-70.000 FOR VORES BRYLLUP. VI HAR NEMLIG 80 MENNESKER MED. SÅ DET MED AT DET ER DYRT FORDI DET ER FORMELT OG FISEFORNEMT, BEHØVER ALTSÅ IKKE VÆRE TILFÆLDET.

KNUS LIEF, DER SKAL GIFTES 15.SEPTEMBER I GILLELEJE KIRKE

0

Del dette indlæg

Jeg har også været med til et hollandsk bryllup, det var super fedt (jo diskobil jeg har set et bryllup før) Og elsker nemlig den uformelle stemning, men jeg har ikke nævnt noget om at prisen ændrer festen bare lige for at sætte det fast.

Et bryllup til 100.000 kan være lige så godt som et til 35.000,-

Og syns nu heller ikke at der bliver set ned på bryllupper hvor folk betaler meget. slet ikke. det synes jeg ikke at ha oplevet og heller ikke det modsatte..

Man skal bare huske at nyde dagen og for mit vedkommende er det ikke en fest for vores gæster, men en dag hvor vi får hinanden og skal ha en dejlig dag med vores gæster.. det var pointen med alt det her. Manden er målet ikke festen..

Men hver sin mening:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer