buffe81

Brudepige...

27 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har en del brudepiger :thumbsupsmileyanim:

Sophie har sin lillesøster på 21 år og en på 7, og to svende på 5 & 7 år.

Jeg har min lillesøster på 21, mine to kusiner på 15 og 18 år.

Både min og Sophies søster er en såkaldt Maid of Honor. De får til opgave at være med os inden vi går i kirken, og eventuelt berolige os. Så skal de rette kjole, slør, smykker m.m.

Og så skal de holde brudebuketten, når vi er ved alteret og når der skal danses brudevalsen.

De skal også sørge for at vores polterabend bliver i vores ånd :thumbsupsmileyanim:

Min søster skal så filme mig, mens jeg bliver gjort klar, hvor det bliver Sophies lillebror, der filmer Sophies makeover.

Og så skal vores vist ikke mere :balloons:

Nogle tager dem også med ud at se på brudekjoler. Det gjorde vi ikke, da vi bor i Odense og de bor på Sjælland :bearhug:

Håber, det hjalp lidt :bearhug:

-Lisette

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Vores brudepige (min søster), er primært med for at holde vores søn i hånden på vej op ad kirkegulvet.

Derudover er der jo tradition for at brudepigen arrangerer brudens polterabend, og når min søster står for løjerne, VED jeg, at jeg ikke bliver udsat for ting, jeg ikke vil bryde mig om.

0

Del dette indlæg

Vi har en del brudepiger :thumbsupsmileyanim:

Sophie har sin lillesøster på 21 år og en på 7, og to svende på 5 & 7 år.

Jeg har min lillesøster på 21, mine to kusiner på 15 og 18 år.

Både min og Sophies søster er en såkaldt Maid of Honor. De får til opgave at være med os inden vi går i kirken, og eventuelt berolige os. Så skal de rette kjole, slør, smykker m.m.

Og så skal de holde brudebuketten, når vi er ved alteret og når der skal danses brudevalsen.

De skal også sørge for at vores polterabend bliver i vores ånd :balloons:

Min søster skal så filme mig, mens jeg bliver gjort klar, hvor det bliver Sophies lillebror, der filmer Sophies makeover.

Og så skal vores vist ikke mere :bearhug:

Nogle tager dem også med ud at se på brudekjoler. Det gjorde vi ikke, da vi bor i Odense og de bor på Sjælland :bearhug:

Håber, det hjalp lidt -HAHA-

-Lisette

Vores brudepige (min søster), er primært med for at holde vores søn i hånden på vej op ad kirkegulvet.

Derudover er der jo tradition for at brudepigen arrangerer brudens polterabend, og når min søster står for løjerne, VED jeg, at jeg ikke bliver udsat for ting, jeg ikke vil bryde mig om.

ÅÅååkay... Ja, så var det som jeg regnede med :thumbsupsmileyanim:

Men det er rart at få det lidt på det rene... Tror dælme min veninde er min brudepige, uden at vide det, for hun skal nemlig alle de ting som I skriver om, vi har bare ikke lige sat en titel på, he he he...

Tusind tak for hjælpen...

Og hvis der er andre der skal have en brudepige, så må de altså godt give deres besyv med... vil gerne høre om det nemlig!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Behøver man en brudepige?

Jeg har ikke valgt at have en.... Men det ville selvfølgelig være rart at der der står en og sætter det hele pænt inden man træder ind i kirken.....Hmm det må jeg lige finde ud af :thumbsupsmileyanim:

Jeg har en hjælper med når vi skal have taget billeder så fotografen ikke skal rende frem og tilbage hele tiden for at rette på det hele :balloons:

Hilsen Stjernen81

0

Del dette indlæg

Der er ikke noget 'krav' om, at man skal have en brudepige. Hvis ikke man har det, kan man sikkert få sin mor til at hjælpe med, at det hele sidder ordentligt. I den kirke jeg synger i, hjælper kirketjeneren også gerne til med tilretningen.

Selv har jeg mine tre søstre og min datter som brudepiger. Min datter er på tidspunktet for brylluppet 10 mdr, så hun skal jo have en til at bære sig, og det bliver så en af mine søstre. De to andre er der så for at hjælpe mig (og aflaste med tøsen under ceremonien).

0

Del dette indlæg

Jeg har mine 2 piger som brudepiger... den store på 15 skal hjælpe m. div. slør, slæb osv og holde brudebuketten under vielsen... den lille på 10 skal være blomsterpige :thumbsupsmileyanim: Her kommer lige et billede af min store pige fra hendes konfirmation... hun skal have den samme kjole på til brylluppet...

post-7300-1172507171.jpg

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Jeg har valgt min kusine, som også er en af min bedste veninder. Hun er den der har reageret mest positivt på mit bryllup,hun er den jeg fortælller ALT til og hun er den som jeg vidste ville blive beæret over at få den "tjans".

Nåh, men du spurgte jo HVAD brudepigen skulle og ikke hvorfor vi havde valgt den/dem, vi havde.

Min veninde skal hjælpe med at give mig kjolen på, hun skal med til frisør og make-up artist og ellers bare være der for mig på dagen, så jeg ikke er alene. Hun skal også hjælpe mig med at holde min nerver nede.

Alt efter hvordan min søn er og om han gå, når vi nærmer os brylluppet, så skal han måske være brudesvend. Han er 1½ år til den tid.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh... Tusind tak for alle Jeres svar. Nu er jeg hvertfald blevet en hel del klogere... Går helt og overvejer, om ikke jeg skal have sådan en brudepige, som kan hjælpe mig med alt det praktiske, det lyder ret lokkende!!

Men Tak igen, I er bare for søde... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Min veninde er min brudepige, ligesom jeg var hendes.

Primært fordi det er hyggeligt og dejligt at have. Men mere praktisk er hun med ind over som sparring og alle hemmelighederne lastes af på hende. Hun har været med ude og prøve kjoler (også med min mor), hun er primus motor på min polterabend (går jeg ud fra ;) ), hun sørger for, at min kæreste vælger blomste,r som vil passe på kjolen, ved at han har fortalt hende, hvad han har i tankerne, og hun har sagt om det vil eller ikke vil passe til kjolen - uden at afsløre noget om kjolen.

Dagen før brylluppet tager vi sammen til manicure og pedicure og spiser god brunch. Herefter tager vi til kroen og slapper af. Om aftenen drikker vi nok et glas rødvin. Dagen før min venindes bryllup åbnede vi en flaske vin og så fik hun sit fotoalbum med billeder fra polterabenden, så hun i ro og mag kunne se billederne før alle gæsterne. Håber da hun finder på noget lignende, men det er helt i hendes hænder. Jeg sover sammen med hende dagen før brylluppet, spiser morgenmad med hende og min mor og vi er også sammen os tre hos frisøren. Det er min veninde og min mor, som hjælper mig i kjolen og dulmer mine nerver og ikke mindst - tvinger mig til at få noget at spise

- tror nu jeg tager en gammel dansk med min far inden vi sætter os ind i automobilet mod kirken :loveboard:

Det er også min veninde, som retter kjolen i de rigtige folder inden jeg skal ind - men hun smutter ind før mig, da hun skal gå op ad kirkegulvet sammen med min niece og nevø inden min far og jeg kommer ind.

Og i løbet af dagen er det hende, som hjælper mig på toilettet (som en anden gammel mormor ;) ), holder blomster, stola og taske i kirken, retter kjolen under fotograferingen mv.... det er "hårdt" men sjovt arbejde at være brudepige - var det for hende i efteråret 2005... men det er dejligt at have en til at hjælpe med at få tingene til at glide - en som ved hvordan man har lyst til at tingene skal være og som har været ind over i planlægningsprocessen.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Jeg har også en brudepige, det er min lillesøster på 18 år. Jeg er ikke helt klar over hvad hun skal lave, jeg er faktisk rimeligt sikker på at hun ikke får lov til at gøre nogle af de ting som I snakker om med at rette kjole osv., det vil min mor sikkert! :loveboard: Men hun skal vist sørge for polterabend, det kan hun vel have i fred *g*
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min svigerinde havde valgt hendes søster og jeg som brudepiger til brylluppet sidste sommer.. Vi sov begge hos hende og var sammen med hende til frisør, rettede på hendes kjole, slør osv., hjalp hende på toilettet bl.a. Jeg havde frivilligt valgt at lave en "brudepigekuffert" fyldt med diverse "hvis nu" ting.. Bla. ekstra lipsglos, mascara, vatpinde, deodorant, tamponer, bind, panodiler, neglefil, lak og diverse til neglene, ekstra film til kamera (til dem der ikke har digital), batterier og meget andet.. Har ikke længere min liste, men ville bare ikke stå i en situation og mangle noget.. Og er jo godt man har en sådan kuffert når en af gæsterne får hovedpine..

Synes det var en ære at være brudepige.. Det får en til at gå ekstra op i brylluppet og lige gøre en tand ekstra for parret..

0

Del dette indlæg

Min svigerinde havde valgt hendes søster og jeg som brudepiger til brylluppet sidste sommer.. Vi sov begge hos hende og var sammen med hende til frisør, rettede på hendes kjole, slør osv., hjalp hende på toilettet bl.a. Jeg havde frivilligt valgt at lave en "brudepigekuffert" fyldt med diverse "hvis nu" ting.. Bla. ekstra lipsglos, mascara, vatpinde, deodorant, tamponer, bind, panodiler, neglefil, lak og diverse til neglene, ekstra film til kamera (til dem der ikke har digital), batterier og meget andet.. Har ikke længere min liste, men ville bare ikke stå i en situation og mangle noget.. Og er jo godt man har en sådan kuffert når en af gæsterne får hovedpine..

Synes det var en ære at være brudepige.. Det får en til at gå ekstra op i brylluppet og lige gøre en tand ekstra for parret..

Åhhhh... den der brudepigekuffert, den lyder bare super!!!!!! Sådan en må jeg lave til min veninde, når det bliver hendes store dag, her til sommer! Arj, hvor er det skønt at I sådan deler ud af erfaring :loveboard:

Bliver mere og mere hooked på at få mig sådan en brudepige...

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes i Horsens til maj med en amerikaner. Til daglig bor vi i usa sa vi har valgt og ligge traditionerne sammen.

Her er det meget normalt at man har sine veninder som "brides Maids". Mange har helt op til 9 stk. Jeg har sa 3 stk. veninder som alle skal have samme kjole pa. Min kommende mand har sa 3 "grooms men".

Det er meningen at de sa skal hjalpe os med hvad vi nu end har brug for pa selve dagen og det er ogsa dem der skal sorge for polter arbend. (I usa har man ogsa et bridal shower og det er ogsa dem der skal sta for det).

Jeg har sa 4 flower girls. 1 pa 13, 1 pa 11 og 2 pa 5.

De to sma skal ga op af kirkegulvet forst, der naste de to store flower girls, sa kommer vores grooms men og bride maids, som skal ga sammen 'mand/dame' og pa et eller andet tidspunkt efter alt det her stahej er det min tur... Jubiii.

Det er meningen at min brides maids and Kevin's grooms men skal sta ved siden af os imens vi bliver gift, men jeg er ikke lige sikker pa at der er plads i kirken endnu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal giftes i Horsens til maj med en amerikaner. Til daglig bor vi i usa sa vi har valgt og ligge traditionerne sammen.

Her er det meget normalt at man har sine veninder som "brides Maids". Mange har helt op til 9 stk. Jeg har sa 3 stk. veninder som alle skal have samme kjole pa. Min kommende mand har sa 3 "grooms men".

Det er meningen at de sa skal hjalpe os med hvad vi nu end har brug for pa selve dagen og det er ogsa dem der skal sorge for polter arbend. (I usa har man ogsa et bridal shower og det er ogsa dem der skal sta for det).

De to sma skal ga op af kirkegulvet forst, der naste de to store flower girls, sa kommer vores grooms men og bride maids, som skal ga sammen 'mand/dame' og pa et eller andet tidspunkt efter alt det her stahej er det min tur... Jubiii.

Det er meningen at min brides maids and Kevin's grooms men skal sta ved siden af os imens vi bliver gift, men jeg er ikke lige sikker pa at der er plads i kirken endnu.

Min personlige mening ang. små brudepiger, som går forest er, at det er lidt synd for bruden.... De små tager lidt af opmærksomheden fra dig og DIN skønne kjole!!!

Derfor går mine bagerst og så skal den lille gå forest når vi går UD af kirken...

Bare et forslag og en mening :loveboard:

0

Del dette indlæg

en af mine veninders datter skal være min brudepige i kirken... mere for at hjælpe med slæb, holde mine blomster mv. og så fordi det er lidt kært.

En anden veninde er valgt som brudepige, hendes praktiske opgaver bliver feks. arrengerer min polteraben, sove hos mig natten før, hjælpe med at finde tøj, sko, taske mv. :loveboard: samt sørger for at jeg er rolig.. griner..

Karina der er helt ny herinde

0

Del dette indlæg

Min personlige mening ang. små brudepiger, som går forest er, at det er lidt synd for bruden.... De små tager lidt af opmærksomheden fra dig og DIN skønne kjole!!!

Derfor går mine bagerst og så skal den lille gå forest når vi går UD af kirken...

Bare et forslag og en mening :loveboard:

Enig - og derfor skal min nevø og niece gå op sammen med min veninde, og først når de er fremme kommer min far og jeg ind ;)

0

Del dette indlæg

Hej søde Maj.

Jeg skal have én brudepige - min niece på 6 år, og to brudesvende - mine egne to guldklumper. De skal "bare" gå foran sammen med min far og jeg i kirken.

Derudover har jeg en "hofdame", som er min bedste veninde. Hun hjælper mig med kjolen, toiletbesøg - ja det kan jo godt blive lidt vanskeligt!!!, samt en masse andre praktiske ting.

Hun skal også med til fotografen, hvor hun skal hjælpe, men også have taget et billede med hende og jeg. :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har valgt at have min lillesøster på 18år med og min veninde på 21 er selv 21 til den tid. de skal bare sørge for at alt er tip top den ene skal så også fungerer som toastmaster og den anden er ansvarlig for gaverne. den der har med gaverne at gøre er vores fotograf også og hende der er toastmaster er psykisk støtte de skal begge sætte mit hår og lægge min makeup da jeg ikke stoler på andre end dem til det de kender mig og min hud bedst de er uddannet til den slags mere eller mindre. de kommer og sover her inden og vi skal bare hygge os... intet stress de får sgu mere stress end jeg de stresser så jeg ikke behøver gøre det.

0

Del dette indlæg

Min datter på 11 skal være brudepige - nok sådan mest af navn , for der bliver ikke det helt store at holde styr på. Men hun vil vildt gerne være prinsesse og have fin kjole på, have blomsterbuket o.s.v. så det skal hun ha' lov til, for hende er det jo også en stor dag....

Min store søn på 15 har fået det ærefulde hverv at være forlover, min kommende var slet ikke i tvivl om at det skulle være ham, der fik den tillid.

:( fra Marianne

0

Del dette indlæg

Min bedste veninde skal være brudepige. Vi har lige så længe vi har kendt hinanden aftalt at vi skal være hinandens brudepiger så selvfølgelig skulle hun være brudepige :(

Min søster skal også være brudepige. Hun får til opgave at holde styr på de to små brudesvende der til den tid er 2 og 3 år gamle (det er hendes egne sønner).

Min svigerinde bliver nok også brudepige, men hvilken funktion hun får ved jeg ikke helt endnu.

0

Del dette indlæg

Jeg vil da også lige give mit besyv med...

Min storebror på 30 skal være brude svend - han skal gå sammen med/ bære vores datter på nu 9 mdr. (Til den tid 14 mdr.). Vi er ikke helt sikre på, om hun overhovedet kan gå til den tid og hvis hun kan, er vi så heller ikk sikre på, at hun går lige efter mig...(hvis hun nu liiiige ser én hun kender godt og liiige har lyst til at snakke med...). :()

Min kærestes bror skal højest sandsynligt være forlover - og så er det en god måde også at få min bror med.

Jeg håber så, at enten kirkesangeren eller kirketjeneren kan/vil hjælpe mig med at sætte slør mm inden vi træder ind i kirken.

Knus Annika.

0

Del dette indlæg

Jeg har valgt min bedste veninde som brudepige/Maid of Honour.

Foreløbig fungerer hun som "sparringspartner" mht. alle mulige valg; blomster, farver og især kjolen, som vi har meget fornøjelse af at "tøse" over. Hun skal naturligvis også med ud og vælge den her inden længe, ligesom hun står for "poltningen", så jeg er sikker på at det bliver noget for mig -HAHA-

Til selve brylluppet har hun en del "pligter", både som også andre har nævnt at holde blomster, salmebog osv., og arrangere mit slæb når jeg sidder ned osv., men jeg synes næsten at det bedste er, at jeg kan regne med hende til alt muligt "akut". Når jeg panikker er hun der med vabelplaster og har styr på tingene, når jeg helt sikkert mister overblikket.

Det er vildt rart at vide, at man har sådan en skøn "krykke" at støtte sig til :lol:

Derudover skal min lille niece på 3½ år være blomsterpige i kirken, men det er jo en ren "ceremoniel" ting, hun skal kun smide blomterblade ud af en lille kurv, og bliver så hentet efter vielsen.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer