Jessie-Mary

Tøsefilm

52 indlæg i dette emne

Dagen før mit bryllup skal jeg tøse-hygge med min søster, og tænkte at det måske var en god ide at koble af til en tøse-bryllupsfilm...

Der er jo klassikere som: Dirty Dancing og Pretty Woman.

Og så er der bryllupsfilm som: Run-away Bride og Min bedste vens bryllup..

Hvad er din yndslingsfilm til en tøse-aften?

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha, der er maaange! Men hvis det er en der skal være en smule bryllups relateret, så kan jeg KUN anbefale "The Sweetest Thing" med Cameron Diaz, Christina Applegate og Selma Blair. Den er bare SÅ sjov, plat, sjofel og romantisk på en gang!!!!!!!

Ellers er der de "Klassiske" Meg Ryan film som:

*"When Harry Met Sally" (Billy Crystal)

*"Sleepless in Seattle" (Tom Hanks)

*"French Kiss" (Kevin Kline)

*"City of Angels" (Nicolas Cage)

*"Kate & Leopold" (Hugh Jackman... MUMS)

etc...

Ellers er der jo "storfilm" som:

*"Borte Med Blæsten"

*"Moulin Rouge"

Jeg tror det var det...

post-21590-1172441112.jpg

post-21590-1172441153.jpg

post-21590-1172441185.jpg

post-21590-1172441218.jpg

0

Del dette indlæg

Min yndlingsfilm er uden tvivl den italienske La Vita é Bella (Livet er smukt). En ovenud fantastisk film :thumbsupsmileyanim:

Ellers alt med Tom Hanks!!!!!!!

Ikke særlig bryllupsrelateret, men fantastiske film!

-Lisette

0

Del dette indlæg

Altså når vi snakker chick flicks, så er jeg klart Meg Ryan fan, og Frenck Kiss er intet mindre end genial, jeg elsker den film :thumbsupsmileyanim:

Ellers er jeg mere til de gamle klassikere, såsom Casablanca, Kat på et varmt bliktag med Elizabeth Taylor og Paul Newman dengang han var lækker, Prinsessens fridak og Gigi, jeg er total afhængig af TCM :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg foreslår så

- Legally Blonde 1+2 (hun er bare griner)

- Center Stage, Save the Last Dance og Bring it on (hvis man kan lide dans)

- Coyote Ugly, (totl girlpower - og ham fyren er superlækker)

- Charlies Angels 1+2 (Girls kick ass!)

- Eternal Sunshine on the Spotless mind (hvis det godt må være lidt mere tænksomt)

- Og selvfølgelig Cocktail, Ghost, Top Gun, Dity Dancing osv. - totalt oldschool :thumbsupsmileyanim:

Og jeg kunne blive ved - eeeeelsker film :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg foreslår så

- Eternal Sunshine on the Spotless mind (hvis det godt må være lidt mere tænksomt)

- Og selvfølgelig Cocktail, Ghost, Top Gun, Dity Dancing osv. - totalt oldschool :thumbsupsmileyanim:

Hehe... Er selv totalt filmnørd.. Skyder på, jeg har omkring 300 film.. Og der kommer hele tiden flere til....

Er selv ret vild med Meg Ryan... - Når det skal være tøset.

Heldigvis er min kæreste mere til tøsefilm - eller film med en egentlig handling - end han er til action...

Jessica

0

Del dette indlæg

Jeg foreslår så

Hehe... Er selv totalt filmnørd.. Skyder på, jeg har omkring 300 film.. Og der kommer hele tiden flere til....

Er selv ret vild med Meg Ryan... - Når det skal være tøset.

Heldigvis er min kæreste mere til tøsefilm - eller film med en egentlig handling - end han er til action...

Jessica

Det er min kæreste så desværre ikke - hverken til action eller tøsefilm...

Han vil helst undgå hollywoodfilm, som anvender alle de klassiske virkemidler. Altså urealistiske biljagter, plot-huller og film, som er neormt forudsigelige... Jeg kan godt følge ham, for der er godt nok mange hollywoodfilm, som ligner hinanden i både hanling, opbygning og virkemidler - jeg kan dog godt lide de fleste af dem...

Men jeg foretrækker helt klart en film, som rører mig på en eller anden måde. En film, som er anderledes... Som f.eks. Eternal Sunshine on The Spotless Mind, Sixth Sense, The village, The Terminal, Amercan Beauty og film i den dur. Eller naturligvis film, som bare er enormt godt produceret - er stor fan af Martin Scorsese, som i nat langt om længe vandt sig en Oscar!!! Tillykke til ham!

Heldivis kan kæresten og jeg stadig finde film, som vi begge kan lide. Og så finder han bare noget andet at tage sig til, når jeg insisterer på at savle over en latterlig romantisk komedie med Freddie Prinze Jr. eller Heath Ledger...

Forresten er Ten Things I Hate About You også en rigtig dejlig tøsefilm!!!1

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forresten er Imdb.com et godt sted at finde frem til de gode film...

Her kan du se de film, som brugerne mener er de mest romantiske : http://imdb.com/chart/romance

Hehe.. Kender bestemt godt siden..

Selv er jeg også til film, der siger noget om mennesker og situationer... Feks en film som "it´s all about love" Den film er totalt undervurderet i mit univers.

Min favoritfilm over alle må være "Primal Fear" med Richard Gere og Edward Norton... SUPER film...

Er generelt vild med Edward Norton, Kevin spacey og Nicolas Cage.

Jessica

0

Del dette indlæg

Dagen før mit bryllup så mine søstre og jeg "Veninder" med bl.a. Anne-Grethe Bjarup Riis - den er rigtig god - en anden fuldstændig tøsefilm er "Blondiner har det sjovere" med Lisa Kudrow - den er herregrineren.

Ellers er en klassiker som "Grease" altid god!!!

God fornøjelse :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Mine yndlingstøsefilm er uden tvivl "Stolthed og Fordom" og "Bridget Jones' dagbog" 1 og 2!!!

Nok fordi jeg ikke rigtigt kan få nok af Colin Firth :loveboard:

Han er sq da også lidt af en cutie... Sådan lidt en stakkel-agtig... Får lidt nogen gange lyst til bare at kramme ham og sige "nnåårrhhh" gg

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge at se en film eller 2, som kan trække tankerne en lille smule væk fra det som skal ske den følgende dag :loveboard:

Her er par forslag

Crash - Oscarvinder i 2005. Skildrer nogle interessante situationer, som livet indimellem medfører.

High Crimes - Morgan Freeman spiller VILDT godt i denne - fed handling og spændende slutning.

Poetic Justice - SØD film fra med Janet Jackson og Tupac Shakur - Filmen sætter også nogle tanker igang omkring livets gang.

Crazy/Beautiful - Også en film som skildrer livet - sød film.

Generelt for filmene er at de viser en mere eller mindre positiv del af den verden vi lever i :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg synes

"how to loose a guy in 10 days"

"Bridget Jones"

"The Hot chick"

"Bend it like Beckham"

"Four Weddings and a Funeral"

"Love actually"

"While you where sleeping"

"28 days"

"My Big Fat Greek Wedding"

"Never been kissed"

"Notting Hill"

"Shakespeare in love"

"Wibledon"

"Three to Tango"

"Something about Mary"

"Picture Perfect"

"Sliding Doors"

"10 Things I hate about you"

"Sleepless in Seattle"

"You've got mail"

"City of Angels"

er super tøsefilm

0

Del dette indlæg

Dagen før mit bryllup skal jeg tøse-hygge med min søster, og tænkte at det måske var en god ide at koble af til en tøse-bryllupsfilm...

Der er jo klassikere som: Dirty Dancing og Pretty Woman.

Og så er der bryllupsfilm som: Run-away Bride og Min bedste vens bryllup..

Hvad er din yndslingsfilm til en tøse-aften?

Jessie

You got mail

ekskonernes klup.

ha en dejlig veninde aften

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine yndlingstøsefilm er uden tvivl "Stolthed og Fordom" og "Bridget Jones' dagbog" 1 og 2!!!

Nok fordi jeg ikke rigtigt kan få nok af Colin Firth :thumbsupsmileyanim:

HVEM kan få nok af Colin Firth??? MUUUUMS... siger jeg bare!

Uh ja, Love Actually! Det er en af mine klare favoritter, når det kommer til romantiske film. De er bare SÅ godt skruet sammen. Og så er det også en af kærestens favoritter :)

Igen Colin Firth... :balloons:

"Stolthed og Fordom" smutter direkte ind på min 1. plads for chick flicks!! Jeg er helt vild med den film. Har for nylig også set serien fra BBC, som også er vidunderlig!

:bearhug:

Dida

Og shame on you, Serien med Jennifer Ehle og Colin Firth ( :thumbsupsmileyanim: ) er den eneste rigtige "Stolthed og Fordom", den med Keira Knightley :biggrin:

He he he ... nå, smag og behag (y) ;)

Nå, men en helt anden film, som jo oz er en Love story, er jo (en som burde have vundet Oscaren '07 istedet for Crash :td::td: ) "Brokeback Mountain" med Jake Gyllenhaal og Heath Ledger! Et Must see!!!!

Redigeret af buffe81
0

Del dette indlæg

Uh ja, Love Actually! Det er en af mine klare favoritter, når det kommer til romantiske film. De er bare SÅ godt skruet sammen. Og så er det også en af kærestens favoritter :)

Igen Colin Firth... :balloons:

"Stolthed og Fordom" smutter direkte ind på min 1. plads for chick flicks!! Jeg er helt vild med den film. Har for nylig også set serien fra BBC, som også er vidunderlig!

:bearhug:

Dida

Og shame on you, Serien med Jennifer Ehle og Colin Firth ( :thumbsupsmileyanim: ) er den eneste rigtige "Stolthed og Fordom", den med Keira Knightley :biggrin:

He he he ... nå, smag og behag (y) ;)

Nå, men en helt anden film, som jo oz er en Love story, er jo (en som burde have vundet Oscaren '07 istedet for Crash :td::td: ) "Brokeback Mountain" med Jake Gyllenhaal og Heath Ledger! Et Must see!!!!

Enig - enig.....

Det er en super film... Med et noget anderledes kærlighedstema... Hører også til en af mine(mange) favoritter.

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min yndlingsfilm er uden tvivl den italienske La Vita é Bella (Livet er smukt). En ovenud fantastisk film :thumbsupsmileyanim:

Ellers alt med Tom Hanks!!!!!!!

Ikke særlig bryllupsrelateret, men fantastiske film!

-Lisette

Enig, enig, enig - Elsker den film! Jeg har stortudet hver eneste gang, jeg har set den. :balloons:

Ellers er "En verden udenfor" (The Shawshank Redemption) også rigtig god - men heller ikke lige den mest opløftende....

Hvis det skal være lidt mere muntert så synes jeg også godt om "Love Actually" med Hugh Grant. Der er masser af love, love, love :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Og Ja, Love Actually er HELT sikkert også mit bud.

Den er vi helt vilde med derhjemme. Vi har en aftale om, at den SKAL ses hver jul (der er jo juletema) - desuden er JUMP for my Love med Pointer Sisters min favorit "skråle højt i hårbørsten og hoppe rundt som en besat"-sang. Lidt lige som Hugh Grant gør i filmen.

Det var den eneste sang vi bad specifikt om til vores bryllup :thumbsupsmileyanim: - og DET var et hit.

Da jeg var derhjemme syg mandag morgen ringede Patrick fra bilen og skruede op for radioen, hvor de spillede "jump", for han var sikker på at det ville få mig til at smile :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Igen Colin Firth... :rolleyes:

:respekt:

Dida

Og shame on you, Serien med Jennifer Ehle og Colin Firth ( :thumbsupsmileyanim: ) er den eneste rigtige "Stolthed og Fordom", den med Keira Knightley :bearhug:

He he he ... nå, smag og behag -HAHA- ;)

Nå, men en helt anden film, som jo oz er en Love story, er jo (en som burde have vundet Oscaren '07 istedet for Crash :bearhug::griner:- ) "Brokeback Mountain" med Jake Gyllenhaal og Heath Ledger! Et Must see!!!!

ENIG ENIG!

Der findes kun én "Stolthed og Fordom" - har nemlig også set begge to. Elizabeth Bennet og Mark Darcy er indbegrebet af Jennifer Ehle og Colin Firth. Det kan bare ikke være anderledes!

Og min dejlige kæreste har heldigvis intet imod, at vi ser filmen igen og igen. Han har nemlig et hemmeligt crush på Elizabeth Bennet "because of her fine eyes" :blush:

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer