AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 indlæg i dette emne

Annonce ♥

I´m back

Stort tillykke med dagen i dag, 1 mdr to go

- det må bare være for cool :griner:-

Gæt lige hvor vi var i går..... jepper på Guldsmedegården!!! Og vi har valgt hvordan vores skønne ringe skal se udPostet billedePostet billedev de bliver bare så flottePostet billede kan bare slet ikke vente til vi skal ned og lave dem. Jakob var bare så klar til at komme til at lave dem NU NU NU. Skulle hilse retur der nede fra.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Takker for alle "spytklatterne" i nakken.... Nu må jeg bare afvente og se om der var held i dem ;)

Jeg synes opgaveteksten var udemærket. Der var godt med kød på teksten... måske endda lidt for meget, for jeg synes godt nok jeg var presset i tid... og efterfølgende har jeg da også opdaget et par ting jeg ikke fik med :denmarkflag::heart: Nå, men jeg fik da skrevet 10 sider om interessentskaber på 4 timer, så kvantitetsmæssigt er det vist ok :heart:

Mht. teknikken :angry1: jeg printede ud inden eksamnen for at teste teknikken - ingen problemer... undervejs.... ingen problemer.... da de endelige 2 eksemplarer skulle printes ud.... side 5 i første eksemplar.... printerstop.... alle ledninger sidder i.... fejl stadig ukendt!!!!!! Heldigvis gav de søde pensionist-eksamensvagter mig lov til at få printet ud hos en anden. Hun havde godt nok lige lukket sin computer ned, så den skulle genstartes, og hastighedsmæssigt tilhørte den vist en anden teknologisk tidsalder... nå, men den blev startet og jeg fik lov til at vente på at printere (med alt for god tid) fik spyttet siderne ud, så jeg fik lov at aflevere 5 minutter efter eksamnens afslutning - men ok - de kunne jo se at jeg ikke skrev mere, men alligevel... de ville være i deres gode ret til at sige nej! (og så var faraos forbandelser væltet ned over dem i form af en bridezilla med meget tyndslidte nerver :thumbsupsmileyanim:

Nå, men så er der bare at vente til den 20. juni hvor karaktererne bliver offentliggjort... er ikke sikker på jeg vil vide det 3 dage før brylluppet!!! :wacko:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

I´m back

Stort tillykke med dagen i dag, 1 mdr to go

- det må bare være for cool :thumbsupsmileyanim:

Gæt lige hvor vi var i går..... jepper på Guldsmedegården!!! Og vi har valgt hvordan vores skønne ringe skal se udPostet billedePostet billedev de bliver bare så flottePostet billede kan bare slet ikke vente til vi skal ned og lave dem. Jakob var bare så klar til at komme til at lave dem NU NU NU. Skulle hilse retur der nede fra.

Forresten fandt mig selv nederst på side 2!!!!!!! hvad er der lige gået galt???? :denmarkflag:

Hvor spændende med ringene. Er Finn og Tina ikke bare vildt søde? ;) Dejligt at Jakob også er med på idéen.... det bliver bare så godt.... måske jeg LIIIIIIGE skulle finde ringene frem og se om jeg stadig kan passe min :heart:

Side 2??? Det sidste jeg gjorde inden jeg loggede af i går var at sende dig opad.... men der er jo også heftigt gang i de andre Zillaers tastaturfingre om aftnen, så man havner hurtigt "på de bagerste" rækker :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DJ HYRET...

Min bror ringede for lidt siden - nu har han hyret en til at betjen diskopulten... aner ikke hvad det kommer til at koste, så længe min bror står inde for ham. I min verden er min bror jo den aller bedte DJ i hele verden, men han skal altså ikke spille den dag!!! Måske en gæsteoptræden undervejs, men ikke hele aftenen!!!!

Må vist hellere få opdateret min huskeliste.......

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Godt at høre at du er kommet igennem eksamen med skindet på næsen... Det er jo altid svært at sige hvordan det er gået, men 10 sider lyder da meget godt...

Øv øv mht. at mødes, men det kan da være vi skal derover igen og prøve dem... Ved ikke hvordan vi skal få tid til det - Jeg skal poltes på et eller andet tidspunkt og vi skal flytte alle vores ting til Aabenraa... og eksamen... Carsten har 5 den næste måned...

Hvornår regner i med at lande i Aabenraa - Det kan jo være vi kan mødes midt i alt stresset, hvis i kommer derover i god tid ;)

Håber det kan lykkes

:thumbsupsmileyanim: Anette

0

Del dette indlæg

TO-DO-LISTE

Sort = mangler

Grønt = ordnet

pink = delvist ok

PÅKLÆDNING MV.

På dagen

• Kjole tilretning den 29. maj
  • Slør til pænt brug og til rive-brug
  • Undertøj
  • Hvid minkstola og hvid minktaske.
  • Hvid silkestola
  • Sko - 2 par (er igang med at træde dem til....)
  • Strømpebåndet er min veninde igang med at sy færdigt.
  • Diadem
  • Øreringe - har købt med vil muligvis have nogle andre
  • Halskæde - har et par stykker i kikkerten, min ingen af dem siger rigtig "I LOVE YOU"!!!
  • Frisør og make-up booket kl. 8
  • Selvsiddende strømper - just in case.
  • Rødt... skal ha fat på nogle similistene til at sætte under skoene... sammen med mønten.
Andres tøj
  • Brudgom, Brudepige og Brudesvend... der er tilsyneladende styr på det.
Dagen efter
  • Andendags tøj
  • Andendags undertøj
  • Andendags sko
...........Hvis en konfirmation kan være et mini-bryllup kan et bryllup vel også have andendagstøj :thumbsupsmileyanim:

KIRKE

• Lave kirkehæfter - både på dansk og tysk. Design udtænkt og påbegyndt. Skal trykkes og foldes.
  • Maile til organisten og aftale de sidste detaljer, herunder sende noder til Det dufter...
  • Kørsel og buket.... det har Lasse vist styr på
  • Ringene er støbt og venter blot på at blive taget i brug
FOTOGRAFERING
  • Sende foto-eksempler til fotografen.
  • Booke fotografen til kirken også
  • Aftale nærmere med veninde vedr. fotografering af gæsterne
  • Aftale med venner og familie, at de gerne må tage deres digitale kameraer med og knipse løs
RECEPTION
  • Ringe til kagemanden og høre vedr. forudbetaling - det er jo familie ;)
  • Leje rød løber??? (ikke afklaret om vi vil bruge penge på det!)
FEST
  • Lave menukort inkl. bordkort og hvem-er-hvem. Design udtænkt... ikke påbegyndt. Skal trykkes og foldes
  • Lave tale/ øve sang til Lasse :heart:
  • Lave bordplan
  • Udtænke bordekorationer - en on-going proces.....
  • Hyggepianisten kommer kl 17
  • DJ booket
  • Toastmasterklokke er overbragt til toastmasteren
  • Aftale festens forløb med toastmasteren
BRUNCH
  • Morgengave?????? Aner ikke hvad jeg skal finde på!!!
ANDET
  • Lave en kurv til hver af min nevø og niece med "ting" som tak for at de har været brudepige og svend
  • En lille erkendtlighed til de øvrige som hjælper os meget.... puha... det er faktisk ret mange!!
  • Lave smykker til min niece og min svigerinde, som de skal have på på dagen.... har lovet det og vil gerne.... stresser dejligt af med det ;)
  • Lave en pakkeliste så jeg ikke glemmer noget.... så stod man der før kirken uden sin kjole :wacko:
  • Lisbeth Dahl paraply
  • 2 stk. topfigurer
  • Glas til flydelys
  • Store glasfade til dekorationer... det er bare umuligt at opdrive!!!! :denmarkflag:
  • Invitationer, tilbagemeldinger, hjemmeside, ønskeseddel, valg af diverse "hjælpere" mv... er der styr på.
  • Ægteskabserklæring afsendt og modtaget retur + afleveret til præsten. Navneændringsattest afsendt.
  • Har talt med præsten
  • ringe til Hyrzkovs kusine og forhøre mig om forgyldning af blomst fra brudebuketten til et smykke
  • Bryllupsrejsen går til Mexico - ringe til forretningen og aftal betaling af sidste rejse-rate.
  • Bestille brudevals hos vores danselærer.
TALE MED KROEN OM
  • Endeligt deltagerantal til hhv. reception, fest og brunch
  • Få den endelige menu på skrift til menukortene
  • Aftale vine og få navnene
  • Er bussen bestil?
  • Hvor mange har tilmeldt sig overnatning og hvem?
  • Hvornår kan kagen komme på kroen?
  • Aftale hvordan receptionen skal forløbe
  • Hvornår skal bordplanen foreligge på kroen?
  • Hvordan skal borddekorationerne se ud?
  • Hvor mange asparges skal Lasses moster medbringe fra Tyskland til forretten?
Kan ikke overskue alt for mange detaljer på listen... så bliver jeg sgu' stres-bumset i hele 5-øren!!! Alt det, der står på den anden liste længere fremme om at ordne negle, pakke tasker etc... det kan jeg altså ikke lige beskæftige mig med nu, hvis jeg skal have bare et nogenlunde overblik..... tror vist hellere jeg må komme igang med de der menuer og kirkehæfter.....

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen!

Mht. morgengave er der en tråd herinde, hvor andre har skrevet hvad de giver - Det kan være du kan hente lidt inspiration... Den ligger fremhævet under bryllupstraditioner - Hvis du ikke allerede for længst har fundet og læst den ;)

Redigeret af Anettekj
0

Del dette indlæg

Hej igen!

Mht. morgengave er der en tråd herinde, hvor andre har skrevet hvad de giver - Det kan være du kan hente lidt inspiration... Den ligger fremhævet under bryllupstraditioner - Hvis du ikke allerede for længst har fundet og læst den ;)

Hej Anette

Tak for tippet... det er godt nok ved at være noget tid siden jeg har bladret den igennem, så måske er der kommet noget nyt til inspiration.

Jeg vil jo gerne give Lasse noget "bestandigt" (det er et mindse selvfølgelig også), men her er frasorteringsgrundene for de "gængse" morgengaver

• Ur - han har for 3/4 år siden købt sig et mega dyrt og fedt ur, som han nok ALDRIG skifter ud igen! Og hans fine Omega ur han fik til sin konfirmation bliver heller ikke skiftet ud. Og lommeur har han arbet efter sin morfar.
  • Boudoirbilleder - det er hverken han eller jeg til
  • Manchetknapper - han har "en milliard" og jeg gav ham nogle i kandidatgave. Hans fine til brylluppet har han fået af sine bedsteforældre for mange år siden. MEN jeg giver ham dog nogle skrivemaskineknapper som jeg køber gennem Louiseh79
  • Rejse til Berlin - "klovnen" har selv lige foreslået at vi skal derned til efteråret (han har læst i Berlin), så der er ikke længere så meget overraskelse eller "genialitet" i den idé
  • Faldskærmsudspring... er han ikke til
  • Dykkercomputer.... er temmelig dyr, og hvis den samtidig skal være lækker er prisen helt tåbelig! Og hvis vi får børn hurtigt efter brylluppet, så kommer der jo til at gå nogle år før vi kommer på dykkerferie igen.
  • Lækre solbriller har han 2 par af, hvor jeg har givet ham det ene par
...så du kan godt se mulighederne i den "traditionelle" del af gaveskalaen er dømt ude... :denmarkflag:
0

Del dette indlæg

Hej igen!

Hej Anette

Tak for tippet... det er godt nok ved at være noget tid siden jeg har bladret den igennem, så måske er der kommet noget nyt til inspiration.

Jeg vil jo gerne give Lasse noget "bestandigt" (det er et mindse selvfølgelig også), men her er frasorteringsgrundene for de "gængse" morgengaver

• Ur - han har for 3/4 år siden købt sig et mega dyrt og fedt ur, som han nok ALDRIG skifter ud igen! Og hans fine Omega ur han fik til sin konfirmation bliver heller ikke skiftet ud. Og lommeur har han arbet efter sin morfar.
  • Manchetknapper - han har "en milliard" og jeg gav ham nogle i kandidatgave. Hans fine til brylluppet har han fået af sine bedsteforældre for mange år siden. MEN jeg giver ham dog nogle skrivemaskineknapper som jeg køber gennem Louiseh79
  • Rejse til Berlin - "klovnen" har selv lige foreslået at vi skal derned til efteråret (han har læst i Berlin), så der er ikke længere så meget overraskelse eller "genialitet" i den idé
  • Dykkercomputer.... er temmelig dyr, og hvis den samtidig skal være lækker er prisen helt tåbelig! Og hvis vi får børn hurtigt efter brylluppet, så kommer der jo til at gå nogle år før vi kommer på dykkerferie igen.
...så du kan godt se mulighederne i den "traditionelle" del af gaveskalaen er dømt ude... :denmarkflag:

Nu ved jeg ikke om han er til fart og en slags, men hvad med en oplevelse af en art?? Det behøver jo ikke være en fysisk gave?

0

Del dette indlæg

Både Finn og Tina er mega søde, det var slet ikke til at komme derfra igen..... Kan du huske Tinas ring? Vores bliver meget a la den, men med en helt anden overflade. Og lige lidt bling til prinsessenPostet billede

Kan kun huske Tinas ring med samlet 1 karat bling i og med sten i klar og champagne....

Hvornår skal I lave jeres ringe?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt at høre at du er kommet igennem eksamen med skindet på næsen... Det er jo altid svært at sige hvordan det er gået, men 10 sider lyder da meget godt...

Øv øv mht. at mødes, men det kan da være vi skal derover igen og prøve dem... Ved ikke hvordan vi skal få tid til det - Jeg skal poltes på et eller andet tidspunkt og vi skal flytte alle vores ting til Aabenraa... og eksamen... Carsten har 5 den næste måned...

Hvornår regner i med at lande i Aabenraa - Det kan jo være vi kan mødes midt i alt stresset, hvis i kommer derover i god tid ;)

Håber det kan lykkes

Nu må vi se den 20. juni hvor meget skind der er på næsen :heart: 5 eksamner - fy for pokker. Godt det ikke er mig. Det er da et heftigt program I 2 kører op til jeres bryllup. Bare I ikke bliver så udmattede og trætte inden, at I falder i søvn midt i hovedretten :wacko:

Hvis I kommer herover igen inden må du lige give besked - så håber jeg det passer bedre der.

Vi kører til Odense om torsdagen til min brudepige og vores toastmaster og spider lidt god mad og åbner lidt lækker rødvin. Om fredagen spiser vi brunch og så kører Lasse til Aabenraa. Jeg skal ha ordnet negle i Odense om eftermiddagen, og så kører vi til Ballebro Færgekro. Jeg kommer ikke til Aabenraa før lørdag kl. 11.56 når vi passerer byskiltet :heart:

Håber da vi når at mødes på et eller andet tidspunkt - det kunne være vildt hyggeligt, så nu vi deler "kirkeskæbne" :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke om han er til fart og en slags, men hvad med en oplevelse af en art?? Det behøver jo ikke være en fysisk gave?

JO... havde såmænd også overvejet noget a la formel 1 eller hellikopter.... men ved ikke rigtigt.... ville jo gerne give ham noget bestandigt. Har også overvejet at købe et stykke kunst, men det er jo lige så meget til mig.....

Overvejede også at lave et par manchetknapper (mere) til ham med hans families våbenskjold indgraveret, men det koster 5-6000 kr. at lave, og det har jeg altså ikke til morgengave :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej igen!

Hej Anette

...så du kan godt se mulighederne i den "traditionelle" del af gaveskalaen er dømt ude... :heart:

Ja, jeg kan godt se at den er lidt svær... Der er jo som sagt muligheden for en oplevelse... Det er jo bare kun noget bestandigt i ens hukommelse eller på billeder, men det kunne være... Fx. Billetter til Formel 1, hvis han er til den slags (ingen idé om hvad det koster), men det skal jo også gerne være noget man kan dele med ham...

Der er også mulighed for at give ham en overraskelse en gang om måneden i det første år i er gift (men så skal man være god til at finde på)...

Eller en maskulin halskæde var der også en der havde købt...

Der er jo også mulighed for at give ham et flot billede af noget andet end dig i ingenting... Fx et eller andet der betyder noget specielt for jer eller bare noget der er flot... Jeg havde også tænkt på at en del af min morgengave til Carsten skulle være at vi begge skulle ned og fotograferes sammen - Det behøver jo ikke være nøgenbilleder eller frække billeder...

Bare lige et par forslag...

:denmarkflag: Anette

Redigeret af Anettekj
0

Del dette indlæg

Ja, jeg kan godt se at den er lidt svær... Der er jo som sagt muligheden for en oplevelse... Det er jo bare kun noget bestandigt i ens hukommelse eller på billeder, men det kunne være... Fx. Billetter til Formel 1, hvis han er til den slags (ingen idé om hvad det koster), men det skal jo også gerne være noget man kan dele med ham...

Der er også mulighed for at give ham en overraskelse en gang om måneden i det første år i er gift (men så skal man være god til at finde på)...

Eller en maskulin halskæde var der også en der havde købt...

Der er jo også mulighed for at give ham et flot billede af noget andet end dig i ingenting... Fx et eller andet der betyder noget specielt for jer eller bare noget der er flot... Jeg havde også tænkt på at en del af min morgengave til Carsten skulle være at vi begge skulle ned og fotograferes sammen - Det behøver jo ikke være nøgenbilleder eller frække billeder...

Bare lige et par forslag...

Lasse er ikke til smykker ud over sit ur, sine manchetknapper... ja og snart sin ring ;) Ellers synes jeg nemlig der er kommet mange fede kæder til mænd.

Må lægge hovedet i blød - vil jo nemlig helst at det skal være et eller andet bestandigt, som et smykke ville være. Inden han købte sit ur var jeg sikker på jeg ville købe et Ole Matiesen ur, som han har talt om i mange år, men det er ikke rigtig aktuelt mere :heart:

Men tak for dine forslag.... jeg summer lige lidt over dem.... :denmarkflag:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

HUSKELISTE TIL PAKKELISTEN....

Må lige oprette mig en huskeliste, så jeg ikke glemmer de ting jeg SKAL huske... den er langt fra færdig og jeg skriver løbende på den.... det var bare lige lidt umiddelbart...... (I behøver m.a.o. ikke at minde mig om - endnu - hvad jeg også skal huske ;) )

.....og brudekjolen, slør og skørt.... det tager mine forældre med :denmarkflag: :

• Mormor og bedstefars sølv kagespade og kagekniv
  • Lisbeth Dahl paraplyen
  • Vielsesringe
  • Begge par brudesko
  • Hvid silkestola fra Thailand, andet hvidt silkesjal, lyseblåt silkesjal
  • Andendagstøj
  • Andendags sko
  • Andendag undertøj
  • Undertøj til brylluppet
  • Selvsiddende strømper
  • Makeup
  • toiletsager
  • Deodorant spray med antiperspirant til at spraye på lårene, så de ikke bliver svedige og klæbende :thumbsupsmileyanim:
  • Diadem
  • Øreringe
  • Halskæde
  • Solbriller
  • Kamera
  • Batterioplader
  • Gæstebog. Vi bruger bare den gamle vi har.... ;)
Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer