Guest nillemusen

Ungdomshuset

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har lidt blandede følelser overfor det. På den ene side, så har ejeren af bygningen endeligt fået råderet over den, og dermed også ret til at rivet bygningen ned, og på den anden side, så er det et stykke kulturhistorie, bygget af folket, for folket, der nu bliver til murbrokker.

Men hvad angår optøjerne og balladen omkring den, der synes jeg det går alt for langt, og hvor ville jeg dog ønske mig, at de (mange) vandaler ville kunne forstå, at i det danske samfund er deres aktioner bare ikke i orden.

0

Del dette indlæg

Jeg har lidt blandede følelser overfor det. På den ene side, så har ejeren af bygningen endeligt fået råderet over den, og dermed også ret til at rivet bygningen ned, og på den anden side, så er det et stykke kulturhistorie, bygget af folket, for folket, der nu bliver til murbrokker.

Men hvad angår optøjerne og balladen omkring den, der synes jeg det går alt for langt, og hvor ville jeg dog ønske mig, at de (mange) vandaler ville kunne forstå, at i det danske samfund er deres aktioner bare ikke i orden.

Jeg er helt enig med jesper her ..... og kunne ikke selv have skrevet det bedre

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes også det er helt på sin plads at huset rives ned og der endelig sættes et (foreløbigt) punktum for sagen.

Men synes også det er helt tosset, at der er ødelagt og smadret for omkring 14 millioner kroner på 4 dage - det kunne man jo have købt et nyt hus for!!! :thumbsupsmileyanim:

Men håber, at der snart kommer et nyt ungdomshus. Det er for ærgerligt, hvis der ikke er plads til et hus som ungdomshuset i det danske samfund!

0

Del dette indlæg

Uh, jeg kunne sikkert skrive side op og side ned om den sag... Prøver lige at holde mig til et par pointer.

Det er i mine øjne helt i orden, at politiet har rømmet og fatssholdt huset weekenden igennem. Det er også ok, at huset rives ned, da de unge har spoleret det så meget, at det j stod i en elendig stand. Men igen er det lidt ærgelgit, da man kunne diskutere, om bygningen var bevaringsværdig (Hvilket kommunen har afgjort, den ikke er.)

Det er helt ufatteligt, at de unge mener, de har ret til at ødelægge andre folks ejendom i deres kamp for et hus, som reelt ikke har været deres i seks år. Vi lever i et demokratisk samfund, hvor der er noget, der hedder ejendomsret - og da huset tilhører nogle andre, skal de unge ud. At de så tackler siuationen, som de har gjort her i weekenden er jo forfærdeligt. Hvad vil de opnå med det? Og hvordan ville de mon have det, hvis uskyldige mennesker/betjente var omkommet under disse kampe? Eller hvis de havde sat ild på en hel karré på Nørrebro? I mine øjne er det et helt, at det ikke er gået værre.

Det værste ved den slags demonstrationer er, at mange - som reelt ikke har nogen interesse i Ungeren - har benyttet muligheden for at 'have lidt sjov'. Og vold og hærværk avler vold og hærværk, og jeg tror, det er en af grundene til, at det er gået så galt.

Det eneste, jeg mener, de unge har opnået efter denne weekend er, at befolkningen har mistet sin sympati for dem.

Det kan godt være, at de unge bør have et hus, hvor de kan samles. men så kan de stille sig bag i køen blandt de mange kluber og foreninger i København, som gerne vil have et sted at være...

Bare et pluk af mine meninger - jeg kunne blive ved :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Uha.. ja denne tråd kunne sagtens blive meget voldsom tror jeg, men det er bestemt fornuftigt at den holdes i god tone!

Jeg synes det er død ærgerligt at det skulle komme så vidt!

Ungdomshuset var blevet så forfærdelig ulækkert, ødelagt, klamt og råddent, at det er en selvfølge at der skulle gøres noget!

Det er ufatteligt, at der er nogen der kunne holde ud at være der.

Hvis de havde passet bedre på det og folk kunne opføre sig ordentligt, så ville det hele nok se lidt anderledes ud.

Det er ærgerligt at der ikke er et ungdomshus mere ja, men at sige: "bare fordi der står ens navn på skødet, så er det ikke ens betydende med at man ejer det" (citat fra en af talsmændende fra ungomshuset), det er simpelthen så dumt, dumt, dumt... faktisk viser det lidt, hvor lidt de egentlig ved hvad der sker...

Mange udtagelser fra de unge var simpelthen så langt ude og usammenhængende, at det var tydeligt at se, at mange slet ikke vidste hvad hele sagen går ud på!

Jeg synes også det skulle rives ned, men kan sagtens forstå at der er mange der er triste over det, for det er bestemt et historisk hus hvor mange kom til Danmark for at se det, da kendte musikere har spillet der, kendte kunstnere har dekoreret væggene o.s.v.

Men hvorfor har de så ikke passet bedre på det?

åh.. kunne blive ved, uden egentlig at vide mine helt præcise holdninger til det hus. Jeg synes de skal have et ny, hvis de kan passe på det, og opføre sig ordentligt!

Alt det her vold de sidste har dage har i hverfald fået mig til at tvivle om de har "fortjent" det, da de har mistet min sympati til dels.. Tænk at ødelægge andre personers egendele på den måde. Ja jeg er målløs!

åh...

Redigeret af LouiseSwee
0

Del dette indlæg

Årh Louise jeg sidder og klapper i mine fede fingre af dig lige nu!

Det kunne ikke siges ret meget bedre!

Hvis man vil have noget af kommunen, så må man rette sig ind under kommunens retningslinier. Ellers må man betale selv.

Jeg tror det mest optimale for de unge ville være en firlænget gård med laaaangt til nærmeste naboer. Men de vil jo helst bo så centralt som muligt ....

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hele denne sag lugter også langt væk af, at Ungerens brugere ikke har nogle argumenter for deres sag - som Louise skriver. Og der er da ingen tvivl om, at dere handlinger weekenden igennem har været i afmagt. Ikke desto mindre er det bare ikke i orden at opføre sig sådan i dagens Danmark. Og det er der nok ikke så mange, som vil være uenige i...

0

Del dette indlæg

Ja jeg har da også en mening om det her. Hvem har ikke det? :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt og fuldstændig uacceptabelt at nogen mente de havde ret til at sælge det hus for 6 år siden! Hvis man ikke mente de unge skulle have været i huset, så skulle man have fjernet dem dengang de flyttede ind første gang! Og jeg forstår fuldt ud at de er kede af det og frustrerede, meeeen så rækker min sympati heller ikke længere, for den mistede de da de valgte at rasere byen. Så jeg kan sige at jeg for første gang (ikke noget jeg er stolt af :) ) er enig med DF! Mig og DF synes nemlig at fonden skal betale omkostningerne for hærværket. Det ville jeg da kunne se en rimelighed i. Jeg ved godt de har gjort det i afmagt, meeeeen den går jo ikke for mig vel?! Hvis jeg f.eks. liiiige smutter ned til bageren, smadrer et vindue og siger det var i afmagt fordi jeg ikke har hus, er det så bageren der skal betale for et nyt vindue? Nej, det er mig! Også selv om jeg tog mine vender med. Såååå op på hesten igen tudefjæs og køb et hus, sådan som alle os andre. :super:

:)

Annika.

0

Del dette indlæg

Helt enig med Mette. Det var på tide at der endelig skete noget og de røg ud. Man kan undre sig over forældre der klager deres nød over at deres børn nu mister deres tilholdssted. Man kunne måske ønske sig at forældrene til de pågældende gad sætte sig lidt ind i hvad der egentlig er foregået i det hus og hvad deres unger har rendt rundt og lavet.

Nu nåede jeg selv at være derinde 3-4 gange tilbage i midten af 80'erne hvor jeg gik sammen med en tidligere klassekammerat der boede næsten ved siden af. Jeg trak dog hurtigt følehornene til mig. De brugte huset til at sidde og planlægge deres kriminelle handlinger, eksperimenterede med svampe m.v.

Ikke at det kun er sådanne aktiviteter der har foregået men jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at følge den eventuelle logik og ide der er i de udtalelser m.v. der kommer fra folk omkring ungdomshuset. Man sidder jo næsten og græder tørre tårer når man hører nogle af dem sige at vi alle jo kan gå ind i tørvejr i vores huse men det kan de ikke længere. De glemmer totalt at der lige er den verden til forskel at vi faktisk betaler for vores huse/lejligheder.

Jo selvfølgelig er det uforholdsmæssigt mange penge der er brugt på den konto, men omvendt må man også sætte sig i respekt og vise hvad der ligger i et demokratisk samfund med respekt for hinanden. I modsat fald ender samfundet i anarki.

Hvis nogen skal stilles til ansvar for økonomien bag ryddelsen af huset så er det da politikerne på Københavns Rådhus som på besynderligvis mere eller mindre accepterede at brugerne kunne blive i det hus de uretmæssigt havde besat på et tidligere tidspunkt. Det var blot det første skridt til at tilkskynde til anarki.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Uh, jeg kunne sikkert skrive side op og side ned om den sag... Prøver lige at holde mig til et par pointer.

Det er i mine øjne helt i orden, at politiet har rømmet og fatssholdt huset weekenden igennem. Det er også ok, at huset rives ned, da de unge har spoleret det så meget, at det j stod i en elendig stand. Men igen er det lidt ærgelgit, da man kunne diskutere, om bygningen var bevaringsværdig (Hvilket kommunen har afgjort, den ikke er.)

Det er helt ufatteligt, at de unge mener, de har ret til at ødelægge andre folks ejendom i deres kamp for et hus, som reelt ikke har været deres i seks år. Vi lever i et demokratisk samfund, hvor der er noget, der hedder ejendomsret - og da huset tilhører nogle andre, skal de unge ud. At de så tackler siuationen, som de har gjort her i weekenden er jo forfærdeligt. Hvad vil de opnå med det? Og hvordan ville de mon have det, hvis uskyldige mennesker/betjente var omkommet under disse kampe? Eller hvis de havde sat ild på en hel karré på Nørrebro? I mine øjne er det et helt, at det ikke er gået værre.

Det værste ved den slags demonstrationer er, at mange - som reelt ikke har nogen interesse i Ungeren - har benyttet muligheden for at 'have lidt sjov'. Og vold og hærværk avler vold og hærværk, og jeg tror, det er en af grundene til, at det er gået så galt.

Det eneste, jeg mener, de unge har opnået efter denne weekend er, at befolkningen har mistet sin sympati for dem.

Det kan godt være, at de unge bør have et hus, hvor de kan samles. men så kan de stille sig bag i køen blandt de mange kluber og foreninger i København, som gerne vil have et sted at være...

Bare et pluk af mine meninger - jeg kunne blive ved :thumbsupsmileyanim:

Uha.. ja denne tråd kunne sagtens blive meget voldsom tror jeg, men det er bestemt fornuftigt at den holdes i god tone!

Jeg synes det er død ærgerligt at det skulle komme så vidt!

Ungdomshuset var blevet så forfærdelig ulækkert, ødelagt, klamt og råddent, at det er en selvfølge at der skulle gøres noget!

Det er ufatteligt, at der er nogen der kunne holde ud at være der.

Hvis de havde passet bedre på det og folk kunne opføre sig ordentligt, så ville det hele nok se lidt anderledes ud.

Det er ærgerligt at der ikke er et ungdomshus mere ja, men at sige: "bare fordi der står ens navn på skødet, så er det ikke ens betydende med at man ejer det" (citat fra en af talsmændende fra ungomshuset), det er simpelthen så dumt, dumt, dumt... faktisk viser det lidt, hvor lidt de egentlig ved hvad der sker...

Mange udtagelser fra de unge var simpelthen så langt ude og usammenhængende, at det var tydeligt at se, at mange slet ikke vidste hvad hele sagen går ud på!

Jeg synes også det skulle rives ned, men kan sagtens forstå at der er mange der er triste over det, for det er bestemt et historisk hus hvor mange kom til Danmark for at se det, da kendte musikere har spillet der, kendte kunstnere har dekoreret væggene o.s.v.

Men hvorfor har de så ikke passet bedre på det?

åh.. kunne blive ved, uden egentlig at vide mine helt præcise holdninger til det hus. Jeg synes de skal have et ny, hvis de kan passe på det, og opføre sig ordentligt!

Alt det her vold de sidste har dage har i hverfald fået mig til at tvivle om de har "fortjent" det, da de har mistet min sympati til dels.. Tænk at ødelægge andre personers egendele på den måde. Ja jeg er målløs!

åh...

Jeg er 100% enig og vil lige slå en trile for nogle gode ord... Synes faktisk også det ville være på sin plads at Fonden betalte for de sakder der er sket.. de er jo villige til at betale for et nyt hus... det har de allerede fået tilbudt endda 2 gange af kommunen - og ganske gratis, men hver gang har de sagt NEJ!... nu kan de jo bruge pengene på bl.a. at betale folk nogle nye biler og lidt af hvert!

- Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bor cirka 200 meter fra Ungeren.

Jeg er kommet meget i Ungeren som teenager - og har været super glad for det.

Jeg synes det var en forkert beslutning, at sælge ungdomshuset - og jeg kan godt lide at der er kulturtilbud i København der ikke er styret af kommunen.

Jeg mener ikke man behøver opføre sig om ansvarlige/pæne unge mennesker.

Jeg synes det er ærgerligt at de grønne områder og børnefamilier i KBH til tider bringer en forstadsmentalitet med sig.

MEN:

Når det er sagt - og al politik er lagt til side. Så er jeg først og fremmest pacifist. Så snart du bruger vold - er du ude i min verden. Ungeren eksisterer primært ved, at være en modkultur - og det kan jeg respektere. Men det er kun med en teenagers dumhed, at vold kan undskyldes med - jeg var lidt gnaven og verden er mig i mod.

Ungeren er ryddet nu - det er ærgerligt. Men de unge (Som primært bor i forstæderne og ikke på Nørrebro) har i mit hoved forspildt enhver chance for, at få et nyt hus. Jeg vil i hvert fald ikke støtte dem i det.

Fanatisme er forfærdeligt og uacceptabelt. Ligegyldigt om det kommer fra Faderhuset, Venstre eller brugerne af jagtvej 69.

/Fortuna

P.S. Som beboer på Nørrebro kan jeg oplyse, at her faktisk er ret rart og roligt - på trods af bål, helikopterlarm, vejspærringer og demoer. Tro ikke på alt hvad du ser i tv ;-)

0

Del dette indlæg

/Fortuna

Jeg kan ikke helt forstå denne sætning, så jeg bliver nødt til at spørge lidt ind til den: Mener du, at man IKKE behøver at opføre sig ansvarligt?

Jeg tror, det er mig, der har misforstået, det du har skrevet, men jeg vil gerne høre, om det er rigtigt?

Hilsen

0

Del dette indlæg

/Fortuna

Jeg kan ikke helt forstå denne sætning, så jeg bliver nødt til at spørge lidt ind til den: Mener du, at man IKKE behøver at opføre sig ansvarligt?

Jeg tror, det er mig, der har misforstået, det du har skrevet, men jeg vil gerne høre, om det er rigtigt?

Hilsen

Nej - jeg mener ikke man behøver opføre sig ansvarligt (Nu er ansvarligt jo et ord med mange fortolkninger) Brugerne af ungeren må for min skyld gerne leve i en svinesti, ryge pot, eksperimentere med svampe og pisse hele det resterende samfund af... Det hører lidt til konceptet ungdom. De behøver ikke nødvendigvis rette sig efter "de voksnes" regler... igen, det hører lidt med til konceptet ungdom.

MEN!!! de må IKKE bruge vold.... det hører slet ikke med i noget som helst koncept!!!

0

Del dette indlæg

Nej - jeg mener ikke man behøver opføre sig ansvarligt (Nu er ansvarligt jo et ord med mange fortolkninger) Brugerne af ungeren må for min skyld gerne leve i en svinesti, ryge pot, eksperimentere med svampe og pisse hele det resterende samfund af... Det hører lidt til konceptet ungdom. De behøver ikke nødvendigvis rette sig efter "de voksnes" regler... igen, det hører lidt med til konceptet ungdom.

MEN!!! de må IKKE bruge vold.... det hører slet ikke med i noget som helst koncept!!!

Ok - det er den sammenhæng, du taler om ansvarlighed. Det kan jeg bedre følge.

Jeg mener, at så snart man er i kontakt med andre mennesker, er man nødt til at opføre sig ansvarligt - og for de unge fra det tidligere Ungdomshus gælder det, så snart de er sammen med folk "udefra"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så 100% enig med Carina. Man kan ikke bare melde sig ud af samfundet og leve i sin egen lille skyverden. Som borger i dagens Danmark er man nødt til at opføre sig ansvarligt. Når man kigger på billederne fra Ungdomshuset er det åbenbart at de ikke har opført sig ansvarligt i forhold til huset. Der er direkte tale om vanrøgt og misligeholdelse af et hus som de "har fået stillet til rådighed vederlagsfrit". I alle andre henseender ville de pågældende ifalde erstatningspligt men det gælder åbenbart ikke her. Københavns kommune og de øvrige borgere betaler glædeligt gildet. Når det så er sagt er jeg da enig i at man som gruppe ikke nødvendigvis behøver at følge normerne og rette sig efter de voksnes normer, men der er forskel på normer og gældende lov/regler. Sidstnævnte er lavet for at blive overholdt, og det samme gælder respekten for den private ejendomsret.

0

Del dette indlæg

Jeg skal ærligt indrømme at i de fleste tilfælde erog har jeg nok ikke været ung med de unge...... Og ja jeg betragter stadig mig selv som rimelig ung.

Men NEJ - jeg fatter SLET ikke hvordan man kan sige at det er ok at være en del af et dansk demokratisk samfund, OG høste af de goder der naturligt følger med dette - men samtidig forbeholde sig ret til IKKE at rette sig efter de regler og normer samfundet har sat. Med andre ord synes jeg så absolut at man BØR opfører sig ansvarsfuldt - for helt ærligt hvis ingen gjorde det så ville alt jo være et stort kaos. Og nej jeg synes faktisk IKKE at ansvarsløshed høre undgommen til - tvært imod synes jeg det modsatte; nemlig at det er i ungdommen man bør lære at det er den anden vej tingene fungerer.

Dertil vil jeg så helt personligt sige at jeg har meget svært ved at sympatiserer med nogle som helst som tror/håber/ønsker et sted at være uden at ville betale for det. Vi andre knokler da vores R.... i laser for de ting vi har og ejer og bor i.

Dette er ikke ment som et surt opstød - men bare min personlige mening, som er at jeg faktisk er helt og aldeles uforstående overfor det der er sket. Hvorfor i alverden fik de overhovedet lov til at være der i første omgang? Men derudover er jeg ikke et sekund i tvivl om at løsningen som vi nu har oplevet var den eneste rigtige i den eskalerende situation, selvom efterveerne fra den har været ærgelige.

Nå, men bare et pip fra mig i en dabat jeg faktisk normalt blander mig udenom, fordi jeg egentlig synes den (og måske især de unge) får mere publicitet end de fortjener i den forbindelse.

Badutski

0

Del dette indlæg

Synes lige jeg ville give min mening om dette osse.... Eftersom at jeg bor 700 meter fra jagtvej 69... Jeg vil som Badutski osse siger det, mene at det er helt hen i vejret at dette først er sket nu, 25 år efter at de besatte huset. De skal da ligesom vi andre betale husleje, varme, vand osv. hvilket de aldrig har gjort i de 25 år. AT de måske skal have et sted at være, kan jeg godt se, men hvem vil være naboer til dem... Altså jeg sys ikke det er særlig fedt. Og da de snakkede om at de kunne få stevnsgade skole, ja så var det lige før at vi fik lyst til at flytte, da dét ligger endnu tættere på os.

DE kan og har aldrig kunne opføre sig ordentligt, så hvorfor skal man sympatisere med dem. Jagtvej 69 var engang en rigtig rigtig smuk bygning, som de bare har fået lov til at ødelægge og den er langsomt forfaldet og lignede jo til sidst Jerusalems ødelæggelse. Alt i en radius af 500 m rundt om det, er blevet terioseret af graffiti og det ligner i det hele taget LORT!

Så nej de får ikke min sympati og slet ikke efter 16. dec. og de sidste 2 ugers gadekampe og hærværk.

De har en fond som vil give 15 mill. for et hus, så derfor synes jeg at det står for deres egen regning at finde et nyt hus.... MEN stakkels dem der bliver de nye naboer!!!

Dette var bare min mening! :blink::balloon:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/pokey.gif

:balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer