Guest Jmuggi

Jeg er vist gravid..

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:) Tillykke !

Hvor lang tid bliver det imellem dem ?

Jeg har en dreng på 8 til april og en pige som bliver 7 i august så det er kun er 16 månder imellem dem .

De slåsser ind imellem :bask: , men ellers har de rigtig meget glæde af hinanden det er ju altid en og lege med .

Når det først er blevet 2 kan du ikke huske hvordan det var og ha 1 , det bliver rigtig dejlig .

:biggrin: Alexandra ( Samsø )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver vist meget tæt på præcist 12 mdr. Ina blev født d. 20 okt. og min termin er vist 9. nov.

Tror ikke helt jeg forstår det før jeg kommer til første scanning og kan se det med mine egne øjne. Godt nok har lægen bekræftet det, men alligevel så virker det bare helt urealistisk for mig..

0

Del dette indlæg

Med 2 børn så tæt på hinanden bliver de suedo (staves?) tvillinger...det vil sige ala rigtige tvillinger....

De får enormt stor glæde af hinanden, men ja..de første par år bliver meget hårde..2 blebørn osv...men har venner med børn næsten lige så tæt og de har enormt meget glæde af hinanden (på trods af slåskampe ind i mellem :) )..

Tillykke med det, du (I) skal nok blive glad for det..men det skal jo lige synke ind.... :biggrin:

Ps: Jeg er tvilling og det er nu helt specielt. Ved godt det ikke er helt det samme, men det kommer ikke meget tættere på for de 2 børn i har (får)..der vil altid være en at lege med, som er så tæt på ens egen alder som muligt (hvilket også gøre det nemmere for jer, for når først de er blevet lidt ældre så får I ikke problemer med at den ene ikke forstår at den ikke må ting den anden må...de er jo næsten jævnaldrende ;) ) og så altid en at snakke med som forstår hvor man er henne i livet...samme bølgelængde (hvis altså de kan sammen :balloons: ). Men der vil jeg sige, at min søster og jeg af og til (læs OFTE :iloveyou: ) har været som hund og kat (ikke som andre tvillinger) og alligevel er vi ufattelig tæt knyttet til hinanden...det er svært at forklare...

Der er mange fordele ved at have en jævnaldrende søster/bror når man er barn/teenager/voksen...virkelig mange... ;) :respekt:

Her kommer lige nogle tanker...

Mon ikke I skal investere i en tvillingeklapvogn når først det bliver tid til sådan en...??? :loveflag:

Forresten, mens de er små/unge, kan I jo holde fødselsdagene sammen..så længe de selv har lyst...det synes jeg da klart er en fordel ;)

Desuden bruger de meget af det samme legetøj, så man behøver ikke at skal have en masse til "den lille" og så en masse til "den store", som hvis der havde været nogle år i mellem dem :bearhug:

De lærer at dele...fra starten af.. :) og tage hensyn til at de er 2 og ikke kun en...

Du behøver ikke at lægge al tøjet væk med det samme, en del kan bruges til den næste og er derfor stadig moderne!! Desuden når det ikke at få lugten af loftsrum osv...

Knus herfra, Nanna :biggrin:

Redigeret af fjorbak
0

Del dette indlæg

Stort tillykke til jer.. :)

Jeg ville bare sige, at der er 361 dage imellem min ene bror og mig og vi har det bare super godt sammen.. Vi er hinandens bedste venner..

Min mor har sagt flere gange, at det var en smule hårdt da vi var små.. Men sådan er det jo med 2 små børn..

Men det skal nok gå alt sammen..

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Hejsa og tillykke herfra...

Jeg ville bare lige fortælle min historie... Min bror og jeg er født tæt på hinanden... Han er født d. 20 september og jeg er så født 27. november året efter, så det er ca. 14 mdr. imellem os... vi har haft SÅÅÅÅ meget glæde af hinanden... og ja det med at man er lidt tvilling agtig er rigtig især også for os fordi han var dreng og lidt langsommere til at smide ble, sut og til at gå... så vi har altid været meget lige...

Min mor har fortalt mig at det jo selvfølgelig var hårdt de første år men da vi så smed bleen var det jo på samme tid og så var der jo ikke flere. Hun havde kun ble-børn i ca. 4 år... hvor andre jo har det i MANGE år...

Jeg kan slet ikke forestille mig at have vokset op uden ham så tæt på for han har ligesom bare været en total del af min dagligdag siden vi var små... både hjemme, i børnehave og senere også i skolen...

Hilsen Louise..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og mange gange tillykke..

Jeg har selv 2 børn tæt på hinanden..

Lucas er fra juni 05 og Sara er fra maj 06.. Altså 11 måneders forskel..

Derudover har vi også en stor dreng på 6 år..

Og ingen tvivl om at det er hårdt. MEGET hårdt..

Det værste er når en af dem er syg, pivet og vil hænge.. Så ender man med 2 børn der skriger..

Det er også svært når de begge er så mor-syge.. Man trøster den ene, og så den anden osv..

MEN, der er mange fordele og glæder ved det..

De underholder hinanden.. Sara griner og elsker at kigge på Lucas lege. Og når han så opfatter at hun kigger, ja så giver han den hele armen.

Lucas nusser og kysser hende hele tiden, og opfører sig allerede som en rigtig storebror. Han beskytter og favoritiserer hende hele tiden når der er andre børn..

De går i dagpleje sammen, hvilket er en fordel for mor og far her, og en fordel for dem.. De er så glade for hinanden.

Vi har intet købt til Sara.. Legetøj havde vi. Vi havde en masse neutralt tøj fra Lucas og så kom familien med alt det lyserøde da hun blev født. :)

Så helt klart mange fordele, men det er hårdt..

Jeanne

0

Del dette indlæg

Tillykke! Det er da dejligt du er gravid! :biggrin: Det skal i nok meget hurtigt blive meget glade for!

En lille kommentar til alt det de andre har svaret herinde:

Om der er utrolig lille alderforskel mellem to søskinde eller ej betyder ikke nødvendigvis at de bliver meget mere knyttet til hinanden - jeg tror det er præcis som med andre søskinde. Jeg tror det har ligeså mange fordele som det har ulemper, og ja altså når man får børn så får man børn, om de kommer tæt på hinanden eller ej er ikke altid noget planlagt eller ej.

Grunden til jeg lige skulle have dette ud er:

Vi er tre søskinde. Mine brødre har kun lidt over et år imellem sig. Min mor har sagt maaange gange at det må have været nemmere med tvillinger, så skulle hun i det mindste ikke være bange for at den ældste gjorde den mindste fortred. Nu er de 35 og 36 år. De har haft mange fælles venne op igennem årene, og det tror jeg er den største fordel for dem ved at være så tæt på hinanden. Altså de har og har altid haft et godt forhold, men drillede hinanden meget mens de var små.

Så kommer jeg, ti år efter min yngste bror. Ja, jeg er efternøleren. Man skulle tro at en så stor aldersforskel gjorde at man ikke fik et rigtigt søskineforhold, men den gang ej. Men ældste storebror har været som en læremester for mig (eller det har han i hvert fald prøvet på). Vi har været så meget uvenner så mange gange! Og det selvom der er 11½ år mellem os! Min yngste storebror, som er lidt over 10 år ældre end mig, og jeg har haft det mest vidunderlige forhold. Jeg nægter simpelthen at tro på at vi kunne have haft det bedre om vi var tvillinger! Uha, ja jeg kan ikke helt forklare det, men vi er så nære og har altid været så glade for hinanden!

Min mor rammede det faktisk meget godt her den anden dag. Hun er ved at skrive en sang til vores bryllup, og så skulle et vers i sangen handle om mit forhold til den ældste og et andet til den yngste bror. Det første gik meget fint. Men som hun siger det selv - hun ved slet ikke hvordan hun skal få et vers til at rumme så meget som vores forhold er og altid har været!

Oki - måske ikke så sagligt det her - men hvis i får en efternøler om 10 år kan du måske huske det her og være glad :)

Hilsen den der ikke er tæt i alder på sine søskinde - men alligevel tæt!

(Undskyld det blev så langt, skulle bare lige ud med det!)

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar.. det er virkeligt dejligt at man kan få vendt alting herinde.. og dejligt med jeres kommentarer og tanker omkring det. Man kan sgu godt komme helt i tvivl om vi kan klare det, når man hører hvor hårdt folk siger det er.. men så hjælper det at tænke på nogle af fordelene også.. og største fordel må vel være at være velsignet med to børn? Måske dobbelt hårdt.. men vel også dobbelt skønt?

0

Del dette indlæg

:) TILLYKKE, søde Jmuggi!

Kan godt forstå dine betænkeligheder, men jeg er ret sikker på at det nok skal blive godt når først barn nr 2 er kommet til verden.

Der er kommet flere fordele frem i denne tråd. Prøv at skrive dem allesammen på en liste, evt laminere den, og bruge den til når du/I synes det er for hårdt og uoverskueligt med to ble-børn. For der ER da virkelig mange fordele - det kan nok bare være lidt svært at se dem, når man sidder midt i "helvedet" mens de er helt små.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja der er mange fordele og ulemper ved sådan et par størrelser... mit bedste råd er: Lev i nuet og nyd de gode stunder... lad være med at spekulere over fremtiden... det ændrer den ikke alligevel... Lev hver dag som om det var den sidste og nyd det, nyd det nyd det... :lol:

Og du skal da os' ha' et stort TILLYKKE fra mig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer