Anettekj

Anette og Carstens Sankt Hans bryllup

193 indlæg i dette emne

Hej Anette

Har lige kigget opskriftstråden igennem og fandt ikke umiddelbart en kageopskrift til lactoseintollerante (går ud fra det er det, du ikke kan tåle!?) Men ellers kan du jo prøve at oprette en tråd og efterlyse kageopskriften - der er måske nogle Zillaer, som ligger inde med sådan en opskrift?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anette

Jeg har lige været inde på Astma-Allergi forbundets hjemmeside, og de har en masse opskrifter på diverse retter mv uden mæk. Her er et link til kageopskrifter uden mælk Der er desværre ikke en bryllupskageopskrift, men der er fx chokoladekager og lagkage og mandelkage mv., så måske kan I bruge nogle af de opskrifter som udgangspunkt... og måske er der en eller anden form for dessertcreme, som I kan bruge til mellemlag....

0

Del dette indlæg

Hej Anette

Jeg har lige været inde på Astma-Allergi forbundets hjemmeside, og de har en masse opskrifter på diverse retter mv uden mæk. Her er et link til kageopskrifter uden mælk Der er desværre ikke en bryllupskageopskrift, men der er fx chokoladekager og lagkage og mandelkage mv., så måske kan I bruge nogle af de opskrifter som udgangspunkt... og måske er der en eller anden form for dessertcreme, som I kan bruge til mellemlag....

Tusind tak søde Anja for alt det du har undersøgt... Vi har lige været et par dage i Aabenraa og heldigvis ville konditoren fra Cafe Bonnich gerne lave en mælkefri bryllupskage til os - Hun havde allerede undersøgt det hele og havde et godt forslag da vi kom - Så det er bare super dejligt :lol:

Kagen består af luftige mandelbunde, kagecreme (lavet på soyamælk) blandet med friske jordbær og så den sædvanlige pynt med marcipandækning... Det lyder lækkert, men man kan desværre ikke få en smagsprøve, men hun ville gerne stå inde for at det bliver godt, så det må vi satse på... ;)

Til gengæld kan jeg sikkert bruge en af opskrifterne du har fundet til min 30-års fødselsdag på søndag -HAHA-

Tusind tak Anja - Du fortjener en kæmpe :bearhug:

Knus Anette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anette

Håber I har haft en god påske. Skulle I ikke (ligesom Pernille) tale med præsten i påsken?

Er lige blevet gjort opmærksom på, at der er Aabenraa Bjergmarathon den 23. juni. Mere hvis I skal gøre jere gæster opmærksomme på, at der kan være trafikale ændringer. Jeg har ikke lige fundet ud af hvilke det evt. vil være, men du kan se løbsruten her!

0

Del dette indlæg

Hej Anette

Hvordan gik det med udtagelsen til landsholdet den 1. april - kom du med på holdet? Er det derfor du ikke er herinde og skrive?? :cheerleader3::cheerleader3::denmarkflag: Er du igang med at spille hockey-VM? :respekt::rolleyes::super::sm:

Hej Anja!

Ja (y):):) Jeg er blevet udtaget til landsholdet i floorball (indendørs hockey) og blevet kåret som årets målmand i DK, så det er rigtig rigtig sejt :respekt:

Vi skal spille A-VM i Frederikshavn 10.-20. maj, men jeg skal til eksamen den 22. maj, så jeg er rigtig presset med læsning og træning lige nu - Det har sat bryllupsplanlægningen lidt på standby... Også fordi at jeg ved at når jeg først logger ind går der jo 3 timer før jeg logger ud igen, så der gik lidt for meget tid herinde... Jeg blev lige nødt til at tage en kold tyrker ;)

Til gengæld har jeg overstået min sidste eksamen 1. juni og så skal jeg ikke lave andet end at planlægge bryllup og gøre klar til at flytte :respekt:

:o Anette

0

Del dette indlæg

Tillykke med udnævnelsen som årets målmand :respekt:

Puha Anette, sikke meget du får om ørerne i de næste par uger. Så kan jeg bedre forstå, at du ikke har haft så meget tid til at kigge forbi BK. Savnede dig jo helt, bliver jo nød til at følge med i din tråd, når nu vi ikke kun er "dato-forbundet" men også skal være i samme by!

Har I snakket med præsten, eller klarer I det efter din eksamen? Held og lykke med eksamen og VM i floorball :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med udnævnelsen som årets målmand :respekt:

Puha Anette, sikke meget du får om ørerne i de næste par uger. Så kan jeg bedre forstå, at du ikke har haft så meget tid til at kigge forbi BK. Savnede dig jo helt, bliver jo nød til at følge med i din tråd, når nu vi ikke kun er "dato-forbundet" men også skal være i samme by!

Har I snakket med præsten, eller klarer I det efter din eksamen? Held og lykke med eksamen og VM i floorball :cheerleader3:

Tusind tak - Jeg har sandelig også savnet at være herinde....

Vi snakkede også med præsten i påsken (fredag den 30. marts) - Det var en rigtig god samtale... Hun spurgte os om ca. det samme som hun spurgte jer om - "hvorfor vi ville giftes - og hvorfor nu. Hvorfor i en kirke og ikke på rådhus. Hvorfor vi elskede hinanden. Og kirkens og guds betydning i vores liv. Hvad vi ligger i sætningen "medgang og modgang"" - Man får virkelig sat ord på nogle ting :cheerleader3: Jeg er rigtig glad for at vi har valgt hende som præst :respekt:

:respekt: Anette

0

Del dette indlæg

Juhuuu - Vi har måske fundet vores vielsesringe... :respekt::respekt:

og vi har ikke engang været ude og kigge seriøst endnu...

Vi synes i begge to at det er de flotteste vi har set... Vedlægger lige et billede:

post-25659-1175193543.jpg

Så må vi se om vi har råd til dem... Det blir lidt spændende :respekt:

Vi har været ude og kigge på dem - De koster 9900,- incl gravering, men desværre var de alt for klodsede til mine tynde lange fingre... ØV ØV - For de er bare så flotte... Men vores plan er nu at se om vi kan få lavet nogle der ligner der ikke er helt så tykke og firkantede... krydser fingre...

0

Del dette indlæg

Tillykke med udnævnelsen som årets målmand :cheerleader3:

Har I snakket med præsten, eller klarer I det efter din eksamen? Held og lykke med eksamen og VM i floorball :rolleyes:

Vi snakkede også med præsten i påsken (fredag den 30. marts) - Det var en rigtig god samtale... Hun spurgte os om ca. det samme som hun spurgte jer om - "hvorfor vi ville giftes - og hvorfor nu. Hvorfor i en kirke og ikke på rådhus. Hvorfor vi elskede hinanden. Og kirkens og guds betydning i vores liv. Hvad vi ligger i sætningen "medgang og modgang"" - Man får virkelig sat ord på nogle ting :denmarkflag: Jeg er rigtig glad for at vi har valgt hende som præst :respekt:

:respekt: Anette

Jeg synes også, at hun er en rigtig god præst - er helt tryg ved at have valgt hende. Men jeg synes, at det var lidt svært at svare på nogle at spørgsmålene, fordi det kan være svært at sætte ord på en følelse. Er dog meget spændt på, hvordan talen nu bliver :respekt:

Hun fortalte også, at det bryllup som skulle have været kl 13, er blevet aflyst, da bruden er blevet gravid, så jeg tror kun vi bliver 4. Så er der et lillle hul mellem dig og Anja og til os - så nu kan I roligt gå lidt over tid :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tillykke med udnævnelsen som årets målmand :super:

Har I snakket med præsten, eller klarer I det efter din eksamen? Held og lykke med eksamen og VM i floorball :)

Vi snakkede også med præsten i påsken (fredag den 30. marts) - Det var en rigtig god samtale... Hun spurgte os om ca. det samme som hun spurgte jer om - "hvorfor vi ville giftes - og hvorfor nu. Hvorfor i en kirke og ikke på rådhus. Hvorfor vi elskede hinanden. Og kirkens og guds betydning i vores liv. Hvad vi ligger i sætningen "medgang og modgang"" - Man får virkelig sat ord på nogle ting :) Jeg er rigtig glad for at vi har valgt hende som præst :respekt:

:cheerleader3: Anette

Jeg synes også, at hun er en rigtig god præst - er helt tryg ved at have valgt hende. Men jeg synes, at det var lidt svært at svare på nogle at spørgsmålene, fordi det kan være svært at sætte ord på en følelse. Er dog meget spændt på, hvordan talen nu bliver :denmarkflag:

Hun fortalte også, at det bryllup som skulle have været kl 13, er blevet aflyst, da bruden er blevet gravid, så jeg tror kun vi bliver 4. Så er der et lillle hul mellem dig og Anja og til os - så nu kan I roligt gå lidt over tid :sm:

JUBIII........... SÅ KAN JEG FÅ ALLE SALMERNE OG DEN MUSIKALSKE UNDERHOLDNING I KIRKEN ALLIGEVEL :respekt: (vi skal jo bare være færdig til kl 14 (y) )

Kære Anette

STORT TILLYKKE :respekt: Hvor er det bare flot at du blev udtaget og ikke mindst kåret til årets målmand - super flot. Det bliver spændende med VM... og så eksamner, færdiguddannelse og bryllup - sikke mange indtryk på kort tid. Du må jo sige, hvis der er noget, som vi andre kan hjælpe en lille msule til med i planlægningen :cheerleader3: pøj pøj med det hele i hvert fald.

Vi skal til samtale med præsten på næste tirsdag den 1. maj. Sad og drak cocktails med min veninde i lørdags og fik faktisk formuleret nogle ting jeg ville svare på de spørgsmål I nævner - nu kan jeg sg* ikke huske de geniale svar :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"JUBIII........... SÅ KAN JEG FÅ ALLE SALMERNE OG DEN MUSIKALSKE UNDERHOLDNING I KIRKEN ALLIGEVEL :) (vi skal jo bare være færdig til kl 14 :bearhug: )

Kære Anette

STORT TILLYKKE :cheerleader3: Hvor er det bare flot at du blev udtaget og ikke mindst kåret til årets målmand - super flot. Det bliver spændende med VM... og så eksamner, færdiguddannelse og bryllup - sikke mange indtryk på kort tid. Du må jo sige, hvis der er noget, som vi andre kan hjælpe en lille msule til med i planlægningen :loveboard: pøj pøj med det hele i hvert fald.

Vi skal til samtale med præsten på næste tirsdag den 1. maj. Sad og drak cocktails med min veninde i lørdags og fik faktisk formuleret nogle ting jeg ville svare på de spørgsmål I nævner - nu kan jeg sg* ikke huske de geniale svar :balloons:"

Nej nej Anja, den har du vist fået helt galt i halsen - nu skal du ikke brede dig ud over hele dagen :balloon:

Og ja Anette, du må endelig sige til, hvis du har brug for en hånd mht planlægning - for vi andre har næsten ikke noget at se til :loveflag: Nej spøg til side, sig endelig til.

Redigeret af hyrzkov
0

Del dette indlæg

Hej Anette og Pernille

Er der egentlig nogen af jer, der ved, hvor mange mennesker der er plads til i Sct. Jørgens Kirke? Ellers spørger jeg lige præsten på næste tirsdag, når vi skal til Aabenraa og tale med ham.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pernille og Anja!

Tusind tak for tilbuddet - Det er virkelig sødt af jer at i vil hjælpe :cheerleader3:

Kan dog ikke lige komme i tanke om noget andet end hvis i kunne læse retsmedicin for mig... ;)

Jeg aner ikke hvor mange der kan være - Så du må endelig spørge Anja...

Forresten da vi snakkede med præsten og gennemgik vielsesritualet sagde hun at vi skulle sidde sammen med ryggen til alle under hele ceremonien, fordi sådan gør de i Aabenraa. Jeg havde egentlig troet at vi skulle sidde overfor hinanden indtil selve vielsen (med siden til alle) og så derefter sidde sammen... Hun sagde at på denne måde bliver det mere intimt for brudeparret - På den anden side så er der ingen af vores gæster der kan se os... - Hvad synes i om det?

:) Anette

0

Del dette indlæg

Hej Pernille og Anja!

Tusind tak for tilbuddet - Det er virkelig sødt af jer at i vil hjælpe :loveflag:

Kan dog ikke lige komme i tanke om noget andet end hvis i kunne læse retsmedicin for mig... ;)

Forresten da vi snakkede med præsten og gennemgik vielsesritualet sagde hun at vi skulle sidde sammen med ryggen til alle under hele ceremonien, fordi sådan gør de i Aabenraa. Jeg havde egentlig troet at vi skulle sidde overfor hinanden indtil selve vielsen (med siden til alle) og så derefter sidde sammen... Hun sagde at på denne måde bliver det mere intimt for brudeparret - På den anden side så er der ingen af vores gæster der kan se os... - Hvad synes i om det?

:) Anette

Det er jeg faktisk ikke så begejstret for :loveboard: jeg vil gerne kunne se gæsterne i kirken også - ellers oplever man jo ikke rigtig stemningen der... og det er da også vildt intimt at sidde og kigger over på sin tilkommende... øv - det tror jeg jeg vil protestere imod :balloons: Og det er da også synd for gæsterne at de bare skal glo på vores rygge og ikke kan se os... og hvad med min stakkels far, der skal sidde ved siden af mig??? :cheerleader3: Den variant er jeg bestemt ikke til

0

Del dette indlæg

Hej Pernille og Anja!

Tusind tak for tilbuddet - Det er virkelig sødt af jer at i vil hjælpe :heart:

:cheerleader3: Anette

Det er jeg faktisk ikke så begejstret for :rolleyes: jeg vil gerne kunne se gæsterne i kirken også - ellers oplever man jo ikke rigtig stemningen der... og det er da også vildt intimt at sidde og kigger over på sin tilkommende... øv - det tror jeg jeg vil protestere imod :super: Og det er da også synd for gæsterne at de bare skal glo på vores rygge og ikke kan se os... og hvad med min stakkels far, der skal sidde ved siden af mig??? :cheerleader3: Den variant er jeg bestemt ikke til

Hej Anette

Jeg spurgte vores præst, og det er ok med ham, at vi stiller stolene over for hinanden - tjekkede også med kirketjeneren som også er ok med det.

Det kan være 160 i kirken, så mon ikke det kommer til at række? ;)

Jeg har lagt nogle billeder ind i min tråd på side 29 af kirken - billeder jeg tog i mandags :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

PUhaaa - VM og eksamen nærmer sig...

Skal afsted på torsdag i 10 dage til floorball-VM i Frederikshavn (10.-20. maj) og eksamen 22. maj og 1. juni.... Håber det går... Men glæder mig også helt vildt til VM :pokey:

Vi har trådløst internet på hotellet, så det kan da være jeg kigger ind hvis jeg får tid - Det er jo først og fremmest kampene det drejer sig om...

Har ikke haft så meget tid til at tænke bryllup, men jeg kommer stærkt igen efter 1. juni.... Hvor det eneste jeg skal koncentrere mig om (hvis jeg består eksamen) er bryllup og flytning - Vi skal nemlig flytte den 15. juni.

Jeg har også lige fået min førsteprioritet i turnusønske - Aabenraa start 1. september og har skrevet under på min ansættelseskontrakt - Så nu kan jeg godt blive gravid ;)

Og min kæreste har været til jobsamtale på Aabenraagymnasium idag og det gik godt - Så det er bare super dejligt at det ser ud til at lykkes for os at bo og arbejde i samme by :):ilovebryllupsklar::denmarkflag:

Ej - Jeg blir også lige nødt til at fortælle at vi var til konfirmation igår i samme kirke som vi skal giftes og jeg fik bare totalt sommerfugle i maven og kunne ikke lade være med at bruge det meste af tiden på at smile forelsket til Carsten og tænke på at der ikke var ret lang tid til at vi går op af kirkegulvet :):pokey::super:-HAHA-

- Ej, hvor jeg glæder mig - Og det blev bare meget mere virkeligt af at være der...

Redigeret af Anettekj
0

Del dette indlæg

Kære Anette

Var lige inde og se på floorball siden..... Det bliver simpelthen så spændende med VM og ikke mindst din sidste eksamen.

Dejligt at I begge får job (krydser stadig fingre for Carsten) i samme by.

Stolene oppe ved alteret bliver brudeskamlerne i venstre side, og de 2 wener stole med ryglæn i højre side... de har ikke 4 ens stole - men det ser nu fint nok ud. Vores præst tjekkede som sagt med kirketjeneren, og hun sagde det ikke var et problem - og hvis I også skal have det på den måde, så skal hun jo kun omrokere stolene en enkelt gang :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Juhuuu - Vi har måske fundet vores vielsesringe... :):)

og vi har ikke engang været ude og kigge seriøst endnu...

Vi synes i begge to at det er de flotteste vi har set... Vedlægger lige et billede:

post-25659-1175193543.jpg

Så må vi se om vi har råd til dem... Det blir lidt spændende :)

Super flotte ringe, dem har vi nemlig også købt, og se lige datoen nedenunder :cheerleader3:

Det var enten dem, eller dem med fingeraftryk i, men der syntes jeg ikke der er plads til stene i :)

Lisa

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer