August 2007

Jakkesæt eller kjole og hvidt

19 indlæg i dette emne

Min kæreste (og egentlig også jeg) er bare i syv synd over hvad han skal have på. På den ene side synes vi kjole og hvidt er utrolig flot og galant, og vi skal først giftes kl. 15.30, og så er der nogen der siger at kjole og hvidt passer bedst. Derudover, er min kæreste ret høj så tror han ville kunne bære det flot.

På den anden side kunne et rigtig flot jakkesæt også være flot. Det kan gøres lidt moderne og smart med en flot slips osv. Men ved det virkelig ikke. Er kjole og hvidt for "gammeldags"? Ellers passer det bare super flot til en stor hvid kjole?

Ja, som I kan høre er vi i syv sind. Så vil I ikke give jeres tanker til kende?

Kom frit frem :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm... Det kommer helt an på hvilken slags fest i skal holde. Kjole og hvidt signalerer at det er formelt... Holder i havefest eller noget i et forsamlingshus vil det derfor nok ikke gøre sig så godt. Men er det den store fest er det da fantastisk!

Husk bare, at din far og forloveren også skal have kjole og hvidt på. Det andet bliver for rodet...

/Fortuna

Redigeret af Frk.Fortuna
0

Del dette indlæg

Hejsa. :cheerleader3:

Min kommende mand skal have kjole og hvidt på hvilket vi begge synes er rigtig flot :boohoo: Forloveren skal ikke have kjole og hvidt på men ganske almindelig jakkesæt.Personligt synes jeg det er helt fint og ikke bliver for rodet.Synes gerne der må være forskel på gom og gæster men det er jo bare min mening ;)

:thanks: Christine

0

Del dette indlæg

Min tilkommende har selv valgt kjole og hvidt. Han ville gerne benytte lejligheden til at bære sådan et sæt og være rigtig flot :boohoo:

Vi ved ikke endnu om hans bror, som skal være forlover, kommer i kjole og hvidt også. Det er ikke et "krav" fra vores side, men det vil selvfølgelig se flot ud. Det afhænger lidt af, hvad han kan få fat i, da han først kommer tilbage til Danmark 12 dage inden brylluppet. Jeg regner ikke med, at svigerfar har det samme outfit.

Vi har ikke skrevet dresscode i invitationerne. Vi regner med at gæsterne kommer i festtøj, som de befinder sig godt i - det er det vigtigste, så det bliver en dejlig fest for alle.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. tidspunktet for jeres vielse, så er kjole og hvidt den korrekte påklædning. Men det kommer jo lidt an på festen og på din egen kjole. Hvis det skal være en helt uformel fest og du kommer i en afdæmpet selskabskjole, så er kjole og hvidt måske lige i overkanten og habit bedre.

Men hvis det skal være gallafest og du kommer i stor, hvid kjole, så er kjole og hvidt da bare super. Næsten alle mændene havde kjole og hvidt på til vores bryllup og det var utrolig festligt og flot.

Kjole og hvidt "klæder" brudekjolen helt fantastisk, det er super festligt og mænd kommer bare til at se så velproportionerede og stilige ud i det, hvad enten de er bygget som græske guder eller de er småbuttede og lavbenede...

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg er enig i at det kommer an på hvilken fest det er i skal holde.

Min tilkommende var selv meget i tvivl om netop dette spørgsmål, han valgte at købe et jakkesæt med lang jakke (i stil med dem man kan få fra Wilvorst), en råhvid skjorte (passer til min kjole), vest og en pastron.

Det er stadigvæk meget elegant (husk det er vigtigt med asserories der passer), og samtidig afslappet.

Min kæreste mener at kjole og hvidt er meget flot, elegant og KLASSISK - derfor valgte han anderledes.

Vi skal selv giftes kl. 15.00

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg vil tilslutte mig det der tidligere er sagt - det kommer lidt an på festen og så selvfølgelig i sidste ende, hvad din mand gerne selv vil i.

Min gemal har valgt sort jakkesæt til vielsen (kl. 14) og alm. hvid skjorte, vest og alm. matchende slips. Om aftenen skifter han til smoking. VI har signaleret festlig påklædning til gæsterne og ved at flere af mændene vælger samme koncept som min gemal.

Jeg synes personligt at kjole og hvidt er utrolig flot og meget elegant. Og har han højden er det bare endnu bedre.

Kh Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig i det, som allerede er nævnt mht hvilken type fest mand holder. Dog synes jeg også man skal tage hensyn til, hvilken type manden er. Hvis han slet ikke er til det helt stive puds, så skal man ikke vælge kjole og hvidt - da er et jakkesæt nemmere at "dresse" op og ned efter typen.

Min kæreste er normalt slet ikke til fine presse-foldede bukser og skjorte/slips, derfor ved jeg at han ikke kommer i kjole og hvidt (selvom jeg ikke må vide, hvad han skal have på). Han ville være så utilpas i sådan et sæt, at det ville skinne igennem, og ser det s.. ikke særligt godt ud. Det jeg mener er, at manden skal vælge det, som han ville følge sig godt tilpas i også, og ikke kun hvad man synes ser godt ud.

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Min kæreste (og egentlig også jeg) er bare i syv synd over hvad han skal have på. På den ene side synes vi kjole og hvidt er utrolig flot og galant, og vi skal først giftes kl. 15.30, og så er der nogen der siger at kjole og hvidt passer bedst. Derudover, er min kæreste ret høj så tror han ville kunne bære det flot.

På den anden side kunne et rigtig flot jakkesæt også være flot. Det kan gøres lidt moderne og smart med en flot slips osv. Men ved det virkelig ikke. Er kjole og hvidt for "gammeldags"? Ellers passer det bare super flot til en stor hvid kjole?

Ja, som I kan høre er vi i syv sind. Så vil I ikke give jeres tanker til kende?

Kom frit frem :cheerleader3:

Det er jo selvfølgelig en smagssag, og der er jo også spørgsmålet om anvendeligheden bagefter... og hvilken type fest man vil holde... og hvilken type manden er.

Og jo, der er regler, men lige som traditionerne, kan man jo sagtens vælge det, man har lyst til.

Min kæreste kommer i kjole og hvidt, og vi har mange venner, som også kommer i kjole og hvidt. Jeg synes det er super flot og meget elegant og passer FANTASTISK til en stor brudekjole :boohoo:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Men er der ikke nogle regler for hvornår man bære kjole og hvidt.

VH Heto

Det er lettere at finde rundt i på engelsk, hvor "jackét" hedder "morning suit" og "kjole og hvidt" hedder "evening suit".

Vielse før kl. 15 = Formiddagsbryllup. Formel påklædning er jackét til herrerne og knælang kjole til damerne. Er det mindre formelt kan herrerne bære en lys habit (jakkesæt).

Vielse efter kl. 15 = Eftermiddagsbryllup. Formel påklæding er kjole og hvidt til herrerne (eller gallauniform, hvis man har en sådan) og lang kjole til damerne. Er det mindre formelt kan herrerne bære en mørk habit (jakkesæt).

Smoking hed egentlig oprindeligt "smoking jacket", altså en rygejakke - og er egentlig bare en jakke som herrerne skiftede til, når de bar kjole og hvidt og de skulle ind og ryge cigarer efter middagen. Så var det smart at kunne skifte til en rygejakke som man kunne tage af igen, før man gik tilbage ind til damerne, så man ikke lugtede grimt af cigarrøg. Derfor er smoking ikke egentlig formelt tøj.

Smoking bærer man kun efter kl. 17 og aldrig i kirken.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres gode kommentarer. Kan sagtens se hvad I mener om at det afhænger af hvilken fest man holder. Vi skal holde det på en hvad man nok vil kalde fin restaurent. Vi har nu kun valgt den fordi den havde den rigtige beliggenhed, og så er deres mad kanon. Og vi skal først giftes kl 15.30 så det er jo forholdvist sent, men det er nu vores eget valg. Vi snakkede lige om det igen i går, og tror kæresten hælder mest til jakkesæt. Det er mest ham, siger ham. Og det er vel det vigtigste. På sådan en dag skal man vel have det på man allerhelst vil have på. Så tror vi skal ud og kigge lidt i morgens, så må vi se hvad det ender med :cheerleader3:

Kan I alle have en god solskinsdag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Mín kommende skal have et lækkert jakkesæt på med et super lækkert slips. Vi er ikke så gamle (læs 26 og 27 år), så vi vil gerne være lidt ungdommelige i vores udtryk. Min kjole er også enkel og super flot.

Vi har dog den lille ting, at min kærestes mors kæreste (fik I den :thumbsupsmileyanim: ) vil bære smoking. Vi har fortalt ham at gommen skal have jakkesæt på, men han insisterer på, at det er hvad han skal have på. Jeg synes måske det er lidt upassende, at gæsterne er "bedre" klædt på en gommen. Vi har dog ikke sagt så meget direkte til pap-svigerfar, da det jo ikke er vores bord at belære ham om edikette. Jeg vil dog nok lige nævne det 1-2-3 gange mere, så han kan nå at fande den ;)

0

Del dette indlæg

Vi har akkurat samme alder som jer, og jeg synes nemlig også godt det må være lidt moderne. Min kjole er enkel og romantisk. Synes måske godt kjole og hvidt kan blive lidt gammeldags at se på, hvis du forstår.

Det er da lidt trælst med din papfar. Smoking hører jo altså overhovedet heller ikke hjemme i en kirke, det kan du jo sige til ham :thumbsupsmileyanim: Men ja, ellers er det jo hans sag. Det kommer jo ikke til at gøre noget ved jeres dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres gode kommentarer. Kan sagtens se hvad I mener om at det afhænger af hvilken fest man holder. Vi skal holde det på en hvad man nok vil kalde fin restaurent. Vi har nu kun valgt den fordi den havde den rigtige beliggenhed, og så er deres mad kanon. Og vi skal først giftes kl 15.30 så det er jo forholdvist sent, men det er nu vores eget valg. Vi snakkede lige om det igen i går, og tror kæresten hælder mest til jakkesæt. Det er mest ham, siger ham. Og det er vel det vigtigste. På sådan en dag skal man vel have det på man allerhelst vil have på. Så tror vi skal ud og kigge lidt i morgens, så må vi se hvad det ender med :cheerleader3:

Kan I alle have en god solskinsdag :cheerleader3:

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Min kæreste har længe snakket om det såkaldte "pingvinsæt" - men det var før han faktisk faldt på knæ.

Nu hælder ham meget til et lyst jakkesæt med vest og hvad dertil ellers hører. Hans far som også skal være forlover, skal have det samme på. Måske

ikke vesten, men de kommer til at ligne hinanden.

Vi skal giftes d. 1. sep og til et sommerbryllup passer lyst jakkesæt rigtigt godt. Han tænker nemlig også i anvendeligheden senere. Han har et super flot og dyrt

jakkesæt, og så ville det også være fint at have et lyst.

MEN som sagt, er det jo op til hver enkelt. Men når man skal give så mange penge for det, syntes jeg også, det er perfekt hvis han kan bruge det til andre lejligheder.

Joan

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer