Stine&Michael

fotomontage

23 indlæg i dette emne

Ja jeg har lige kigget LouiseL's fotomontage igennem og er da ikke i tvivl om at det da er noget jeg må lave til min kommende mand også. Jeg har godt travlt - brylluppet skal stå 16/6 ....

Men søde piger - hvordan hulen laver man sådan en fotomontage - altså jeg er okay til computere - men hvilket program kræver det??

Og hvordan er det lettest at få det vist på selve dagen??

Håber på svar snart for jeg har pænt travlt, ik ;o)

Knus Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Stine :)

Ja....du går ind på www.onetruemedia.com og her melder du dig ind...det er gratis. Derinde er der et program, som du bare følger step by step....det er meget, meget nemt! Du skal bare vide hvor jeres billeder ligger på computeren, så du kan uploade dem derinde.

Du kan også forsøge dig med power point.....det var jeg i gang med at få hjælp til, da jeg ikke troede, dvd´en jeg havde bestilt, ville nå at dukke op.....derfor: Hvis du bestiller montagen på one true media, så husk at gør det i god tid....dem skal helt fra usa. Den koster ca. 300 kr i alt inkl. forsendelse.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Windows movie maker er genialt.

Det er standard i windows pakken.

Jeg bruger det til undervisning i musikvideoer.

Held og lykke.

Bare spørg hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

~ :bestwishes:

Hej.

Jeg er også vild med LouiseL´s fotomontage, og har rumsteret med tanken siden jeg så hendes. Nu har jeg leget lidt med Windows movie maker, og det er faktisk nemt, selvom jeg ikke er en computer-haj.

Da jeg er typen der ikke kan holde en tale (vil helt sikkert komme til at :cheerleader3: så meget at ingen får hørt talen alligevel) har jeg tænkt på, om man kunne indtale talen sammen med montagen evt. med musik som baggrund.

Kan man det?

Hilsen

Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke.

~ :cheerleader3:

Hej.

Jeg er også vild med LouiseL´s fotomontage, og har rumsteret med tanken siden jeg så hendes. Nu har jeg leget lidt med Windows movie maker, og det er faktisk nemt, selvom jeg ikke er en computer-haj.

Da jeg er typen der ikke kan holde en tale (vil helt sikkert komme til at :thumbsupsmileyanim: så meget at ingen får hørt talen alligevel) har jeg tænkt på, om man kunne indtale talen sammen med montagen evt. med musik som baggrund.

Kan man det?

Hilsen

Marie

Du kan ihvertfald godt indtale talen, og lade den køre under montagen. Du skal bare have en mikrofon til computeren, eller evt en mp3 afspiller, der er mange der har diktafon indbygget, de fungerer okay. Er ikke lige så meget computer-haj at jeg ved hvordan man laver med både tale og musik i baggrunden. Men det kan da sikkert godt lade sig gøre, hvis man bare har de rigtige programmer....

Tror det kunne blive rigtig flot. Og et fint alternativ til en tale, hvis man ikke lige er til det.

0

Del dette indlæg

Held og lykke.

~ :)

Hej.

Da jeg er typen der ikke kan holde en tale (vil helt sikkert komme til at :unsure: så meget at ingen får hørt talen alligevel) har jeg tænkt på, om man kunne indtale talen sammen med montagen evt. med musik som baggrund.

Kan man det?

Hilsen

Marie

Ja det kan man godt, men ikke I movie maker, den vil kun høre en ting af gangen.

Det du kan gøre er at indspille talen, mens musikken kan høres. :blink:

Eller (og det er den bedste løsning jeg kender) så skal du indspille talen i et program der hedder Audacity!

Det er gratis, man googler bare download audacity, og så virker det som en gammeldags kasettebåndoptager. :thumbsupsmileyanim:

Så optager man sin tale og sin musik,

man kan klippe flere stykker musik sammen.

Og man kan selv justere lyden.

Held og lykke

~ :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lotte.

Du skal importere lydfilen (Ctrl+I) eller på samme måde som du har hentet dine billeder, så du kan se dem i Collections. Nederst, der hvor du sætter dine biller ind, klikker du på "show timeline". nu skifter det og dine billeder bliver små, men så kan man se musik og titler som man ligger ind. Du skal nu trække musikfilen ned til der hvor der står "audio/Music". du kan sætte den til at afspille på det tidspunkt du har lyst ved bare at trække den fra side til side.

Håber det hjalp dig.

Mvh

Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det ved jeg faktisk :thumbsupsmileyanim: Lige under hvor filmen kører - der er der en lille lilla firekant - klik på den - og vupsi så fylder din film hele skærmen.

Kan du finde den?

Ved du så til gengæld hvor jeg kan finde en god kærlighedssang - jeg kan vist ikke rigtig finde ud af det der med at importere noget musik. Og jeg ved heller ikke helt hvilken sang jeg gerne vil have! den skal efterhånden være ret lang.... Har du en sang på en cd - som du så lægger ind???

0

Del dette indlæg

Filen C:\Documents and Settings\cengj\Dokumenter\Musik\Danser med drenge\Danser med drenge5 Aldrig undvære dig.wma er beskyttet ved hjælp af digital styring af rettigheder og kan ikke importeres.

Denne fejl kommer - når jeg prøver at importer den! Jeg har lige lagt den ind på pceren fra min egen cd - hvad gør jeg forkert. Håber meget I kan hjælpe!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har godt nok ikke været udsat for problemet med musikken. Jeg har lavet en takkevideo ifm. vores bryllup, og jeg gjorde det, at jeg kopieret det musik, jeg ville bruge i Windows Media Player, og så importerede jeg bare musikken til Movie Maker.

Håber det kan hjælpe......

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer