Mtune

Er jeg sart?

32 indlæg i dette emne

Vi sendte indbydelser ud i onsdags

Igår skriver Davids søster så via msn at hun kommer.. Og vi opdager den sådan lidt ved et tilfælde.. Jeg synes ikke det er okay at svare via msn, netop fordi ens computer kan gå ned eller man får lukket vinduet uden at se hvad der står.. Og det er ikke alle der gemmer samtaleoversigt..

David synes det er helt okay og vi var lige ved at blive uvenner over det.

Jeg synes der er stor forskel på en fødselsdagsindbydelse og en bryllupsindbydelse.. Og i vores indbydelser har vi sammen med SU-datoen skrevet vores adresse hjem til, samt vores fastnet-nummer.. Er jeg så sart når jeg synes msn ikke duer til svar til vores bryllup?

Knuz Mia :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig ville det være helt fint med svar over messenger - jeg er sikker på, at personen ville kontakte mig igen, hvis de havde skrevet det over messenger og jeg ikke havde svaret/kommenteret det i vinduet med det samme. Men det er jo en smagssag - jeg bruger selv messenger meget, så det ville være helt ok for mig, at få et "ja tak vi kommer" ad den vej.

0

Del dette indlæg

Hmmm... lidt måske. Jeg kan sagtens se hvad du mener, og Emma Gad ville nok heller ikke synes om svarmediet. Men hovedsagen er vel at hun har sagt hun kommer - I har endda fået svaret ret hurtigt efter I sendte invitationerne ud - så glæd jer over det i stedet. Hun glæder sig sikkert til at komme og har ikke skænke det en tanke, at det måske kunne gøres mere elegant.

Knus Mia :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man sige I skal være glade for, hun har svaret hurtigt og at hun kommer.

Jeg synes bare IKKE det er i orden at gøre det over msn!

De fleste ligger et stort arbejde i deres invitation, de er enten hjemmelavede eller der er lagt en del penge i at få dem trykt ude, nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er tilfældet her. MEN, hvis det er så synes jeg det er for nemt lige at sende en besked over msn, man inviterer jo heller ikke til bryllup per e-mail vel??

Det mindste man kan gøre er lige at løfte knoglen eller sende et lille postkort, et e-postkort vil endda kunne gøre det. Bare det der er gjort en lille ekstra indsats, synes jeg. Det var jo så bare min mening.

Jeanette

Redigeret af Jeanette K. K
0

Del dette indlæg

Jeg er nok enig med dig og så alligevel ikke helt.

Jeg ville også selv tænke som dig, men hvis man lige vender den om engang (kan sagtens, jeg har ikke sendt ud endnu) - hvis den lige vendes kan man vel sige at din kommende svigerinde er SÅ glad for at have fået invitationen at hun ikke kunne vente og bare måtte skrive over msn fordi de lige var ved hånden. Det havde vel været det samme som en sms - hvilket jeg ville blive ked af... Men der er bare nogle der ikke får ringet!

Se på den lyse side - hun meldte tilbage, pronto! - ikke noget med at vente til s.u. datoen for hende. Det er da også noget værd.

Hanne

_ der sikkert kommer med samme historie når vi selv sender ud...

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan man sige I skal være glade for, hun har svaret hurtigt og at hun kommer.

Jeg synes bare IKKE det er i orden at gøre det over msn!

De fleste ligger et stort arbejde i deres invitation, de er enten hjemmelavede eller der er lagt en del penge i at få dem trykt ude, nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er tilfældet her. MEN, hvis det er så synes jeg det er for nemt lige at sende en besked over msn, man inviterer jo heller ikke til bryllup per e-mail vel??

Det mindste man kan gøre er lige at løfte knoglen eller sende et lille postkort, et e-postkort vil endda kunne gøre det. Bare det der er gjort en lille ekstra indsats, synes jeg. Det var jo så bare min mening.

Jeanette

Lige min ord....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er iorden, at hun svarer sådan - det er jo din kærestes søster, ik? Hvis HAN synes, at det er en god nok måde at kommunikere på, så synes hun det selvfølgelig også. De er jo i familie :)

Sødt af hende at svare så hurtigt, og som en anden skrev: hun havde nok reageret, hvis I ikke havde svaret på den, for at sikre sig, at I fik besked.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Nej jeg synes ikke du er sart... Det mindste man kan gøre er vel at gøre hvad der står i den invitation man har modtaget, hvis der står et telefonnummer ringer man da osv.

Til vores bryllup kom der "ja tak" til min mor og svigermor, som så kontaktede os for at fortælle at onkel sofie godt kunne komme.. JA TAK for det!! Må indrømme at vi var ret skuffet... Men vi har det også sådan at svarer folk ikke inden su, ja så er det altså bare ærgeligt... Det er da ikke for sjov man sender en invitaiton og sætter en su... Men igen det er nok bare os, lige som hvis man bliver inviteret til noget stort via mund til mund, hallo, send da lige en invitation tak... *G* Men vi er nok bare sarte, men det har vi det nu fint med at være... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:Hej Mia!!

Jeg ville synes det var helt ok, at få svar via Messenger.. Jeg har fået svar pr. sms, og det er fint med mig.. Det vigtigste, for mig, er at folk svarer, kontra dem, som ikke gider bruge tid på at svare..

Jeg ville da selv kunne finde på at svare vis Messenger, men ville dog dobbel tjekke, hvis ikke der kom svar tilbage.. Bare lige for at sikre mig, at de som inviterer nu også har set min besked..

I kan jo så vælge, om I vil lade som om I ikke har set beskeden, eller I kan fortælle hende, at I er lidt kede af at få svar via Messenger..

Jeg vil ikke mene du er sart, men jeg synes du skal fortælle hende det, at du følte dig lidt stødt over måden, da I jo inviterer hende til et af livets største begivenheder.. Det er jo trods alt, forskelligt hvad der sårer os..

:hug::hug::blush: Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Både og... Når nu det er din svigerinde det drejer som om, så synes jeg egentlig det er ok, for I har vel aldrig forestillet jer at hun IKKE ville komme.. Det jeg mener er bare at de gæster som er "sikre" (forældre, søskende m.fl.) kan jeg godt acceptere svare sådan lidt tilfældigt, mens andre gæster lidt længere ude (for mit vedkommende onkler, tanter og lign) meget gerne skulle give et klart og entydigt svar.

Jeg synes det er synd hvis I bliver uvenner (du og david) over det. Sket er sket og jeg synes du skal bide i det sure æble og sige at nu har hun meldt til, men fortælle hende at du måske er lidt skuffet over måden hun gav svar på og så argumentere lige som du har gjort herinde.

Jeg synes også min bedste veninde (som skal være "brudepige") har nogle mærkelige holdninger og ikke tager mit bryllup lige så seriøst som jeg selv gør (eller som jeg ville gøremed hendes). Hun kommer altid med den her dårlige bemærkning "det er bare fordi du står i det". Rend mig, tænker jeg nogle gange, men vi må bare indse at folk tænker forskelligt og måske vil din svigerinde selv synes at et svar over msn er ok.

0

Del dette indlæg

Pyh, jeg er glad for denne tråd! :hug:

Var nemlig bange for at JEG også var sart...! Lige som mange andre af jer herinde har jeg lavet vores invitationer selv, og det tog en halv verdenskrig og kostede en bondegård osv., men det var det værd, fordi jeg gerne ville glæde venner og familie med en flot indbydelse. :cheerleader3:

Mange af vores venner/familie har også svaret rigtig flot med at sende "tak-for-indbydelsen"-kort tilbage i god tid inden SU-fristen, og det er jeg rigtig glad for! Ikke fordi at det er den "rigtige" Emma Gad-måde, men fordi det viser at de har lagt mærke til indbydelsen og at de er glade for den, og glade for at deltage i brylluppet.

Desværre har ikke alle svaret sådan, vi har fået en del mundtlige svar, hvilket er ok, og et par svar over sms... (?!). :hug:

Men det, jeg er mest træt af, er folk der faktisk IKKE HAR SVARET, men som, når jeg snakker med dem, tager det som en selvfølge at de kommer! Altså, f.eks. har talt om, hvad de vil have på osv. Det synes jeg faktisk er lidt sølle!! Prøv da i det mindste lige at sige "tak for indbydelsen, jeg/vi vil gerne komme" e.l.!! Tsk!! :bask:

Så altså; jeg kan godt forstå dig! Når man gør et stort arbejde håber man også at folk påskønner det.

Men på den anden side er det ikke noget, jeg ville tænke meget på, så det får lov til at ødelægge noget; når bare folk møder op og har det sjovt er det jo det vigtigste :blush:

0

Del dette indlæg

Pyh, jeg er glad for denne tråd! :hug:

Var nemlig bange for at JEG også var sart...! Lige som mange andre af jer herinde har jeg lavet vores invitationer selv, og det tog en halv verdenskrig og kostede en bondegård osv., men det var det værd, fordi jeg gerne ville glæde venner og familie med en flot indbydelse. :cheerleader3:

Mange af vores venner/familie har også svaret rigtig flot med at sende "tak-for-indbydelsen"-kort tilbage i god tid inden SU-fristen, og det er jeg rigtig glad for! Ikke fordi at det er den "rigtige" Emma Gad-måde, men fordi det viser at de har lagt mærke til indbydelsen og at de er glade for den, og glade for at deltage i brylluppet.

Desværre har ikke alle svaret sådan, vi har fået en del mundtlige svar, hvilket er ok, og et par svar over sms... (?!). :hug:

Men det, jeg er mest træt af, er folk der faktisk IKKE HAR SVARET, men som, når jeg snakker med dem, tager det som en selvfølge at de kommer! Altså, f.eks. har talt om, hvad de vil have på osv. Det synes jeg faktisk er lidt sølle!! Prøv da i det mindste lige at sige "tak for indbydelsen, jeg/vi vil gerne komme" e.l.!! Tsk!! :bask:

Så altså; jeg kan godt forstå dig! Når man gør et stort arbejde håber man også at folk påskønner det.

Men på den anden side er det ikke noget, jeg ville tænke meget på, så det får lov til at ødelægge noget; når bare folk møder op og har det sjovt er det jo det vigtigste :blush:

Jeg har valgt, at tage tingene helt som de kommer, for ikke at stresse mig selv unødig.....så hvis jeg sidder og snakker med nogen og de begynder at tale om brylluppet, og de ikke har svaret endnu, siger jeg bare "Det vil sige, at I kommer"..?? Ja, så får jeg jo et svar på stedet.... :o

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kommer min uforbeholdte mening!

Jeg synes du er sart. Det kan vel være fuldstændig ligemeget hvordan man får besked, så længe man får besked!!! Jeg synes du prøver at lave et problem, som slet ikke eksisterer, du fik beskeden, så hvad er der ellers at snakke om?

Undskyld hvis jeg lyder lidt hård, men det er nu sådan jeg har det!

Mange hilsner

Christina

0

Del dette indlæg

Hej :cheerleader3:

Jeg vil nok give cjohansen til dels ret;

Jeg kunne måske se et problem, hvis i ikke havde set beskeden og i, jo tættere i kom på brylluppet, stadig var i tvivl om hun kom eller ej....

Men I har jo fået beskeden og hun vil meget gerne komme, hvad er så problemet???

Koncentrer dig hellere om nogle andre ting, for der er jo nok at se til med sådan en omgang bryllupsplanlægning, som man nemt kan blive MEGA stressetover :blush:

Jeg synes måske du tager lidt for meget på vej over noget, som jo i bund og grund ikke er et problem (måske mere et forsøg på at opdrage på din svigerinde?? ;) ) -hun kommer jo og har meddelt det, så til helvede med resten!! (pardon my french :hug: )

Håber i alle bliver gode venner igen :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg kunne måske se et problem, hvis i ikke havde set beskeden og i, jo tættere i kom på brylluppet, stadig var i tvivl om hun kom eller ej....

Men I har jo fået beskeden og hun vil meget gerne komme, hvad er så problemet???

Koncentrer dig hellere om nogle andre ting, for der er jo nok at se til med sådan en omgang bryllupsplanlægning, som man nemt kan blive MEGA stressetover :blush:

Jeg synes måske du tager lidt for meget på vej over noget, som jo i bund og grund ikke er et problem (måske mere et forsøg på at opdrage på din svigerinde?? ;) ) -hun kommer jo og har meddelt det, så til helvede med resten!! (pardon my french :hug: )

Hørt! Vi skal altså passe på ikke at bliver for nærtagende. Og det er ISÆR ikke værd at blive uvenner med sin kæreste over!

0

Del dette indlæg

Jeg syntes lidt at man skal huske på at vi går mere op i detaljerne end vores gæster, også selvom de er vildt glade for at være inviterede med.

Der var den der tråd med kiksere til brylluper hvor gommen havde taget sin mors gamle bukser på, det var der jo ingen der havde opdaget.

Det lyder værre end det er, men de inviterede gæster bekymre sig nok ikke synderligt om hvor mange kræfter der er lagt i de hjemmelavede invitationer og hvad der ellers er af bekymringer om detaljerne. Og det vil jeg ikke mene er ens betydning med, at de ikke er intresseret i brudeparret, eller at de ikke er glade for at være inviterede til at dele denne herlige dag med parret.

Jeg bliver da også helt vildt glad når vi får svar via et kort, men hvad fanden jeg bliver da også glad for en sms - hvis det vel at mærke er en "tilmeldelse" og ikke et afbud.

Det korte af det lange er jeg ville ikke hidse mig op over det. Og hvis jeg havde gjort det ville jeg nok kysse min tilkommende blidt i nakken.

Men selvfølgelig er det fra forskelligt fra person til person. Jeg ville hellere ikke tænke over det kunne støde nogle hvis jeg gav svar via sms eller msn...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Grunden til at man sender kort ud som man har brugt tid på, og gerne vil være kreativ handler vel ikke om at få et pænt svar. Det handler da om at man laver en pæn invitation, fordi man gerne vil sende et godt indtryk, og så kan man ( i mine øjne) da ikke forvente at folk sender breve og kort for at svare. Man gør det jo fordi det hører sig til, og så længe folk svarer, er det da godt?

Jeg kan ikke lige se problemstillingen her, og håber ikke jeg lyder sur, men jeg ville nok vælge at bruge mit krudt på noget andet. Og for den sags skyld ikke nævne det til hende om at man er såret.. det virker endnu mere sart...

Men bare min egen mening ikk os.. :cheerleader3:

Boiskov

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med mange af jer! Bare vi får svar, det er det vigtigste!

Sevom vi har brugt meget tid på de invitationer, så er det fordi vi kan lide det! Hvis folk så vil svare skrifteligt med brev, sms, e-mail eller msn, så er vi glade! Det er selvfølgelig hyggeligt at få et kort eller brev, men bare man ved at de gerne vil svare om de kan eller ej... Det skal vel ikke gå ud over de indbudte, at vi har brugt meget tid på invitationerne skulle jeg mene...

0

Del dette indlæg

Så må jeg vist lige komme med en indskudt bemærkning

Hun har jo ikke engang gidet sikre sig at vi overhovedet har fået beskeden om det.. Plus at vi så sent som i sidste uge snakkede om de indbydelser hvor hun fortalte mig at hun godt kunne forstå at jeg glædede mig til at folk begyndte at ringe og skrive små kort om at de kom..

Knuz Mia :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

den håber jeg med på :o

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer