thorsted

Hvornår danser man brudevals

9 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg er kommet til at tænke på hvornår man danser brudevals?? Danser vi efter middagen inden kaffen kommer eller danser vi først efter kaffen.

Jeg tænker at det er brudeparret der skal åbne ballet, hvorfor jeg formoder at vi skal danse inden kaffen, da det jo ikke er alle der vil have kaffe og bryllupskage, men bare gerne vil igang med at danse. Men hvad sigerI?? Vi skal have vores 4-etagers bryllupskage til kaffen.

Mange hilsner fra Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer vist an på hvordan det passer med tiden, men hvis ellers tingene kører og man I kan bestemme vil jeg sige at I skal danse inden kaffen. Vi skal selv have bryllupskage når vi kommer tilbage efter fotografering, altså inden middagen så det bliver ikke noget problem.

0

Del dette indlæg

Det kommer vist an på hvordan det passer med tiden, men hvis ellers tingene kører og man I kan bestemme vil jeg sige at I skal danse inden kaffen. Vi skal selv have bryllupskage når vi kommer tilbage efter fotografering, altså inden middagen så det bliver ikke noget problem.

Det er jeg så ikke helt enig i. Det er absolut en fordel at der serveres kaffe og bryllupskage inden brudevalsen og den efterfølgende dans. Af flere grunde.

De som gerne vil sidde længere over kaffen kan gøre det mens de andre danser. Viser det sig at middagen trækker længere ud end beregnet og at det bliver presset har man mulighed for at skubbe kaffen til efter brudevalsen. Herudover kan brudevalsen være startskuddet til den efterfølgende dans, hvorved man har folk ude på gulvet. Skal folk først ind og have kaffe er det lidt tungere at have med at gøre efterfølgende.

Vedr. det her med folk som ikke vil have kaffe/bryllupskage men hellere vil danse. Det er bestemt ikke normalt at det sker. Naturligvis kan man aftale alt, men normalt bliver der ikke spillet op til dans før efter brudevalsen, hvor brudevalsen er startskuddet. Derved siger jeg også at man normalt lægger brudevalsen i umiddelbar forlængelse af middagen og kaffen, uanset om klokken er 22 eller 12.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Her er lige mit bud; Som udøvende festmusiker med rigtig mange brylluper som jeg har spillet til.

Brudevalsen skal være den første dans og den skal startes inden kl 24.

Altså helst efter kaffen. Men hvis middagen trækker ud, skal det alligevel være ind kl 24.

Musik gi'r stemning

ved René Setling

www.setling.dk

0

Del dette indlæg

Tusin tak for jeres svar, tror skisme vi tager kaffen efter middagen og at vi så danser efter kaffen.. Jeg har det altså sådan, at uanset hvor presset tiden bliver så gider jeg ikke danse brudevals i huj og hast, for min skyld gør det ikke noget at den bliver over 24. Vil hellere at det hele er mere afslappet, men satser da alligevel på at vi godt kan nå det inden kl. 24

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusin tak for jeres svar, tror skisme vi tager kaffen efter middagen og at vi så danser efter kaffen.. Jeg har det altså sådan, at uanset hvor presset tiden bliver så gider jeg ikke danse brudevals i huj og hast, for min skyld gør det ikke noget at den bliver over 24.

Det bestemmer du selvfølgelig selv - men tjek lige med dit forsikringsselskab før du træffer den endelige beslutning.

For som jeg plejer at sige til vores kunder: De 7 års ulykke (eller hvor meget det nu er), det giver hvis man ikke danser brudevals inden kl 24 er IKKE omfattet af vores ansvarsforsikring :boohoo:-HAHA-:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer