Guest linda hjorth

Brudens mor

23 indlæg i dette emne

Min datter skal giftes 7.7.07 dejlig dato.

Nu er det sådan, at jeg efter at have købt min kjole som er lang og med slæb, har jeg pludselig fået at vide at brudens mor IKKE må have slæb når bruden har slæb.

Er der nogle som kender reglerne for det, og jeg ville også meget gerne vide om der er noget overtro omkring det.

Hilsen

Linda

Redigeret af linda hjorth
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om der er regler for det, men hvis det er i orden med din datter, så kan det vel være ligemeget, om der er en eller anden uskreven regel om, at gæsterne ikke må have slæb, når bruden har det.

Der er slæb på min kjole, og der er et lille et på min søsters, og det er ikke noget problem hos mig. Desuden er min søsters kjole rød, hvilket der vist også er en "regel" om, at kun brudens mor må bære rød...

Jeg tror, man kan få nok at se til, hvis alle regler - skrevne som uskrevne - skal overholdes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er fuldstændig enig med Anita - spørg din datter hvad hendes holdning er til det :rolleyes: Jeg er personligt vild med slæb og ville ELSKE hvis min mor havde slæb på sin kjole ;)

Jeg plejer at være ret velbevandret i traditioner, og jeg har altså aldrig hørt om traditioner eller overtro omkring slæbet... men derfor kan der jo godt være både overtro og traditioner omkring det.

Men igen - tal med din datter om hendes holdning til det. Jeg synes nemlig også at man skal passe på ikke slavisk at følge ALT hvad der er af traditioner, men derimod vælge de traditioner, som man selv synes er hyggelige og passer til en selv.... vi har fx sagt til vores kvindelige gæster, at de GODT må komme i sort ;)

Er da i øvrigt ret nysgerrig for at se et billede af din kjole - lyder virkelig flot at der er slæb på :cheerleader3:

... og så selvfølgelig - tillykke med din datters forestående bryllup. Håber I alle får en dejlig og uforglemmelig dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Dejligt at høre nogle er mere afslappede end andre. Jeg ved ikke hvem der har fortalt min datter jeg ikke må have slæb når hun har det.

Jeg vil nødig lave panik hos den stressede kommende frue, hun har nok at se til. Det er det sidste jeg vil, det er også derfor jeg pørger her.

Det jeg er mere bange for, er hvis der er en overtro omkring det, så må jeg få lavet den uden slæbet.

Igen, tusinde tak for hjælpen

Linda Hjorth

post-27762-1180703037.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Dejligt at høre nogle er mere afslappede end andre. Jeg ved ikke hvem der har fortalt min datter jeg ikke må have slæb når hun har det.

Jeg vil nødig lave panik hos den stressede kommende frue, hun har nok at se til. Det er det sidste jeg vil, det er også derfor jeg pørger her.

Det jeg er mere bange for, er hvis der er en overtro omkring det, så må jeg få lavet den uden slæbet.

Igen, tusinde tak for hjælpen

Linda Hjorth

Hvor der det en flot kjole! WAW siger jeg bare! :rolleyes:

Den synes jeg da du skal vælge - med eller uden slæb

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter skal giftes 7.7.07 dejlig dato.

Nu er det sådan, at jeg efter at have købt min kjole som er lang og med slæb, har jeg pludselig fået at vide at brudens mor IKKE må have slæb når bruden har slæb.

Er der nogle som kender reglerne for det, og jeg ville også meget gerne vide om der er noget overtro omkring det.

Hilsen

Linda

Det kunne næsten have været min mor, som havde skrevet det der. Men i vores tilfælde var det vist bare mig, dder var lidt skeptisk over at min mor HAR købt en kjole med slæb... Hun er bare bekymret over at blive for pæn... Men i dag fik vi snakket det igennem med hende, som hjalp mig med tilretningen af min kjole, så nu er vi begge helt med på kjolen MED slæb og i kirken.

Som hende skrædder-fidusen sagde, så må brudens mor gerne skille sig ud og være lidt flottere end de andre gæster :rolleyes: For det må gerne være sådan, at folk, som ikke kender brudens mor, ikke kan tage fejl af, hvem det er, der er brudens mor - hvis det giver mening...

Brudens mor bør klæde sig så flot, at hele verden kan se, at du er brudens mor!

Men naturligvis er det en god idé at koordinere det med din datter - jeg ville faktisk rigtig gerne have hjulpet min mor med at finde kjole, men da de bor i Jylland og jeg i København, kunne det ikke rigtigt lade sig gøre...

Mvh en andne 7/7 brud :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da en super flot kjole. Din datter bliver da pavestolt af sin mor :cheerleader3: Jeg har som sagt ALDRIG hørt at der skulle være overtro forbundet med slæbet.

Synes du skal vise din datter alle vores kommentarer, så kan det være hun tager dit slæb lidt mere "afslappet" :toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig enig med Anita - spørg din datter hvad hendes holdning er til det :rolleyes: Jeg er personligt vild med slæb og ville ELSKE hvis min mor havde slæb på sin kjole ;)

Jeg plejer at være ret velbevandret i traditioner, og jeg har altså aldrig hørt om traditioner eller overtro omkring slæbet... men derfor kan der jo godt være både overtro og traditioner omkring det.

Men igen - tal med din datter om hendes holdning til det. Jeg synes nemlig også at man skal passe på ikke slavisk at følge ALT hvad der er af traditioner, men derimod vælge de traditioner, som man selv synes er hyggelige og passer til en selv.... vi har fx sagt til vores kvindelige gæster, at de GODT må komme i sort ;)

Er da i øvrigt ret nysgerrig for at se et billede af din kjole - lyder virkelig flot at der er slæb på -HAHA-

... og så selvfølgelig - tillykke med din datters forestående bryllup. Håber I alle får en dejlig og uforglemmelig dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er fuldstændig enig med Anita - spørg din datter hvad hendes holdning er til det :rolleyes: Jeg er personligt vild med slæb og ville ELSKE hvis min mor havde slæb på sin kjole ;)

Jeg plejer at være ret velbevandret i traditioner, og jeg har altså aldrig hørt om traditioner eller overtro omkring slæbet... men derfor kan der jo godt være både overtro og traditioner omkring det.

Men igen - tal med din datter om hendes holdning til det. Jeg synes nemlig også at man skal passe på ikke slavisk at følge ALT hvad der er af traditioner, men derimod vælge de traditioner, som man selv synes er hyggelige og passer til en selv.... vi har fx sagt til vores kvindelige gæster, at de GODT må komme i sort ;)

Er da i øvrigt ret nysgerrig for at se et billede af din kjole - lyder virkelig flot at der er slæb på -HAHA-

... og så selvfølgelig - tillykke med din datters forestående bryllup. Håber I alle får en dejlig og uforglemmelig dag :)

Hejsa Anja

Du kan se min kjole under besvarelse nr. 5, og tak for din mening om emnet.

Kærlig hilsen

Linda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Dejligt med en 'Brudens mor' her på siden... :bestwishes:

Min mor har valgt en supersmuk kjole til dagen. Den er støvet grøn og med et lille slæb.

Hun var meget bekymret for om, det var for meget. Jeg sagde dog at Brudens mor gerne må flippe lidt ud den dag. Jeg er min mors eneste datter - så hun får ikke flere chancer for at være brudens mor.

Hun bliver supersmuk og glæder mig over, at hun virkelig har WOW-kjole.

:bearhug::blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest en super smuk kjole, og nej jeg mener ikke der er noget overtro omkring brudens mor og slæb...

Men er jeg den eneste der kigger på farvevalget til kjolen?

Man må da ikek bærer sort eller hvidt når man er brudens mor???

Jeg tror at 'reglen' er at man ikke kommer HELT i hvidt (brudens frave) eller HELT i sort (begravelsesagtigt). Personligt ville jeg ikke have noget imod den flotte sort/hvide kjole. Synes den er super smuk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super super smuk kjole.

Altså jeg har selv haft flere forspørgelser på, hvad jeg synes, at mine gæster skal komme i til vores bryllup. Jeg har svaret til dem alle, at de skal komme i det, de har lyst til. Jeg har ikke inviteret gæster pga deres tøj, men fordi jeg gerne vil fejre dagen sammen med alle disse dejlige menesker. Man skal passe på at overtro ikke tager overhånd.

Så derfor. Har du lyst til at komme i en sort/hvid kjole med slæb, så er det, det du gør. Jeg tror bestemt ikke, at din datter vil tænke over det. Hun vil bare være glad for at hendes mor er der..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må tilslutte mig til gitte-majbrud!

Super smuk kjole. :cheerleader3: Kender ikke noget til overtroen omkring slæbet, så der kaan jeg ikke hjælpe :denmarkflag:

Men jeg mener, at når slæbet ikke er længere(altså ikke så langt som på nogle brudekjoler), gør det ikke noget. For mig at se, er det en rigtig flot gallakjole, som mange ville vælge til bryllup.

Knus!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest en super smuk kjole, og nej jeg mener ikke der er noget overtro omkring brudens mor og slæb...

Men er jeg den eneste der kigger på farvevalget til kjolen?

Man må da ikek bærer sort eller hvidt når man er brudens mor???

Jeg tror at 'reglen' er at man ikke kommer HELT i hvidt (brudens frave) eller HELT i sort (begravelsesagtigt). Personligt ville jeg ikke have noget imod den flotte sort/hvide kjole. Synes den er super smuk!

Den regel kender jeg, det er korrekt, helt sort eller helt hvid, det går bare ikke. Men denne kjole er jo blandet og så er perler/pallietter lyserøde/pink.

Linda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer