Guest Cherine

Er det rigtigt at brudens mor skal være i rødt?

21 indlæg i dette emne

Min svigermor skal til bryllup weekenden før vores bryllup og i forbindelse med at hun snakkede med det kommende ægtepar, fik hun af vide at brudens mor skulle være i rødt?

Er det rigtigt?

Min mor har købt en flot kjole i guld og jeg kunne ik drømme om at bede hende købe en ny rød, selvom traditionen siger det.

Men svigermor er nysgerrig og jeg lovede at spørge jer herinde..

Jeanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min svigermor skal til bryllup weekenden før vores bryllup og i forbindelse med at hun snakkede med det kommende ægtepar, fik hun af vide at brudens mor skulle være i rødt?

Er det rigtigt?

Min mor har købt en flot kjole i guld og jeg kunne ik drømme om at bede hende købe en ny rød, selvom traditionen siger det.

Men svigermor er nysgerrig og jeg lovede at spørge jer herinde..

Jeanne

Jeg har læst herinde, at brudens mor som en eneste må komme i rødt. (Det overholder vi dog ikke, idet min søster skal have en rød kjole på - som jeg har godkendt :cheerleader3: ) Jeg har aldrig hørt, at brudens mor skal komme i rødt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også godt læst det - men det bliver nu ikke sådan til vores bryllup.

Det ville være en forbrydelse imod menneskeheden at give min mor rødt på :thumbsupsmileyanim: HEHE

Louie

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Der må være nogle der har hørt for meget Chris De Burgh :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det er rigtigt som flere skriver at det er en tradition, at brudens mor må bære rødt... Men der er ganske vist ingen tvang! :cheerleader3:

Min mor skal faktisk have rødt på, men det blev nu besluttet før vi så traditionen beskrevet ;)

0

Del dette indlæg

igen det er én af de mange traditioner, som man kan følge eller lade være..

Min mor skal ikke have rødt på, men det skal min voksne brudepige ( der var en der skrev herinde for et stykke tid siden at det var horens farve, og det er hun bestemt ikke ;o) )

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har aldrig hørt at brudens mor skal være i rødt. Jeg har dog hørt at rød er forbehold brudens mor. Dvs. at ingen andre gæster bør møde op i rød - just in case at moren skulle vælge en rød kjole eller dress. Tror dog man skal gøre som man vil, så længe man ikke møder op i sort. Men igen her, er der mange meninger :-)

Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmmm.... det er lidt selvmodsigende med mange af de traditioner... I gamle dage var bruden jo klædt i sort!!! :boohoo:

Ja, for dengang var det fine tøj sort. Men traditioner behøver jo heller ikke være gamle ...

rød er forbeholdt brudens mor, men hun behøver selvfølgelig ikke at have den farve på.

Hihi, jeg havde en knaldrød kjole på, da jeg var højgravid til min brors bryllup for to år siden!

:bearhug:

Maja

0

Del dette indlæg

nå den med den røde kjole havde jeg aldrig hørt før... hvorfor må de andre ikke have rødt på.. har da været til bryllup mange gange hvor folk havde rødt på...

den sorte kjole og farve er sorgens farve... det kom sig vist af at hvis brudens eller gommens mor bar sort til brylluppet betød det at de ikke synes om at deres søn eller datter skulle vies med denne person.. altså at de bar sort fordi det for dem var en sorgens dag....

men en eller anden forklar lige den med det røde... for det er da en fantastisk kjole farve og det er jo os kærlighedens farve...

til mit bryllup må folk komme i alt undtagen de hvide farver... det ville jeg ikke synes var så heldig.. for der er jo ikke mnogen der ved om bruden dukker op i hvid selv eller om det "bare" er en enkelt hvid aftenkjole...

0

Del dette indlæg

Jeg har først læst om den tradition herinde, men den ser jeg nu stort på.

Min mor anede det heller ikke, og ved endnu ikke, om hun skal have rødt på. Desuden betyder det ikke noget for mig om min mor eller andre, har rødt tøj på. Så længe de føler sig godt tilpas i den kjole, de nu har valgt - og den ikke er hvid heller :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes nu det er sjovt med alle de farvetraditioner!

At kvinderne(eller mændene?) ikke må dukke op i store hvide kjoler giver jo god mening, ligesom det giver god mening at mændene ikke må være "over dressed" i forhold til gommen. Jeg synes også, at det med ikke at dukke op helt i sort er fint.

Jeg har også hørt det om at brudens mor har patent på farven rød, og så hørte jeg lige forleden da min svigermor havde været ude at shoppe kjole, at gommens mor SKAL være i blåt og at brudens mor SKAL være i LILLA! Jeg tror måske nok, at filmen knækkede for den ekspedient! Men nu kommer min svigermor i hvert fald i blåt :cheerleader3: Men hun lød nu som om at hun var så glad for sin kjole, så det er fint med en "blå tradition"

Jeg er nu personligt ligeglad med hvad folk dukker op i, så længe det ikke er hvidt/elfenben/off-white...

Men lidt komisk er det da!

0

Del dette indlæg

igen det er én af de mange traditioner, som man kan følge eller lade være..

Min mor skal ikke have rødt på, men det skal min voksne brudepige ( der var en der skrev herinde for et stykke tid siden at det var horens farve, og det er hun bestemt ikke ;o) )

Jeg tror det er mig, der kan have skrevet det :denmarkflag:

Jeg havde nemlig rød kjole på til min venindes bryllup - jeg synes det er den ultimative kærlighedsfarve og synes derfor den er meget passende til bryllup. Men så var der en af gæsterne, som til festen efter middagen sagde til mig, at det er elskerindens farve.... men han havde vist også lige set Casablanca, hvor Scarlet har rødt på til et bryllup og det bliver kommenteret.

Jeg har det lidt sådan med farverne.... det må folk alså selv om - bare de holder snitterne fra min hvide kjolefarve (og den meget sarte lyserøde, som næsten ser hvid ud!) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

.... men han havde vist også lige set Casablanca, hvor Scarlet har rødt på til et bryllup og det bliver kommenteret.

Hmmm .... Er det mon ikke i Borte med Blæsten, at Scarlet har rødt på til et bryllup? (jeg har aldrig set Casablanca, så aner ikke, om der er en Scarlet med der også).

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nå den med den røde kjole havde jeg aldrig hørt før... hvorfor må de andre ikke have rødt på.. har da været til bryllup mange gange hvor folk havde rødt på...

den sorte kjole og farve er sorgens farve... det kom sig vist af at hvis brudens eller gommens mor bar sort til brylluppet betød det at de ikke synes om at deres søn eller datter skulle vies med denne person.. altså at de bar sort fordi det for dem var en sorgens dag....

men en eller anden forklar lige den med det røde... for det er da en fantastisk kjole farve og det er jo os kærlighedens farve...

til mit bryllup må folk komme i alt undtagen de hvide farver... det ville jeg ikke synes var så heldig.. for der er jo ikke mnogen der ved om bruden dukker op i hvid selv eller om det "bare" er en enkelt hvid aftenkjole...

Hejsa

Så vidt jeg ved må andre ikke have rødt på til et bryllup fordi den røde farve er forbeholdt brudens mor. Tror faktisk ikke der ligger mere bag. Ligesom hvid er forbeholdt bruden.

Hilsen Xzenia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer