Guest Chickah

Afbud overskygger glæden :(

34 indlæg i dette emne

Ufff jeg er rasende! I går fik vi ENDNU et afbud, denne gang syntes jeg at det ligesom var dråben. Det er en af gommens 'bedste' venner som skrev en email, hvor han meldte afbud pga. de ikke havde budgetteret med soveudgifter til vores bryllup, så de havde ikke alligevel lyst til at komme, selvom de har takket ja i MARTS! :ilovebryllupsklar: Det eneste vi gjorde var at informere dem om at der var mulighed for at booket et hotelværelse, der hvor festen afholdes. Vi har desværre ikke råd til at betale hotelværelser til alle vores gæster, men vi syntes da alligevel at hvis de ønskede og slippe for en lang køretur hjem så skulle muligheden være der.

Nu har min kæreste så I håb om at hans ven alligevel vil komme, tilbudt at betale deres overnatning, men vi har ikke hørt tilbage fra dem. Jeg tror de er sure over at vi i sidste øjeblik måtte melde fra til hans 30års fødselsdag her i wknd. fordi jeg blev opereret om torsdagen og simpelt hen ikke var på benene endnu. Men ingen forståelse fra den side af.

Ud over det, hvad er endnu værre meldte min kærestes bror også afbud for en uge siden. Han havde liiiiige fået dobbeltbooket sig, og glemt at vores bryllup er den dag det er. Så nu skal han i stedet på kursus i Indien :biggrin: Grunden til han valgte denne måned og tage kursus i, er fordi det var sidste frist fra firmaet i, han har haft muligheden siden januar, men ikke gjort noget ved det og nu skulle det være påbegyndt inden d. 1 august! kvajpande!

Jeg er bare så led og ked af at alle melder afbud, det er som om vi ikke betyder nok for dem. Derudover har en af mine bedste veninder meldt afbud, hun er i canada og vil ikke rejse hjem 10 dage før planlagt, et vennepar skal på sommerferie der, 2 andre par skal til bryllupper der er tættere relateret, 1 dødsfald, osv osv osv... Hver gang man får afbud bliver man ked af det, tvivler på om dem vi har inviteret overhovedet er rigtige venner http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Undksyld hele denne lange roman er bare enormt vred og frustreret pt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den følelse kender jeg alt for godt... Mange afbud af underlige grunde. Desværre må man nok sande at andre ser helt anderledes på ens bryllup end man selv gør. Vi fik nogle afbud så sent som lørdag aften hvor nogle af vennerne ikke kom alligevel..

Men vi havde den fedeste fest. For vores skyld kunne alle have været andre steder henne. Det kan jeg godt sige dig.. :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Pu ha - kender godt følelesen. Vi fik også 13 afbud og af forskellige mere eller mindre (for os) mærkværdige grunde. Det fyldte utrolig meget for mig, da afbudende kom dumpende i halen på hinanden. Vores gæster har også vidst datoen i knap 1 år. Det fyldte så meget at det overskyggede glæden ved alle som har sagt ja. Heldigvis kom jeg hurtigt ovenpå igen og tvang mig selv til at glæde mig over dem, som kommer og deler dagen med os, og bare trække på skuldrene af dem, som ikke kommer. Det er dejligt... og det er mit råd, at du også tvinger dig selv til at glædes over dem, som kommer.

:ilovebryllupsklar::bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif:bearhug::biggrin::bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har også fået flere lidt underlige afbud - flere faktisk helt uden begrundelse. men et gør mig egentlig ikke så meget, da det ikke som sådan har været nogen meget tæt på mig. Det har dog været min kærestes onkel og tante, som ikke gav nogen grund og hans gudfar, som heller ikke gav nogen grund.

Derudover er det en gammel efterskoleveninde og hendes kæreste, som skal på ferie, to fyre har slået op med deres kærestes, som så ikke kommer og to er på Roskilde (en i forbindelse med sit arbejde) - og en veninde har meldt fra pga. sin mors død (hende er jeg meget ked af at undvære!)

Men når jeg kigger nedover listen, som er væsentligt kortere end i udgangspunktet, så er jeg ikke skuffet. Tværtimod er jeg glad for at dem der står på listen, gider komme og bruge en hel weekend på os og vores bryllup!

Det vigtigt at kunne glæde sig over dem som kommer, fremfor at lade dem som bliver væk tage al opmærksomheen. Det er jo deres tab - ikke dit! Du lærer bar elidt om dine venner...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh.. Jeg kender det også alt for godt.

Og man blir endnu mere ked af det, når folk havde sagt ja, men så pludselig melder fra. Det oplevede vi mde både forloveren og to af mine bedste veninder. Vi har i alt fået utrolig mange afbud. Heldigvis er der stadig en del der kommer.. Og ja, dem må man jo så fokusere på.. Det er bare rigtig svært!

0

Del dette indlæg

ØV, ØV, ØV, ØV hvor jeg føler med dig - man bliver altså så ked af det, når dem man inviterer ikke også synes at det er værd at dele denne store dag med én. Specielt når det er så nære venner og familie.

Ved ikke hvad jeg kan gøre for at muntre dig op men en hel masse -HAHA-:bearhug::bearhug::bearhug::heart::td:-HAHA-:kiss::kiss::bearhug::bearhug:

fortjener du i hvert fald.

nina-pigen

0

Del dette indlæg

Øv hvor træls!!

Vi har endtil videre fået 2 afbud. Det er jo ikke mange, men man bliver ked af det når folk ikke kan komme. Det var så pga. hendes fars 60 års fødselsdag, så de er lovligt undskyldt.

Men jeg forstår dig godt. Folk kan komme med nogle virkelige lamme undskyldninger. Man bliver skide ærgelig over at man ikke betyder noget for dem. Men ja så får man måske ryddet lidt op i vennekredsen?!

Håber trods alt at i får en dejlig dag. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Uuuuh!! Når vi snakker afbud uden grund, kan jeg jo ikke dy mig for, endnu engang, at citere det brev, vi fik fra Jespers onkel et par uger efter at han havde modtaget invitationen:

Citat:

"Hej Jesper

Ang. bryllupsinvitation -

Tak for den - men beklager, gamle jas.

Romantiske herregårdsbryllupper er for skrap kost for mit følsomme sind og sarte mave.

Hilsen XXX"

Citat slut

= Vi har simpelthen fået et afbud i forventning om, at vores fest er kvalmende!! Øhm... Tak?!?! -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ufff jeg er rasende! I går fik vi ENDNU et afbud, denne gang syntes jeg at det ligesom var dråben. Det er en af gommens 'bedste' venner som skrev en email, hvor han meldte afbud pga. de ikke havde budgetteret med soveudgifter til vores bryllup, så de havde ikke alligevel lyst til at komme, selvom de har takket ja i MARTS! -HAHA- Det eneste vi gjorde var at informere dem om at der var mulighed for at booket et hotelværelse, der hvor festen afholdes. Vi har desværre ikke råd til at betale hotelværelser til alle vores gæster, men vi syntes da alligevel at hvis de ønskede og slippe for en lang køretur hjem så skulle muligheden være der.

Nu har min kæreste så I håb om at hans ven alligevel vil komme, tilbudt at betale deres overnatning, men vi har ikke hørt tilbage fra dem. Jeg tror de er sure over at vi i sidste øjeblik måtte melde fra til hans 30års fødselsdag her i wknd. fordi jeg blev opereret om torsdagen og simpelt hen ikke var på benene endnu. Men ingen forståelse fra den side af.

Ud over det, hvad er endnu værre meldte min kærestes bror også afbud for en uge siden. Han havde liiiiige fået dobbeltbooket sig, og glemt at vores bryllup er den dag det er. Så nu skal han i stedet på kursus i Indien :bearhug: Grunden til han valgte denne måned og tage kursus i, er fordi det var sidste frist fra firmaet i, han har haft muligheden siden januar, men ikke gjort noget ved det og nu skulle det være påbegyndt inden d. 1 august! kvajpande!

Jeg er bare så led og ked af at alle melder afbud, det er som om vi ikke betyder nok for dem. Derudover har en af mine bedste veninder meldt afbud, hun er i canada og vil ikke rejse hjem 10 dage før planlagt, et vennepar skal på sommerferie der, 2 andre par skal til bryllupper der er tættere relateret, 1 dødsfald, osv osv osv... Hver gang man får afbud bliver man ked af det, tvivler på om dem vi har inviteret overhovedet er rigtige venner :bearhug:

Hejsa

Får sikkert så mange klø...

Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet over afbuddene (især fra din kærestes bror), men I har valgt at lægge jeres bryllup i ferieugerne, og må derfor også regne med afbud på den konto. Vi bestiller altid ferien et år forud. Både fordi jeg har det godt med at se frem til næste års sommerferie, og derfor ikke vil risikere at vi ikke kan komme derhen hvor vi gerne vil. (Vi vil gerne have en bestemt plads på "vores" campingplads i en bestemt uge).

Men er det et meget nært vennepar der skulle giftes, ville jeg nu alligevel se om jeg ikke kunne få det drejet, så jeg fik det hele med. Er det et par i perifirien er det langt fra sikket jeg vil sætte himmel og jord i bevægelse for at komme med. Med en mere end almindelig hektisk hverdag med fuldtidsjob, små børn, og en mand der er meget fraværende i perioder, er der mere end rigeligt at se til. DERFOR er MIN ferie dyrebar. Jeg ville heller ikke tage hjem fra Canada næsten 2 uger før, og jeg vil være sikker på at min veninde ville forstå, at jeg havde sparet op til den tur længe og at det måske er længe siden den blev planlagt. Er turen planlagt inden I meldte en dato ud?

Du må endelig ikke forstå dette som om at jeg synes at du er hysterisk og en sur tante snerpe.... Det er jeg ret sikker på at du IKKE er. Det er skrevet med et glimt i øjet...

Redigeret af hesselbjerg
0

Del dette indlæg

Uuuuh!! Når vi snakker afbud uden grund, kan jeg jo ikke dy mig for, endnu engang, at citere det brev, vi fik fra Jespers onkel et par uger efter at han havde modtaget invitationen:

Citat:

"Hej Jesper

Romantiske herregårdsbryllupper er for skrap kost for mit følsomme sind og sarte mave.

Hilsen XXX"

Citat slut

= Vi har simpelthen fået et afbud i forventning om, at vores fest er kvalmende!! Øhm... Tak?!?! :bearhug:

WHAT??? :td:-HAHA- Det kan man sgu da ikke!! Er virkelig forarget. Han skulle da ha :bearhug::heart::bearhug: :bask:
0

Del dette indlæg

Ih det kender jeg kun desværre alt for godt. Vi fik 12 afbud ud af 52 inviterede. Hver gang bliver man lidt ked af det.

Men jeg vil 100% give Josefin ret. På selve dagen tænkte jeg overhovedet ikke på det og de var ikke savnet. Det drejede sig kun om min mand og mig. :bearhug:

Håber du kan vende det lidt rundt og så glædes over dem der kommer. Det endte jeg i hvert fald med at gøre, for jeg gad ikke bruge tid på at ærge mig over det.

Jeg var fx. vildt meget glad over at flere af vores gæster kom langvejs fra udlandet for at være med til at fejre os. Det rørte mig meget -HAHA- Ligeledes overnattede over halvdelen af gæsterne på feststedet. Jeg blev glad for de gæster der ville bruge så meget tid og penge på at være med på vores dag. Det varmede. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Kæreste du, jeg føler med dig - og alle jer andre, der desværre oplever samme skuffelse, som et afbud medbringer!

Jeg er stadig ikke helt kommet mig over choket over min venindes afbud... Vi har været veninder i 8 år nu, har rejst på mange ferier sammen - jeg har givet hende husly i en periode, hvor hun ikke havde sted at bo og jeg har hjulpet hende, når jeg kunne med fx. at køre hende frem og tilbage i bil...

Først undrede det mig bare, at hun slet ikke havde reageret på min invitation, som har kostet en hel del kreativitet og timer... Vi mailede en del sammen, for ja der har ikke været meget tid til at se hinanden efter jeg fik nyt job i december. Men ikke et ord! Til sidst var jeg nødt til at spørge hende direkte i en mail, om hun havde fået den, for ja en anden gæst havde slet ikke fået den, og da de bor i nogenlunde samme område, så KUNNE det jo være... Derefter hørte jeg INTET fra hende... før i sidste uge, hvor der dumpede, sådan et rigtig "mormor-blomster-kedeligt-kort" ind af brevsprækken... uden på: Tak for invitationen, indeni med tryk: Vi kan desværre ikke kome! Og så havde hun bare skrevet med hånden: Vi ønsker jer en dejlig dag og alt godt fremover! Kærlige hilsner x & x. Derudover har hun præsteret at stave min kommende mands efternavn.... ja MIT kommende efternavn forkert!!! Fred være med det, men helt ærligt..

Jeg har endda inviteret hendes nye kæreste, som jeg endnu ikke har mødt, og hun har kendt datoen i MERE end et år.... Hun har talt meget om planlægning af min evt. polterabend, og nu ved jeg simpelthen ikke hvem, der finder på at lave sådan en for mig...

Jeg er stadig bund ulykkelig og forstår simpelethen ikke hvad der er kommet i vejen. Har slet ikke haft lyst til at ringe og spørge hende, men sendte en mail igår, hvor jeg bare skrev tak for kortet, og at det har gjort mig oprigtigt ked af det, at hun ikke kan deltage. Men at hun samtidig naturligvis gerne må deltage i min evt. polterabend, såfremt hun kan... Jeg har endnu ikke fået svar!

Suk, det var ikke min mening, at stjæle din tråd, men jeg havde lige brug for at komme ud med "lidt" - havde selv overvejet at oprette en lignende tråd... er bare SÅ ked af det! Jeg må bare se om, ikke jeg kan fokusere på de dejlige mennekser, der har valgt at deltage, og som glæder sig mindst lige så meget som brudeparret! ;)

Håber end ikke for min værste fjende, at hun skulle opleve sådan en afvisning! Jeg kan nemlig ikke se på det på andre måder, end at hun ikke har LYST til at deltage.... (hun kunne vel i det mindste have skrevet en dårlig undskyldning i kortet for hvorfor hun ikke kan komme....!)

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Citat:

"Hej Jesper

Hilsen XXX"

Citat slut

= Vi har simpelthen fået et afbud i forventning om, at vores fest er kvalmende!! Øhm... Tak?!?! :bearhug:

Det er da løgn, det kan man da ikke skrive.. Det er da pisse ærgeligt..

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Vi har heldigvis kun fået afbud fra 2 mennesker, så vi bliver 41 i alt..

Så i og med at vi ikke havde indviteret så mange til at starte med, så ville det have været ærgeligt hvis der var mange der havde meldt afbud

0

Del dette indlæg

Arghh ja mærkelige afbud er så irriterende. Jeg har selv en "ven" som efter jeg måtte rykke for svar har meldt afbud fordi han skal arbejde -HAHA- Det kan godt være han står for sin egen lille afdeling i herre afdelingen i magasin, men derfor kan han da får ********** godt tage fri til et bryllup hvor på han kender datoen et halvt år før. Vi har også fået andre mærkelige afbud, men jeg har heldigvis en evne til ikke at tage dem så tungt ;)

Som de andre siger, prøv at tvinge dig selv til at glædes over de positive tilbage meldinger I har fået, evt, kan I jo bruge de ekstra penge til noget I ellers har skåret fra.

Det er dem der går glip at jeres fantastiske brag af en fest, det skal ikke overskygge jeres glæde :bearhug:

0

Del dette indlæg

Ufff jeg er rasende! I går fik vi ENDNU et afbud, denne gang syntes jeg at det ligesom var dråben. Det er en af gommens 'bedste' venner som skrev en email, hvor han meldte afbud pga. de ikke havde budgetteret med soveudgifter til vores bryllup, så de havde ikke alligevel lyst til at komme, selvom de har takket ja i MARTS! -HAHA- Det eneste vi gjorde var at informere dem om at der var mulighed for at booket et hotelværelse, der hvor festen afholdes. Vi har desværre ikke råd til at betale hotelværelser til alle vores gæster, men vi syntes da alligevel at hvis de ønskede og slippe for en lang køretur hjem så skulle muligheden være der.

Ud over det, hvad er endnu værre meldte min kærestes bror også afbud for en uge siden. Han havde liiiiige fået dobbeltbooket sig, og glemt at vores bryllup er den dag det er. Så nu skal han i stedet på kursus i Indien :bearhug: Grunden til han valgte denne måned og tage kursus i, er fordi det var sidste frist fra firmaet i, han har haft muligheden siden januar, men ikke gjort noget ved det og nu skulle det være påbegyndt inden d. 1 august! kvajpande!

Jeg er bare så led og ked af at alle melder afbud, det er som om vi ikke betyder nok for dem. Derudover har en af mine bedste veninder meldt afbud, hun er i canada og vil ikke rejse hjem 10 dage før planlagt, et vennepar skal på sommerferie der, 2 andre par skal til bryllupper der er tættere relateret, 1 dødsfald, osv osv osv... Hver gang man får afbud bliver man ked af det, tvivler på om dem vi har inviteret overhovedet er rigtige venner :bearhug:

Hejsa

Får sikkert så mange klø...

Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet over afbuddene (især fra din kærestes bror), men I har valgt at lægge jeres bryllup i ferieugerne, og må derfor også regne med afbud på den konto. Vi bestiller altid ferien et år forud. Både fordi jeg har det godt med at se frem til næste års sommerferie, og derfor ikke vil risikere at vi ikke kan komme derhen hvor vi gerne vil. (Vi vil gerne have en bestemt plads på "vores" campingplads i en bestemt uge).

Men er det et meget nært vennepar der skulle giftes, ville jeg nu alligevel se om jeg ikke kunne få det drejet, så jeg fik det hele med. Er det et par i perifirien er det langt fra sikket jeg vil sætte himmel og jord i bevægelse for at komme med. Med en mere end almindelig hektisk hverdag med fuldtidsjob, små børn, og en mand der er meget fraværende i perioder, er der mere end rigeligt at se til. DERFOR er MIN ferie dyrebar. Jeg ville heller ikke tage hjem fra Canada næsten 2 uger før, og jeg vil være sikker på at min veninde ville forstå, at jeg havde sparet op til den tur længe og at det måske er længe siden den blev planlagt. Er turen planlagt inden I meldte en dato ud?

Du må endelig ikke forstå dette som om at jeg synes at du er hysterisk og en sur tante snerpe.... Det er jeg ret sikker på at du IKKE er. Det er skrevet med et glimt i øjet...

Aht. at ligge bryllupper i ferien. Det gør vores også, derfor sendte vi indydelser ud allerede i januar, ja de første blev faktisk allerede givet i december. Alligevel fik jeg et afbud fra min kusine på 15 i går, over SMS!, fordi hendes kæreste har fødselsdag. (han bliver 16?) Han er ikke inviteret til brylluppet fordi han var ikke-eksisterende i julen, og vi har kun mødt drengen én gang, det syntes jeg ligesom er for tyndt grundlag for en invitation.

Men som man siger: ....så kan man finde ud af hvem der er venner og hvem der er virkelige venner.

Jeg blev virkelig skuffet fordi da hun blev konfirmeret, for 2 år siden, meddelte hendes far at han ikke ville give noget til konfirmationen, fordi han synes hun havde besøgt ham for lidt. Det syntes jeg var synd, så da jeg vidste min mosters økonomi var stram, besluttede jeg mig for at hjælpe.

Jeg....

• hjalp med klargøring af festlokalet
  • betalte for blomster, og lavede dekorationerne
  • klippede, farvede og satte hendes hår gratis
små ting jeg gjorde for at hjælpe til at hun skulle ha en god dag, ikke fordi jeg ville gnide deres næser i det bagefter, jeg gjorde det af ren genrøsitet, fordi jeg følte jeg havde overskuddet. Og det eneste jeg beder om til gengæld: deltagelse ved mit bryllup, ikke andet....
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Citat:

"Hej Jesper

Hilsen XXX"

Citat slut

WHAT??? :kiss::bearhug: Det kan man sgu da ikke!! Er virkelig forarget. Han skulle da ha :heart::td::bearhug: :bask:

Det er da løgn, det kan man da ikke skrive.. Det er da pisse ærgeligt..

-HAHA-

Ja, jeg vil give jer HELT ret...! Min svigermors reaktion på at høre formuleringen var "Nå?! Så er han i DET humør igen...!!!".

Vi vidste ikke rigtig, om vi skulle grine eller græde, men har besluttet os for at grine -HAHA- Altså, det er trods alt bedre at han melder klart ud, end at han bare ignorerer vores invitation, som flere i denne tråd har beskrevet...

Og selvom det er et træls afbud at få, så er der jo ikke noget at gøre ved det... Som sagt; i valget mellem at grine eller græde er det bedst at grine ;)

0

Del dette indlæg

Lige mht min venindes canadatur mangler der lige lidt forklaring. Nu er det sådan så hun bor derhenne, altså har gjort det i et år, det samme sted som hun var udvekslingsstudent og hvor hun har været hver sommer siden. Jeg ved hun elsker og være derhenne, men ved også hun vender tilbage dertil HVERT år min. 1 gang. Hvor jeg ser mit bryllup som en once in a life, og derfor jeg ikke kunne undgå og være skuffet over hun hellere vil have 10 dage mere derhenne.

Til jer andre har min kæreste rusket i mig og vi er blevet enige om at glæde os i stedet for, så bekymrer vi os bare om hvornår vores venner kidnapper os i stedet -HAHA- Og så skal det da også lige nævnes at venneparet har accepteret tilbuddet om et hotelværelse og derfor nu gerne vil med alligevel :bearhug:

0

Del dette indlæg

ihhh ja det er sku svært med de afbud... jeg har fået 4 afbud... det ene er fra jacobs onkel og moster.. det er pga nogle stridigheder i deres familie som de ikke synes sku påvirke vores fest... så derfor synes de at det var bedst at de ikke kom da det er den der er stridens kerne... så de har inviteret os ud på middag istedet for at fejre dagen og hun er tandlæge og har derfor bleget mine tænder så jeg så smuk ud på dagen som en kompensation(staves.)... den anden er en af jacobs venner der arbejder/studere i mærsk.. han er sendt ud til asien på hans første praktik og er et eller andet undrligt sted i verden og troede ikke at han sådan lige ku flyve hjem hehe.. den sidste er min morfars kæreste.. hun er lidt svag og mener ikke hun kan holde til at sidde en hel dag.. hvor hun ikke har mulighed for at komme hjem når hun vil.. hehe... det hele ku vi godt forstå.. istedet har vi inviteret et par stykker fra jacobs studie som vi gerne ville ha med men vi måtte stoppe på et tidspunkt.. og de blev vildt glade for at vi ville se dem og en af mine kollegaer..

for mig er det der er svært at jeg har en veninde igennem 5 år som jeg har været utrolig tæt med.. hun har opført sig... hvad skal man kalde det.. mindre heldigt... igennem et års tid.. hun sku være men brude pige sove med mig op til festen og hjælpe mig i kjolen... men men men hun har simpelthen lavet så meget rav i den over for mig og mine veninder at jeg slet ikke ved om hun kommer... hun ødelage mit polter osv osv.. nu er hun taget til usa og kommer ikke til at snakke med hende før 3 uger før mit bryllup... men tror ikke hun kommer og hvis hun gør tør jeg ikke at overlade noget til hende....så måske får vi i alt 6 afbud.... så blir vi 70 eller 72....

0

Del dette indlæg

Lige mht min venindes canadatur mangler der lige lidt forklaring. Nu er det sådan så hun bor derhenne, altså har gjort det i et år, det samme sted som hun var udvekslingsstudent og hvor hun har været hver sommer siden. Jeg ved hun elsker og være derhenne, men ved også hun vender tilbage dertil HVERT år min. 1 gang. Hvor jeg ser mit bryllup som en once in a life, og derfor jeg ikke kunne undgå og være skuffet over hun hellere vil have 10 dage mere derhenne.

Til jer andre har min kæreste rusket i mig og vi er blevet enige om at glæde os i stedet for, så bekymrer vi os bare om hvornår vores venner kidnapper os i stedet -HAHA- Og så skal det da også lige nævnes at venneparet har accepteret tilbuddet om et hotelværelse og derfor nu gerne vil med alligevel :bearhug:

Hej igen

Når det forholder sig sådan med din veninde, kan jeg sagtens forstå at du er ked af hendes afbud.

Dejligt at I er enige om at glæde jer over de gæster der vil elske at glæde sig med jer på denne dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæreste du, jeg føler med dig - og alle jer andre, der desværre oplever samme skuffelse, som et afbud medbringer!

Jeg er stadig ikke helt kommet mig over choket over min venindes afbud... Vi har været veninder i 8 år nu, har rejst på mange ferier sammen - jeg har givet hende husly i en periode, hvor hun ikke havde sted at bo og jeg har hjulpet hende, når jeg kunne med fx. at køre hende frem og tilbage i bil...

Først undrede det mig bare, at hun slet ikke havde reageret på min invitation, som har kostet en hel del kreativitet og timer... Vi mailede en del sammen, for ja der har ikke været meget tid til at se hinanden efter jeg fik nyt job i december. Men ikke et ord! Til sidst var jeg nødt til at spørge hende direkte i en mail, om hun havde fået den, for ja en anden gæst havde slet ikke fået den, og da de bor i nogenlunde samme område, så KUNNE det jo være... Derefter hørte jeg INTET fra hende... før i sidste uge, hvor der dumpede, sådan et rigtig "mormor-blomster-kedeligt-kort" ind af brevsprækken... uden på: Tak for invitationen, indeni med tryk: Vi kan desværre ikke kome! Og så havde hun bare skrevet med hånden: Vi ønsker jer en dejlig dag og alt godt fremover! Kærlige hilsner x & x. Derudover har hun præsteret at stave min kommende mands efternavn.... ja MIT kommende efternavn forkert!!! Fred være med det, men helt ærligt..

Jeg har endda inviteret hendes nye kæreste, som jeg endnu ikke har mødt, og hun har kendt datoen i MERE end et år.... Hun har talt meget om planlægning af min evt. polterabend, og nu ved jeg simpelthen ikke hvem, der finder på at lave sådan en for mig...

Jeg er stadig bund ulykkelig og forstår simpelethen ikke hvad der er kommet i vejen. Har slet ikke haft lyst til at ringe og spørge hende, men sendte en mail igår, hvor jeg bare skrev tak for kortet, og at det har gjort mig oprigtigt ked af det, at hun ikke kan deltage. Men at hun samtidig naturligvis gerne må deltage i min evt. polterabend, såfremt hun kan... Jeg har endnu ikke fået svar!

Suk, det var ikke min mening, at stjæle din tråd, men jeg havde lige brug for at komme ud med "lidt" - havde selv overvejet at oprette en lignende tråd... er bare SÅ ked af det! Jeg må bare se om, ikke jeg kan fokusere på de dejlige mennekser, der har valgt at deltage, og som glæder sig mindst lige så meget som brudeparret! ;)

Håber end ikke for min værste fjende, at hun skulle opleve sådan en afvisning! Jeg kan nemlig ikke se på det på andre måder, end at hun ikke har LYST til at deltage.... (hun kunne vel i det mindste have skrevet en dårlig undskyldning i kortet for hvorfor hun ikke kan komme....!)

Det kan jeg godt forstå du er meget ked af!!.. Det er også en underlige opførelse synes jeg.. Det mindste man kan gøre i sådan en situation er jo lige at skrive hvorfor man ikke kan komme.. Ikke fordi man skylder en undskyldning, men fordi, hvis man ikke gør det kommer man nemt til at tænke som dig; at hun simpelthen ikke har lyst til at komme, og det er jo næsten det værste når det er en god veninde.. At hun så heller ikke svarer på din mail er også med til at gøre situationen værre...

Men som mange af de andre siger, så er der ikke andet for, end at glædes over de gæster som dog kommer :thumbsupsmileyanim:..

0

Del dette indlæg

Ihh sikke en masse dårlige undskyldninger, man kan få... :thumbsupsmileyanim:

Vi har heldigvis (7-9-13) ikke fået så mange afbud, men en af min kærestes gamle venner har stadig ikke fundet ud af, om han kommer... han har ikke spurgt om fri, ikke købt billet (vi skal giftes på Bornholm) og ikke tænkt på overnatning... Vi har så tilbudt ham at sørge for hans overnatning, men kan af gode grunde ikke tilbyde ham at hjælpe med rejsen, da han ikke kan finde ud af, om han vil spørge om fri... tsk tsk! Igår sendte han en sms om at han "ikke lige kunne overskue det lige nu..." hvilket for mig er slang for, at han ikke er så interesseret i at komme.

Men sej som min kæreste er, -han kan jo også godt mærke den manglende interesse - skrev han tilbage, at han har et par dage til at finde ud af det i, for ellers kommer vi til at betale for ham, selvom han ikke kommer, da kokken skal have besked snart. Vi har aftalt med kokken, at afbud inden for den sidste uge deles 50-50.

Suk.

Men som mange andre også siger, så tror jeg man får den fedeste dag uanset! Kan man få andet i sådan en kjole!? :carrot:

0

Del dette indlæg

FØØØØØØØØØj hvor kan jeg huske det med afbud........2 uger før vores bryllup meldte hele svigermikanikken af ,........ hele familien meldte spimpelthen afbud :thumbsupsmileyanim: over en eller anden bakatel ting ....som vi STADIG ikke helt ved hva er ?

:bask: :bearhug: :bask: :bearhug:

WHAT?????

Det KAN man da ikke...? Er I på talefod idag?

0

Del dette indlæg

Første gang jeg blev gift (ved godt det det ikke lyder så godt, men man har jo lov at fejle og så lave en ommer, når man møder den HELT rigtige, ikk´), der udmarcherede min far, hans kone og deres 3 børn og en svigersøn mellem receptionen og middagen.... De følte ikke at vi koncentrerede os nok om dem og at vi behandlede dem som om de ikke var gode nok....????? Vi havde reception efter kirken, hvor ALLE var med....110 pers.... Og til middagen var kun de nærmeste inviteret.... Dvs. familie og de nærmeste venner, 35 ialt.... Så sevfølgelig sørgede vi for at snakke med dem som IKKE skulle med om aftenen.... Det blev for meget for dem, så der opstod en situation, hvor de tilsidst sagde at de ville tage hjem..... Jeg meddelte dem, at vi hvis de gjorde det, så var vi ikke i familie mere.... DET GJORDE DE...!!! Det gav lige lidt problemer med hensyn borddækning og bordkort....min far skulle jo selvfølgelig også have holdt tale.... Udover at vi jo havde betalt en kuvertpris på 650,- pr. pers. for dem, som bare var tabt....

Resultatet blev at vi fik den fedeste fest ud af det.....bare fordi folk syntes at vi ikke skulle have skår i glæden på grund af det.... De gav den lige en ekstra tand....*SS*

I stedet for min fars tale fik jeg både en fra min stedfar OG min mors kæreste.....fordi de begge syntes de måtte gøre noget.....

Min pointe med denne historie er, at det er da bedre at I får afbuddene FØR brylluppet end på selve dagen, hvis der er gniderier.....

Og ellers fokusér på dem der kommer for at give jer den skønneste dag.... :thumbsupsmileyanim:

PS: NEJ, jeg ser stadig ikke min far og hans familie.....fik efterfølgende et brev hvor jeg blev svinet til og kaldt fattigfin m.v.

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer