Mariahønen

At date min x...

22 indlæg i dette emne

Jeg sidder lige og msn'er med min veninde fra Fyn... Hun har for noget tid siden fortalt, at hun til en fest stødte tilfældigt ind i min x-kæreste (vi kom sammen i ca. 1 år, i gymnasiet), og nu fortæller hun så pludselig, at de har mødtes ("tihihihi") i byen, hvor det har været "aftalt" (igen "tihihi"), og at det var SIMPELTHEN så hyggeligt (mere "tihihi")...

Det lyder MEGET som om hun dater min x... :thumbsupsmileyanim:

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes. Jesper siger at jeg er tåbelig, han har i sine unge år "delt" maaaasser af kærester med sine bedste venner, og hans bedste ven (hans best man til brylluppet) har "arvet" mindst 3 af hans gamle kærester... :ban:

Det er jo nok lidt en pigeting, men jeg mente altså bestemt at der var sådan en underforstået aftale blandt veninder om, at man ikke dater hinandens x'er, eller i hvert fald lige spørger først!

Jeg har SLET ikke følelser i "klemme" på nogen måde, men det virker bare sådan lidt... Underligt, også fordi hun har holdt det lidt "hemligt"... Hmmm! :thumbsupsmileyanim:

Men hvad synes I:

Må veninder godt gafle hinandens x'er (uden at sige til først)?!?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm Maria... den er altså svær

Det kommer jo også lidt an på hvor ham her fyren har betydet for dig.. Tænker tilbage på mine gym-kærester, (ok gik ud for 1 år siden, men har været sammen med Bent i 2,5 så de ER lagt bag mig) meeen stadig - jeg ville ikke bryde mig om at mine veninder datede min eks... Det er ikke grund nok til "ikke længere at være veninder" - meeeen måske kunne man godt lige stikke en føler ind for at høre HVOR alvorligt det er med din eks og din veninde.. hvis det ikke er alvorligt, så vent til det selv smuldre - hvis ikke, må du jo overveje om du vil sige noget til hende (f.eks. at du ikke gider en masse detaljer hvis det gør dig utryk eller hvad det nu er)

Håber I finder ud af det!! :thumbsupsmileyanim:

Anna

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:Jeg synes nu det er helt OK, at date en andens eks...

Der er jo chancen for, at det kunne være at netop de to passede sammen..

Min eks er gammel skolekammerat til min kæreste, og min kærestes eks er en god ven af os begge.. Og dette har aldrig været et problem, det har vi faktisk grinet en del over..

Det magiske ord er jo netop, at det er en EKS...

:thumbsupsmileyanim: Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke liiige hvordan jeg skal formulere dette, så undskyld hvis det kommer til at lyde lidt tåbeligt .....

Hvis det er en fyr som du ikke har haft problemer med (vold, utroskab ell. lign.) kan jeg helt ærligt ikke forstå at du ikke bare bakker din veninde 100% op..... For som andre skriver, det kan jo være at netop de to passer sammen!!!

Jeg ville 100% sikkert bakke op om enhver af mine veninder som ville date en jeg har kommet sammen med (Ikke at der er så pokkers mange at vælge imellem :thumbsupsmileyanim: ) ...... Det dog liiiige med undtagelse af én bestemt fyr, som jeg til enhver tid ville advarer imod men det er en helt anden historie....

Du har jo fundet "manden i dit liv", så hvad er problemet!?!?!? -Hvis ikke der længere er følelser i klemme - Og det er der vel ikke når du skal giftes med en anden... - så kan jeg helt ærligt slet ikke se hvad problemet er.... :thumbsupsmileyanim:

Det var bare lige et lille pip fra mig..... Håber ikke jeg har stødt nogen, for det har bestemt IKKE været min mening!

0

Del dette indlæg

Må veninder godt gafle hinandens x'er (uden at sige til først)?!?

Hej Maria,

Det kommer jo lidt an på omstændighederne, men jeg går ud fra, det er en del år siden, du gik i gymnasiet? - Og så ville jeg altså mene, at det er i orden. Du skal trods alt giftes, så du er vel afklaret og følelsesmæssig fri af ham? Men jo, det er da underligt, hun holder det hemmeligt. Det er, som om, hun mener, det ikke er i orden, eller i hvert fald tror, at du ikke vil synes det.

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Hej Maria

Jeg ville også have det underligt med hvis min eks datede min veninde - faktisk så har min bedste veninde det med at være lidt småvildt med "MINE" mænd - hun har altid villet klone dem jeg mødte??? :thumbsupsmileyanim: Hun kan da selv finde sin drømmemand!! Jeg syntes i princippet det er ok(HVIS de lige har sagt det først - det skylder man hinanden), hvis man ikke har haft et superseriøst forhold til knægten, men hvis man har boet sammen eller ligefrem været forlovet eller gift, så er snakken en lidt anden. For lige meget hvor meget jeg holder af mine veninder, så ville jeg sgu have det lidt underlig med at side overfor min ex og hyggesnakke. MEN på den anden side, så kan hun da få tips til hvad han godt kan lide - Ej ok, den var nok lidt for ulækker :wacko:

Knuser fra Karen

0

Del dette indlæg

Hej Maria

Jeg ville også have det underligt med hvis min eks datede min veninde - faktisk så har min bedste veninde det med at være lidt småvildt med "MINE" mænd - hun har altid villet klone dem jeg mødte??? :thumbsupsmileyanim: Hun kan da selv finde sin drømmemand!! Jeg syntes i princippet det er ok(HVIS de lige har sagt det først - det skylder man hinanden), hvis man ikke har haft et superseriøst forhold til knægten, men hvis man har boet sammen eller ligefrem været forlovet eller gift, så er snakken en lidt anden. For lige meget hvor meget jeg holder af mine veninder, så ville jeg sgu have det lidt underlig med at side overfor min ex og hyggesnakke. MEN på den anden side, så kan hun da få tips til hvad han godt kan lide - Ej ok, den var nok lidt for ulækker :wacko:

Knuser fra Karen

Præcis! Det er lige det, jeg mener...

For NEJ!!!! Naturligvis har jeg ingen følelser for ham, når jeg skal giftes med Jesper!!! Tsk-tsk! :thumbsupsmileyanim:

Men det er bare underligt i forholdet mellem HENDE og mig... Altså; vi ville så aldrig kunne dobbeltdate, f.eks., og der er mange andre situationer, hvor det er vildt akavet... Det sætter os i en sær situation overfor hinanden.

Og det er slet ikke fordi jeg vil være uvenner med hende over det, og SLET ikke droppe hende som veninde eller noget, men det er bare sådan lidt... Sært. Som Karen påpeger; man skylder da lidt hinanden at sige det, i det mindste... Så kunne jeg også lige vænne mig til tanken først...! :blush:

Det er sådan lidt "skummelt" at jeg skal opdage det nærmest ved et tilfælde...! :toot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det er en svær situation - og der er sikkert mange holdninger til dette emne...

Jeg oplevede noget lignende til på vores bryllupsdag ( ikke lige den rette dag )

Henrik som var blevet min mand for et par timer siden, vi havde selvfølgelig inviteret

hans ven Ole med til brylluppet som også holdte en flot tale til os.

Det skal lige siges at vi har haft problemer med ham før i forholdet, da han altid skulle bringe Henrik´s

eks-kærester på bane i alle samtaler, indtil jeg sagde fra!!

Nå men jeg er ude at danse med Ole til vores bryllupsfest og pludselig fortæller han mig, at han nu er kæreste

med Henriks 1.kærlighed, lad os kalde hende "C" Henrik vidste besked og han havde dog sagt at han ikke skulle tage

hende med til vielsen i kirken, da hun prøver på at komme tilbage til Henrik igen ( forkert dag at forsøge )

Jeg lavede selvfølgelig ikke en scene ud af det på min bryllupsdag, men at Ole ligefrem spørger om vi alle 4 skal tage i biffen

eller tage ud at spise weekenden efter, det kan jeg altså ikke lige rumme.

Et eller andet sted, blev jeg ked af at Henrik ikke havde sagt det til mig - Ole var i det mindste kommet efter Henriks "tilladelse"

Jeg ville da ikke bryde mig om at have min 1.kærlighed siddende i min stue med én af mine veninder... på trods af det er 12 år siden.

Det skal dertil siges at de kun var sammen i 14 dage!

Senere på året, var vi til 40års fødselsdag hos vores svoger og der dukkede hun op med en såkaldt kæreste.

Hun prøver mere end bevist at komme tilbage til Henrik, hun har endda forsøgt at få fat i hans tlf nr, på trods af hun

ved at han er gift med mig.

Så hun er ikke længere et " problem" for mig og eftersom jeg kom til denne 40 års fødselsdag total stylet op også hende som lignede

en hængt kat... så var det jo SÅ fedt..

For at komme tilbage til historien, så syntes jeg du skal gøre op med dig selv om du virkelig syntes det er ok ?

Jeg ville personligt ikke bryde mig om at mine ex ellers Henrik ex kærester begyndte at komme i mit hjem.

:thumbsupsmileyanim: Heidi

0

Del dette indlæg

Men det er bare underligt i forholdet mellem HENDE og mig... Altså; vi ville så aldrig kunne dobbeltdate, f.eks.,

Jeg spørger lige direkte fra hjertet: Hvorfor i alverden skulle I ikke kunne det?

Det kan godt være, at det er fordi jeg tilhører den mandlige del af befolkningen, men jeg forstår simpelthen ikke problemet. Som flere af tøserne siger: det er jo ikke en mand, som du først sluttede dit forhold til for nylig - ellers var sagen selvfølgelig en anden.

Det er ikke menneskeligt usædvanligt, at man har en slags ejerfornemmelse overfor sine eks'er - men om den ejerfornemmelse så er rimelig, er en helt anden snak. Eks'en har samme ret til at komme videre i livet, som man selv har.

Du og din eks har haft jeres tid og konstateret, at det ikke skulle være jer to - og det har I begge to haft en passende periode til at komme jer over. Så må det kapitel være slut og tavlen visket ren.

Der synes i hvert fald ikke umiddelbart længere nogen saglig grund til, at du hverken skulle kunne forvente eller med rimelighed forlange at din gymnasie-eks skulle være no-go for hele bekendtskabskredsen i resten af din levetid.

0

Del dette indlæg

Det kan godt være, at det er fordi jeg tilhører den mandlige del af befolkningen, men jeg forstår simpelthen ikke problemet. Som flere af tøserne siger: det er jo ikke en mand, som du først sluttede dit forhold til for nylig - ellers var sagen selvfølgelig en anden.

Det er ikke menneskeligt usædvanligt, at man har en slags ejerfornemmelse overfor sine eks'er - men om den ejerfornemmelse så er rimelig, er en helt anden snak. Eks'en har samme ret til at komme videre i livet, som man selv har.

Du og din eks har haft jeres tid og konstateret, at det ikke skulle være jer to - og det har I begge to haft en passende periode til at komme jer over. Så må det kapitel være slut og tavlen visket ren.

Der synes i hvert fald ikke umiddelbart længere nogen saglig grund til, at du hverken skulle kunne forvente eller med rimelighed forlange at din gymnasie-eks skulle være no-go for hele bekendtskabskredsen i resten af din levetid.

Jeg sad her og vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere min mening, men her er den. Lige mine ord og jeg tilhører altså ikke den mandlige del af befolkningen. (Skulle jeg mene). :thumbsupsmileyanim:

Annika.

0

Del dette indlæg

Ja altså jeg ved heller ikke lige hvordan jeg skal formulere hvad jeg mener... Ha ha

Men jeg synes ikke det er okay...

Hvorfor... ja, det har jeg nok ikke lige det dybeste svar på, men sådan har jeg det altså bare...

I min vennekreds har vi faktisk snakket om det flere gange, der er bare en gylden regel om at man intet har med hinandens eks´er at gøre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm ja det er sku noget underligt noget... jeg har en eks kæreste som jeg var sammen med i 3 år... det sidste år vi var sammen var vi vel mere venner end kærester... vi var efterskole kærester og efterfølgende to år efter... vi er stadig venner og han har det super godt med jacob.. så ku jeg splejse ham sammen med en af mine veninder ville jeg da være glad... men jeg har eks kærester som jeg ville synes det var vildt akavet at mine veninder begyndte at date.. os selvom jeg kom sammen med dem under et år... det har ikke noget med mine følelser for den fyr at gøre eller noget med om jeg elsker jacob.. det har noget med at gøre at jeg ikke ville ha det godt med at sidde i stue med den fyr igen og ville synes at det var underligt at hun sku være en del af hans familie... det ville bare føles underligt med nogen af dem og oka med andre af dem.. det er derfor man altid skal spørge sin veninde om det er oka inden man gør det.. ikke fordi jeg ville føle at jeg havde ret til at sige at det var noget hun ikke måtte gøre.. men mere fordi jeg så ville synes hun havde respekteret mig og jeg ville ha mulighed for at finde ud af om jeg ku være sammen med dem begge til at starte med...

I forhold til indlæget med en kvinde det prøver at stjæle sin eks tilbage... av siger jeg bare det ville jeg sku ikke ha det godt med....

knus

0

Del dette indlæg

NEJ!!!!

Jeg synes ikke at det er ok, at mine veninder dater mine eks´er. Jeg havde en veninde som weekenden efter jeg havde slået op med en kæreste gennem 3 år, kneppet ham.. hold kæft hvor var jeg røv sur, godt nok havde jeg selv en ny kæreste, men eks´en prøvede jo stadigt på at vinde mig tilbage, synes ikke lige det var metoden... det gør sku´godt nok ondt...

( undskyld sproget )

Knus Anita

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med Jesper og de vørige som siger at det er ok at veninden eller veninderne :thumbsupsmileyanim: dater din eks. Men at det er ok er ikke det samme som at det også er godt og at det er noget man vil juble over. Særligt ikke hvis det er en eks af nyere dato. På en eller anden måde kan det ikke undgås at det vil få betydning for jeres - dit og venindens forhold. Det sidste eksempel med veninden der hopper på eks'en så snart han er blevet eks, må være direkte ubehageligt.

0

Del dette indlæg

NEJ!!!!

Jeg synes ikke at det er ok, at mine veninder dater mine eks´er. Jeg havde en veninde som weekenden efter jeg havde slået op med en kæreste gennem 3 år, kneppet ham.. hold kæft hvor var jeg røv sur, godt nok havde jeg selv en ny kæreste,

Hvad var det, der gjorde dig vred... udover at din veninde ødelagde en situation, hvor to mænd kunne kæmpe om dig samtidig...?

I virkeligheden er det vel egentlig dig, der er "skurken", da jeg antager du ikke bare har fundet den nye kæreste i den uge der gik fra du slog op med den gamle kæreste og til din veninde gik i seng med ham... du har altså spillet på to heste i en periode.

Men igen.. det er ikke usædvanligt at man har ejerfornemmelser overfor sine gamle kærester... også efter man selv har fundet en anden. Man glemmer bare ofte, at når man selv har fundet en anden, stiller det eksen fri til at gøre det samme...

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig ligeglad med om mine veninder er sammen med mine x-er. hvis man lige er blevet droppet og er dybt ulykkelig så synes jeg ikke lige en veninde skal hoppe på den fyr man tuder over, men hvis man har fundet ny kæreste osv videre så synes jeg ikke man kan tillade sig at have ejerfornemmelser over sine x-kærester. Jeg synes ikke en veninde skal spørge om lov til at date ens x, men jeg synes da de skal fortælle det. Hvis man er veninder snakker man vel om det meste.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at folk som bliver sure over sådan noget, er kun sur over at x- har fundet en anden at savle over og man ikke er midtpunktet i hans liv mere. Det er lidt egoistisk synes jeg.

0

Del dette indlæg

NEJ!!!!

Jeg synes ikke at det er ok, at mine veninder dater mine eks´er. Jeg havde en veninde som weekenden efter jeg havde slået op med en kæreste gennem 3 år, kneppet ham.. hold kæft hvor var jeg røv sur, godt nok havde jeg selv en ny kæreste,

Hvad var det, der gjorde dig vred... udover at din veninde ødelagde en situation, hvor to mænd kunne kæmpe om dig samtidig...?

I virkeligheden er det vel egentlig dig, der er "skurken", da jeg antager du ikke bare har fundet den nye kæreste i den uge der gik fra du slog op med den gamle kæreste og til din veninde gik i seng med ham... du har altså spillet på to heste i en periode.

Men igen.. det er ikke usædvanligt at man har ejerfornemmelser overfor sine gamle kærester... også efter man selv har fundet en anden. Man glemmer bare ofte, at når man selv har fundet en anden, stiller det eksen fri til at gøre det samme...

Jeg må indrømme jeg var og er ligeglad med om der er to fyre som kæmpede om mig, der var ingen kæmp.. Men.. stadigt væk ens barndom veninde sammen med ens eks. Nogle gange kan man jo godt slå op og stadigt være forelsket i hinanden, men bare vide at man ikke passer sammen. Og ham jeg fandt hurtigt efter.. tja i kender jo selv starten af et forhold man dater lidt og ser hvordan tingene udvikler sig. Min eks. fandt selv mdr. efter en ny kæreste, en rigtig sød pige og det synes jeg var super, bare ikke ens veninde, for hvor længe har de så haft noget kørende?? sådan tænkte jeg. og det har intet med ejer fornemmelse at gør. Bare det moralske...

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er ikke selv den der har flest ekskærester, men vil da alligevel prøve at give mit besyv med.

Min første kæreste fandt en ny pige, Bente, kort efter mig. Hun var tre år yngre end mig (ja, mig og min eks var altså begge 16-17 år...) og jeg kendte hende godt. Absolut ikke min veninde - heller min hadeveninde eller hvad man nu kan kalde det. Det havde jeg det ikke godt med! Det viste sig senere, at Bente havde en ting for alle mine og min venindes kærester - også inden de blev ekser... Og det var jo ikke så godt... Men senere blev jeg så gode venner med min eks igen, og nu ville jeg være fuldstændig ligeglad med hvem han var sammen med. Ville ovenikøbet godt unde en veninde ham, da han er en sød fyr.

Af en eller anden underlig grund har jeg så rodet lidt rundt med en dansk fyr (han har absolut IKKE status som ekskæreste) inden jeg mødte min kommende mand :thumbsupsmileyanim: Han er nu i samme omgangskreds som os, og forleden var vi til fest, hvor en af mine veninder blev med ham hjem. Det havde jeg det helt fint med. Vi er ovenikøbet nogen der prøver at matche ham op mod vores veninder - ja vi elsker bare at lege Kirsten Giftekniv!! Så no problemo der!

Så jeg tror min mening er, at hvis det er lige efter at det er blevet slut er det ikke så godt. Der har man typisk stadigvæk lidt følelser involveret.. Men med det samme der er gået lidt tid er det helt fint med mig, og hvis der er nogen der har et crush på min ekskæreste, vil jeg mere end gerne prøve at hjælpe hende med at få en date med ham :thumbsupsmileyanim:

Hvorfor skulle du ikke kunne gå på dobbeltdate med ham og din veninde? Jeg ved det ikke, jeg har som sagt en tendens til at blive venner med mine ekser, så for mig ville det i hvert fald ikke være noget problem.

0

Del dette indlæg

Det er alså et svært emne det her. Min aller første kæreste og jeg lever i dag i hver sit lykkelig forhold.Jeg er rigtig glad for at han har fundet lykken og ønsker ham alt det bedste. Men et eller andet sted så er jeg alså glad for at det ikke er min bedste veninde han har fundet og jeg tro også at han er glad for at jeg ikke er sammen med en af hans venner. I det her eksempel vil jeg se min eks som hellig grund overfor mine veninder men den pige som har ham er velkommen til at beholde ham, jeg har jo min drømmefyr hos mig :thumbsupsmileyanim:

Med de andre kærester jeg har haft vil jeg bare sige held og lykke til hvem som helst der kunne være interreseret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige at selvfølgelig kan ens veninder date ens eks-kærester. Og selvom det måske vill evære god stil lige at SIGE det først (IKKE spørge om lov) kan jeg godt forstå man ikke lige ville tænke over det, når nu du står og skal giftes med en anden.

Jeg har min første rigtige kæreste, vi var kærester i halvandet år fra jeg var 15 og han 16, og det betyder selvfølgelig en masse. Vi ses engang i mellem til fester og vi har det altid VILDT fedt sammen. Her i weekenden havde vi en lang (fuld) snak fordi det et eller andet sted selvfølgelig er lidt mærkeligt for ham at jeg skal giftes nu.

Nå, men jeg har også haft veninder der har fjollet lidt rundt med ham, og det har været fuldstændig fint for mig, til tider har jeg selv opmuntrert mine veninder til det ;) Engang havde jeg det lidt svært ved det, da en veninde ligesom prøvede at tage det specielle væk som han og jeg har, men hvad. Som en skriver skal eksen jo også have lov til at "komme vider" og hvis det nu er ens veninde der kan være det perfekte for ham, så fred være med det.

Jeg har også en anden ekskæreste jeg var sammen med lige knap halvandet år. Og det var virkelig ikke en succes, ikke fordi han ikke var sød, han var bare ALT for sød, og jeg følte mig SÅ kvalt fordi han blev MEGA ked af de thver gang jeg ville noget uden ham, og det var bare ikke et vildt fedt forhold. Siden da har jeg også haft det lidt anstregt når jeg har set ham, men hvis en af mine veninder falder over ham, så fred være med det. Det ville nok vøære lidt mærkeligt at tage på dobbeltdate f.eks. fordi jeg aldrig aner hvad jeg skulle sige til ham, og det ville nok i det hele taget være mærkeligt at møde ham med min veninde, men derfor skal de da stadig have lov til deres lykke.

Det korte af det lange er at jeg HELT SIKKERT mener at veninderne skal date ens ekser hvis de ønsker det. Jeg syntes ikke de skal spørge om lov, det kunne selvfølgelig være ret rart lige at få det fortalt først... I sær syntes jeg man bør være fuldstændig fløjtende hvis man står og skal giftes med ens prins, jeg ville nok ikke tænke at jeg skulle spørge min gifteklare veninde om lov hvis jeg ønskede at date hendes gamle gymnasie flamme ;)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg har en veninde der for 1½ års tid siden sagde hun var stødt på min gamle kæreste og hun rullede med øjnene og sagde at han var stadig lækker. Hun havde så fundet hans nummer via oplysningen og havde ringet ham op og prøvet sådan at småll-talke lidt, men han havde lydt meget ligeglad.

Mens hun fortæller, så er det i en stemning og tone som om hun har været fræk og vovet og prøvet at puste liv i en gammel flirt - hun teede sig faktisk som var det hendes gamle kæreste.

Jeg grinte bare mens hun fortalte det, prøvede at flette ind i samtalen, at ja han var mig en god kæreste og ja han var lækker nok, for lissom at understrge, at det var jo min kæreste.

Jeg synes det var en aparte situation. Derudover har denne fyr aldrig brudt sig om min veninde, så jeg havde ingen kommentarer til at han ikk var interesseret, det var der jo ingen grund til at bringe frem.

Alt i alt...................så er jeg ikke helt vild med tanken om ens egen ex og så ens veninde sammen. Selvom der selvfølgelig kan være undtagelser. Hvis det var en kæreste jeg havde været ulykkeligt forelsket i, eller min første store kærlighed eller den slags, så ville jeg tage på vej, men var det en hurtigt forbipasserende, en aftens flirt, så ville jeg nok ikke sige så meget til det.

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer