Guest Stine skal giftes!!!

Mulig løsning på reception. Hvad synes I?

12 indlæg i dette emne

Hej Tøser! (og de mænd der måtte have forvildet sig herind ;) )

Mulig løsning på vores lokaleproblem til receptionen. Vi inviterer som sagt ca 160 til receptionen, hvoraf lidt over 60 kommer fra Jylland. Vi vil derfor gerne holde en "så lang" reception som muligt, for at de får så meget som muligt med af vores store dag når de nu rejser så langt. Men de lokaler vi har fundet har været for dyre, eller ligget langt væk fra kbh, og vi vil nødigt bruge super meget tid på transport den dag.

Jeg ringede til kirketjeneren fra vores kirke, og han sagde at til det tilstødende kirkelokale kan der sidde godt 100 pers, altså hvis de skal sidde ved borde. Det koster kun 1000 kr at leje lokalet, og man må godt servere alkohol, hvilket var et af vores krav. :thumbsupsmileyanim:

MEN: Der er altså ca 60 siddepladser for lidt...Kan vi holde det der alligevel og så gøre folk opmærksomme på at man gerne må stå og gå en masse, så der er mulighed for at alle får en plads fra tid til anden? Receptionen er ca fra kl 13-17.30, og der bliver ikke kun serveret pindemadder, det er er rigtig måltid mad man får (altså hvis man tager sig det).

Hvad siger I tøser?

Knus Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis i gør flok opmærksomme på at der ikke er siddepladser til alle, synes jeg sagtens i kan leje lokalet ved kirken.

Det er nok heller ikke alle der er der fra start til slut og hvis vejret er godt er der sikkert også nogle der vil ud og have luft ind i mellem.

Synes helt klart i skal gøre det! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Stine.

Jeg synes sagtens at det kan lade sig gøre. I kunne jo evt høre kirketjeneren om der er mulighed for at sætte nogle stole og lidt borde op udenfor dette lokale, på den måde ville I også kunne lokke folk udenfor uden at decideret bede dem om det :thumbsupsmileyanim:

Der findes masser af firmaer hvor I billigt kan leje borde og stole for de par timer, hvis kirken ikke har flere til rådighed :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvad siger I tøser?

Jeg siger:

Hvad med at stille borde og stole op i HALVDELEN af rummet, og lade den anden halvdel være fri til "spadsering"? På den måde er I ikke nødt til at klemme folk udenfor rummet - det ER jo en del som ikke kan sidde derinde...

Men I skal KLART gøre folk opmærksomme på at det er delvist stående reception - så er folk opmærksomme på det, og så tror jeg ikke det vil blive et problem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan I da sagtens, og nu står man jo strengt taget ikke op til en reception. Hvis vejret arter sig til vores reception, så er der masser af plads til de 100 mennesker vi tror kommer, og hvis vejret er regnfuldt, så er der ok med plads, og under alle omstændigheder er der måske siddepladser til 30 mennesker.

Man går jo og mingler til en reception, så hvis folk bare kan være der, uden at stå som sild i tønde, ja så går det nok!

0

Del dette indlæg

Hej Stine,

Vi skal også holde reception med 120 mennesker inde i Ego Selskabslokaler og der er kun plads til at ca 50 personer kan sidde ned. Dvs der er 70 der skal stå op. Vores reception kører fra 12.30 til 16.30 og her får vores gæster serveret en let buffet bestående af noget italiensk pølse, frisk frugt, brød ... åh og noget mere jeg ikke kan huske. Og så skal vi selvfølgelig have bryllupskagen her om eftermiddagen :thumbsupsmileyanim:

Så jeg vil mene det snildt kan lade sig gøre at være 160 til reception i et lokale der kun er plads til 100 siddende personer i - en reception er jo netop et sted hvor man "mingler" meget :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nu er det kun 60 gæster fra Jylland som I regner med er der hele dagen/reception, der er sikkert flere der bare vil kigge forbi et par timer og så smutte hjem og skifte tøj osv, så jeg synes sagtens I kan leje lokalet (måske I lige skulle tjekke med tilladelder fra brandvæsenet osv. og hvor meget kirken går op i evt. restriktioner på hvor mange personer der må være i lokalet...)

Og der er også sikkert mange der vil stå op og snakke i hjørnerne, vi har heller ikke planer om at sørge for stole til alle til reception, hvis der mangler, så må de komme hinanden lidt ved ;)

Ellers kan I jo selv tage lidt klapstole med, dem de har i Ikea koster vist nok 20 kr stk. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Stine,

Vi skal også holde reception med 120 mennesker inde i Ego Selskabslokaler og der er kun plads til at ca 50 personer kan sidde ned. Dvs der er 70 der skal stå op. Vores reception kører fra 12.30 til 16.30 og her får vores gæster serveret en let buffet bestående af noget italiensk pølse, frisk frugt, brød ... åh og noget mere jeg ikke kan huske. Og så skal vi selvfølgelig have bryllupskagen her om eftermiddagen :thumbsupsmileyanim:

Så jeg vil mene det snildt kan lade sig gøre at være 160 til reception i et lokale der kun er plads til 100 siddende personer i - en reception er jo netop et sted hvor man "mingler" meget :cheerleader3:

Exactly. Folk opholder sig heller ikke konstant i "receptionsværelset" men cirkulerer rundt, nogle går måske en tur etc. En reception er pr. definition "stående" medmindre man laver det mere kaffestue agtigt med kaffe og kaffe.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer