Mia-Louise

Serveringspersonale... hjæælp..

14 indlæg i dette emne

Hej alle

Vi har før haft en tråd her omkring brugen for tjenere og troede vi havde fundet nogen, men det gik desværre ikke. Derfor laver vi nu denne nye tråd for at høre om der er nogen der kan hjælpe (eller kender nogen der kan) med noget servering ved vores bryllup d. 11. august.

Vi har brug for 2 der kan hjælpe med de sædvanlige opgaver såsom servering, afrydning, påfyldning mm. Så hvis der er nogen der har muligheden eller kender nogen der kunne være interesseret hører vi meget gerne fra jer hurtigst, da tiden nærmer sig hastigt.

Håber på at høre fra jer :)

Mia & Babak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Vi har før haft en tråd her omkring brugen for tjenere og troede vi havde fundet nogen, men det gik desværre ikke. Derfor laver vi nu denne nye tråd for at høre om der er nogen der kan hjælpe (eller kender nogen der kan) med noget servering ved vores bryllup d. 11. august.

Vi har brug for 2 der kan hjælpe med de sædvanlige opgaver såsom servering, afrydning, påfyldning mm. Så hvis der er nogen der har muligheden eller kender nogen der kunne være interesseret hører vi meget gerne fra jer hurtigst, da tiden nærmer sig hastigt.

Håber på at høre fra jer :)

Mia & Babak

Hvor i verden skal I holde det??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle

Her skriver så den kommende mand, Babak :) med lidt forklaring.

  • Jeg er ikke fra Ballerup, men har boet i Husum og nu ind i København.
  • Arrangementet skal holdes i Herlev (ca. 10 km fra kbh. centrum)
  • Der er ca. 130 gæster. Så jeg håber på at kunne finde 2-3 (helst 3) serveringsfolk.
  • Maden er Buffet, men der skal serveres en kold forret.
  • Ellers er det selvfølgelig kagen senere på aften der skal serveres. Der skal samles tallerkner ind, laves kaffe, ryde af og evt. vil der være en 'bartender' tjans også. Så vi snakker ca. 5-8 timer.

Håber det belyser situationen lidt. Og ellers send gerne en PM hvis der er nogen der har mulighed for at arbejde den lørdag.

Mange hilsner

Babak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej Alle

Her skriver så den kommende mand, Babak :) med lidt forklaring.

  • Jeg er ikke fra Ballerup, men har boet i Husum og nu ind i København.
  • Arrangementet skal holdes i Herlev (ca. 10 km fra kbh. centrum)
  • Der er ca. 130 gæster. Så jeg håber på at kunne finde 2-3 (helst 3) serveringsfolk.
  • Maden er Buffet, men der skal serveres en kold forret.
  • Ellers er det selvfølgelig kagen senere på aften der skal serveres. Der skal samles tallerkner ind, laves kaffe, ryde af og evt. vil der være en 'bartender' tjans også. Så vi snakker ca. 5-8 timer.

Håber det belyser situationen lidt. Og ellers send gerne en PM hvis der er nogen der har mulighed for at arbejde den lørdag.

Mange hilsner

Babak

Undskyld jeg blander mig, men jeg vil vove den påstand, at 2-3 personer er for lidt til 130 mennesker... Til vores bryllup var der tre - de to prof - og de havde rigeligt at se til hele aftenen. Vi var kun 45 gæster i alt! Der går meget tid med opvask og rengøring mv. så der er en del arbejde til 2-3 personer - især hvis det er folk, som ikke er vant til den slags...

Hvad har i tænkt jer at betale? Kunne måske finde nogen, som kunne bruge sådan en tjans...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej Alle

Her skriver så den kommende mand, Babak :) med lidt forklaring.

  • Jeg er ikke fra Ballerup, men har boet i Husum og nu ind i København.
  • Arrangementet skal holdes i Herlev (ca. 10 km fra kbh. centrum)
  • Der er ca. 130 gæster. Så jeg håber på at kunne finde 2-3 (helst 3) serveringsfolk.
  • Maden er Buffet, men der skal serveres en kold forret.
  • Ellers er det selvfølgelig kagen senere på aften der skal serveres. Der skal samles tallerkner ind, laves kaffe, ryde af og evt. vil der være en 'bartender' tjans også. Så vi snakker ca. 5-8 timer.

Håber det belyser situationen lidt. Og ellers send gerne en PM hvis der er nogen der har mulighed for at arbejde den lørdag.

Mange hilsner

Babak

Undskyld jeg blander mig, men jeg vil vove den påstand, at 2-3 personer er for lidt til 130 mennesker... Til vores bryllup var der tre - de to prof - og de havde rigeligt at se til hele aftenen. Vi var kun 45 gæster i alt! Der går meget tid med opvask og rengøring mv. så der er en del arbejde til 2-3 personer - især hvis det er folk, som ikke er vant til den slags...

Hvad har i tænkt jer at betale? Kunne måske finde nogen, som kunne bruge sådan en tjans...

Tænkte lige det samme...vi var nemlig også omkring de 45 (47) og der var 3 serveringsfolk samt en kok i køkkenet og de havde rigeligt travlt.. :carrot: Ved godt det kun er buffet, men stadig...3 er for lidt..

Knus Nanna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet at kigge på den blå avis??? Der er nogle gange nogen der søger job...

Derefter vil jeg lige sige at 3 personer til 130 det tror jeg ikke I får nogen med på.... til en normal middag siger man minimum 1 tjener til 10-12 personer. ved buffet kan man nok godt klare det med 13, men der er jo stadig en masse små jobs, opfyldning og opvaske... så mit råd er at I ihvertfald skal op på 6 personer og måske også mere end det *SS*

knuz trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen

Tak for kommentarerne. En lille forklaring til hvorfor jeg tror det vil være nok med de 2-3 personer:

Vores bryllupsfest er ikke så formelt, ment på den måde at der ikke forventes vin hældt op, eller anden servering end det jeg nævner. Det gør at der hellere ikke er så tidskritiske opgaver, som normalt kræver mange samtidige folk. Opgaverne vil til gengæld strække sig over hele forløbet og kan jævnes ud. Vi er ellers godt klare over at normen for servering af en 3 retters menu er noget højere, men som sagt så stiller vi ikke efter så højt service niveau.

Ellers tak for de mange gode kommentarer :)

Babak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Servering eller ej så er 2-3 personer stadigvæk i underkanten til så samme mennesker.Jeg er vel ude til ca. 30-40 bryllupsfester om året og til de fester hvor der ikke er servering på - buffet- er der vel 2-3 personer til et typisk bryllupsselskab på 50 personer.

Selvom serveringspersonalet ikke skal servere så skal retterne stadigvæk anrettes og ind på bordene, der skal ryddes af, vaskes op, laves kaffe m.v. I kan heller ikke forvente jer at serveringspersonalet er på farten konstant - Det er kun os dj's der kan holde til det :)

Forestil dig eksempelvis at I er færdige med middagen kl. 23.30. I skal danse brudevals senest kl. 24 og det kræver at der bliver ryddet og fjernet nogle borde for at få plads. Hvis 2 - 3 personer skal stå for det samtidig med at de også skal lave kaffe, anrette kaffebord m.v. ja så når de det ikke inden kl. 24.

Jeg tror ikke I ville få nogle prof. tjenere til at påtage sig sådan en opgave og det der uvilkårligt vil ske er at gæsterne - og I selv - kommer til at deltage i arbejdet og det er vel ikke meningen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej igen

Tak for kommentarerne. En lille forklaring til hvorfor jeg tror det vil være nok med de 2-3 personer:

Vores bryllupsfest er ikke så formelt, ment på den måde at der ikke forventes vin hældt op, eller anden servering end det jeg nævner. Det gør at der hellere ikke er så tidskritiske opgaver, som normalt kræver mange samtidige folk. Opgaverne vil til gengæld strække sig over hele forløbet og kan jævnes ud. Vi er ellers godt klare over at normen for servering af en 3 retters menu er noget højere, men som sagt så stiller vi ikke efter så højt service niveau.

Ellers tak for de mange gode kommentarer :)

Babak

Det var præcis sådan, vi havde det til vores fest. Ikke desto mindre havde tre prof. godt travlt med at nå det hele inden kl. 24 - og vi var som sagt 45 personer.

Jeg ville bare prøve at få et par stykker mere, hvis jeg var jer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige at du skal have 4-5 til at servere, jeg serverer selv til fester når det er mulig at tjene en skilling, men selvom vinen står på bordene og stemningen er uformel, så er det stadig rigtig meget arbejde til 2-3 personer.

Man kan godt sige at der vil være meget travlt i bølger, men at styre mad, sange, lave kaffe, drikkevare (på bordene) og opvask til så mange mennesker kræver lidt ekstra hjælp, i hvert fald en der kan betjene vaskemaskinen "fuldtid" :)

Når det nu er buffet osv. så tror jeg du skal regne med ca. 100-130 kr i timen. Men held og lykke med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender en, som muligvis kan servere for jer.

Prøv at ringe til Julie på 20680699 - Hun er fra Nordsjælland, så servering i Nordsjælland og København er vist ikke noget problem.

Hun er i midten af 20'erne og har serveret nogle gange efterhånden og kan også trække på andre erfarne serveringsfolk.

Håber I får en god dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer