Melanie25

Hvem holder ringene i kirken...

28 posts in this topic

Hey

Kom til at tænke på ringene i kirken....det er jo ikke ligefrem forbi kjolen har små lommer, man lige kan stoppen æsken i.... :thumbsupsmileyanim:

Men hvem holder dem inden de skal på fingeren?? Er det forlover, gommen eller måske præsten???

Hvad gør i andre??

Kram

Melanie

0

Annonce ♥

I vores kirke var det sådan, at gommen havde ringene med i kirken, og så lagde han dem ved alteret - der hvor man knæler - indtil de skulle bruges. Det er proceduren i vores kirke. på den måde stør der ikke en eller anden forlover og roder i lommen på bedste 'Fire Bryllupper og En Begravelse'-vis...

Men det kan jo være forskellig praksis fra kirke til kirke.

Du kan vist lige skimte dem bag præsten her.

post-22121-1185973856.jpg

0

Annonce ♥

til et bryllup jeg var til fornylig var det kordegnen.... så det virke som om (efter at have læst de andre besvarelser) at det er meget forskelligt.

Vi troede det var forloveren.

0

Annonce ♥

Vi har lige været hos præsten. Han sagde, at han bare skulle have dem inden vi går igang i kirken af enten gom eller forlover -og så ville han lægge dem ved alteret.

Men min kæreste synes forloveren skulle aflevere dem i forbindelse med vielsen...det havde ham forestillet sig.

Så sagde præsten: " jamen så gør vi det. Jeg siger så bare: må jeg bede om ringene, og så kommer forloveren lige og afleverer dem. Så fortsætter jeg med ordene: med disse ringe...osv. "

Så hvis man selv siger, hvad man forestillede sig/ ønslker sig... så kan det lade sig gøre -hvis man har en god præst.

0

Hos os havde Jan ringene med op i kirken og han gav dem så til præsten da han kom, så Præsten havde dem altså i lommen indtil vi skulle ha' dem på!! -Då vi så skulle ha' dem, kunne han ikke åbne æsken :pokey: Det var bare SÅ morsomt!!!!! Herlig oplevelse!!!

Men altså hos os var det præsten der havde dem!!

0

Min datter på 8 år kom gående bag mig med ringene på en fin pude. Hun satte sig ved siden af min mor på første rækkke. Da det var tid til ringene kom hun op til os og vi tog ringene fra puden, og hun satter sig ned igen:)

Det var meget stort for hende at være med til!

0

Annonce ♥

Vi fik valget mellem enten at give dem til præsten eller til forloveren. Vi valgte at det var forloveren, som er Rasmuses bedste ven. Synes det blev rigtigt godt. Når det var tid til ringe-udveksling kom forloveren hen til os med æsken åben, og vi tog så efter tur ringen ud af æsken og satte den på hinandens finger.

0

Kim havde vores ringe. Han har altid styr på tingene, så jeg var helt tryg ved at det var ham. Hans forlover var hans mor, og jeg tror helt ærligt ikke hun ville have ønsket det ansvar.. Kan lige se hende rode febrilsk i sin take efter ringene, mens Kims ører bliver mere og mere røde :thumbsupsmileyanim:

Tror faktisk også at Kim havde det bedst med selv at tage sig af det. Han er lidt kontrolfreak med nogle ting :blush:

Det vigtigste var bare, at det ikke blev 4 bryllupper og en begravelse, ikke så meget hvem der kom med ringene

KH Rikke

0

Min svoger holdt dem (Lasses forlover) og jeg synes altså det var noget rod... så skulle man vende sig lidt om mod ham... og jeg synes jo bare han skulle have givet dem til rpæsten i stedet for os.... og så stod han der og glanede.... så sæt dig dog ned!! Næ du... jeg synes det er en super idé at give dem til præsten - enten inden eller i forbindelse med at de skal overrækkes, så man får dem udleveret af præsten... det andet bliver ikke godt - forloveren står jo der og skygger for resten af kirken... og jeg stod der med Lasse ring i hånden samtidig med at jeg fik sat min egen på.... det havde været en ommer hvis vi skulle gøre det igen ;)

0

Hos bliver det sådan at vores ældste søn på 3½ år kommer ind med ringene på en lille pude, og når vi så skal bruge dem hjælper min søster (brudepige) eller min mor ham op med dem til os. Noget hans far ikke aner noget som helst om han tror at forloveren får ringene, men han bliver snydt, som han gør så mange gange den dag. hehe.

Knus

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej

Vi blev gift d. 4. august og vores søn på 2 år var brudesvend. Jeg havde købt en ringpude, hvorpå ringene lå (er bundet fast med satinbånd), og så gik han med den ind i kirken. Da vi skulle bruge ringene under selve vielsen, kom han op til alteret med ringpuden og ringene.

Alternativt ville vi have valgt, at gommen skulle have ringene i lommen.

Hvis der er en forlover, er det vist ofte ham, der har ringene indtil selve vielsen.

Håber det kan hjælpe dig :oops:

Rigtig god dag - og nyd det for dagen går alt for stærkt :oops:

Mette

0