Guest Nika

Vielsesringe - sølv?

13 indlæg i dette emne

Hej derude,

Jeg er ikke så vild med guld....jeg undre mig over, at man - så vidt jeg jeg se - ikke laver vielsesringe i sølv. Hvordan kan det være? Vil det virke mærkeligt med ringe i sølv?

Jeg er ikke typen der går særligt højtideligt op i traditioner, som f.eks. at klippe hul i sokken, rive slør itu, farvesymbolik og overtro. Så selvom det ikke er kotyme at have ringe i sølv, kunne jeg godt finde på at trodse traditionen. Kunne bare godt tænke mig at vide hvorfor traditionen forholder sig sådan....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan godt få vielsesringe i sølv - jeg synes jeg har set en del. Men du har ret i, at de fleste vælger guld. Jeg startede også med at kigge på sølv, men efter en god snak med et par guldsmede endte vi med hvidguld (ikke rhodineret, så stadig guldfarvet). Og det var simpelthen fordi guld åbenbart holder bedre - og det er jo en ring der skal holde i mange år... Jeg er ellers mest til sølv, men er alligevel glad for vores valg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej,

Vi er heller ikke meget for guld så vores vielsesringe er sølvringe med platinplanering(plamering), kan ikke lige huske hvad det præcist hedder. Så jo man kan godt få vielsesringe i sølv.

Knuz Charlotte

Mit umiddelbare gæt er, at det er en forstærkning af sølvet. Sølv er jo meget blødt i forhold til fx guld og hvidguld. Kender flere, der har ringe i sølv.. men de kommer også til at se slidt ud hurtigt.

Et alternativ er som nævnt hvidguld, der faktisk ligner sølv. De koster selvfølgelig mere en sølv, men holder sig også flottere... de oxyderer fx ikke som sølv, der bliver sort med tiden (det kan selvfølgelig pudses!)

Fordelen ved sølv er selvfølgelig, at prisen er en noget anden end hvidguld

0

Del dette indlæg

Hej,

Mht. traditioner, kutymer mm. bestemmer du fuldstændig selv hvordan du vælger at gennemføre dit bryllup. Vi lever i et frit samfund, hvor du skal fejre dit bryllup ned til den mindste detalje. Sokkeklipperi og den slags som gæsterne plejer at stå for vil du måske have svært ved at styre, men det er da meget festligt og morsomt. Jeg har ikke været til et eneste bryllup hvor det ikke er sket. Til gengæld har jeg aldrig set et slør blive revet itu eller en brudebuket blive kastet.... Pak sløret væk efter vielsen, hvis ikke du vil have den revet itu. Hvis din kommende mand ikke vil have sokkerne klippet over, kunne han overraske gæsterne ved slet ikke at have sokker på - nogle vil måske synes det er upassende. Ellers må han have et par ekstra sokker i lommen eller i din taske. Han må bare være opmærksom på at han ikke skal reklamere med at han har taget nye sokker på - han risikerer at de også bliver klippet. Det har jeg set før :pokey:

Din vielsesring skal du bære resten af dit liv og du skal kunne holde ud at kigge på den på din hånd al den tid. Du bestemmer helt selv hvordan den skal se ud (måske din partner, dog, også har noget at skulle have sagt ;) ) Selvfølgelig kan man få dem i sølv. Hvidguld er også ganske pænt og holder sig flottere end sølv gør, som en anden ganske rigtigt siger.

Pøj pøj med det hele.

Stealthmeister

0

Del dette indlæg

Hej,

Mht. traditioner, kutymer mm. bestemmer du fuldstændig selv hvordan du vælger at gennemføre dit bryllup. Vi lever i et frit samfund, hvor du skal fejre dit bryllup ned til den mindste detalje. Sokkeklipperi og den slags som gæsterne plejer at stå for vil du måske have svært ved at styre, men det er da meget festligt og morsomt. Jeg har ikke været til et eneste bryllup hvor det ikke er sket. Til gengæld har jeg aldrig set et slør blive revet itu eller en brudebuket blive kastet.... Pak sløret væk efter vielsen, hvis ikke du vil have den revet itu. Hvis din kommende mand ikke vil have sokkerne klippet over, kunne han overraske gæsterne ved slet ikke at have sokker på - nogle vil måske synes det er upassende. Ellers må han have et par ekstra sokker i lommen eller i din taske. Han må bare være opmærksom på at han ikke skal reklamere med at han har taget nye sokker på - han risikerer at de også bliver klippet. Det har jeg set før :pokey:

Din vielsesring skal du bære resten af dit liv og du skal kunne holde ud at kigge på den på din hånd al den tid. Du bestemmer helt selv hvordan den skal se ud (måske din partner, dog, også har noget at skulle have sagt ;) ) Selvfølgelig kan man få dem i sølv. Hvidguld er også ganske pænt og holder sig flottere end sølv gør, som en anden ganske rigtigt siger.

Pøj pøj med det hele.

Stealthmeister

Det er klart at man ikke helt kan styre den slags traditioner (sokker etc)...men sikke en god ide at tage gas på gæsterne, hvis de f.eks. vil klippe sokkerne. Det kunne være sjovt hvis hans sok allerede er klippet :-)

min maid of honour (en fyr, godt nok :-)), kunne plotte gæsterne til det...hehe...mon der er andre sjove ting i den dur man kunne lave sjov med ?? Laver lige en tråd om det.

Mht sølv - så kan man altså vedligeholde det ved at pudse det? Eller er det ikke nok? Ellers må vi ty til hvidguld. Jeg har i det hele taget svært ved at finde en ring, jeg kan lide. Jeg har kikket en del på hjemmesider...jeg har aldrig gået med ring, og tror jeg kommer til at have det mærkeligt med at have en på....

Tak for alle jeres svar!

0

Del dette indlæg

Da ens vielsesring er noget man skal have på døgnet rundt, 7 dage om ugen i mange, mange år, skal den kunne tåle lidt af hvert og ikke gå i forbindelse med andre stoffer, løbe an, nedbrydes eller kunne udløse reaktioner på huden - og de krav kan sølv simpelthen ikke leve op til. Det er derfor man ikke bruger det til vielsesringe.

Derfor bør I vælge et egnet metal, fx. guld, hvidguld, platin, titanium eller kirurgisk stål. Guld, hvidguld og platin er lettest at arbejde med og kan forandres i størrelsen senere i livet, når/hvis du/I tager på/taber jer/ bliver gravid eller af anden grund ændrer størrelse - hvilket næsten alle gør i løbet af livet.

Hvidguld er en legering og svagt gyldent og rhodineres næsten altid med en rhodium belægning der gør den helt "sølvfarvet". Platin er meget smukt "sølvfarvet" og titanium og kirurgisk stål er gråligt men ikke decideret sølvfarvet.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er ikke til almindeligt guld eller rødguld og hvidguld gider vi simpelthen ikke betale for, så vi har fundet nogle rigtig flotte ringe i titanium. Vi får dem hjem om en uges tid :denmarkflag: Det bliver bare så dejligt.

Til det vil jeg så sige at jeg har set mange ringe i sølv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer