MaikenHolm

Vielsesringe...

20 indlæg i dette emne

Jeg blev helt nysgerrig.... Hvor meget har I egentlig givet for jeres vielsesringe?

Vi har nemlig lige fået vores fra Chanti, hvilket vi samlet set gav ca. 6400 kr. Omkring 4100 kr. for min, ca. 2100 for min kærestes og ca. 200 kr. for at få dem indgraveret...

Så tøser... Fortæl hvad jeres ringe kostede og smid et billede på af dem!

post-26895-1187130834.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev helt nysgerrig.... Hvor meget har I egentlig givet for jeres vielsesringe?

Vi har nemlig lige fået vores fra Chanti, hvilket vi samlet set gav ca. 6400 kr. Omkring 4100 kr. for min, ca. 2100 for min kærestes og ca. 200 kr. for at få dem indgraveret...

Så tøser... Fortæl hvad jeres ringe kostede og smid et billede på af dem!

hey

vores kommer til at koste 10.700 kr for et par :oops: det er mange penge

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For at få perspektiv i priserne skal vi vel også nævne hvad karat ringene er ikk? ;)

Vore ringe er 8 mm brede og lavet af 14 karat guld. Der er anvendt 45,3 gr. guld til min ring og 50,4 gram guld til min mands ring (hi hi... sådanne præcise detaljer har man når man selv støber ringene og har fotodokumenteret det hele :heart: ) Min ring er i rødguld og min mands i hvidguld. Jeg har tre brillianter i bedste clarity i i størrelserne 0.15 + 0.10 + 0.08

Vi har selv designet ringene og vi har været med i hele støbeprocessen på Guldsmedegården, hvor vi var guldsmede for en dag i 6 timer og støbte om indgraverede hinandens ringe.

Vi har betalt 15.300 kr. for vores ringe. De dyreste pristjek vi lavede for samme ringtype med med mindre karat brillianter lå priserne over 20.000. (fik en pris der hed 19.000 kr. eksl. indfatning af brillianter, eksl. indgravering og eksl. overfladebehandling.... det ville komme oveni prisen!)

Vi er super glade for vores ringe, som ser sådan ud

post-20924-1187172210.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Vi havde nogle fine ringe i forvejen fra vores forlovelse i 14 karat rød og hvid guld med en diamant i min. Vi blev forlovet på en rejse på Kreta, hvor man laver en tegning eller tager et billede med og så bliver ringen lavet. Prisen er udregnet efter vægt og stenen. Vi gav omkring 2000kr dengang dernede og her hjemme blev de vuredert til 7000kr. Vi har valgt at få dem pudset og gjort lidt større. det koster os 700kr. Måske får vi lavet en ny ring når vi engang kommer på ferie, når vores datter på nu 2,5 mdr bliver større. Vi beholder dem pga minder.

Fik forresten et sæt hjem fra chanti, men synes ikke de var så spændende, da vi først fik dem hjem. Men god service...Ingen problemer......

Jane25

0

Del dette indlæg

Vi har givet ca 7200 kr. for vores sæt - købt i Canada, men special-lavet efter vores billeder og anvisninger.

Min ring er lavet i 14 karat hvidguld med 42 brillianter (hele vejen rundt) - i alt 0,67 karat diamanter. Patricks er lavet i 14 karat gult guld.

De er begge ret kraftige i det :heart:

post-16734-1187180330.jpg

0

Del dette indlæg

Her er vores ringe:

post-27416-1189175563.jpg

Dameringen er fra Chanti og er på 0,26 karat og 14 karat guld til 3200,-

Herreringen er fra Bræmer i Randers - kollektionen Lovedesign til 3700,- og så kan jeg ikke huske om guldet er 14 eller 18 karat.

Redigeret af Dorthe A
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores kostede omkring 11.000 - Designede dem selv i samarbejde med Steen Andersen i Ny Købing FANTASTISK DYGTIG MAND.... :bestwishes:

7 mm brede 2,5 mm tykke og i 14 karat hvidguld. Min brilliant er i bedste clarity i størrelsen 0.15 og prisen var incl gravering med skrifttype vi selv valgte hjemmefra (altså ikke standard)

post-5883-1189240381.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har besluttet os for disse ringe.

Det er 14 karat rødguld og titanium. I min ring ligger der en sten på 0.06 karat

De har den nette sum af 3800 + forsendelse. Graveringen er gratis.

De skal købes hos www.all4love.dk

Vi har kigget på nøjagtig de samme ringe hos en guldsmed, men da var prisen 4000 kr mere,.... :balloon:

post-28215-1189520928.jpg

0

Del dette indlæg

For at få perspektiv i priserne skal vi vel også nævne hvad karat ringene er ikk? ;)

Vore ringe er 8 mm brede og lavet af 14 karat guld. Der er anvendt 45,3 gr. guld til min ring og 50,4 gram guld til min mands ring (hi hi... sådanne præcise detaljer har man når man selv støber ringene og har fotodokumenteret det hele :balloon: ) Min ring er i rødguld og min mands i hvidguld. Jeg har tre brillianter i bedste clarity i i størrelserne 0.15 + 0.10 + 0.08

Vi har selv designet ringene og vi har været med i hele støbeprocessen på Guldsmedegården, hvor vi var guldsmede for en dag i 6 timer og støbte om indgraverede hinandens ringe.

Vi har betalt 15.300 kr. for vores ringe. De dyreste pristjek vi lavede for samme ringtype med med mindre karat brillianter lå priserne over 20.000. (fik en pris der hed 19.000 kr. eksl. indfatning af brillianter, eksl. indgravering og eksl. overfladebehandling.... det ville komme oveni prisen!)

Vi er super glade for vores ringe, som ser sådan ud

post-20924-1187172210.jpg

De er virkelig smukke! Måske skulle jeg tjekke samme sted?

Vi har forelsket os i enten et sæt ringe fra Guldsmed Apel, eller et sæt fra Ghita Ring. De kommer til at koste 20.000 kr for et sæt. Men måske kan vi få det billigere ved Guldsmedegården?

Uanset om det bliver fra det ene, det andet eller det tredje sted, bliver de brede, lidt "ujævne" i formen og med en skrællet eller hamret struktur, og min med en princess cut diamant tippet på højkant.

0

Del dette indlæg

Kan ikke huske hvad vores ringe kostede.. Men vi valgte enstemmigt at lade vores forlovelses ringe følge os i vielsen.. Fik bare indgraveret den nye dato ved siden af forlovelses datoen, samt at vi selvfølgelig rykket over på den anden hånd.. Da den første ring følger os igennem livet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer