Metju

Skifter i efternavn?

105 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Endnu et af de spørgsmål, som jeg gerne svarer på igen :unsure:

Vi har taget hinandens. vi ville gerne hedde det samme, men ingen af os havde lyst til at opgive vores navne, så vi tog mit efternavn som mellemnavn (man må kun har ét efternavn) og gemalens efternavn.

0

Del dette indlæg

Jeg havde egentlig tænkt mig at beholde mig eget efternavn, da jeg jo har heddet det i mange år :unsure: men min kæreste har to niecer, som begge blev skuffede over at jeg ikke skulle hedde det samme som dem. Når nu det betyder så meget for et par niecer, hvad vil det så ikke kunne betyde for den søn eller datter vi måske en dag får? og da vi så på årets sommerferie, blev indkvarteret i to enkeltsenge på en overnatning i Italien på grund af vores forskellige efternavne, har vi besluttet at vi tager hans efternavn og jeg bruger så mit nuværende efternavn som mellemnavn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Je har været meget imod at tage hans efternavn, fordi jeg altid har brugt mit mellemnavn som efternavn, og for nyligt fik jeg det som efternavn, hvilket jeg syntes var meget stort. Så man kan godt sige at en stor del af min identitet sidder i mit efternavn... MEN, vi har snakket lidt om det, kæresten er faktisk ligeglad med om jeg får hans efternavn, men han vil have at vores kommende børn skal have hans efternavn.. Så efter en del tænken bliver det nok til, at mit efternavn bliver mellemnavn igen, og så bliver hans efternavn vores fælles efternavn..

Så kan jeg jo stadig bruge mit efternavn, og så på papiret hedde det samme som ham..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi beholder hver vores efternavn.

Hans hollandske fornavn lyder ikke godt med min efternavn, og det samme med hans efternavn, passer ikke sammen med mit fornavn. Nu har jeg også været udlænding i 8 år i Holland og glædede mig til at komme hjem og folk igen kunne finde ud af at udtale mit efternavn :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg dropper både mit mellemnavn og efternavn og tager hans efternavn.

Mit mellemnavner min fars efternavn, og mit efternavn er min mors efternavn.

jeg vælger at smide dem begge simpelthen fordi at jeg ikke ville gøre nogen "kede" af at jeg tog den andens navn.

(min mor og far kan slet ikke sammen... )

0

Del dette indlæg

Både og. Jeg kunne ikke drømme om at skulle af med mit eget efternavn (og min kæreste har det ligesådan), men min kæreste har et pænt/lidt specielt "mellemnavn" som jeg også tager som mellemnavn. Jeg satser på at vores kommende børn under alle omstændigheder ville få den kombination - hans mellemnavn+mit efternavn - og så synes jeg at det er meget hyggeligt at vi til dels hedder det samme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er nu godt nok lang tid til... Især når kæresten ikk har været på knæ endnu, kun har sagt han vil giftes med mig... Men han har da os sagt at han tager mit efternavn... Som han af en eller anden grund lyder bedre end hans eget :thumbsupsmileyanim: Men han får kun efternavnet... Så mig, min søn og vores kommende børn får mit mit mellemnavn og vores efternavn :thumbsupsmileyanim: Så han hedder bare Laursen og vi andre hedder Dam Laursen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer