Metju

Skifter i efternavn?

105 indlæg i dette emne

Vi har en søn på 2 der hedder mit mellemnavn og min kommendes efternavn. Det har krævet en del overtalelse, men jeg er gået med til, at tage hans efternavn - han tager så mit slægts-mellemnavn, det vil jeg IKKE af me!. Så vi kommer "hele familien" til, at hedde det samme, Bastrup Sørensen.

Men det er også helt okay, jeg identificerer ikke mig selv med mit efternavn, de fleste kender mig med mellemnavnet..... :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

åh ha den er svær...jeg kan ikke lige se mit navn blive til Jensen, det passer bare ikke sammen: Anita Elise JENSEN! nej vel? Hedder Pedersen nu. Han hedder Sonne Jensen til mellemnavn og efternavn. SÅ jeg ved det faktisk ikke, heldigvis har vi da osse masser af tid til at finde ud af det i.

Knus Anita

0

Del dette indlæg

Vores børn hedder mit efternavn som mellemnavn og hans som efternavn så det gør vi også.

Dog overvejer jeg om vi skal smide et binestreg imellem for jeg kan se med pigerne, at de fleste ikke bruger mit familie navn (altså deres mellemnavn) og DET duer bare ikke. -HAHA-

Jeg kan slet ikke forstille mig ikke at skulle hedde mit efternavn, det betyder så meget for mig at mine børn også bærer og bruger det.

0

Del dette indlæg

Vi beholder hver vores navne, og vores søn har fået et efternavn fra hver (vi har begge mellemnavn + efternavn). Jeg hedder det jeg hedder nu og jeg bliver ikke en anden af at blive gift føler jeg. Og så kender vi jo hinanden som det vi hedder nu. Vi ville vist begge have det mærkeligt med at skulle ændre ved det. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skifter navn og Tommy sletter sit mellemnavn, så vi kommet til at hedder

Tommy Petersen og jeg Lisa Ørbech Petersen.

Har ikke de store kvaler ved det da min mor hed Petersen før hun blev gift, samt at mine forældre har slettet jakobsen som vi ellers hed så...

Tilgengæld synes min niece det er sjovt for fru Petersen, det er jo hende fra Postmand Per :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Jens tager mit efternavn :)

Det var egentlig en ret let beslutning. Jeg vidste med sikkerhed at jeg VIL beholde mit mellemnavn, som jeg synes er flot (Rosendahl), men efternavnet har jeg ikke specielle følelser for. Jens var dog også rimelig ligeglad med hans -sen efternavn, så vi tager begge mit efternavn og så kommer jeg så til også at beholde mit mellemnavn, som Jens ikke tager.

Sjovt nok er det præcis det samme som mine forældre gjorde, så det er vel lidt en familietradition :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg dropper mit kedelige efternavn og tager han´s :thumbsupsmileyanim:

Vi har også en søn sammen (og får en datter her til Marts) og han hedder også det samme som hans far til mellemnavn og efternavn så jeg vil da også hedde det samme som resten af familien :D

Jeg går fra Johansen til Schmidt :balloons: Det har altid været mit ønske og drøm at bære det samme navn som min mand og jeg ville da aldrig drømme om at bede ham om at tage mit. Mit efternavn betyder så heller ikke noget for mig og jeg har intet mellemnavn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig har det aldrig været svært. Jeg VIL beholde mit efternavn. Det betyder meget for mig, og jeg føler det er en måde at bære min fars person vider.

Min kæreste har dog haft lidt svært ved det, da han også er meget glad for hans, men han er gået med til det. Vi tager så hans mellemnavn begge to.

Så jeg kommer til at hedde Astrid Dige Vogt. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hos os har vi heller ikke rigtig været i tvivl om det..

Jeg hedder Sandie Therese Steiness og både mit mellemnavn og efternavn betyder noget for mig..

Hans efternavn Grindsted betyder ikke så meget for ham men vil dog gerne beholde det som mellemnavn Så han kommer til at hedde Michael Grindsted Steiness.. Vores fremtidige børn vil kun hedde steiness..

desuden arbejder vi begge i mine forældres firma der Hedder Steiness .....

0

Del dette indlæg

Jeg har bare ALTID ønsket mig et mellemnavn

- jeg hedder kun C Jørgensen og det ser altså ikke ud af så meget når det står steder, eller man skal skrive under.

Så jeg synes jo det var oplagt at vi tog min kærestes ..gaard navn til mellem navn og så mit Jørgensen til efternavn

- men han har ikke lyst til at skulle hedde Jørgensen

og det kan jeg egentlig godt forstå...

Så det ender nok med at jeg dropper mit Jørgensen og så får hans ..gaard

Det er ikke en mulighed for mig, at vi ikke skal hedde det samme

- jeg synes, det med at hedde det samme siger "vi er en familie"

(men kan selvfølgelig godt være en familie uden at hedde det samme - det er bare oppe i mit lille hovde :thumbsupsmileyanim: )

...men så mangler jeg jo stadig det der mellemnavn jeg drømmer om :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm jeg syntes den er helt vild svær!

Jeg har et mellemnavn som vores datter også har.

Hun har desuden Mikkels efternavn.

Men så kunne Mikkel jo tage mit mellemnavn og så tager jeg hans efternavn...

MEN - jeg er så ked af at skulle af med mit efternavn - jeg er sku en kjeldsen - blive aldrig en pedersen...

Men det går bare ikke at hedde to sen - sen til efternavn...

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:

jeg tager min kommende mands efternavn jeg fik sagt dengang vores søn skulle døbes at når han engang gik på knæ så kom vi alle til at hedde det samme.... skal lige siges at vores søn har mit efternavn...

så nu må jeg hellere holde hvad jeg har lovet.....

hilsen zira

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager helt sikkert min kærestes efternavn, men han tager også mit, som en slags mellemnavn, så vi kommer til at hedde Sheila og Jakob Ettrup Vind.

Jeg kan godt lide den tanke at vi begge får vores eget efternavn, men også hinandens :griner:-

Men sjov tråd, det er interessant at høre hvad folk vælger.

Hilsen Sheila

0

Del dette indlæg

vi dropper begge efternavne, kombinere det tilbageværende. :thumbsupsmileyanim:

så at vi bruger mit mellemnavn som mellemnavn. og hans mellemnavn som efternavn.

Vi gør det samme... Mit som mellemnavn og hans som efternavn..

samme her. mit mellmnav o´g hans efternavn. han sletter sit mellemnavn så vi hedder det samme. hvilket vores to skønne unger også hedder:)

Vi satser også på at bruge mit mellemnavn som begges mellemnavn og hans mellemnavn som nyt fælles efternavn. Mon det kan lade sig gøre:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer