Metju

Skifter i efternavn?

105 indlæg i dette emne

Jeg tager min mands efternavn og dropper hele mit, da det er min mors navn og min fars navn med bindestreg.

Jeg vil ikke vælge mellem mine forældres navne og da min mands far er død vil han gerne føre det navn videre.

Hans mor er nemlig gift igen og har fået nyt efternavn....

-Lollipop :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjah her var den svær, da vi begge er udstyret med et sen- efternavn. Jeg hedder Jakobsen og Per hedder Andersen. Jeg ville om INGEN omstændigheder hedde Anja Andersen -HAHA- . MIn kæreste har heldigvis navnet Cilius som mellemnavn, så vi kommer til at hedder Cilius Jakobsen...glimrende kompromis :) ...hvis jeg skal sige det. Men min kæreste måtte da lige sluge en kamel, nu han som MAND skulle tage mit efternavn...!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveboard: Godt spørgsmål!!!

Vi skal giftes om 1½ uge og vi er endnu ikke blevet enige. Så det må blive efter brylluppet? Vi har begge et -sen navn, så det er et spørgsmål om pest og kolera. Begge bruger vi vores mellemnavn, men de lyder ikke godt sammen og ingen vil opgive sit mellemnavn for at tage den andens. Mit alternative forslag med at tage min mors ungpige-navn Riisager og hans mellemnavn så jeg dropper mit eget mellemnavn afviser han, da jeg ikke hedder efternavnet i forvejen... PUHA, mon vi nogensinde finder ud af det??? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I skal bare huske at - hvis I vil ændre det - så check lige hvor langt tid, I har til at gøre det "gratis" i. Jeg kan se, at det koster 430 kr at ændre det efter nogle måneder - eller noget i den stil.

Op til 3 måneder efter vielsen er det gratis at skifte navn. Men da vi har så meget andet at spekulere på her i slutspurten har vi ladet diskussionen falde pt. Det må vi tage op efter brylluppet. Vi vil gerne hedde det samme, men kan bare ikke finde nogen god løsning... :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Jeg dropper mit mellemnavn, men beholder mit efternavn og Kæresten beholder sit mellemnavn men dropper sit efternavn.

Så M. Aa. M bliver til M. B. M.

og M. B. A. bliver til M. B. M.

Så vi ender sandelig med de samme initialer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Endnu et af de spørgsmål, som jeg gerne svarer på igen :loveboard:

Vi har taget hinandens. vi ville gerne hedde det samme, men ingen af os havde lyst til at opgive vores navne, så vi tog mit efternavn som mellemnavn (man må kun har ét efternavn) og gemalens efternavn.

Vi gør det samme! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Je har været meget imod at tage hans efternavn, fordi jeg altid har brugt mit mellemnavn som efternavn, og for nyligt fik jeg det som efternavn, hvilket jeg syntes var meget stort. Så man kan godt sige at en stor del af min identitet sidder i mit efternavn... MEN, vi har snakket lidt om det, kæresten er faktisk ligeglad med om jeg får hans efternavn, men han vil have at vores kommende børn skal have hans efternavn.. Så efter en del tænken bliver det nok til, at mit efternavn bliver mellemnavn igen, og så bliver hans efternavn vores fælles efternavn..

Så kan jeg jo stadig bruge mit efternavn, og så på papiret hedde det samme som ham..

Sjovt! Det kunne være mig der havde skrevet dette med få undtagelser!

Jeg har også brugt - bruger stadig - mit mellemnavn som efternavn. Bruger det også som et slags kunstner navn, når jeg spiller teater. Nogen folk bruger det som mit fornavn. Der er altså også en del identitet i det..

Min dejlige kæreste har et meget specielt navn og vil ikke!!! bruge mit navn. Så det har været meget svært at vælge om jeg skulle beholde mit mellemnavn sammen med hans efternavn eller ej... :oops:

Fandt ud af at det faktisk betyder ret meget for ham at vi hedder det samme, så..

Jeg har nu indenfor de sidste dage besluttet at opgive mit navn og tage hans. Jeg har ikke fortalt det til ham - synes jeg vil overraske ham med en middag og min beslutning på hans fødselsdag i næste måned.

Tror han bliver rigtig glad - og det er jeg også :toot:

Hilsen til alle

:)

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hen beholder sit efternavn, har ikke noget mellemnavn.

Jeg havde egentlig bare besluttet at droppe både mit efternavn og mellemnavn og bare tage hans, men jeg er blevet meget i tvivl. Jeg har i den senere tid fundet ud af at jeg har en stærkere tilknytning til mit efternavn end jeg egentlig troede. Så nu ender jeg nok med at bruge mit efternavn som mellemnavn og hans efternavn som efternavn.

Vores børn skal så kun have det fælles efternavn.

Knus Sille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skifter ikke navn, af den meget simple årsag, at vi (ved et rent tilfælde) allerede hedder det samme til efternavn.

Hvis jeg troede på den slags, ville jeg mene, det var et tegn fra de højere magter, om at vi helt sikkert hører sammen. Det gør jeg så ikke, men det er stadig en sjov ting. Og praktisk i forhold til det med at blive gift og gerne ville hedde det samme.

0

Del dette indlæg

Hos os var det faktisk rigtig rigtig nemt at finde ud af med hensyn til navnet efter brylluppet.

Jeg har både mellemnavn og efternavn, han har kun efternavn, som ikke er et ------sen navn.

Så ja hvad kommer jeg til at hedde Signe Friis (som er mit mellemnavn) Holst (som er hans efternavn)

Det lyder da meget godt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

vi dropper begge efternavne, kombinere det tilbageværende. :thumbsupsmileyanim:

så at vi bruger mit mellemnavn som mellemnavn. og hans mellemnavn som efternavn.

Vi gør det samme... Mit som mellemnavn og hans som efternavn..

samme her. mit mellmnav o´g hans efternavn. han sletter sit mellemnavn så vi hedder det samme. hvilket vores to skønne unger også hedder:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer