Shinary

Ny brudepige? Uden at såre en anden...

18 indlæg i dette emne

Hej alle sammen -HAHA-

Jeg har en veninde som jeg har kendt i 5år. Jeg holder rigtig meget af hende og vi har altid snakket om at hun skulle være min brudepige. Da min mand og jeg så blev gift på rådhuset(gjorde vi i februar pga. huskøb og sikring) inviterede vi hende med som en af de eneste for at stå vidne, fordi hun jo skulle være min brudepige. Hun er indtil videre været biseksuel, hvilket jeg ikke har noget problem i, men så for nogle måneder siden blev hun droppet af en fyr. Nu siger hun så at nu har en besluttet sig for kun at være til kvinder(er ikke helt sikker på om man selv kan bestemme sig for hvem man bliver forelsket i :balloon: ) Men okay fint nok.

Så begyndte hun at snakke om at klippe sig skaldet, fordi at "det er jo det pigerne gerne vil have) Jeg sagde til hende at det synes jeg ville være synd, for det første fordi hun lige havde brugt penge på at farve det, for det andet fordi at jeg ikke kunne se ideen i at være lesbisk hvis man ville have kvinder der lignede mænd og fordi at hun kunne få problemer med at finde arbejde(hun søger som butiksassistent). Men nu har hun gjort det! :bearhug:

Har altså meget svært ved at se min brudepige med kun 5mm hår på hovedet. Desuden er min mands side af familien meget religiøse, så det kunne godt gå hen og støde dem en smule. Vil ikke såre hende, men kan næsten ikke bære at se det. Hun er selvfølgelig velkommen til festen og sådan.

Indtil videre er mit håb bare at det er groet ud til den tid(vi bliver "rigtig" gift d.5juli 2008 :thumbsupsmileyanim: ) Men hun skal ikke skrabe det af ret mange gange før at det ikke kan nå at gro rigtigt ud. Hvad siger i piger?

Knus Mia

Redigeret af Shinary
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha den er ikke nem...

Jeg tror du skal tage en snak med din veninde - det kommer vel også an på hvilken form for brudepige hun skal være - min dejlige brudepige skal ikke gå foran/bagved men være min støtte og hjælpende hånd. Hvis hun betyder så meget for dig er det vel næsten lige meget hvor meget hår hun har på hovedet??? Tænk hvis hun var blevet syg og var skaldet pga f.x. kemo - ville du så også droppe hende????

Jeg kan dog godt se at hun "ødelægger" det feminime billede af en brud med brudepige - er jo i sidste ende op til dig - det er jo din fantastiske dag..

knus

0

Del dette indlæg

Puha jeg er glad for jeg har veninder der er så gode at man ikke blir droppet som brudepige for sit valg af frisure.

Jeg synes du skal tage dit venskab med hende op til revurdering. Hvis sådan en bagatel kan "vælte hende af pinden" så er det nok ikke værd at fortsætte

Redigeret af mrs.bride2B
0

Del dette indlæg

Hvem siger du behøver at have en brudepige????

Hun kan da sagtens være med til at lave alt det personlige, som at kigge på kjoler, blomster osv.

Hun kan da også godt gå med dig til frisøren på din bryllupsdag.

Men hun behøver absolut ikke gå ind lige bag ved dig i kirken eller sidde ved hovedbordet.

Bare sig at du og din ledsager, alene går op til din kommende mand.

Det er det i er blevet enige om. Og nu det nu engang dit/jeres bryllup.

På den måde kan du da nemt slippe ud af den kattepine. MEEENNNNN så vil det nok være dumt at vælge en ny brudepige, for så falder det hele ligesom til jorden.

Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes du skal prøve at snakke med hende om det.. Prøv at forklarer hende hvordan du har det med hendes hår, og fx hvordan din mands familie er.. For mig lyder det måske lidt som om, at hun har behov for at komme af med lidt frustrationer fra bruddet med fyren, så mon ikke hun snart lader håret gro igen?? :balloon:

Jeg sidder lidt og tænker på hvilken slags brudepige hun skal være, skal hun gå foran/bagved dig, eller skal hun "bare" være der for at hjælpe dig med div ting? For er det det sidste, så betyder det vel ikke så meget at hun ikke har så meget hår??

Håber I finder ud af det,

Knus Katrine

0

Del dette indlæg

Puha jeg er glad for jeg har veninder der er så gode at man ikke blir droppet som brudepige for sit valg af frisure.

Jeg synes du skal tage dit venskab med hende op til revurdering. Hvis sådan en bagatel kan "vælte hende af pinden" så er det nok ikke værd at fortsætte

Det er muligt at du synes det virker ufølsomt, men jeg har jo min mands familie at tænke på. Hvis det var for min egen skyld alene havde det selvfølgelig intet gjort, men jeg bliver jo nød til at tage hensyn til andre. Det kan jo ikke nytte noget hvis jeg glæder en og får 17 mennesker til at føle sig utilpasse. Og det er muligt at det måske kun er mit valg osv. men det er også mit ansvar at dagen bliver bahagelig for alle.

Desuden er den eneste anden brudepige jeg har i tankerne min lillesøster på 5år og det skal hun være uanset hvad :balloon:

Redigeret af Shinary
0

Del dette indlæg

Sikke dog et dilemma du står i.

I modsætning til de fleste, vil dig støtte dig i dit hensyn til din svigerfamilie. Måske er det grundet min lidt fremskredne alder.

Jeg synes, at er meget betænksom af dig at tage hensyn til svigerfamiles region og livssyn.

Når det er sagt, så føler jeg meget med dig, når du samtidig vil tage hensyn til din venindes følelser. Og her tilslutter jeg mig helt og holdent de øvrige. Du må tale med hende.

Jeg har absolut ingen fordomme om folks seksualitet. Det er helt og holdet deres eget valg, men jeg synes ikke, at det skal påduttes andre i form af demonstrationer. Jeg er nok lidt gammeldags, men jeg bryder mig nu heller om, at 2 hetroseksuelle tungekysser længe og inderligt på åben gade. Ja, ja lidt snerpet er jeg måske.

Håber, at alt løser sig for dig.

Hvis du i øvrigt har behov for at vende dit dilemma med en lidt ældre kommende brud, så send en PM, og vi kan måske tage et par telefonsamtaler, hvis behovet melder sig.

Held og lykke

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Her må jeg lige komme med en lille kommentar....

Den "gamle" brudepige vil ALTID blive såret. Slut færdig.

Det er umuligt at vælge en fra for en anden uden at såre den første. Jeg taler af erfaring her.

Jeg havde først valgt en brudepige, som er en fælles veninde af min søster og jeg. Her i foråret måtte jeg dog droppe hende.

Hun har mere end en gang prøvet at score min kommende mand. Jeg ved at han aldrig kunne finde på at sige ja, men alligevel. Og da John en dag, da vi var i byen, spurgte hende om hun ikke skulle ud og score en af de mænd ved baren svarede hun blankt nej og tilføjede så lige...."Det er kun dig jeg vil score". Jeg stod altså lige ved siden af min kæreste og hun ignorerede mig bare...

Så fik hun et par dage efter en mail, hvor der stod af jeg følte ikke at hun var interesseret i brylluppet, men mere i min kommende mand, så vi havde valgt at vi ikke ønskede hende som brudepige.

Det var hun meget ked af, men jeg synes da bestemt at jeg havde en gyldig grund........

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår det ikke helt..

For det første er det jo op til den enkelte om man vil være skaldet eller ej (og det at være til piger handler jo ikke om man er til det feminine vel??).

At du ikke vil støde din mands familien synes jeg er voldsomt sjovt. For i mine øjne ser jeg din brudepige gå op ad gulvet med et stort skilt, hvorpå der står "Jeg er skaldet - jeg er til piger!" -HAHA- . Undskyld, men jeg synes det er sjovt..

Som en anden sagde - hvad hvis hun havde mistet håret af alle mulige andre grunde? Ville du så stadig tænke på din mands familie???

I det hele taget lyder det for mig ikke som om problemet rent faktisk er din mands familie, men at det i bund og grund er dig, der har et problem med det, og så er det "nemmere" at skyde skylden på din mands familie. Hvis det var mig, der fik den besked, at jeg desværre ikke kunne være en af mine bedste veninder brudepige pga hun ikke ville "støde" sin mands familie, ville jeg se det som et tegn på, at min veninde var flov over mig, og så ville jeg hellere blive væk. Samtidig ville jeg blive dybt såret over, at min veninde ikke ville have mig som brudepige pga mit hår..

Men det er jo selvfølgelig din dag, og dig, der bestemmer. Hvis du har et problem med hendes hår så vær ærlig og sig, at DU har et problem - lad være med at sige, det er for ikke at støde din mands familien..

:)

0

Del dette indlæg

Det er muligt at du synes det virker ufølsomt, men jeg har jo min mands familie at tænke på. Hvis det var for min egen skyld alene havde det selvfølgelig intet gjort, men jeg bliver jo nød til at tage hensyn til andre. Det kan jo ikke nytte noget hvis jeg glæder en og får 17 mennesker til at føle sig utilpasse. Og det er muligt at det måske kun er mit valg osv. men det er også mit ansvar at dagen bliver bahagelig for alle.

Desuden er den eneste anden brudepige jeg har i tankerne min lillesøster på 5år og det skal hun være uanset hvad -HAHA-

De blir vel utilpasse alligevel hvis hun er til festen?

Og nej det er IKKE dit ansvar at behage nogensomhelst! Den vogn HAR jeg været på og det fortryder man bittert

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Hvis det var min bedste veninde, så ville jeg personligt være ligeglad.. Egentlig synes jeg faktisk det klæder mange at være skaldede, men det er vel en helt anden snak.. Jeg mener bare, at det, at man er skaldet, vel ikke gør en til et andet eller ligefrem dårligere menneske.. Så jeg forstår egentlig ikke hvordan mangel på hår skal kunne støde nogen. Hvis det er det, at hun er biseksuel, der støder folk, så bliver de vel stødt alligevel, hvadenten hun har langt eller kort hår.. Kan selvfølgelig godt forstå, at du ikke vil såre din svigerfamilie. Men - hånden på hjertet - så tror jeg altså ikke at brudepigens frisure er det folk går mest op i den dag. ;) Mon ikke der er en kærlighed til stede, der kommer til at overskygge denne bagatel.. Det tror jeg i hvert fald!

Så mit råd er at beholde din brudepige - ellers tror jeg du mister en veninde. Og det er det vel ikke værd...

Redigeret af ying
0

Del dette indlæg

Altså jeg forstår ikke helt hvad du er bange for at din mands familie skal blive stødt over?

Jeg mener, hun har baberet sit hår af... Øhhhhhhhh....??? Der må ligge noget mere end håret bag.

Og hvis jeg blev valgt fra som brudepige pga. min frisure, ja, så ville jeg se mig om efter en ny veninde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt ærlig så synes jeg det ville være lidt langt ude at vælge hende fra som brudepige fordi hun har barberet sig skaldet. For det første fordi det signalerer at du går mere op i facaden end indholdet. Hun er din gode veninde, men det ville ikke se pænt udpå billederne -agtigt. For det andet fordi du signalerer til hende at du vægter svigermekanikkens fordomme højere end hende. At du accepterer og elsker hende som hun er, men bare helst ikke vil ses med hende offentligt -agtigt. Jeg kan ikke se dilemaet, og jeg ville selv blive knust hvis jeg fik besked om at jeg ikke længere varbrudepige på den konto. Håber ikke jeg er for grov, men synes virkelig det ville være synd, og en fejlprioriteringfra din side.

0

Del dette indlæg

Du kan ikke droppe din veninde som brudepige uden at såre hende.

Hvis du ærlig talt ikke synes, hun skal se homoseksuel ud til dit bryllup (ligemeget om det er svigerfamilien eller dig, der har det skidt med det), så kan jeg godt forstå, det er træls at hun pludselig smider håret. Men hun er stadig den samme pige, ikke? De ting, der gjorde, at I var veninder til at starte med forsvinder vel ikke når hun barberer sig?

Hvis du dropper hende som brudepige for at skåne svigerfamiliens følelser, så siger du jo dybest set til hende, at din forlovedes families følelser er vigtigere for dig end hendes følelser. Mener du det? For hvis du mener det, jamen så er det da "bare" at sige det til hende. Og så må du tage konsekvenserne og de konsekvener tror jeg desværre er, at du mister hende som veninde. Hvordan ville du selv have det, hvis hun droppede dig som brudepige, fordi du havde taget et (kontroversielt) valg om dit liv og dit udseende som kunne ses på dig? Jeg ville personligt ikke føle mig hverken værdsat eller forstået eller respekteret og det er altså ikke så godt i et venskab.

Min bedste veninde barberede sig gennem en del år skaldet eller havde ultrakort (ca. 5 mm) bleget hår. Folk, der ikke kendte hende troede, hun var lesbisk og vildt fremmede mennesker (mænd) kunne finde på at råbe negative og sjofle ting efter hende på gaden -HAHA- . Min pointe er, at det er et meget stor skridt at smide håret og det er ikke noget de fleste gør for sjov. Min veninde havde brug for støtte og det lyder som om din veninde går gennem store omvæltninger i sit liv og har brug for støtte og accept fra sin omgangskreds. Og så må du vælge om du vil være del af den omgangskreds eller ej.

Beklager at jeg stiller det så skarp op, men det er sådan jeg ser det efter din beskrivelse. Held og lykke med dit valg :)

0

Del dette indlæg

Hej

For det første - mon ikke din veninde er kommet over kærestesorgen og ladet håret vokse ud til en pæn kort frisure om 10 måneder - så er hendes hår 10 cm langt?

For det andet så hvis det havde været mig selv, så havde jeg virklig seriøst haft svært ved at holde masken. Hvis jeg havde planlagt THE BIG PICTURE på min bryllupsdag og alle skulle være gammeldags elegante, så havde jeg råt for usødet fortalt hvad jeg mente om den hippie-lasarus stil og spurgt hva faen hun egentlig tænker på at fucke mit fine billede op med den fritz :denmarkflag:

Men jeg synes altså vi mangler at få lidt svar på hvilken slags brudepige din veninde skal agere? Er der valgt en lyserød gallakjole hun skal have på?

Og hvilken stil er brylluppet? Bare sådan for at være nysgerrig.

Havde din veninde været i kemoterapi, som nogen herinde har nævnt, så havde hun jo svøbt et smukt stykke lyserødt satinstof om sit skaldede hoved der pasede fuldstændig den til lyserøde brudepige tyl-satin drøm, men lige den her historie lyder mere til, at her er en isse der IKKE skal gemmes væk og dækkes til fordi hun har en mening om hvordan denne frisure (eller mangel på samme) vil tiltrække seksuelle bekendtskaber.

Undskyld den lidt "sjove" tone i mit indlæg, men det er ikke tit der er et indlæg som dit på BK.

Jeg synes ikke du kan være bekendt at få en anden brudepige. Det vil være for sårende - så synes jeg hellere du skulle ændre plan omkring at droppe hvis det er en brudepige, der skal rende i forvejen op af kirkegulvet og så i stedet nøjes med at lade hende holde din taske når du skal ud og tisse :boohoo:

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Det nummer lavede min søster (som skulle være brudepige) 3 mdr inden vores bryllup, og hun skal ikke længere være brudepige.. hun er en af de mange der absolut ikke kan bære det. Det er dog ikke kun håret der havde afgjort brudepoge-situationen.

Men hvis hun er din bedste veninde, er hun det vel også uanset frisure. Har selv haft lignende frisure, men tror da ikke det ændrede mine evner som veninde..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt ærlig så synes jeg det ville være lidt langt ude at vælge hende fra som brudepige fordi hun har barberet sig skaldet. For det første fordi det signalerer at du går mere op i facaden end indholdet. Hun er din gode veninde, men det ville ikke se pænt udpå billederne -agtigt. For det andet fordi du signalerer til hende at du vægter svigermekanikkens fordomme højere end hende. At du accepterer og elsker hende som hun er, men bare helst ikke vil ses med hende offentligt -agtigt. Jeg kan ikke se dilemaet, og jeg ville selv blive knust hvis jeg fik besked om at jeg ikke længere varbrudepige på den konto. Håber ikke jeg er for grov, men synes virkelig det ville være synd, og en fejlprioriteringfra din side.

Tillykke! ;)

... Men det ville jeg altså gøre.

Det er fuldstændig venindens valg om hun vil være skaldet eller ej. Ligesom det er mit valg, hvem jeg vil have som brudepige. :cheerleader3:

Det er fint med en politisk, religiøs eller livsstilsmæssig ytring igennem sit udseende, men man må også være forberedt på at ens valg har konsekvenser.

Hvis min brudepige havde barberet sig skaldet eller fået lavet en hanekam eller en tatovering i ansigtet e.l., så kunne det også godt være at jeg havde valgt at hun ikke skulle være brudepige. Det kommer MEGET an på forudsætningerne, på de reaktioner det ville afføde og på, hvordan jeg gerne vil have mit bryllup skal se ud. Det er jo trods alt brudeparrets bryllup, ikke brudens venindes. Selvfølgelig skal man ikke for enhver pris undgå konfrontationer med svigerfamilien, men man har vel lov til at tænke over deres reaktion?

Når alt kommer til alt er det BRUDENS valg, og jeg mener ikke at HVERKEN svigerfamilie eller skaldet veninde har noget at skulle have sagt. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg forstår det ikke helt..

For det første er det jo op til den enkelte om man vil være skaldet eller ej (og det at være til piger handler jo ikke om man er til det feminine vel??).

At du ikke vil støde din mands familien synes jeg er voldsomt sjovt. For i mine øjne ser jeg din brudepige gå op ad gulvet med et stort skilt, hvorpå der står "Jeg er skaldet - jeg er til piger!" :cheerleader3: . Undskyld, men jeg synes det er sjovt..

Som en anden sagde - hvad hvis hun havde mistet håret af alle mulige andre grunde? Ville du så stadig tænke på din mands familie???

I det hele taget lyder det for mig ikke som om problemet rent faktisk er din mands familie, men at det i bund og grund er dig, der har et problem med det, og så er det "nemmere" at skyde skylden på din mands familie. Hvis det var mig, der fik den besked, at jeg desværre ikke kunne være en af mine bedste veninder brudepige pga hun ikke ville "støde" sin mands familie, ville jeg se det som et tegn på, at min veninde var flov over mig, og så ville jeg hellere blive væk. Samtidig ville jeg blive dybt såret over, at min veninde ikke ville have mig som brudepige pga mit hår..

Men det er jo selvfølgelig din dag, og dig, der bestemmer. Hvis du har et problem med hendes hår så vær ærlig og sig, at DU har et problem - lad være med at sige, det er for ikke at støde din mands familien..

:bearhug:

Må nok indrømme, jeg er ret enig med Wisp. Men er nok også typen, som ville forsvare min venindes ret til at udtrykke sig, også selvom jeg synes det så herrens ud. Og hvis familien blev fornærmede er det jo deres problem, ikke mit.

Hvad er forskellen også mellem, at hun er i kirken og til festen? Familien vil jo se hende et af stederne alligevel, og tvivler på de bliver mindre chokerede ved festen.

Tvivler meget stærkt på, at du kan erstatte din veninde med en anden brudepige, og ikke såre hende. Ville i hvert fald selv blive ked af det, hvis jeg stod i hendes sko. Men du kender hende bedre, så du må have en fornemmelse for, hvordan hun evt. reagerer. Kan godt være hun er en "hårdhudet" pige, som sagtens kan tåle mosten.

I mine øjne er valget "den nuværende brudepige®" eller "slet ingen brudepige". Synes sagtens du kan bestemme dig for, at du alligevel ikke vil have brudepige, og melde det ud til veninden.

Hvis du vælger at udskifte hende, må du være villig til at acceptere risikoen for jeres venskab kan ryge.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer