Anjajak

Tip til valg af musiknumre

7 indlæg i dette emne

Hejsa!

Jeg fik lige et tip af en kollega, som er blevet gift for nylig, og det vil jeg da lige give videre til jer også.

Hvis I skal have lavet en playliste med musik til at danse til (f.eks. efter et evt. band er færdig med at spille), så er dte jo bare rigtig svært at lave en samling musik, som alle gider høre ik?

Min kollega havde imidlertidig skrevet en mail til alle gæsterne, hvor hun bad dem lave en top 3 over deres favorit-danse-musik: Resultat: en god blandet liste, og ALLE gæsterne hørte mindst et par numre, som der bare ELSKEr -HAHA-

Har selv snuppet ideen, og har hørt fra en del af gæsterne (dog ikke alle), så vi er i fuld gang med at lave en rigtig god (håber vi) playliste. Og dem der har meldt tilbage, har syntes, at det var en alletiders ide :)

Håber andre kan bruge ideen også :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Andre kan sikkert godt bruge ideen, men der er et problem. Ønskerne vil sprede sig over mangt og meget og I vil formentlig ikke kunne skaffe alle numrene. Jeg har selv spillet til sådanne fester og normalt har jeg haft 80-90% af numrene og kunne skaffe de øvrige bortset fra enkelte, men jeg har heller ikke en normal samling af musik, og meget af det kan slet ikke købes i dag online eller i detailforretningerne. Men derfor er ideen stadigvæk brugbar.

0

Del dette indlæg

I kan også bare downloade sangene fra en af de mange download-sider -Det er gratis og så er de allerede på computeren.

Ved ikke om de eksistrer mere (jeg er jo lovlydig :toot: )

Bearshare

limewire

Kazaar

og der er vist mange flere...

-Og jeg synes det lyder som en rigtig god idé! Vi skal dog have band og DJ, men hvis vi vælger DJ'en fra under middagen skal

vores gæster da have mulighed for en "top 3" middagsmusik.... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Det er altså nemt nok at skaffe de fleste numre.

Jeg har bare bestilt CD'erne på biblioteket, og så rip'et dem derhjemme!!

Det er så i strid med Lov om Ophavsret... :thumbsupsmileyanim:

Ja, meget

0

Del dette indlæg

Hej!

Det er altså nemt nok at skaffe de fleste numre.

Jeg har bare bestilt CD'erne på biblioteket, og så rip'et dem derhjemme!!

Anja

Ja hvis de ønsker der kommer ind fra gæsterne er "normale" forstået som populær kendt musik, men virkeligheden er ofte en anden. Man oplever tit at særligt de ældre kommer med ønsker som nok er gamle klassikere men som ikke er tilgængelige i handlen eller på nettet, og da slet ikke på bibliotekerne.

Jeg har selv for flere år siden brugt adskillige timer på Ebay, på diverse loppemarkeder m.v. for at skaffe guld, som man ikke bare kan hente på nettet eller købe i forretningerne, og det bliver brugt. Jeg spillede en firmafest i Vedbæk for 14 dage siden hvor værten/chefen gjorde meget ud af at fortælle gæsterne at konen )overbossen) havde sagt til ham at de bare skulle sætte mig på en prøve hvad musik angik, og det var der lige 3 personer i rap der så skulle: De troede at nu havde de ham for.... Det havde de ikke for han havde de ønskede numre i sin samling. To af de tre numre havde han aldrig spillet før men det er jo ligegyldigt. Ved en anden 50 års bryllupsfest hvor gæsterne kom med ønskerne inden (i alt ca. 200) brugte jeg vel 6-8 timer og 1-2.000 kr. på at støve de ca. 10% numre op som jeg ikke havde og der var stadig nogle enkelte jeg ikke kunne skaffe. Inden da havde kunden sagt at hvis ikke jeg havde alle var det ok, men man er vel perfektionist, og har også en erfaring/formodning om at man efterfølgende vil få forespørgsler på og derved brug for de samme numre igen på et eller andet tidspunkt/sted.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer