camilla80

Festen slutter kl. 2

43 indlæg i dette emne

Hej

Jeg mener, at det har vaeret diskuteret herinde nogle gange foer, men kan ikke lige huske hvor...saa nu stiller jeg lige spoergsmaalet (igen):

I vores bekraeftelse fra feststedet staar der, at festen varer til kl. 2. Jeg ved ikke, om vi har mulighed for at forlaenge mod betaling - og om vi har raad.

Hvad er jeres erfaringer - er det for tidligt at slutte kl. 2 eller er det et fint tidspunkt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Det kommer meget an på, hvilken form for bryllupsfest I ønsker.

Skal det være "en gang i den" fest med sprut og dans til langt ud på natten, så giver det sig selv, at kl. 2 er for tidligt. :heart:

Jeg var til et bryllup, hvor brudeparret tog afsted omkring kl. 1.30, så der var kl. 2.00 fint nok, da det ikke blev til så meget fest efter de var taget videre.

Personligt synes jeg, at det er synd, at der er et sluttidspunkt, da det godt kan sætte en dæmper på festen.

Håber meget I finder ud af det. De fleste stedet kan man sagtens betale sig til ekstra festtimer, men ved selvfølgelig ikke om det er for dyrt. Det afhænger selvfølgelig også af, hvor tidligt I starter med festen.

Håber det bliver, som I gerne vil have det. :bearhug:

Venlige hilsner fra V.A.

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi er stadig i fasen hvor vi ikke lige helt har bestemt os for STEDET!!! :heart:

Det ene sted har de ikke bevilling til længere end kl 02, så der er festen slut.

Det andet sted betaler man 1.000 kr pr time efter kl 01.

Men jeg er meget enig i, at skal det være en fest med med virkelig "gang i den" så er kl 02 tidligt, på den anden side, er et bryllup jo også noget anderledes end fx en 30 års fødselsdag... Tit har man jo været i gang i 12 timer kl 02! :carrot:

Det kommer også meget an på hvilke gæster man har med...

Men ja, den er svær!

Hilsen Frk. Bastrup

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Altså da vi gik fra vores bryllup klokken 4 var der stadig gang i den! Og de sidste gæster blev smidt ud klokken 6. Og det ville jeg ikke have undværet. Men det kommer jo som de andre siger også an på hvilken slags bryllup man er til. Jeg er til dans, sprut og gang i den til den lyse morgen. Andre ønsker en mere stille og rolig og måske formel fest.

Det skal også siges, at vi først blev viet klokken 15, så vores gæster havde ikke været i gang såååå længe.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Tak for jeres svar.

Vi skal ogsaa foerst vies sent ...kl. 15.30 - det er en fest med 90-100 inviterede, saa derfor er det lidt svaert med budgettet....jeg maa lige taenke lidt over det og evt. kontakte feststedet.

Kom gerne med flere kommentarer ..

0

Del dette indlæg

Jeg tror også -som Katja nævner- at vielsestidspunktet har betydning. -Og også hvor "komprimeret" programmet har været både i løbet af dagen og nok specielt under middagen.

Hvis der har været fuldt program hele dagen fra kl 13 og middag til midnat, kan det sgatens være at folk er "møre" kl. 2. På den anden side kan et rigtig godt danseband eller discotek få stemningen helt op at ringe efter en lang siddende middag, så folk SLET ikke er klar til at gå kl. 2.

Så kig på:

Vielsestidspunkt

Program om dagen

Dansemusik i alles smag

Gæsternes præferencer/historie ift. tidligere fester

OG

Hvad ønsker I selv??

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige det sådan at det først og fremmest afhænger af hvornår middagen slutter. Om vielsen starter kl. 13 eller 16 er derimod knap så afgørende. Det er ihvertfald min erfaring. Der er ikke rigtig noget mønster. Dem der bliver gift allerede kl. 13 har som regel - set med gæsternes øjne - et mere afslappende og knap så hektisk program forud for middagen.

Men middagens længde og sluttidspunkt har en del at sige. Slutter middagen kl. 22 så I kan nå at få brudevals kl. 23 er kl. 2 i mange tilfælde helt ok, hvis man vælger at se nogenlunde flot på "natmads-seancen". Medmindre man starter meget tidligt er det for optimistisk at regne med et sluttidspunkt for middagen før da.

Slutter middagen først kl. 23.30 efter at folk har siddet til bords i stive 6 timer er de ofte så møre at de ikke orker meget mere end det. Det ligger en dæmper på den efterfølgende fest.

Men jeg har da selv flere gange oplevet kun at skulle spille i 2 timer fra kl. 24 til kl. 2 efter vores pianist, velvidende at de skulle slutte kl. 2. Ikke specielt sjovt tænker man til at starte med (man får jo ikke vist noget), men alligevel kan to timer på fuld skrue m/ fuld fart på folk bestemt have sin ret og være mere end rigeligt. Samtidig er man sikker på at festen slutter mens den er på sit højeste, hvilket ikke er så tosset endda.

Vores oplevelse er at de fleste bryllupsfester slutter- dør ud - ca. ved 4 tiden +- 1 time.

Men det jeg syntes I også bør undersøge er forholdet vedr. natmad. Det kan meget vel være at feststedet kræver at der ikke er fest og dans under natmaden og så taler vi måske ligefrem om at musik og dans skal slutte kl. 01.30.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville aldrig holde mit bryllup et sted hvor der var begrænsning på tiden eller at det så koster ekstra... vi stødte os' på et par steder hvor dette blev praktiseret og det passede altså ikke til vores temperament!!!!

Vores fest sluttede vist ved 4-tiden... vi selv stak af efter natmaden kl 2 :bearhug: men festen fortsatte uden os... uden ekstra beregning.. :heart:

0

Del dette indlæg

Vi blev viet kl 12, med reception efterfølgende og så fest og middag fra kl 19.00. Vi havde rigtig mange indslag, hvilket gjorde at vi først gik fra borde kl 24, og så først efter brudevalsen skulle have kaffe, og de første gæster smuttede efter kaffen, de fleste var gået ved 2-tiden og vi smuttede selv 4.30-5 :bearhug:

Noget af det du skal være opmærksom på med et fast sluttidspunkt (synes jeg) er:

- Hvornår går I til bords... Middagen tager lang tid med kysserunder, 3 retter og taler. Hvis I slutter kl 2, så ville jeg nok overveje at gå til bords kl 17.00 eller før for at kunne have mulighed for at feste med folk bagefter.

- Hvor mange taler og sange forventer I... Vi havde 7 taler og 7-8 sange, ret voldsomt, men det gjorde bare at vi måtte sidde længe til bords, men der var heldigvis ingen der kedede sig.

- Rygerne... Hvis I ikke må ryge ved bordene, så går rygerne jo udenfor, så de skal kaldes ind til talerne osv, det tager alt sammen tid, det er dog en af de mindre poster ;)

- Hvor længe vil I kunne feste og danse, og er I villilge til at tænde lyset og smide folk ud, selvom alle gæsterne hygger sig og danser.

Det kan sagtens lade sig gøre med en fest der slutter kl 2, I skal bare starte noget før, så I stadig kan få noget ud af festen ;)

Fester I min familie har en tendens til at starte kl 13.00, og gæsterne smutter så ved 22-24 tiden, jeg kan personligt bedre lide de lidt senere fester, der bliver lidt mere dans og sjov :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg ville aldrig holde mit bryllup et sted hvor der var begrænsning på tiden eller at det så koster ekstra... vi stødte os' på et par steder hvor dette blev praktiseret og det passede altså ikke til vores temperament!!!!

Vores fest sluttede vist ved 4-tiden... vi selv stak af efter natmaden kl 2 :bearhug: men festen fortsatte uden os... uden ekstra beregning.. :heart:

Det er forståeligt nok men ikke altid muligt i praksis. Særligt ikke hvis man holder sin fest i storbyområdet og ønsker at holde den på et feststed eller et horel. Derimod er der som regel mere frit slag ude i de små provinsbyerne. Vælger man at holde sin fest i et forsamlingshus eller et selskabslokale hvor man selv står for alt har man normalt lokalerne til en gang om søndagen og har derved ingen tidsbegrænsning på.

0

Del dette indlæg

Hos os ønskede vi ikke at røre en finger om aftenen og havde derfor valgt et hotel. Sluttidspunktet var sådan ved 2 tiden og jeg kan godt sige dig........VI var møre.....GÆSTERNE var møre, de fleste var lettede over at der lissom var en bagkant. Gæsterne sivede heller ikke lige så stille af efterhånden. Alle blev til natmaden, fælles dans og fælles farvel til sidst.

Det skal så siges, at vores venner og familie ikke er til sprut og dans på bordene, trykke speederen i bund til sådan en fest. Derfor kunne vi sagtens vælge et sted, hvor der var en lukketid. Faktisk kunne vi godt have været der længere uden beregning, så ønskede stedet bare at vide det, så tjenerne kunne få at vide hvornår de fik fri om natten. Det vidste vi bare på forhånd ikke var nødvendigt.

Vi havde vielse kl. 14, reception til kl. 18 og festbanketten startede kl. 18.30.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vi var til bryllup i lørdags hvor det blev holdt et sted hvor vi skulle slutte kl. 0200...

Og lad mig sige det sådan - vi havde siddet ved bordet fra kl. 1800 til kl. 2300 og vi var pænt mætte og møre ;o)

SUUPER fest og rigtig hyggeligt men klokken to passede meget godt med brudevals lidt i tolv, natmad ved et-tiden og lige så stille tøffe afsted kl 0200...

Den aften har i hvert fald bekræftet mig i at jeg ikke er ked af at vores forsmalingshus vil have ro efter kl. 0200... Min familien er nemlig heller ikke til alt for meget fest og farver.. eller jo det er de, men da der ikke er overnatning så skal de køre langt hjem så mon ikke det passer meget godt med det tidspunkt.. smil

Men som nogle af de andre skriver - det skal passes efter hvad I gerne vil ha ud af festen, hvordan temperamentet er i familien ( kan de lide at feste eller sidde og snakke ) og hvad er mulighederne - både indenfor budget og tid på feststedet...

Mange KnuZ Maria

0

Del dette indlæg

Ja som alle de andre har sagt, kommer det an på hvilket bryllup ønsker i jer.

Vi blev viet kl. 14.00.

Og vores fest var stadig igang, da vi tog afsted kl. 5.30.

Ja, vi kan godt lide at give den gas. Både familie og venner.

Vi havde også band på, der også spillede da vi gik hjem.

Selvfølgelig blev nogle af de ældre ikke så længe. Men alle blev til natmaden kl. 2.00

:bearhug:

Heto

0

Del dette indlæg

Vi blev viet kl 13.30 - og vi tog fra festen kl 2. Ikke fordi festen skulle være formel, vores ønske var at folk skulle danse og feste! Vi skulle betale for ekstra timer (1000 kr ekstra ½ time), så vores arrangement var egentlig færdig kl midnat - fordi vi kom kl 17.

Men det ville vi selvfølgelig ikke, så vi blev der så længe vi ville..

Vi var bare fuldstændige færdige, og jeg havde kvalme sidst på aftenen... og folk dansede ikke SÅ meget, så for os var det passende at slutte kl 2, selvom jeg i ugerne forinden var nervøs for at det var for tidligt!

Vi nød også at vi havde et par timer til os selv om natten....

0

Del dette indlæg

Vores fest slutter også kl 2, og det har vi det faktisk rigtig fint med :bearhug:

Vores familie er heller ikke nogen der er kendt for at feste igennem, og så tror jeg bare at vi er SMADRET efter at have været i gang hele dagen.

Vi regner med at skulle vies omkring kl 13.

Men det er jo meget et temperamentssprøgsmål,som mange andre skriver...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer også an på om det sted I skal holde festen har natbevilling... Vi skal også slutte kl 02 og jeg er sikker på at det er en passende tid. Vi skal vies kl 14 og har reception efterfølgende. KL 18.30 begynder festmiddagen så, så dagen bliver rigelig lang i forvejen. Vi skal ikke have fest med sprut og dans på bordene, men er Diverse klokkeslet er ikke afgørende for morskaben. Rigtig god fornøjelse.

0

Del dette indlæg

Vi blev viet kl 12 og vores fest sluttede med at natmaden blev serveret og musikken stoppede kl 2. Feststedet spurgte kl ca kvart i et om vi ville have maden om et kvarter eller? og der bad vi bare om en time mere. Det var fint - vi havde aftalt fra start at det max kunne vare til kl 3, men vi var SÅ trætte, og så sluttede festen, mens der stadig var nogle tilbage og alle var glade. Det var meget passende.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Det sted vi skal være, er festen også tidsbegrænset til kl 2. Vi regner med, at vi bliver hentet mellem 1.30 og 2, og så vil det sikkert passe udemærket for gæsternes vedkommende. Vi starter kl 13, har reception og derefter fest om aftenen for den nærmeste familie og venner.

Regner ikke med at det bliver noget problem. Stedet har sagt, at kl. 2 stopper udskænkning af spiritus (vi har selv hentet i tyskland), og de tænder lyset. Men det betyder ikke at "NU går I!" Folk må gerne drikke ud og lige sidde at snakke, men der begynder de så småt at rydde op. Tror det kommer til at fungere helt fint.

:bearhug: WannaBe

0

Del dette indlæg

Vi skal vies kl. 14 og spise kl. 18, da stedet er ret dyrt betaler vi kun for 1 ekstra time (slutter ellers kl. 01) hvis folk vil feste efter kl. 02 så ligger det lige midt i byen og der kan vi jo altid tage hen. Jeg tror dog ikke det er nødvendigt, alle kommer langvejs fra og den vilde danse på bordet fest kan man jo altid holde en anden gang.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den vilde fest kan vi altid holde en anden gang. Ja det kan de fleste af os.

Men så slår det mig: Brudeparret kommer helt fra Swietzh. Det er jo ikke lig hverdag man lige kommer forbi. Og da slet ikke en lørdag aften bare fordi man har lyst til at danse på bordet.

Ja, jeg er bange for vi bliver nød til at få nogle flere informationer.

Vil i bliver længere for at tale, hygge og feste med jeres kare.

Eller vil i gerne i seng, for at kunne nyde en brunch med dem næste dag.

Hvad med svigerfamilien. Er de til natte roderi. Og hvor længe bliver de i DK. Skal de nogen af svigerns traditioner med i festen???

Og hvad med din lillebror, hvad siger han? Han skal jo konfirmeres samme dag, hvis jeg husker rigtig.

Heto

0

Del dette indlæg

Vi har netop af samme årsag, planlagt at vi skal vies kl. 13.00. og derefter kan folk tage ud til hotellet og indkvartere sig, eller få en lille forfriskning. ( øl, vin, vand, kaffe eller hvad de nu ønsker ). Og så bliver velkomstdrink serveret allerede kl. 16.00, og så kl. 16.30 vil vi sætte os til bords. Vi er nemlig af den opfattelse at vi HELLERE VIL FESTE IGENNEM end at sidde ved bordet i flere timer. ( men ok, nu ved vi jo heller ikke hvor mange indslag der kommer ) men alligevel...

- og så vil vi servere bryllupskagen til dessert, så vi er sikker på at den for det første bliver spist, og for det andet, kan gå videre til dans, musik, drinks og fest.

Og så er vi jo SÅ HELDIGE at det er Diskobil, der kommer og spiller, så klart, der skal danses igennem. '

Det er sådan vores program ser ud.

0

Del dette indlæg

Den vilde fest kan vi altid holde en anden gang. Ja det kan de fleste af os.

Men så slår det mig: Brudeparret kommer helt fra Swietzh. Det er jo ikke lig hverdag man lige kommer forbi. Og da slet ikke en lørdag aften bare fordi man har lyst til at danse på bordet.

Ja, jeg er bange for vi bliver nød til at få nogle flere informationer.

Vil i bliver længere for at tale, hygge og feste med jeres kare.

Eller vil i gerne i seng, for at kunne nyde en brunch med dem næste dag.

Hvad med svigerfamilien. Er de til natte roderi. Og hvor længe bliver de i DK. Skal de nogen af svigerns traditioner med i festen???

Og hvad med din lillebror, hvad siger han? Han skal jo konfirmeres samme dag, hvis jeg husker rigtig.

Heto

Hej Heto

Det er rigtigt at vi bor i Schweiz og derfor ikke ser alle disse gaester saa tit.

Jeg har godt nok ingen lillebror - kan ikke lige huske, hvem der var, der skulle holde bryllup samtidig med konfirmation - jeg har kun en lillesoester, som ogsaa bor i Schweiz med sin schweiziske kaereste.

Grunden til, at jeg blev i tvivl om sluttiden, var fordi at jeg var til min kusines bryllup for tre uger siden - der festede vi (Guido og jeg) indtil kl. 3.30...men var tilgengaeld ogsaa helt smadret dagen efter. Jeg tror, at 2.30 - 3.00 ville vaere det perfekte sluttidspunkt til vores bryllup, saa derfor har jeg sendt en mail til Golfsalonen i Viborg - har desvaerre ikke faaet svar endnu. Hvis det ikke kan blive senere end 2, saa overlever vi nok ogsaa - hvis det er for dyrt bliver vi alligevel noedt til at slutte som aftalt kl. 2.

Gaesterne fra udlandet skal overnatte paa Golfhotellet lige ved siden af, mens de andre gaester selv arrangerer overnatning (vi har ikke raad til at betale overnatning for alle 90 -100 gaester). Dvs. dem ser vi igen dagen efter til morgenmad.

Som mange naevner herinde, saa er man nok godt traet ved 2 tiden, saa det goer nok ikke saa meget, hvis festen evt. skal slutte der... ellers maa vi jo sende gaesterne videre i byen.....nu maa vi se, hvad feststedet svarer.

Redigeret af camilla80
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer