AnnaPerenna

Fantastisk bryllup

77 indlæg i dette emne

Fantastisk tråd :-)

Vi holder vores bryllup på en kro (bliver dyrere end forventet) og med et netop overstået huskøb i tankerne, ja så skal der spares...

Så alle gode fif modtages med kyshånd :thumbsupsmileyanim:

Jeg har fundet et par links til steder med billige sko:

www.ivory-shoe.dk - få oplyst nærmeste forhandler

www.deichmann-sko.dk - altid billige sko, dog ikke altid at de har så mange hvide, men klart et forsøg værd

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at spare penge! - Det kan mit SU-budget godt lide!!! :thumbsupsmileyanim:

Lidt til den kreative side... :bearhug:

Der er delte meninger om, hvorvidt man sparer penge ved at lave indbydelser selv - det afhænger også af, hvad man gerne vil have...

I hvert fald har vi sparret endel ved selv at lave gæstebog (20 kr i Tiger, og papir der var tilovers frainvitationerne). De kan let koste 200 kr i butikkerne.

;) Kirkehæfterne er printet på alm. printerpapir - ikke det mest luxuriøse, men resultatet er faktisk flot! - og så er det jo alt det der står på dem, der er interessante. Én kr pr kirkekirkehæfte (papir + print på begge sider) og 1 kr til en kleenex.

Habit til gommen fremfor smoking, pingvin-sæt etc. Det er ikke nødvendigvis billigere i første omgang, men sandsynligheden for, at han kommer i en habit efterfølgende er større...

Genbrug af gommens sko - Om det er et par gamle sorte sko, eller han bruger 5-600 på et par nye...tjaa! :heart:

Selvbruner fremfor solarie. Det er også sundere for huden. En gang sol koster min. 20 kr, og lige i tiden kan man faktisk finde mange selvbrunere på tilbud - fandt mit yndlingsmærke til 30 kr i Fakta!

Smykker til bruden - lån af familie og venner, så har du også allerede noget "lånt!"

-HAHA- ...og så det ultimative spareråd - Hold dig opdateret mht. hvad der er på Bryllupsklar! :cowsleep:

:bearhug: WannaBE

...Nu er det skisme ved at være snart!

0

Del dette indlæg

Det med invitationerne vil jeg da gerne være med på!!

Kirkehæfterne syntes jeg også man selv skal lave - det er forholdvist nemt - evt hente inspiration fra DenGLadeBrud der lavede de FLOTTESTE hæfter...

ellers kan man gøre meget med lidt - og selv gavepapir kan bruges til invitationerne..

0

Del dette indlæg

VENNETJENESTER

Dem var vi glade for..

Få venner/bekendte til at spille musikken, til at sætte hår, lægge makeup, tage billeder, lave brudebuketten..

Det gjorde vi, og vi sparede.

En af vores venner er en utrolig god fotograf, men ikke professionel (folk troede dog, at han var prof da de så billederne) .. 1000 kr

En af mine veninder er under uddannelse til blomsterbinder - kun betaling for blomster

En af mine veninder går vildt meget op i makeup.. Hun tog sin makeup med - 0 kr

En af mine veninder lillebror stod for musikken til festen.. 1500 kr for 17 - 01.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil nu, kan jeg kun sige, at starte i god tid, er et rigtig godt spareråd...

Vi startede rigtig lang tid før, der er stadig 7 måneder tilbage, for så er der mulighed for at lede efter de gode tilbud. Indtil videre har vi sparet rigtig mange penge på:

Jeg købte en meget smuk brudekjole med slør til Panayotis fødselsdagssalg. Der var 33% og jeg sparede tæt på 4.000,-

Min kæreste har ønsket sig et par laksko siden han var lille, og nu var anledningen der jo ligesom, nu han skulle giftes. De eneste der laver laksko (hvad vi har set) er Lloyd, og det er jo ikke ligefrem billigt. Tilfældigvis var jeg i Magasin i dag, og så pludselig så jeg de stod der... 70% i rabat på et par Lloyd sko til 1000 kr - vi sparede 700,-

Jeg regner med at købe skørt brugt, og måske også andre af de ting jeg skal bruge.

Så det kan godt være at folk syns vi er i god tid, men indtil videre er der sparet rigtig mange penge...

Kanon ide med den her tråd - jeg vil følge den tæt :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Vi vælger at bruge bryllupskagen til dessert, så skal vi ikke betale for dessert, og samtidig får bryllupskagen den opmærksomhed den fortjener, og der bliver forhåbentlig spist ordentligt af den... :denmarkflag:

Den løsning valgte vi også.

Derudover, købte jeg min kjole ve Lilly, til den nette sum af 1000kr,

Jeg vil dog ikke spare fotografen.

Heto

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup 1 dec (85 gæster)vælger vi at spare således;

Invitationer: Hjemmelavede (ca 2 kr stk)

Kjole: vundet (mine forældre tilbragte en hel novembernat foran luccabride i sindal), mine forældre betaler skørt og slør.

Sko: højst sandsynligt fra deichmann

gommens tøj: habit. vi skal til en del runde fødselsdage næste år, så den får han helt sikkert brugt igen.

transport: Kører med mine forældre i deres bil til kirken og i vores egen derfra.

Duge: råhvid metervare fra ikea (35 m - 300kr), mørkebrun bordløber (metervare) fra ikea til 150 kr.

Bordpynt: klynger af bloklys - oktoberkisebærgrene, som jeg har fået lov at nuppe et par stykker af i mit gamle boligkvarter, lidt glimmer på løberen

Feststed: spejderhytte med plads til 108 overnattende gæster. For en hel weekend inkl rengøring 8000kr

Musik: min kærestes bedste ven er medejer af et mobilt diskotek, så vi får disko-dasko i gave fra ham.

Mad: to forretter og hovedret fra glade ganer.

bryllupskage til dessert - bestiller kagen helt uden pynt, og fikser selv et par blomster der matcher resten af pynten.

min venindes mor bager småkager til kaffen

laver selv høns i asparges til natmad, da dette kan laves lang tid i forvejen og opbevares i fryseren.

morgenmad: varm selv rundstykker.

Drikkevarer: vin (godt tilbud fra glade ganer i forbindelse med madbestilling), fadølsanlæg (låner vi fra mit gamle job), spiritus og sodavand henter vi i tyskland, når vi alligevel snart skal til sønderjylland.

Tjenere: gamle skoleveninder som jeg egentlig gerne ville se på dagen, men bliver nødt til at stoppe gæstelisten et sted, så de kommer og serverer (gratis) og så kan jeg få en drink med dem senere på aften.

Brudepigekjoler (2stk): 360 kr stk i vero moda. brune med guld-iskystaller broderet på.

Fotograf: min far er fotograf og papsvigerfar samt min mor, gør også en del i at fotografere..

Redigeret af Nielsen to be..
0

Del dette indlæg

Rigtig god idé Anna!!

Er der nogle der har ideer til hvor man får et billigere skørt til kjolen? Der hvor jeg har købt min kjole koster skørtet ca. 1200-1300 kr... tænker det må kunne gøres billigere!!!

mht til slør har jeg set nogle flotte på somethingblue.dk/shop/ har også set at andre har anbefalet denne side..!

Jeg overvejer stadig, hvordan jeg klarer den med hårsætning og make-up, har desværre ingen veninder der er frisøre...HUUG

Vi har pt overvejet at spare ved

- låne bil af venner/familie

- Selv lave bryllupskage

- Lave og printe invitationer, bordkort & menu selv

- Få en af vores venner til at spille klaver under sange til middagen

- Bruge computer/Ipod som Jukebox

- Vi får nok min svorgers ven til at tage billeder, han er fritidsfotograf og gør det helt sikkert gerne;)

- Har valgt selskabslokale med pakkeløsning, så vi undgår uforudsete udgifter

Jeg håber vi kommer på lidt mere hen af vejen, men under alle omstændigheder skal det nok blive et perfekt bryllup :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu et lille tip fra mig.

I stedet for at have en fotograf til at tage billeder under middagen, så få Jeres familie og venner til det.

Når I sender indbydelserne ud, så skriv at I vil opfordre folk til at tage deres digitale kameraer med.

Ved selve festen kan I have frankerede kuverter med en brændbar cd i, som gæsterne kan tage med hjem og derefter sende alle deres billeder til Jer.

Gør evt igen opmærksom på det ved velkomsttalen så folk husker dette.

En nem og smart måde at få nogle billeder fra selve festen. Desuden beder vi toastmasteren at tage parbilleder af gæsterne ved ankomst til festen. Fordelen er at alle har set hans ansigt og han har været i berøring med dem alle....

Håber det kan bruges...

Mange knuZ

Maria

0

Del dette indlæg

Vennetjenester!

Jeg har fundet ud af, at hvis bare man er fræk nok til at spørge er folk meget villige til at hjælpe.

Vi kender et par kokke der vil hjælpe med maden, der udover laver vi en del selv, det bliver tag selv bord med tapas og grill mad.

Jeg har en kusine der er designer så hun vil hjælpe mig med kjolen, endten køber jeg en brugt og syer om

ellers har jeg lige fået tilbudt at min kærestes mormors nabos datter, der bor i kina gerne vil købe en kjole eller stof med hjem for mig.

Vielses ringen håber jeg på min svigerfar kan hjælpe os med og de skulle gerne blive i glas og billige.

Mine døtres dagplejemor er uddannet frisør, jeg har en veninde der er kosmetolog og vi har en fælles bekendt der er en super god dj som

gerne vil spille for os på dagen. Min kærestes tante sælger tøj og kan dermed hjælpe med tøj til gommen og undertøj til mig, hun kender desuden en

blomster dekoratør vi kan låne opsatser mm af og der er en del kreative kvinder i familien.

Det bliver holdt i en lejr med egen kirke, så det sparer os for transport, indkvartering af gæster og omgivelserne er smukke og billederne bliver taget i haven.

Ellers er vi ikke nået så langt i planlægningen, med et er hvad der er på "tegnebrættet" indtil videre.

Redigeret af Husse
0

Del dette indlæg

SPAR TIP!!!!

Jeg kan varmt anbefale at købe kjolen til lager salg.

Købte min til det lager salg som Nicolai brudekjoler og Casa Lezar holdte på Frederiksberg i Oktober.

Den oprindelige pris på min kjole var 10.300,- men da der var 50% på ALT blev prisen pludselig 5150,-

:bestwishes::rolleyes::biggrin:

Og der var rigtig mange smukke kjoler, så skal man ikke have det sidste nye skrud på stammen kan jeg varmt anbefale at holde øje med lager salg eller udsalg.

Der er mange penge at spare.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

På Ebay kan du få alt - til næsten ingen penge. Hvis man bare sørger for at handle med EU lande fx. england, så der ikke kommer fortoldning oveni, er der virkelig mange penge at spare. Hvis man handler med nogle af de andre lande kan der komme fortoldning oveni, men stadig kan der være rigtig mange penge at spare. En brudekjole kan man nemt få for omkring 1000,- og skørt og slør får man næsten smidt i nakken. Jeg har bestilt et skørt, det koster omkring 1000 i Danmark, jeg får det for 150 inkl. fragt, og det smukkeste diadem for 100 kr inkl fragt.

Skriv wedding i søgefeltet, og det er helt vildt hvad der kommer frem. Også ting som man ikke aner man har brug for :balloons:

0

Del dette indlæg

God ide at få den op :shooter:

JEg har samlet blomsterfrø i min forældres have og lavet små poser så gæsterne kan få en lille gave uden det har kostet en klink.

På vej på arbejde i dag så jeg en stor stokrose med masser af frø på offentlig vej, så der er også mulighed for at samle ind uden have :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

På Ebay kan du få alt - til næsten ingen penge. Hvis man bare sørger for at handle med EU lande fx. england, så der ikke kommer fortoldning oveni, er der virkelig mange penge at spare. Hvis man handler med nogle af de andre lande kan der komme fortoldning oveni, men stadig kan der være rigtig mange penge at spare. En brudekjole kan man nemt få for omkring 1000,- og skørt og slør får man næsten smidt i nakken. Jeg har bestilt et skørt, det koster omkring 1000 i Danmark, jeg får det for 150 inkl. fragt, og det smukkeste diadem for 100 kr inkl fragt.

Skriv wedding i søgefeltet, og det er helt vildt hvad der kommer frem. Også ting som man ikke aner man har brug for :shooter:

Netop dette er nok det bedste spareråd ever... alt er super billigt så snart vi træder uden for landets grænser. Har selv fået min kjole for bare 1.600 kr. Syet efter mine mål. eBay er simpelthen et paradis når det kommer lidt festnips osv.

0

Del dette indlæg

Spare tip

1.

Bed gæsterne om at tage en ret med hver- del evt. op i forret hovedret og dessert og skriv til hvor mange de skal have med til.

Og hvis der er nogle der ikke kan have mad med så skriv drikkevare på hos dem.

Det har vi gjort og har kun fået gode tilbagemeldinger ... og så er det jo en gammel traditon at man tager med til festen.

Så 3 retters menu til 40 mennesker = 0 kr.

( dog skal man lige være sikker på at man " kan leve med " ikke at vide hvad menuen består af "

2.

Vi var til et bryllup hvor de begge to er studerende i sidste uge.

Og de havde skrevet at i stedet for gaver ønskede de at man satte 175 kr. pr mand ind på en konto.

Syntes det var helt fint.

0

Del dette indlæg

Brudebuketten

Kan du leve med, at du på ingen måde ved, hvordan din buket kommer til at se ud, så er her et godt sparetip til en anderledes men meget personlig brudebuket:

Bed alle gæster ved kirken om at medbringe 1 blomst. Ved indgangen til kirken/våbenhuset afleveres blomsten til X, som løbende står og sammensætter og former buketten.

Mens gæsterne sætter sig på plads lægger X sidste hånd på buketten og binder evt lidt bånd på som håndtag.

Når du ankommer til kirken har du en friskbundet og meget personlig brudebuket.

Det kræver naturligvis, at X kan binde en buket og evt binde håndtag på.

Er du en smule kritisk mht farver eller blomster, kan du jo ønske bestemte farver eller blomster eller evt oplyse om, hvilke blomster/farver du IKKE ønsker i din buket.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spare tip

1.

Bed gæsterne om at tage en ret med hver- del evt. op i forret hovedret og dessert og skriv til hvor mange de skal have med til.

Og hvis der er nogle der ikke kan have mad med så skriv drikkevare på hos dem.

Det har vi gjort og har kun fået gode tilbagemeldinger ... og så er det jo en gammel traditon at man tager med til festen.

Så 3 retters menu til 40 mennesker = 0 kr.

( dog skal man lige være sikker på at man " kan leve med " ikke at vide hvad menuen består af "

2.

Vi var til et bryllup hvor de begge to er studerende i sidste uge.

Og de havde skrevet at i stedet for gaver ønskede de at man satte 175 kr. pr mand ind på en konto.

Syntes det var helt fint.

Jeg mener at det med beløbet er en gammel tradition i visse dele af landet. Man skrev/skriver simpelthen kuvertprisen på invitationen, og så kommer folk med det beløb i stedet for en gave.

0

Del dette indlæg

Brudebuketten

Kan du leve med, at du på ingen måde ved, hvordan din buket kommer til at se ud, så er her et godt sparetip til en anderledes men meget personlig brudebuket:

Bed alle gæster ved kirken om at medbringe 1 blomst. Ved indgangen til kirken/våbenhuset afleveres blomsten til X, som løbende står og sammensætter og former buketten.

Mens gæsterne sætter sig på plads lægger X sidste hånd på buketten og binder evt lidt bånd på som håndtag.

Når du ankommer til kirken har du en friskbundet og meget personlig brudebuket.

Det kræver naturligvis, at X kan binde en buket og evt binde håndtag på.

Er du en smule kritisk mht farver eller blomster, kan du jo ønske bestemte farver eller blomster eller evt oplyse om, hvilke blomster/farver du IKKE ønsker i din buket.

Det gjorde Majken Glowin herinde fra faktisk :)

0

Del dette indlæg

Brudekjolen

Inde på Lillys hjemmeside har de en fane der hedder Her og Nu tilbud i den er lige nu yndige kjoler til 500,- og 1000,- og også lidt mere, at finde, dog er det kun størrelser under 48.

men det var da et bud til at få en yndig brudekjole til ikke så mange penge..

0

Del dette indlæg

Brudekjole:

Jeg fik selv mulighed for at designe min brudekjole og har derfor fået den syet efter egne mål. Dette fik jeg lavet hos Brudedesign.dk som ligger i Køge, og det har jeg betalt 8000,- for incl slør, diadem, underskørt og tilpasning efter kjolen er syet efter egne mål.

Fantastisk hvis man ikke lige er stangmodel :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer