Søvnig

Miriam og Kasper - 24. maj 2008

255 indlæg i dette emne

Miriam og Kaspers bryllupsplanlægning

Så er jeg også blevet medlem herinde på BK. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig i første omgang at lave en planlægningstråd, men jeg er blevet lidt grebet af de mange historier. Og så tænkte jeg at min egen da også skulle være med. :thumbsupsmileyanim::heart:

Jeg er ved at have okay styr på vores bryllup - altså de overordnede ting som skulle bookes i god tid. Men der mangler stadig de dejlige hyggelige ting som kjole-prøvning, lave invitationer og sådan noget. Jeg elsker denne her planlægningstid! Jeg tror jeg kommer til at savne at have et bryllup at se frem til bagefter. ;)

Men I skal da lige have min historie:

Jeg er 20 år, er opvokset de første seks år af mit liv i den smukke by - Vejle. Siden da flyttede mine forældre til Sjælland hvor jeg så har været bosiddende siden. Jeg har fem søskende.. Ja jeg skrev fem! :bearhug: Og jeg kunne aldrig have ønsket mig færre! Vi har det bedste sammenhold, og mødes så ofte vi kan på trods af en aldersspredning fra 18 år - 33 år, og på trods af geografiske forskelle. Tre af os bor på sjælland og de resterende tre i jylland. Men nok om min familie. :) Kasper og jeg har egentlig kendt hinanden siden vi var små, men forelskelsen spirrede først frem for et par år siden. Og der begyndte vi så at komme sammen en kold februardag i 2005.

Frieriet: (4. juli 2007)

Efter at have kommet sammen i to år, var vi selvfølgelig begyndt at snakke fremtidsplaner. Og da vi vidste at det bare skulle være os to, var bryllup nærmest en selvfølge for os. Så som sådan kom frieriet ikke som den store overraskelse. Jeg vidste også at han havde købt ringene. Alligevel formåede han at overraske mig lidt. Vi skulle spise på restaurant for at fejre at jeg var blevet student. Jeg havde måske en anelse om at han ville fri der, men nej der fik han mig. :heart: Da jeg satte mig ned i bilen, skulle han lige om i bagagerummet for at hente sin jakke - troede jeg.. For pludselig stod han på knæ foran mig med blomster og en lille æske i hånden. Selv om øjeblikket gik meget hurtigt og jeg på en måde var forberedt på det, står det alligevel klart i min hukommelse. Som et romantisk øjeblik med mange store følelser. Og jeg har aldrig følt mig mere sikker på noget, end da jeg gav ham mit JA! :heart:-HAHA-:)

____________________________________________________________________________________________________

Index:

Forlovelsesringe

Feststedet

Kirken

Bryllupskage og overnatning efter bryllup

Invitationer - den spæde start

Invitationer - senere i processen

De færdige invitationer

Bryllupsrejse

Brudekjoleberetning

Billeder af kjolen

Salmer til vielsen

Smykker

Så har jeg fået lavet en to-do liste:

Er klaret

Er vi i gang med

Det må vente

De første ting som skulle bookes i god tid:

Dato: 24. maj 2008 :bearhug:

Kirke: Skt. Mikkels Kirke kl. 14

Aftale tid med præst, finde salmer osv.

Reception: Slagelse Missionshus ca. kl. 15

Mad/drikke

Pynt

Hjælpere

Fest: Gyrstinge Skovkro kl. 17.30

Musik - vi regner med at tage cd'er og anlæg med

Menu

Toastmaster - min dejlige storebror sagde ja :cowsleep:

Brudesuite - Menstrup kro, der bliver lige en halv times kørsel midt om natten, puha!

Gæsteliste - vi inviterer 75

Budget - puha, den sniger sig desværre op på 80.000.

Til bruden og gommen:

Kjole - Så er den købt!!

Slør

Skørt

Sko

Strømper

Undertøj

Smykker - det blev af mærket Flora Danica, marguerit

Taske

Brudebuket

Frisør: UniqueM. Hun sætter både hår og lægger make-up

Make-up

Kaspers tøj

Sko

Frisør

Det kreative:

Invitationer - yes, så er de endelig sendt ud!

Menukort

Bordkort

Bordplan - den blir svær: skilsmissefamilie!!!

Takkekort

Det virkeligt lækre!!!

Bryllupskage: Vi har bestilt fra Konditori Arlington, de er både søde og meget professionelle

Topfigur: Ja den bliver lidt sjov, billede senere

Og så alt det praktiske

Forlover - Kaspers bror, næ hvor blev han glad! :)

Video - han er blevet spurgt og vi venter på svar

Gæstebog

Tale - eller bare en sang :)

Transport

Fotograf - hurra!! Den gav svigermor og svigerfar. Vi har nu fundet en anden, da den første ikke kunne alligevel pga. Joachim og Maries bryllup.

Ønskeseddel

Lær brudevalsen

Morgengave

Ægteskabserklæring

Bryllupsrejse - det blev til et sommerhus ved Esbjerg

Skifte efternavne - så er det gjort

Vielsesringe - vi bruger forlovelsesringene, der skal bare lige dato indeni.

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Datoen var det allerførste vi fik sat på plads: 24. maj 2008

Jeg ville gerne giftes i foråret - den dejligste årstid med blomster overalt, kærlighed i luften og alt det der! Og så har jeg for øvrigt fødselsdag d. 15. maj, så maj måtte det være.

Og så kan jeg da lige fortælle at Frederik d. 9. og Ingrid blev gift 24. maj 1935. Lidt sjovt :thumbsupsmileyanim: Så nu må vi se hvilken dato Joachim og Marie finder på :cowsleep:

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

Wheeeeee! Endnu en 2008-brud - hvor hyggeligt :cowsleep:

Velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge din planlægning, og se hvad du finder på!

Som du kan se er jeg nået til kjole-dilemma-fasen i min planlægning :bearhug:

Sig til hvis du skal spammes med lidt inspiration...

Mange tak for velkomsten -HAHA-

Ja, jeg har set det i dit indlæg, det bliver en svær beslutning!!

Men ja spam bare hvis der er noget. Jeg kan altid bruge inspiration :bearhug:

I forhold til alle jer andre er jeg ikke nået så langt. Men jeg er ved godt mod og glæder mig til at komme videre. Det skal nok blive godt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

JAAAH!!! Så fik du også startet en tråd! :thumbsupsmileyanim:

Hvor lyder frieriet bare fantastisk... :bearhug: Han er da vist en keeper, ham Kasper.. :cowsleep:

glæder mig MEGET til at følge med herinde og til at se hvad du finder på! Du er selvfølgelig stadig meget velkommen til at stjæle med arme og ben ovre i min tråd, hvis du kan bruge noget af det... -HAHA-

:bearhug:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Velkommen til BK :bearhug:

Der var din tråd! Har ledt efter den og er glad for at have fundet den.

Det er så skønt at se andre unge kommende brude, så føler man sig ikke så alene med sin alder. :bearhug:

Glæder mig ritgtig meget til at følge jeres planlægning og se hvilke skønne ideer i får. :cowsleep:

0

Del dette indlæg

Tak for de mange skønne hilsener. Jeg bliver helt glad indeni, dejligt at føle sig rigtig velkommen! :cowsleep:

Billeder skal der nok komme masser af, jeg skal bare lige have fat i kærestens kamera - det er nemlig der de fleste gode billeder ligger.

Og alt det andet skal jeg nok få skrevet ind også. Jeg er jo kommet lidt sent i gang på siden, i forhold til hvor meget vi allerede har nået, så der er lidt at komme efter.

0

Del dette indlæg

JAAAH!!! Så fik du også startet en tråd! :thumbsupsmileyanim:

Hvor lyder frieriet bare fantastisk... :bearhug: Han er da vist en keeper, ham Kasper.. :cowsleep:

glæder mig MEGET til at følge med herinde og til at se hvad du finder på! Du er selvfølgelig stadig meget velkommen til at stjæle med arme og ben ovre i min tråd, hvis du kan bruge noget af det... :heart:

:bearhug:

Ja han er helt klart en keeper! For at det ikke skal være helt løgn er han faktisk min første kæreste, og jeg har ikke på noget tidspunkt været skuffet. Han har dog haft et par stykker før mig, men ingen seriøse. -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

I august begyndte vi det helt store lokaleræs. Hvor skulle festen holdes? :bearhug:

Vi var rundt og se på 8-10 forskellige steder, og kunne hurtigt udelukke et par stykker af dem.

For det første skulle det kunne rumme 80 gæster og for det andet er vores budget ikke så stort, så vores økonomi skulle også gerne kunne holde til stedet. :heart: Valget faldt på Gyrstinge skovkro. Vi kan begge godt lide den hyggelige atmosfære stedet har, og så passer det til vores budget. De virkede også til at være rigtig søde da vi var inde og se stedet, så det var rigtig dejligt.

Her kan du se stedet.

Og her er et billede af stedet når det er opdækket til en almindelig fest:

post-31236-1192087994.jpg

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

I august begyndte vi det helt store lokaleræs. Hvor skulle festen holdes? :bearhug:

Vi var rundt og se på 8-10 forskellige steder, og kunne hurtigt udelukke et par stykker af dem.

For det første skulle det kunne rumme 80 gæster og for det andet er vores budget ikke så stort, så vores økonomi skulle også gerne kunne holde til stedet. :heart: Valget faldt på Gyrstinge skovkro. Vi kan begge godt lide den hyggelige atmosfære stedet har, og så passer det til vores budget. De virkede også til at være rigtig søde da vi var inde og se stedet, så det var rigtig dejligt.

<a href="http://www.skovkro.dk/?id=8605" target="_blank">

Her kan du se stedet.

</a>

Og her er et billede af stedet når det er opdækket til en almindelig fest:

DSC_0307.JPG?attach=1

det ser total hyggeligt ud...

0

Del dette indlæg

Datoen var det allerførste vi fik sat på plads: 24. maj 2008

Jeg ville gerne giftes i foråret - den dejligste årstid med blomster overalt, kærlighed i luften og alt det der! Og så har jeg for øvrigt fødselsdag d. 15. maj, så maj måtte det være.

Og så kan jeg da lige fortælle at Frederik d. 9. og Ingrid blev gift 24. maj 1935. Lidt sjovt :) Så nu må vi se hvilken dato Joachim og Marie finder på :hug:

Hej Søvning

Jubiii endelig en med samme dato som mig :biggrin:.

Lad os håbe at Joachim og Marie finder en anden dato - det er da lidt sur :), hvis de vælger vores!

God fornøjelse med planlægningen

:rolleyes:

0

Del dette indlæg

Efter at have booket feststedet var kirken nok det sted vi også gerne ville have fastlagt hurtigt. Vi kiggede på lidt forskellige, men faldt hurtigt for Skt. Mikkels Kirke i Slagelse. Kirken er både smuk og rummelig, og så har den et dejligt langt gulv i midten rolleyes.gifwhistling.gif

Vi har også fået min søster, som er organist til at spille til vielsen. Det er rigtig dejligt, og så har vi også lidt indflydelse på hvad der bliver spillet når vi går ind og ud.wink.gif

Jeg vedhæfter lige billederne i flere omgange. Dette er det første set udefra. Det er godt nok fra en hjemmeside, så I skal lige se bort fra de slørede mennesker der er rundt omkring. :rolleyes:

post-31236-1192548848.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er hvad vi har nået indtil videre:

- Fastsat dato: 24. maj 2008

- Reserveret plads i kirken + aftalt tid med en præst (10. december)

- Lagt et budget..... Av av :denmarkflag:

- Reserveret lokaler til både fest og reception

- Lavet gæsteliste: vi inviterer 75

- Valgt en forlover (gommens bror)

- Bestilt tid hos min frisør. Hun lægger også make-up, så det er der helt styr på :rolleyes:

- Oppyntning i kirken: Min mor er rigtig god til sådan noget, så det ville hun gerne.

- Fotograf!! Det giver Kaspers forældre, dejligt! Og han virker til at være rigtig god.

- BRYLLUPSKAGE :rolleyes:

post-31236-1192570973.jpg

- Og sidst, men ikke mindst. Suite til bryllupsnatten :biggrin:

post-31236-1192571088.jpg

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

I morgen kommer så den store dag, hvor vi skal ud og købe materialer ind til invitationer mm. :rolleyes:

Vi er ikke 100% sikre på hvordan det endelige resultat skal se ud, men håber på at blive inspireret lidt når vi først står i hobbyforretningen (Panduro)

Farverne kommer nok til at bestå af grønne og creme/hvide nuancer pga årstiden (FORÅR!). Derudover er vi faldet ret meget for alt det tingel-tangel man kan putte på som bånd, perler, segl osv. Men nu må vi se hvad det bliver til.

Vi er blevet mest inspireret af disse:

post-31236-1192572303.jpgpost-31236-1192572605.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer