Søvnig

Miriam og Kasper - 24. maj 2008

255 indlæg i dette emne

Så har Kasper og jeg fået en tid hos Danske Bank på onsdag.

Vi skal snakke lån, fælleskonto, budget og bare i det hele taget hvad de kan tilbyde os. Det bliver helt vildt spændende, men også meget mærkeligt. Jeg tror det er første gang jeg skal tale med en bankrådgiver (jeg føler mig pludselig meget lille ;) )

Hvis banken vil låne os de penge vi skal låne, får vi råd til hele brylluppet, så det håber jeg meget. Ellers må vi jo blive ved til der er en bank som vil låne os.

På onsdag skal vi også til at snakke bordkort og menukort. Vi har lidt idéer, men vi skal lige finde ud af at begrænse os, så projektet ikke bliver så stort som med invitationerne. Det har vi simpelthen ikke tid til igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inspiration til smykker

I går var jeg ude og vandre Slagelses smykkeforretninger tynde. Det var godt nok svært at finde noget i starten.

For det første skal det være guld (eller i hvert fald noget der ligner) fordi jeg har guld på min kjole. Og derudover må det ikke være for dyrt, for så mange penge har vi heller ikke. Men til sidst faldt jeg over et mærke som hedder Flora Danica, og jeg er absolut vild med det! Jeg har fundet en side på nettet hvor de har dem, og priserne er faktisk okay - måske en smule dyrere end jeg havde tænkt i starten.. Men de er bare så flotte. :bearhug:

Der er desværre copyright på billederne, men klik ind på deres hjemmeside

Flora Danica

og kig under Flora. Dem jeg godt kunne tænke mig er mimose, syren eller marguerit. Og selvfølgelig både halskæde, armbånd og ørestikker :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Miriam

Bare lige en lille hilsen

Super flot indbydelse - og kjole, og hvad er det lige for en kirke - Wauw en gang du skal gå.. men det er så fedt! vores kirke var også lang dog med trapper til sidst, det var ikke den store succes..lol

Men ja - vil da lige følge lidt med her..

Hej Bodil

Mange tak for din hilsen og din ros af indbydelse, kjole og kirke.

Ja, i min tid som korsanger i en kirke med trapper, har jeg også set mange sjove eksempler på brude der ikke kom helt godt ud af det med de trapper. :ilovebryllupsklar:

Men endnu engang tak fordi du kiggede forbi

0

Del dette indlæg

Smykkerne er købt

Så har jeg endelig fået købt mine smykker. Jeg købte dem i Slagelse i onsdags, på min og Kaspers ugentlige fridag sammen. Jeg har selvfølgelig købt de smykker jeg omtalte på side 9, af mærket "flora danica". Og jeg valgte den kollektion der hedder "Marguerit" (ved ikke om det er rigtigt stavet..)

Jeg er virkelig glade for dem, de er i forgyldt sølv, hvilket lettede prisen en del ;) De skulle nemlig være guldfarvet da der kommer til at være guld på min kjole. Det var meget sjovt, for jeg spurgte damen i brudekjoleforretningen om der var nogle smykker der ikke ville passe til min kjole. Og hun svarede at bare det var guld så kunne jeg have næsten hvad som helst på. Hvorefter vi begge kiggede på min forlovelses-/vielsesring som er af hvidguld :ilovebryllupsklar: hmm.. Den skifter jeg altså ikke bare sådan lige ud :cheerleader3:

Men her kommer smykkerne. Først i den flotte æske jeg fik dem i

post-31236-1203679004.jpg

Og så et billede af øreringene

post-31236-1203679038.jpg

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Samtale med feststed og Kaspers tøj

Så har jeg fået aftalt tid med vores feststed - Gyrstinge Skovkro.

Vi skal tale med dem på torsdag i næste uge. Jeg har lige fået lavet en liste med ting vi skal huske at spørge dem om, og så skal vi også have aftalt menu osv.

Det bliver helt vildt spændende, og jeg har kun hørt gode ting om det sted så det er jo bare dejligt.

Tirsdag i næste uge skal Kasper ud og se på tøj. Han troede ellers at han skulle til København, men så fandt vi ud af at en af butikkerne her i byen, forhandler det tøj han kunne tænke sig. Så det er jo bare perfekt.

Han kunne godt tænke sig noget der er lidt anderledes, og ikke bare det som alle har på. Så jeg er meget spændt.. :cheerleader3: Jeg er nemlig mest til det traditionelle ;)

Spørgsmål til feststedet:

Strøm til anlæg, computer, mikrofon osv.

Sluttidspunkt - evt. ekstra timepris

Er der plads til dans?

Er der prøvemiddag?

Må gaverne ligge der til næste dag?

Må der kastes med ris inde/ude?

Skal der betales før eller efter festen?

Kontant, check eller konto?

Hvordan bliver farver på servietter, blomster osv.?

Endelig bestilling af menu og antal hvornår?

Kan bryllupskagen blive leveret og evt. stå på køl?

- Skal vi betale for at tage kagen med udefra?

Må man selv tage klaver med?

Må vi stå på stolene?

Hvornår skal vi bestemme borde / bordopstilling?

Hvornår skal vi aflevere bord/menu kort?

Husk at sige hvis der skal være børnemenuer, diabetiker eller evt. allergi - hensyn der skal tages.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :rolleyes:

Nathasia: Det gik rigtig godt med banken! Vi fik lov at låne det vi ville, og vi fik oprettet en fælles budgetkonto og opsparingskonto så det er der bare helt styr på. Og ja det er virkelig fedt at vi har fundet lejlighed. Vi overtager den i morgen :thumbsupsmileyanim:

Pernille og Marie: Tusind tak, det er da heldigt at smykkerne ser dyre ud, for de ligger i den billige ende af dem jeg har set på :cheerleader3:

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej søde

Har lige været igennem din tråd for en opdate.

Dit indlæg om dit lange fravær er bare så meget lig de tanker jeg går og har. Tak fordi du satte ord på det.

Jeg skulle selvfølgelig også lige se dine smykker, eftersom du var så sød at rose min egen kreation.

Jeg kan godt se det du skriver med at de minder lidt om hinanden. Er meget beæret over samlingen.

Jeg tager 500 kr for et sæt. Er ked af at jeg ikke kan oplyse dig nærmere om mit produkt. Laver du selv smykker?

Som jeg har skrevet tidligere er det en utrolig smuk kjole.

Tillykke med lejligheden, fra i morgen tager du hul på jeres liv sammen selvom I først flytter sammen efter brylluppet.

Knus fra Rikke

Redigeret af Rikkebruden
0

Del dette indlæg

Hej søde

Har lige været igennem din tråd for en opdate.

Dit indlæg om dit lange fravær er bare så meget lig de tanker jeg går og har. Tak fordi du satte ord på det.

Jeg skulle selvfølgelig også lige se dine smykker, eftersom du var så sød at rose min egen kreation.

Jeg kan godt se det du skriver med at de minder lidt om hinanden. Er meget beæret over samlingen.

Jeg tager 500 kr for et sæt. Er ked af at jeg ikke kan oplyse dig nærmere om mit produkt. Laver du selv smykker?

Som jeg har skrevet tidligere er det en utrolig smuk kjole.

Tillykke med lejligheden, fra i morgen tager du hul på jeres liv sammen selvom I først flytter sammen efter brylluppet.

Knus fra Rikke

Hej Rikke

Jeg er glad for at jeg kunne sætte ord på dine tanker. Men det var da egentlig meget billigt for et sæt. Jeg laver ikke selv smykker, var bare lidt nysgerrig ;)

Jeg havde slet ikke overvejet at man kunne få smykkerne lavet, så kunne jeg måske have sparet nogle penge.. Hmm..

Nå ingen grund til at gøre sig bagklog.

Tak for din ros af min kjole endnu engang - det varmer :thumbsupsmileyanim:

Det kunne ikke skrives bedre - med lejligheden.

Jeg synes det er meget stort, og glæder mig virkelig til at kunne gå og indrette sammen. Tænk sig, det er der vores liv sammen skal grundlægges.

0

Del dette indlæg

Hej Miriam

Så fik jeg også lige kigget indenfor i din tråd.

Det er en flot kjole du har købt.

Synes du valgte helt rigtigt, hvis man ser på billederne.

Din kjole gør bare noget for dig, som den første ikke gjorde. Du stråler jo :cheerleader3:

Rigtig flotte smykker du har købt!

Tak for linket til FloraDanica.

Jeg kendte slet ikke til dem, men kan godt hilse og sige at jeg er helt vild med dem nu :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hej Miriam

Så fik jeg også lige kigget indenfor i din tråd.

Det er en flot kjole du har købt.

Synes du valgte helt rigtigt, hvis man ser på billederne.

Din kjole gør bare noget for dig, som den første ikke gjorde. Du stråler jo :cheerleader3:

Rigtig flotte smykker du har købt!

Tak for linket til FloraDanica.

Jeg kendte slet ikke til dem, men kan godt hilse og sige at jeg er helt vild med dem nu :cheerleader3:

Hyggeligt at du kiggede forbi.

Tusind tak, jeg bliver helt glad og endnu mere sikker på at det er den rigtige kjole jeg har valgt.

Jeg kan ikke selv se at jeg stråler, men det er da dejligt at andre kan :cheerleader3:

Og selv tak, jeg håber du finder nogle flotte smykker. Jeg er også virkelig blevet vild med det mærke, og jeg havde ellers aldrig hørt om det før..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kaspers tøj er købt

Så har Kasper fået købt sit tøj.

Det er et mørkebrunt jakkesæt med cremefarvet skjorte og, creme / gylden vest og slips.

Han var ude og købe det med sin bror, så jeg har ikke selv set det endnu. Men han får det hjem fredag, hvor jeg har fået lov at se det (dog ikke hvor han har det på, det skal gemmes :cheerleader3: )

Broren fandt også noget tøj. Det bliver det samme jakkesæt og det slipset bliver i samme farve, hans er bare i den "tynde almindelige" udgave, hvor Kaspers er det der tykke typiske bryllupsslips. Hvad hedder sådan et?? :cheerleader3:

Men virkelig fedt at de kommer til at matche!

Jeg er virkelig glad for hans valg, jeg synes det lyder helt vildt flot, og så matcher det også min kjole, hvor der kommer til at være guldfarvet tråd på.

Oveni det kostede hele smøren kun 4500 kr. og vi havde budgetteret med 8000 bare for at være på den sikre side. Han mangler stadig at finde sko, men det bliver stadig meget billigere end vi havde regnet med. Så jeg er bare rigtig glad lige nu :cheerleader3: og kan bare overhovedet ikke vente til maj lige nu!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer