murcia

Clemente og Jeans bryllup d. 6-10-2007

39 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg har ikke ligefremt været den mest aktive skribent her på bryllupsklar, men har nydt meget at læse jeres andres beretninger, så vil komme frem af busken og bidrage med en fortælling om vores fantastiske dag.

Lidt om os:

Min kæreste (nu mand!) er fra Spanien og vi bor til dagligt i Spanien. Vi mødte hinanden for snart seks år siden, da jeg læste på det tekniske universitet i Cartagena som led i min uddannelse. De sidste fire år har jeg så boet og arbejdet i Spanien og for lidt over et år siden faldt Clemente på knæ ved en svensk skovsø og spurgte mig og jeg ville gifte mig med ham - det ville jeg naturligvis :rolleyes:

På trods af vi har vores dagligdag i Spanien blev vi enige om at blive gift i Danmark i den by jeg har boet i det meste af mit liv og hvor mine forældre stadig bor, Taastrup.

Vi har fået utrolig meget hjælp til planlægningen af mine forældre og veninder, da det ikke altid har været lige let fra Spanien af. Alle har været helt formidable og da dagen oprandt klappede det hele bare perfekt!

Ugen optil:

Jeg havde sidste arbejdsdag om mandagen, hvor e-mails'ene og instrukserne fløj afsted! Tirsdag prøvede jeg så at komme ned i omdrejninger og få pakket kufferterne. Vi fløj til DK sidst på eftermiddagen og da vi først var kommet op i flyet, havde fået noget koldt og drikke og slappet lidt af gik det rigtig op for os, at der kun var fire dage til vi skulle giftes og vi brugte turen på at sidde og :hug:

Onsdag havde vi møde med præsten - hun var rigtig venlig og Clemente kunne rimelig godt forstå hende for hun taler meget langsomt og tydeligt - dejligt.

Senere skal jeg ind på systuen og hente min kjole - tror jeg da! Da jeg får den på og gå en tur kan vi se at den er lagt skævt op saa den rammer gulvet i den ene side - Ups! Det bliver sat nåle i igen, igen og vi kan så komme og hente den fredag - der bliver krydser fingre for at den er 100% i orden fredag så!

Efter den noget deprimerende oplevelse tager jeg ind og møder Clemente i byen for vi skal hilse på de første gæster der kommet fra udlandet. Det er min gamle studiekammerat fra Cartagena, Massimo. Han er fra Italien og har taget sin nye kæreste, Alessandra med. Det var super hyggeligt at hilse på dem og vi gik en lang tur i København i eftermiddagssolen.

Torsdag var det tid til bryllupskage bagning.

Jeg havde allieret mig med hele tre veninder og gode råd fra en professionel kage-dekoratør, så det kunne næesten ikke andet end gå godt! Det var en super hyggelig dag og det blev en fantastisk kage (billed længere nede i beretningen).

Samme dag kidnappede min far og lillebror også Clemente for han skulle på polterabend! De tre var ude og spise mega burgere og spille noget golf og så mødtes de med vores venner om eftermiddagen og de første mandlige gæster fra Spanien, der netop var landet. Clemente var MEGET glad da han kom hjem om natten, så det havde vist været en success.

Fredag var Clemente vært/guide for den spanske familie og jeg fik hentet min kjole, der nu var perfekt - heldigvis! Min mor fik også helt styr på hvordan den skulle bindes i ryggen, så det var bare helt fantastisk.

Her hænger den hjemme hos mine forældre i en loftbjælke hvor min far havde sat en krog op til samme formål:

post-25801-1192494864.jpg

Resten af dagen brugte jeg på at klippe klistre de sidste bord hæfter og oversættelsen af vielses ritualet til spansk.

Om aftenen kom min lillebror hjem til forældrene og vi havde en rigtig hyggelig familie middag - lang tid siden vi bare har været os fire, så det var lidt specielt.

Bagefter fik vi lavet det sidste mad klar til receptionen - den spanske kartoffelomelet! Min far havde lavet små frikadeller og pølsehorn ugen før og de lå fint på frost. Vi havde haft friskskåret serrano skinke og ost med og så havde vi fået sendt sangria, spanske øl og vin og snacks et stykke tid i forvejen, så det hele var klar.

Jeg gik rimelig tidligt i seng og sov fantastisk godt :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På selve dagen havde vi god tid, så vi spiste en hyggelig morgenmad sammen - mor, far og lillebror (Clemente sov på hotel sammen med familien, så jeg havde ikke set ham siden fredag formiddag).

Bagefter gik jeg igang med at gøre badeværelset rent (dog med gummihandsker på så den franske manicure ikke tog skade!), min mor tog gulvene, min far satte flag op og min lillbror tog i fitnesscenter :rolleyes:

Efter rengøringer var der stadig et stykke tid til vi skulle til frisør og jeg kunne mærke sommerfuglene begynde at baske rundt i mavsen, så tog vandreskoene på og gik mig en tur i det skønne vejr! HVOR var det dog et fantastisk vejr! Da vi bestemte os for et efterårsbryllup havde vi da slet ikke turdet håbe på sådan et skønt vejr :hug:

Endelig blev det tid til at få sat hår og lagt makeup. Min mor og jeg fik hjælp af en bekendt som bor lige i nærheden, så vi kunne gå frem og tilbage og nyde solen.

Her er vi blevet dullet op og jeg har fået sat mit 3,5m lange slør på! Læg mærke til alle de danske og spanske flag - hele huset var pyntet sådan :biggrin:

post-25801-1192495873.jpg

Vi var blevet hurtigere færdig end regnet med, så jeg havde næsten 1 1/2 time før jeg skulle i kjolen. Lidt lang tid og gå rundt med sådan et slør ;-). Men jeg fik da kigget lidt på bordopstillingen til receptionen og så skrevet min tale ned på papir - er normalt bedst til at tale udfra stikord, men er en værre tudetøs, så var lidt nervøs for om jeg helt ville tabe tråden, hvis det blev lidt for følsomt, så det ville nok være meget smart at have en tekst at støtte sig til ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde kommentarer Bodil og Maddy. Jeg fortsætter lidt nu, men det blev pludselig lidt sent i nat............

Klokken lidt i to blev det endelig tid til at komme i kjolen, så jeg byttede joggingtøjet ud med de selvsiddende strømper og højhælede sko og kom meget forsigtigt ned i kjolen - min bror holdt mit slør, min far lånte sin arm ud til støtte og min mor holdt kjolen - virkelig samarbejde der vil noget :biggrin: .

Min mor fik snørret kjolen super flot og så kunne jeg ellers bare stå og vente..........

Her et billed (fra en meget flatterende vinkel :hug: ) med min mor:

post-25801-1192521737.jpg

Omkring klokken 14:30 tog min mor og lillebror op til kirken. Min lillebror havde fået til opgave at vise vores udenlandske gæster til rette i kirken og uddedele det oversatte vielsesritual. Det klarede han superflot og fik også Clemente og hans forlover ind og sidde på deres pladser.

Her et billed at min kommende ægtemand udenfor kirken:

post-25801-1192521905.jpg

Er han ikke skøn :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Imens var jeg derhjemme og begyndte at blive lettere utålmodig for at komme afsted!

Her et billed af en noget utålmodig brud (+ man kan se de flotte dekorationer på kjolen og sløret :biggrin: )

post-25801-1192522551.jpg

Min far og jeg skulle hentes af en veteranbil fra 1929. Den kom liiiige 5 minutter for sent hvis du spurgte mine nerver ;-)

Min far stod allerede og var ved at taste chaufførens mobilnummer ind for at spørge hvor han blev af, da han så bilen komme futtende - puha!

Her står vi klar til at mase os ind i den lile bil (uha det var ikke let med det udstyr på!!!):

post-25801-1192522610.jpg

Der er dog heldigvis kun 1 km til kirken, så det gik rimelig hurtigt og jeg kunne forstå på mine to veninder som skulle hjælpe mig med at anrette kjole og slør, at de kunne se bilen komme op ad vejen lang tid før vi kom frem, så de var ikke blevet urolige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ blev det endelig tid til at gå ind i kirken :biggrin:

Det var utroligt bevægende at se familie og venner og så min Clemente der ventede oppe ved alteret. Både min far og jeg kæmpede med følelserne, men det lykkedes os da at bevare smilet og gå laaaaaaangsomt op ad kirkegulvet og de 13 trin!!!!

Her et "smug" billed taget af min onkel (fotografering er ikke tilladt i kirken, men der var flere der tog rimelig let på og det er egentlig dejligt, at have nogen billededer derinde fra )

post-25801-1192523915.jpg

Her er vi nået til de berygtede trapper:

post-25801-1192524060.jpg

Havde lidt problemer med hvordan jeg skulle løfte op i kjolen, holde min far under armen, holde brudebuketten og stadig se fin ud på samme tid :hug: . Vi holdt lige en "kunstpause" foran trapperne mens jeg tænkte over dét, men op på plads kom vi da og jeg var super glad for endelig at sidde overfor min Clemente :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Kejzer, Camilla og MarieMus :denmarkflag:

Har lige været ude og løbe et par erinder - vi rejser hjem til Spanien i morgen, så vi havde lige et par småting vi skulle kigge på, men nu er jeg tilbage med viderefortælling.

Ceremonien gik godt: Præsten talte smukt, Clemente sagde ja på de rigtige tidspunkter :rolleyes: og der var ingen der bræst i højlydt gråd :biggrin:

Den spanske del af familien forstod ikke det hele, men vi havde oversat selve vielsesritualet og velsignelsen så de kunne følge lidt med. De syntes rigtig godt om den kirkelige handling og alle forholdt sig i forbavsende ro inde i kirken - fantastisk!

Her er ceremonien slut og præsten siger tillykke og informerer os om, at vores vielsesattest var lavet forkert (Clementes efternavne var skrevet omvendt - selvom det stod rigtigt i prøvelsesattesten og vi bekræftede det med præsten om onsdagen!!!), så vi ville få fremsendt den rigtige i løbet af ugen. Man kan dog ikke se dét på vores smil :rolleyes:

post-25801-1192543585.jpg

Her er vi på vej ud i den skønne efterårssol :-)

post-25801-1192543659.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kyssede meget kort og forsigtigt efter vi havde givet hinanden ringe på, men vi var meget anspændte, så det var først efter vi kom ud af kirken at vi rigtigt fik kisse-misset og sagt tillykke til hinanden :rolleyes:

post-25801-1192544182.jpg

Så blev det tid til alle lykønskningerne:

Først min mor og far og bagved ses mine spanske svigerforældre

post-25801-1192544266.jpg

Her kan man se lidt mere af sløret og kjolen bagpå - rigtig prinsesse for en dag!

post-25801-1192544343.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores gæster stod nærmest på spring for at kaste ris på os, så efter lykønskerne gik risregnen igang!

post-25801-1192544647.jpg

Det var min svigermor der havde klippet og bundet alle risposerne på hotellet om formiddagen :rolleyes:

Ja, det har virkelig været en samlet indsats fra alle sider der fik brylluppet til at blive så fantastisk :rolleyes:

Efter vi havde fået børstet de fleste ris af os giv vi igang med den traditionelle familiefotografering - i

Spanien kan man bruge laaaaaaaang tid på at tage billeder af brudeparret sammen med forskellige grupperinger af familie og venner. Her valgte vi dog den korte udgave - et billed sammen med den spanske/italienske del af venner og familie og et billed sammen med den danske del af familie og venner.

Her et billed af den sydlanske del (har ikke noget digitalbilled af den danske del endnu - glæder mig til fotografens billeder)

post-25801-1192544952.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Sikke et fantastisk slør, siger pigen som normalt ikke er til slør ;)

Jeg var heller ikke selv til slør da jeg begyndt at kigge på kjoler ;-). Skulle i hvert fald IKKE have slør på :rolleyes:

Men, men men, én af de gange jeg var ude og prøve kjoler havde jeg en usansynlig kvik ekspedient (i Lilly), så da jeg fortalte at min forlovede var fra Spanien fandt hun straks et slør frem med blondekant og satte det på mig og SÅ var jeg solgt :rolleyes:

Lige siden har jeg så brugt lørdagene på, at jagte rundt efter det "perfekte" blondeslør i Spanien sammen med svigermor.

Så sådan kan de gå, at man går fra slet ikke at ville have slør på til at have et 3,5meter langt blondeslør på!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vielsen holdt vi reception hjemme hos mine forældre. De bor for enden af vejen - under en km. fra kirken, så mange valgte at gå turen, mens andre delte biler.

Vi kørte en tur rundt i Taastrup i den fine veteranbil mens gæsterne indfandt sig, men så tog vi ellers også til reception og drak sangria, spiste tapas og hyggede til den store guldmedalje :rolleyes:

Her et billed af køkkenet og flere flag i baggrunden inden det store rygind:

post-25801-1192547571.jpg

Vejret var skønt så mange gik rundt i haven mens andre foretræk den tildækkede terrasse eller bordene indenfor.

Vi havde forinden været bekymret for om der ville være plads nok til alle, så jeg havde fået min far til at dække terrassen af med en kraftig plasdug, så der var læ; men vejret viste sig jo fra en usædvanlig behagelig side, så det var dårligt nødvendigt.

Receptionen varede små to timer før alle middagsgæsterne (stort set alle) blev henten i en bus og vi sammen kørte ind til Savoy hotel på vesterbrogade hvor festen skulle fortsætte. Det var en super hyggelig bustur ind til byen og lidt af en oplevelse, at skulle krydse vesterbrogade i det store skrud :rolleyes: , for bussen kunne ikke holde lige ved hotellet.

Redigeret af murcia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tillykke!!!!

Meget smuk brud og nok det mest fantastisk slør jeg har set herinde...

Hvornår må vi høre mere.... vente, vente, vente :bearhug:

Venter stadig... ih!

Knus

:rolleyes:

Camilla

Tak Camilla :heart:

Ja, ja, jeg skriver jo.......................men der skal jo også være tid til en kop kaffe ;)

Efter optoget på Vesterbrogade fik vi en dejlig velkomst drink i lobbyen og gik derefter til bords. Gangen ned til restauranten var drysset med rosenblade og der var lys over alt. Lokalet var også fantastisk pyntet med kranse af grene fyldt med små lys på væggene og bordene var pyntet med rosenblade, friske chili, bloklys og vores bordhæfter og spansk/danske parlører :rolleyes: . Det var fantastisk - magisk!

Vi havde lavet bordhæfter som indeholdt menu, bordplan, liste over "hvem-er-hvem" og i den danske version lå er info om spanske bryllupstraditioner og i den spanske version lå der info om danske bryllupstraditioner. På den måde vidste alle, hvad der foregik når der fx blev banket på tallerkerne eller når bruden gik på toilettet :biggrin: og kunne deltage. Det var en enorm succes og både de spanske og danske gæster kastede sig 100% ind i det andet lands traditioner :denmarkflag:

Da alle var kommet på plads bød min far kort velkommen og overlod så ordet til os. Derefter bød Clemente velkommen og gav lidt praktiske oplysninger på dansk og jeg gjorde det samme på spansk! Folk blev lidt overraskede over at vi sådan havde byttet sprog, men vi syntes det var sjovest på den måde ;-)

Efter forretten blev det tid til aftenens første sang/tale. Mine forældre havde skrevet en sang, hvor hvert andet vers var på dansk og hvert andet på spansk :biggrin: og der blev hurtigt skrålet på livet løs!!!

Derefter holdt min far en tale på dansk OG spansk - utrolig flot gjort :balloon:

Den spanske del af familien var også meget imponeret og svigerfar meldte sig straks til talerækken!

Her min far under talen:

post-25801-1192550058.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fars tale var utrolig sød og bevægende og han sagde blandt andet, at han og min mor allerede var klar over, at Clemente var den rette den første dag de mødte ham, og vidste at vores bryllup skulle fejres indenfor nogle år.

Derefter blev det min mands tur og han holdt en super flot tale, først på dansk og derefter på spansk, hvor han takkede alle de mennesker han har et specielt forhold til og så holdt en sød tale til mig. Han var nok lidt nervøs og glemte også helt at holde talen på spansk bagefter - satte sig bare ned :balloon:, så jeg prikkede diskret til ham og mindede ham om at i hvert fald hans forældre og søster ikke havde forstået det han havde sagt om dem på dansk, så han skulle måske oversætte :biggrin:

Her taler han til mig :denmarkflag:

post-25801-1192562906.jpg

Dernæst var det Clementes forlovers tur til at tale. Han havde lavet en presentation i power point over Clemente liv og hans møde med mig. Der var tekst mellem billederne som var både på spansk og engelsk. Det virkede super godt og bagefter holdt han også en kort tale, hvorefter han overlod ordet til sin kæreste som er en del bedre til engelsk og hun holdt en fin tale - det var første gang hun prøvede at tale "offentligt" så man må sige at det bare gik :rolleyes:

Clementes far var blevet inspireret af alle de følelser der var blevet vist i løbet af dagen og havde jo meldt sig på talerækken efter min fars tale; det var nu hans tur. Vi ventede alle lettere spændte på, hvad han ville sige, for vi har vist mildt sagt ikke altid haft det bedste forhold! Han havde dog været i usædvanligt godt humør hele dagen - ja, ligefremt rar ;-), så helt galt kunne det vel ikke gå.............

Han holdt en tale fra hjertet, hvor han fortalte at han elskede Clemente meget og at han havde opdraget ham så godt han kunne. Han fortalte at i starten var han imod mit og Clementes forhold, men han havde med tiden set, at vi virkelig elskede hinanden og at jeg var god for hans søn - tak svigerfar :bearhug:, så han var glad for at vi idag havde gift os og gav os sin velsignelse!

Jeg oversatte efterfølgende talen til dansk og vi udbragte en skål.

Iblandet alt dette var der tid til flere kysserunder, kysseture på stolene og råb af "que vivan los novios" (brudeparret længe leve) og der var generelt en helt fantastisk stemning :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snart blev det også min tur til at tale :rolleyes:

Har normalt ikke det store problem med at tale for en forsamling, men jeg havde godt kunne mærke under bryllupsforberedelserne, at jeg fik rigtig våde øjne hver gang jeg begyndte at tale om min Clemente og om alle de dejlige mennesker, der havde hjulpet os så meget, så jeg var alligevel lidt nervøs for, hvordan det skulle gå.

Jeg startede med at tale til mine forældre (på dansk). Måtte lige skåle en enkelt gang for at bevare fatningen, men ellers gik det godt. Derefter blev der oversat og så snakkede jeg kort til mine venner, før jeg slog over i spansk og henvendte mig til min spanske familie. Jeg fik takket svigermor for hendes hjælp og tålmodighed under min jagt på det perfekte slør :rolleyes: og så kunne min virkelige tale begynde - min tale til min mand. Uha, det holdt hårdt at tale så personligt til min skat - måtte skåle mere end én gang ;) og var alligevel glad for at jeg havde skrevet tale ned, så jeg havde noget mere at holde mig til end et par stikord.

Her snøfter jeg mig igennem dét:

post-25801-1192564408.jpg

Som nævnt tidligere i beretningen deltog danskerne livligt i de spanske traditioner under middagen og omvendt. Her morer en dansk del af bordet sig over den spanske version af at slå på tallerkerne:

post-25801-1192564610.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Iiihh sidder her og tuder over beretning, billeder og ikk mindst stemningen i din fortælling... Altså hvor lyder det bare SÅ super skønt et bryllup!!!

KÆMPE STORT TILLYKKE!! WAUW! Du er godt nok bar flot.. en rigtig spansk prinsesse :rolleyes:

Skønt bryllup...

Hej Thea,

Tak for din søde hilsen.

Det var et skønt bryllup - vi havde helt ærligt slet ikke drømt om at det ville blive vellykket.

At alle morede sig så meget og nød dagen var bare helt fantastisk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Middagen fortsatte til lidt over tolv - der var i alt 10 indslag!!!

Folk havde været super kreative og havde også fået oversat mange ting til spansk eller engelsk af bekendte, så alle kunne følge rigtig godt med. Et af indslagene var Clementes søster - det blev vi virkelig overraskede over - tror heller aldrig at hun har talt til en forsamling før - hun holdt en meget personlig tale til Clemente som bare var smuk - virkelig flot gjort af hende.

Før vi gik fra borde delte mine og Clementes forældre sammen gæster gaver ud til de inviterede som minde om dagen. Det er en spansk tradition og vi havde også de små detaljer med fra Spanien af. Kvinderne fik en lille fin æske med chokolader i og en hjerte nøglering båndet på sammen med et lille kort og mændende fik en god cigar. Efter middagen pakke vi (huritgt!) gaver op mens der blev sat op til musik og dans og folk gik i gården og røg (mange cigarer!).

Så blev det endelig tid til brudevals :balloon: .

Vi ved godt at man i Danmark normalt altid danser brudevalsen før midnat og vores toastmaster og flere af gæsterne var også lidt urolige før desserten, for de kunne jo godt se at vi ikke rigtig kunne nå det............

Men vi blev enige med toastmaster om at for os var det altså ikke vigtigt og vi ville her følge den spanske "tradition" = der er ikke noget bestemt tidspunkt der skal danses inden :heart:

Clemente var vist ikke helt klar over, hvad der skulle ske efter brudevalsen, for han var helt rolig da jeg gav slip på ham for at drengene kunne løfte ham op i luften :kiss: . Han fik klippet begge strømper og grinte fra øre til øre :rolleyes:

Der var ikke nogen der klippede i mit slør - vi havde ikke sagt noget om at man ikke måtte, men der var simpelthen ikke nogen der kunne få sig selv til det ;)

Efter Clemente havde fået skoene på igen skar vi bryllupskagen for - jeg havde selv bagt den sammen med tre veninder om torsdagen, lagt sugarpaste på om fredagen og så havde min ene veninde lagt de røde hjerter på lørdag formiddag, da vi var nervøse for at farverne ellers ville flyde sammen. Den var bare SÅ FLOT og smagte også rigtig, rigtig godt :rolleyes:

Her er værket:

post-25801-1192608487.jpg

Aftenen fortsatte med live musik og dans til den helt store guldmedalje.

Her er især den sydlandske del af gæsterne gode til at få sat gang i dansegulvet og det indvirkede også på danskerne, så der var konstant proppet og vi dansede både til danske og spansk musik - de fantastiske musikere havde også øvet sig på et par spanske sange :biggrin: .

Det blev også til flere kædedanse, eller conga-linjer som vi siger i Spanien - der er det meget brugt - også under selve middagen!

Her er beviset på at man godt kan danse conga i brudekjole og 3,5m slør :denmarkflag:

post-25801-1192608705.jpg

Jeg kan slet ikke lade være med at smile mens jeg skriver om det, for det var bare så fantastisk sjovt og alle morede sig bare så meget.

Det var det perfekte bryllup :blush:

:bearhug::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer