Guest M.Hvid

Økonomi....

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Lige nu er jeg på SU og min kæreste er elev, så vi kan kun spare 500,- op om måneden. Men derudover bliver alle de penge vi ikke har regnet med også sat til side. Fx har vi lige skiftet forsikringsselskab, så der får vi jo nogle penge tilbage fra det gamle, og da vi allerede har præmien til det nye stående på budgetkontoen, så kan de ryge direkte ind på opsparingen. Så har jeg fået feriepenge i år og får igen til næste år, de er også allerede sat til side til bryllup, og da min forlovede er musiker, så får vi lidt ekstra ind ad den vej, og de kommer også ind på opsparingen.

Desuden er han færdigudlært den 31. januar og kommer så til at tjene en "rigtig" løn, og ud af den regner jeg med, at vi kan sætte som minimum 2.000,- til side hver måned. På den måde plus et tilskud på 5.000,- fra hans forældre, så har vi spare det beløb op vi skal bruge den 5. juli. Udover det har mine forældre også lovet os et tilskud, men da de også har betalt for min kjole plus tilbehør og også betaler min frisør, så vil jeg ikke gætte på hvor meget det er på. Som sagt, så kan vi godt spare lige præcis det beløb op som vi skal bruge, og derfor er det lige meget hvor stort eller lille mine forældres tilskud er, da vi ikke er afhængige af det. Det vil bare give os lidt mere luft i budgettet.

Du skriver ikke noget om, om I har fritidsjob, men hvis jeg går ud fra hvad jeg selv får i SU efter skat, så må I have et sted omkring 8.500,- i alt om måneden, og efter alle de kedelige faste udgifter, så er der nok ikke meget tilbage, til at spare op til bryllup. Så medmindre I vinder i Lotto, skal I nok regne med, at I skal ud og låne lidt penge.

I kunne jo overveje at tage et SU-lån i stedet for et lån i banken. Så skal I jo først betale af når I er færdige med at studere. Blot skal I være opmærksomme på, at lånet ikke udbetales på en gang (måske kan det lade sig gøre, men så meget ved jeg ikke om det), så I skal vælge en låntype, hvor I er sikre på, at I når at få det nødvendige beløb udbetalt inden brylluppet.

Jeg håber, det lykkes for jer at finde en løsning, så I kan få et fint bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er arbejdsløs lige nu, og min kæreste tjener heller ikke så forfærdelig meget.

Men vi prøver at spare så meget sammen som vi kan, og derefter bliver vi nødt til at tage et lån i banken. Det er ikke noget jeg er meget for - sådan at starte sit ægteskab med en kæmpe gæld. Men der er desværre ikke så meget at gøre..

0

Del dette indlæg

Vi betaler det hele selv, og vil ikke låne penge i banken. Vi sparer og sparer helt vildt, men vi satser da virkelig meget på at nå at spare de 70000 op på de 11 måneder vi har haft.

Heldigvis har vi en buffer opsparing til en bil vi kan bruge af, hvis vi ikke når det...

Vi er nu heller ikke på SU, og har ladet huskøbet vente til efter brylluppet, så mon ikke det går.

0

Del dette indlæg

For det første prøver vi at holde budgetet nede - men med lidt over 90 inviterede kan det godt blive svært -HAHA- Men ellers låner vi penge i banken.. Jeg skal udsendes i en international mission ca. ½ år efter brylluppet (Rasmus måske også, men ellers 1½ år efter brylluppet), så med de udsendelser skulle vi kunne betale lånet af uden de store problemer, da vi heller ikke satser på at købe hus i den nærmeste fremtid. hvorfor vi måske ikke er så vanvittigt flittige med at spare op som vi burde, da vi ved der kommer en indtægt der.. :pokey::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi har selv sparet ca. 50000 kr. op når vi kommer til august. Mine forældre har lavet en bryllupsopssparing til mig fra jeg var lille. Og så har min mor givet mig kjolen. Min mor har altid sagt hun ville hjælpe økonomisk til mit bryllup når det en gang blev aktuelt, og jeg er den eneste hun har, så jeg er nok temmelig forkælet hjemmefra ;) Og min kærestes forældre har besluttet at de vil give som mine forældre, og så får min kærestes lillebror tilsvarende når det bliver hans tur -HAHA-

Så det er en virkelig stor hjælp vi får :cheerleader3: Og der er ikke nogle krav fra dem om hvordan festen skal holdes, det må vi gøre som vi selv ønsker. Så vi har ret stor frihed :cheerleader3:

Vores bankrådgiver har ellers lovet os en kassekredit, hvis det bliver aktuelt, men det vil vi for alt i verden undgå, ellers må der skrues lidt ned for forventningerne!! Vi købte nyt hus for 2 år siden, og ny bil i august iår. Så ikke flere bank aftaler til os de næste 10 år tak :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sparede op. Ialt 70.000 kr

Vi holdte en fin, fin fest for 64 pers.

Mine forældre betale brudekjolen m.tilbehør.

Derudover var vi på bryllupsrejse.

Jeg vil ikke tage et lån i banken for at blive gift. Men det er jo op til hver enkelt.

Hvis man vil giftes på mini budget, er der mange steder at spare. Men så bliver det ikke slotsbryllup. Det var vores nu heller ikke, og det ønskede vi ikke. Men vi har haft en kanon-fest, vi altid vil se tilbage på med glæde.

:cheerleader3: Heto

0

Del dette indlæg

Da vi både har hus og et lille barn på snart 4 måneder, er det svært at spare op.. så vi har valgt at ligge vores lån om i huset så vi får nogen penge ud den vej.. det er for det første billigere end at tage et lån ved siden af også er det nemmere for os da et hus er som en opsparing..

vi bliver mellem 40 og 50 til bryllupet så det er ikke så mange.. men det for skal der stadig ikke spares på noget.. :cheerleader3:

genticker.php?dhn=MTYwMTE=.png

0

Del dette indlæg

Ja, vi var så blandt dem der lånte en masser af penge i banken...

Vi var også begge to på SU, men havde ikke lyst til at vente med bryllup, da vi syntes lige præcis denne sommer passede perfekt til os. For det første havde vi allerede været sammen (og boet sammen) i seks år, jeg har altid haft lyst til at giftes forholdsvis ung og vi ville gerne giftes inden vi får børn. Beslutningen om brylluppet blev taget cirka et år i forvejen. Vi er ikke særligt gode til at spare op, og det virkede helt umuligt at spare de ca. 60.000 kr op som der skulle bruges. Vi valgte at ikke have et slotsbryllup, men at der til gengæld skulle være plads til hele familien og vennerne, dvs. lidt over 60 gæster.

Jeg vil anbefale dig at snakke med banken i god tid. Vi var lidt langsomme med det (ja, vi er nogle dryshoveder), og jeg fik nærmest panik da banken i første omgang sagde nej. Men vi gik til en anden bank end vores normale, og de kunne slet ikke se problemet i det, og gav os lånet med det samme.

I dag mærker vi ingenting til lånet og vi er glad for vores beslutning. Den kræver selvfølgelig at man ikke bliver stresset af have et lån :pokey: Men helt ærligt, om nogle år køber vi et hus, og så kommer vi jo til at være gældsslaver det meste af vores liv, og det har vi det fint med. Efter sommer kommer jeg til at tjene penge, og så er lånet lige pludselig kun på 2 * min månedsløn.

Så jeg siger go for it - hvis i begge er enige om det! :cheerleader3: Spørg bare hvis der er noget mere du er i tvivl om.

0

Del dette indlæg

vi havde planer om at jeg skulle tage et SU lån fra nu af og indtil brylluppet, altenativt tage et lån i vorees hus friværdi, for at får pengene til det. + at bruge en opsparing jeg har. jeg er på su og skal minimum være det 5 år mere, vi har som sagt eget hus + barn, så vi syntes ikke vi kunne spare så meget op

men vores forældre har tilsammen givet 60.000 til fri afbenyttelse i forbindelse med brylluppet, så vi låner intet alligevel.

marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

I forbindelse med brylluppet shoppede jeg anderledes end jeg plejer i månederne op til brylluppet. Vores kostede ca. 50.000 for vi var ikke så mange - tilgengæld var det godt. En måned købte vi ringe, så gik der noget tid og vi bestilte og betalte bryllupskagen, så købte jeg kjolen osv.

Alt i alt afholdt vi udgifterne lidt efter lidt. Den store post var festen på et hotel og regningen kom 14 dage efter brylluppet og blev betalt af nogle penge vi havde sparet op ved siden af de andre indkøb, så alt i alt strakte udgifterne sig over 4 måneder og vi mærkede ikke så meget til udgifterne.

Vi ville heller ikke låne penge til bryllup men dertil skal siges at vores bryllup heller ikke kom oven i nogle andre store begivenheder - vi HAR købt hus - HAR bygget det om - HAR bygget til - HAR købt ny bil, så bryllupsudgifter føltes "bare" som næste projekt med udgifter.

Hvad vi skal bruge vores penge til fremover ved jeg ikke - Måske tage på nogle ordentlige rejser i stedet for de der billige svømmepøls-ferier?

Eller måske skulle vi få nogle børn? :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Jeg er også på SU og min kæreste på dagpenge. Jeg er først færdig med min uddannelse om 3-4 år, og vi har derfor besluttet at tage SU-lån. Dvs vi kommer til at spare ca 30.000 op i SU-lån, og så har vi 3-4 år at betale dem tilbage uden renter. Det er utvivlsomt den billigste måde at låne penge såfremt man husker at spare op efter brylluppet. Min kærestes forældre yder et tilskud, så det hjælper bestemt. Udover det har vi fundet billige lokaler (3500 for hele weekenden med sovepladser til ca 40, stort køkken, alt i service osv inkl), og kigger efter tilbud så vi kan handle lidt ind de næste mange måneder.

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har været så uheldig at komme ud for en arbejdsulykke og efter 6 år er erstatningen kommet til udbetaling, så derfra stammer vores penge(75.000 kr) til brylluppet. Vi ahr lagt et budget og det skal holdes.

Vi bruger nettet meget for at finde de bedste tilbud. Jeg har bla. købt min kjole for 1000 kr. Kig forbi min tråd og se hvad man kan få for 1000 kr :bestwishes:

Vi får ingen hjælp fra vores forældre. Peer´s forældre er af den opfatning, det er brudens forældre der skal betale. Og mine forældre er af den opfatning, at vi er voksne mennesker, der har egen husholdning, og vi har bpet sammen i mange år, så det er for gammeltsdags til dem.

Jeg håber I finder pengene til jeres dag.

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ønskede os penge i bryllupsgave, og har været så heldige at vores forældre vil give os gaven på forhånd så den kan bruges i budgettet.

Ellers har vi sparet i et lille års tid, resten går på kassekreditten. :bestwishes:

I skal gøre jer klart hvilke forventninger I har.

Skal det være stort eller småt?

Find nogle priser, og prøv at lægge et budget, så kan I bedre overskue eventuelle opsparings eller låne muligheder.

Held og lykke

~

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer